آریا بانو

آخرين مطالب

بازاریابی محتوا چیست و چه تفاوتی با تبلیغات دارد؟ مقالات

بازاریابی محتوا چیست و چه تفاوتی با تبلیغات دارد؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازاریابی محتوا یکی از انواع روش هایی است که برای دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال معرفی شده است. به منظور توضیح بهتر مفهوم بازاریابی محتوا تعاریف بسیاری ارائه شده است که بهترین آنها متعلق به موسسه بازاریابی محتوا است. به اعتقاد این موسسه بازاریابی محتوا در واقع یک رویکرد استراتژیک در زمینه بازاریابی است که با هدف ایجاد و توزیع محتوای غنی و ارزشمند انجام می شود. در کنار آن محتوای ایجاد شده باید مرتبط، واضح و مشخص باشد و توانایی جذب مخاطب به منظور سودآوری برای مشتری خود را داشته باشد. اگر بخواهیم تعریف جامع تری برای بازاریابی محتوا داشته باشیم باید در ابتدا بدانیم که به انتشار هر چیزی از طریق رسانه ها می توان بازاریابی محتوا گفت. اما باید در نظر داشته باشید که بازاریابی محتوا با تبلیغات در رسانه ها تفاوت دارد.
تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات

آریا بانو

آریا بانو


بازاریابان اعتقاد دارند که آن چیزی که ما نیاز به بیان آن داریم در حقیقت اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات ما است. رسانه هایی که ما به همین منظور از آنها استفاده می کنیم مقالات نوشتاری، ویدیوها، اینفوگرافیک ها، تصاویر، پست های اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر را شامل می شود. نکته ای که باید بدانید این است که این تصور که محتوایی که به کمک این رسانه ها تولید می کنید باید محصول یا شما را تبلیغ کنند کاملا تصور اشتباهی است. تبلیغات با بازاریابی محتوا کاملا تفاوت دارد و شما به عنوان فردی که می خواهید در این زمینه عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشید، باید این نکته را بدانید.
نکته اصلی در تعریف بازاریابی محتوا این است که فرد باید اطلاعاتی را ارائه دهد که برای مخاطبین ارزشمند باشد و کسانی که به آن نیاز دارند را جذب کند. اما در سوی دیگر محتوای تبلیغاتی فقط به این معنا است که محصولی تبلیغ شود و تنها مزایا، کاربردها و جذابیت های آن گفته شود تا مخاطب به خرید آن ترغیب شود.
تولید محتوای مرتبط و ارزشمند برای بازاریابی محتوا

آریا بانو

آریا بانو


زمانی که قصد تولید یک محتوای جذاب و مرتبط برای مخاطبین خود را دارید، نیاز است که یکسری سوالات مهم و کاربردی را از خودتان بپرسید. آیا بخشی از محتوا به مخاطبین شما در زمینه حل مشکلاتی که گرینانش را گرفته است، کمک می کند؟ آیا بخشی از محتوا به مشتریان شما کمک می کند تا بتوانند بهترین تصمیم ممکن را برای داشتن یک خرید آگاهانه اتخاذ نمایند؟ آیا محتوای شما آنقدر مناسب است که حتی شاید ممکن شود که برخی از مشتریانتان به سمت فروشنده دیگری بروند که خدمات کامل تری را نسبت به شما ارائه می دهد؟
اگر در هنگام بازاریابی محتوا تمامی موارد موارد گفته شده را در نظر گرفته اید، پس مطمئن باشید که مخاطبتان در نهایت خرید خود را از شما انجام می دهد. این دقیقا همان اصلی است که باید در بازاریابی محتوا رعایت شود و به خوبی می توان تفاوت آن با تبلیغات را احساس کرد.
تولید محتوا برای مخاطب و فروش
مطمئنا هدف نهایی از بازاریابی محتوا داشتن فروش و رسیدن به سود بیشتر است. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در تولید محتوا باید بیش از آنکه به دنبال فروش محصول یا خدمت خود باشید، باید به دنبال بالا بردن اعتماد باشید. زمانی که شما به طور منظم محتوای مناسب و غنی تولید می کنید، به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد شناخته می شوید. شما به منبعی مبدل می شوید که افراد در زمینه موضوعات مربوط به حوزه کاریتان، تنها به شما مراجعه می کنند. در واقع تا زمانی که شما روی تولید محتوا ارزشمند تمرکز می کنید، فروش بیشتری را نیز خواهید داشت.
مشتریان همواره به دنبال پیدا کردن برندهایی هستند که بتوانند به آنها اعتماد کنند. پس کاری که شما باید انجام دهید این است که به ویکیپدیا صنعت کاری خود تبدیل شوید. در نتیجه این کار شما می توانید تعداد مشتریان خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید و این همان هدفی است که بازاریابی محتوا به دنبال آن است.
استفاده از قانون 80/20 یا پارتو در تولید محتوا

