آریا بانو

آخرين مطالب

با این ترفندهای موی خشک زیبا می شود اجتماعي

با این ترفندهای موی خشک زیبا می شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بیتوته / مو یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در زیبایی اشخاص است؛ به همین خاطر هم باید اهمیت و وسواس بیش تری در انتخاب شامپوی مناسب به خرج داد. در فصل گرما، حمام و استفاده ی روزانه از مواد بهداشتی به امری اجتناب ناپذیر تبدیل می شود؛ به همین خاطر باید در انتخاب وسایل شستشوی مناسب توجه بیش تری نشان داد و از شوینده هایی استفاده کرد که در اثر استفاده ی مکرر سبب خشکی پوست سر نشوند.
در قدیم از صابون برای شستشوی مو هم استفاده میشد ولی به دلیل قوی بودن آن و توصیه متخصصان پوست و مو که اعلام میکنند هر شخصی از شامپوی مناسب با جنس موی خود استفاده کند، شامپو های گوناگون با خواص و برای انواع موها تولید شدند که به علت فرمولاسیون های خاص تأثیر زیادی در رفع نیاز و یا مشکل های احتمالی مو های یک فرد دارند.
روش استفاده از شامپو ها در بیش تر مواقع مثل هم است ولی شامپو هایی هم هستند که به علت قوی تر بودن فرمولاسیون شان تنها ویژه آقایان هستند و یا شامپو هایی که درگروه محصولات مخصوص مو های رنگ و دکلره شده ی خانم‌ها قرار می گیرند. اگر یک فرد از شامپوی موی مخصوص خود استفاده کند میتواند موهایی سالم و بدون نیاز به نگهداری های خاص داشته باشد.
به دلایل بسیاری امکان دارد موها خشک و بدحالت شوند. امکان دارد شما به علت ژنتیک موهایی زبر و خشن داشته باشید و امکان دارد موهای معمولی و حتی چرب شما با بالا رفتن سنتان به وضعیت خشک تغییر حالت دهد. شاید باورتان نشود، ولی بسیاری از شامپوهایی که استفاده می کنید هم باعث میشود که پوست سر و موهای شما تغییر حالت دهد و خشکی و ناهنجاری مو را برای شما پدید آورد.
موهای آسیب دیده و در عین حال خشک و بدحالت به سرعت به خارش دچار میشوند و هر محصول آرایشی و بهداشتی میتواند موهای شما را روز به روز حساس تر کند و آن را با مشکلاتی مثل ریزش روبرو کند.
پوست سر خشک ممکن است در نتیجه استفاده از شامپو های بسیار خشک ایجاد شود. پوست سر یک لایه روغن را تولید میکند ، مثل آنچه که توسط پوست در دیگر نقاط بدن به وجود می آید .
پوسته پوسته شدن یا استفاده از شامپوهایی که روغن های محافظ را از بین می برد ممکن است پوست خشک را به وجود آورد و ممکن است پوست روی سر، پوسته پوسته شود.
با استفاده از یک شامپو مرطوب کننده و مناسب موهای خشک،هر بار که موهای خود را شست و شو می دهید خشکی پوست سر را کاهش میدهد .
مراقبت از موهای خشک
با رنگ کردن مو و استفاده از مواد تشکیل دهنده آن، رطوبت موجود در مو کاهش پیدا می کند. با افزایش سن هم موها شکننده می شود. به همین دلیل هم موها خشک شده و شکننده می شود. ولی چطور باید از مو های خشک و شکننده نگهداری کنیم؟ دراین مقاله به نقل از مجله سلامت، 9 راه حل برای حفظ سلامت مو های خشک و شکننده را بررسی خواهیم کرد.
مواد مناسبی انتخاب کنید
مو های خشک و شکننده اغلب آزاردهنده هستند بنابر این انتخاب یک ماده مناسب میتواند به رطوبت رسانی مو کمک کند. شما باید از محصولاتی استفاده کنید که از موادی هم چون شی باتر، روغن زیتون، روغن آرگان یا روغن نارگیل تشکیل شده اند.
از مصرف موادی که موهای خشک را خشک تر میکند پرهیز کنید
دو ماده ای که باید از مصرف آن پرهیز کنید حاوی سیلیکون و الکل است. سیلیکون می تواند مانعی بر روی مو به وجود آورد که اساساً رشته های مو را خفه می کند و به مو های شما اجازه جذب رطوبت را نمی دهد. الکل هم می تواند رطوبت موجود در مو رابه طور کلی از بین ببرد. همچنین باید به دنبال شامپوهایی باشید که عاری از سولفات هستند.
موهای خود را کم تر بشویید
سعی کنید از شست و شوی روزانه موها جلوگیری نمایید. اگر دوست دارید مو های خوب و مرطوبی داشته باشید اینکار را یک روز در بین انجام دهید.
از شامپوهای خود بصورت استراتژیک استفاده کنید
زمانی که مو های خودرا با شامپو شست و شو می دهید، تنها ریشه مو را بشویید. تمامی چربی های موجود دراین ناحیه جمع میشوند . در مورد استفاده از نرم کننده مو این قضیه برعکس می شود. یعنی به جای شستن پوست سر با نرم کننده باید انتهای مو رابا آن بشویید. سعی کنید از تماس نرم کننده با پوست سر پیشگیری کنید.
سعی کنید از ماسک موی مناسب استفاده کنید
اگر مو های خشکی دارید و از این موضوع رنج می برید، سعی کنید از ماسک مو مناسب برای ایجاد رطوبت استفاده نمایید. یک ماسک مناسب تهیه کنید، آن را روی مو های خود اعمال نمایید و بعد با یک شانه ماسک رابه همه ی جای مو برسانید. اجازه دهید به مدت 20 الی 30 دقیقه روی مو باقی بماند و بعد بشویید.
از ابزارهای داغ و نور خورشید دوری کنید
استفاده از ابزارهای داغ و قرار گرفتن در دسترس نور خورشید می تواند سبب خشک شدن مو شود. زمانیکه بیرون هستید حتماً مو های خودرا بپوشانید. پیش از به کار بردن ابزارهای داغ، از اسپری های مخصوصی استفاده کنید که موی شما را از اسیب حرارت حفظ می کند. همچنین پیش از به کار بردن مو صاف کن یا دیگر ابزارها، مطمئن شوید که موهایتان کاملاً خشک شده است.
به هنگام استفاده از ابزارهای داغ، بین موها حرکت کنید
زمانی که از ابزارهای داغ بر روی مو های خود استفاده می کنید، سعی کنید به مدت طولانی بر روی یک رشته از مو تمرکز نکنید. اینکار سبب خشک شدن مو های شما خواهد شد. تنها چند دقیقه کافیست. هر چه قدر زمان استفاده از این ابزارها بیش تر باشد، امکان وارد شدن اسیب به موها بیش تر خواهد شد.
قبل از رنگ کردن مو، از آن مراقبت کنید
مواد شیمیایی می تواند به مو های شما اسیب زیادی وارد کند. همیشه سعی کنید از مواد نرم کننده استفاده نمایید. زمانیکه مو های شما رنگ شد، کوتیکول ها باز میشود و همین امر میتواند سبب ایجاد اسیب به مو گردد. زمانیکه از مواد نرم کننده استفاده می کنید، این کوتیکول ها بلافاصله با مرطوب کننده پر می شود. پس از رنگ کردن مو هم از مواد مرطوب کننده استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/349139/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ

دسر شکلاتی را خلاقانه بساز

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اخاذی مرد شیاد با جلب اعتماد زنان پس از مرگ مادرشان

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

درگذشت معصومه حائری عروس بزرگ امام خمینی و همسر سیدمصطفی خمینی+ عکس

عکس سه نفره سینا مهراد و برادرزاده هایش / خوش گذرانی پسران ساعد سهیلی با عموشان

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

باقالی پلو با مرغ شاندیزی‌

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است