آریا بانو

آریا بانو


مطابق این قانون 80 درصد از محتوا باید بتوانند آموزش مناسبی را برای مخاطبین خود به همراه داشته باشد و 20 درصد آن نیز در راستای داشتن فروش باشد. اینکه به آنها نشان دهید که شما محصول یا خدمتی که درباره آن صحبت می کنید را ارائه می دهید به هیچ عنوان مشکلی ندارد. تنها یچیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که نباید در این مورد زیاده روی کنید. اگر شما در حال نوشتن یک پست وبلاگ آموزشی می توانید در مقدمه به این موضوع اشاره کنید که خدمت یا محصول مورد نظر را به فروش می رسانید اما هدفتان تنها نوشتن یک مقاله آموزشی است. همچنین شما می توانید در انتهای مقاله به این موضوع اشاره کنید که خودتان نیز چنین خدمت یا محصولی را ارائه می دهید و در صورت تمایل می توانند خرید خود را از شما داشته باشند.
بدنه کلی متن باید عمدتا محتوایی را در بقر بگیرد که قرار است در خصوص آن موضوع خاص در اختیار مخاطبین خود قرار بدهید. در نتیجه باید کمترین میزان اشاره را به خودتان و محصولات یا خدماتتان داشته باشید. پس به خاطر داشته باشید که تنها ابتدا یا انتهای مقاله جایی است که شما می توانید به خودتان اشاره ای داشته باشید. البته توصیه می شود که این توضیح را در انتهای مقاله ارائه دهید. در چنین حالتی آنها اطلاعاتی که می خواستند به آن دست پیدا کنند را به شکلی مناسب یاد گرفته اند و اکنون طبیعی ترین حالت ممکن برای معرفی خودتان است.
کسب موفقیت با بازاریابی محتوا

آریا بانو

آریا بانو


برای رسیدن به نتیجه صبور باشید
مسئله بسیار مهمی که در ذهن داشته باشید این است که باید برای به ثمر رسیدن میوه بازاریابی محتوا خود صبور باشید. گاهی ممکن است هفته ها طول بکشد و گاهی نیز ماه ها زمان می برد تا به موفقتی که به دنبال آن بوده اید دست پیدا کنید. در نتیجه فراموش نکنید که باید صبور باشید. بازاریابی محتوا یک استراتژی طولانی مدت است اما منجر به نتیجه ای ماندگار و ارزشمند خواهد شد.
مثالی که برای بازاریابی محتوا می توان زد گلوله برفی است. یک گلوله برفی در ابتدای کار و در قله کوه گلوله ای بسیار کوچکی در دست شما است. اما به محض اینکه آن را رها می کنید برف های موجود در مسیر را نیز به خود می گیرد و لحظه به لحظه بزرگ تر می شود. این اتفاق در تمام طول مسیر می افتد و سپس در دامنه که نقطه پایانی است متوقف می شود. در این نقطه گلوله برفی شما بزرگ ترین حالت ممکن را خواهد داشت. بازاریابی محتوا نیز دقیقا به همین شکل است.
نهایت تلاش خود را به کار گیرید
نکته ای که واضح است این است که تا زمانی که محتوایی وجود نداشته باشد، بازاریابی محتوایی نیز نخواهد بود. در نتیجه اگر می خواهید در این زمینه فعالیت خود را آغاز نمایید باید شروع کرده و محتواهایی با کیفیت و غنی تولید نمایید. تولید محتوای مناسب و نتیجه بخش نیز نیازمند وقت و تلاش کافی است. بنابراین باید از همان ابتدا تمام تلاش خود را به کار گیرید و بهترین محتوایی که می توانید را در حوزه کاری خودتان تولید نمایید. در نتیجه چنین تلاشی، مطمئن باشید که می توانید در بحث بازاریابی محتوا عملکرد بسیار موفقیت آمیزی را داشته باشید.
تکنیک های مناسب برای بازاریابی محتوا

آریا بانو

آریا بانو


در ابتدا باید به این نکته اشاره شود که تا کنون هیچ روش مشخصی برای توسعه و ارائه یک محتوا مناسب معرفی نشده است. اما با توجه به بررسی محتواهای تولید شده و نتیجه ای که به دست آورده اند می تواند یکسری تکنیک که می تواند به موفقیت در بازاریابی محتوا منجر شود را معرفی نمود. این تکنیک ها عبارتند از:
1. هدف گذاری
شما باید در ابتدای کار مسیری که می خواهید در آن پیش بروید را مشخص نمایید. باید بدانید که هدفتان از تولید محتوا چیست و می خواهید در نهایت به چه نتیجه ای دست پیدا کنید. از خودتان بپرسید که هدفتان از شروع فرآیند بازاریابی محتوا چیست و این کار چه ارزشی را برای کسب و کار شما به همراه دارد.
2. مخاطبین
در مرحله بعد باید مخاطبین خود را تعیین نمایید. داشتن درک مناسب از اینکه چه کسانی قرار است محتوا شما را بخوانند و در واقع قرار است به چه کسانی کمک شود می تواند مسیر شما را مشخص نماید.
3. ایده های ناب و منحصر به فرد
از خودتان بپرسید که چه ایده هایی قرار است در محتواهایی که تولید می کنید خود را نشان دهند؟ چگونه این محتواها می توانند منعکس کننده اهداف و باورهای درون سازمان شما باشد؟ هر چقدر که ایده هایی که ارائه می شوند خاص تر باشند، نتیجه ای که دریافت می کنید بهتر خواهد بود.
4. فرآیندها و تیم ها
شما باید مشخص نمایید که چگونه می خواهید در مسیری که تعیین کرده اید پیش بروید و چه کسانی قرار است در این مسیر شما را یاری کنند. جزئیات ساختارها، برنامه ها و کارهایی که باید در راستای بازاریابی محتوا دنبال شوند را تعیین نمایید.
5. برنامه های ارزیابی
هیچ کاری بدون داشتن ارزیابی مناسب و دقیق به نتیجه نخواهد رسید. شما باید در دوره های کوتاه مدت تمامی فعالیت های خود را ارزیابی نمایید. در نتیجه آن مشخص می شود که عملکردتان تا چه اندازه موفقیت آمیز بوده است و چه میزان تاثیر مثبتی را به همراه داشته است. سپس با توجه به نتایجی که به دست می آورید نیز می توانید عملکرد خود را بهبود بخشیده و ضعف های کار خود را مشخص و رفع نمایید.
همواره به یاد داشته باشید که بازاریابی دیجیتال و به طور خاص بازاریابی محتوا یکی از تاثیرگذارترین راه های ممکن برای جذب مشتری و داشتن فروش بیشتر است. اگر بتوانید در این راه عملکرد مناسبی را داشته باشید و اعتماد مخاطبین خود را به خوبی جلب نمایید، می توانید موفقیت خوبی را در راستای رسیدن به اهداف خود کسب نمایید. به مخاطبین خود احترام بگذارید و تمام تلاش خود را کنید تا به آنها نشان دهید که هدفتان پیش از آنکه کسب درآمد و سود باشد، رضایت و خشنودی آنهاست.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/346296/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست ها

آهنگ معین زد رو از خود معین زد قشنگ‌تر خوندن!

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

دره های زیبای الموت قزوین

با 2 تا بادمجان این شکلی هنر آشپزی‌ تو به رخ بکش!

آموزش رول کوکی راحت و فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ

کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟

کوتاه کردن مو با افزایش احتمال مرگ!

بین ناز و التماس تعادل برقرار کنید

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

تمجید گواردیولا از لیورپول

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!