آریا بانو

آخرين مطالب

محتوای حمایت‌شده

جراحی زیبایی بینی بدون درد و کبودی پزشکي

جراحی زیبایی بینی بدون درد و کبودی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - هر روز افراد بسیاری با استفاده از عمل های مختلف زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری میبرند. این اطلاعات فقط برای آگاهی شما ارائه شده است بدیهی است جزئیات بیشتر و میزان سودمندی چنین عملی برای شما مواردی هستند که می توانید حضوراً با دکتر محمدرضا آخوندی نسب مطرح نمایید.
جراحی بینی، جراحی پلاستیک بینی (Rhinoplasty)
هر روز افراد بسیاری با استفاده از عمل‌های مختلف زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می‌برند. این اطلاعات فقط برای آگاهی شما ارائه شده است بدیهی است جزئیات بیشتر و میزان سودمندی چنین عملی برای شما مواردی هستند که می‌توانید حضوراً با دکتر محمدرضا آخوندی نسب مطرح نمایید.
جهت مشاوره تخصصی با دکتر محمدرضا آخوندی‌نسب همین حالا تماس بگیرید.
09120504610
از بین تمام اعمال زیبائی، جراحی پلاستیک بینی که اصطلاحاً " رینوپلاستی " نامیده می‌شود از ویژگی‌های خاصی برخوردار است لذا سعی می‌کنم با تفضیل بیشتری مورد بحث قرار گیرد. این عمل چیزی بیشتر از مهارت جراحی است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنر است. جراح زیبایی بینی قبل از هر چیز یک پزشک است و فاکتور‌های پزشکی و روانی که باعث شده یک فرد سالم با میل خودش برای انجام یک عمل جراحی مراجعه کند را به خوبی درک می‌کند. به عبارت بهتر نمی‌توان با در نظر گرفتن یک بینی ایده‌آل به خلق یک بینی زیبا پرداخت بلکه بهترین بینی نوعی است که با سایر اجزاء صورت هماهنگی داشته باشد.
هدف جراح این است که ظاهر بیمار را در طی اعمالی که به دقت برنامه ریزی شده اند زیباتر کند. اینکه او چگونه به این مهم دست می‌یابد به میزان زیادی بستگی به آموزش، تجربه، علم و مهارت او دارد و تمامی این فاکتور‌ها بسیار متغیر هستند. همکاری بیمار و واکنش‌های ناخواسته نیز نقش بسیار اساسی در نتیجه نهایی یک عمل جراحی دارد. جراح نمی‌تواند نتیجه نهایی عمل را تضمین کند بلکه قادر است تضمین کند که تمامی تلاش خود را برای حصول نتیجه بهتر بکارخواهدبرد.

آریا بانو


هر متقاضی جراحی پلاستیک بینی باید از حقایق زیرآگاه باشد
1- هدف هرعمل زیبایی بهبود بخشیدن به وضع ظاهری است نه رسیدن به زیبایی کامل و مطلق.
2- هر فردی که متقاضی این عمل است ممکن است به دلایل مختلفی ازجمله نوع پوست کاندید خوبی برای جراحی نباشد لذا جراحی برای هرفرد متقاضی توصیه نمیشود. به طور مثال در بینی‌های گوشتی دست جراح در جمع کردن نوک بینی خیلی باز نیست.
بینی گوشتی به دماغی گفته می‌شود که پوست آن ضخیم و غضروف‌های نوک بینی ضغیف است. غدد چربی پوست این بینی‌ها معمولا زیاد است و نفود این غدد در لابلای پوست باعث ضخیم شدن پوست شده است. جراح در طی عمل زیبائی بینی نمیتواند جنس پوست را تغییر دهد و عمده کارهائی که وی انجام میدهد بر روی غضروف و استخوان بینی است؛ لذا نوک بینی کسانی که بینی آن‌ها گوشتی است بعد از عمل خیلی جمع نمیشود و ممکن است بعد از عمل، فرد عمل شده از جمع نشدن نوک بینی اش ناراضی باشد. پزشک، ضمن بررسی کلیه جوانب، در صورت لزوم در مورد وضعیت پوست فرد نیز به وی توضیح خواهد داد. لازم به ذکر است که اکثر افرادی که نوک بینی خیلی بزرگی دارند فکر میکنند بینی آن‌ها گوشتی است در صورتیکه همانطورکه قبلا هم توضیح دادم اگر بزرگ بودن نوک بینی بدلیل ضخامت پوست باشد ما با محدودیت‌های فوق الذکر مواجه خواهیم بود، اما اگر بزرگی نوک بینی بدلیل بزرگ بودن غضروف‌های نوک بینی باشد، این بینی گوشتی نیست و برای عمل کردن مشکلی ندارد؛ لذا اگر در مورد جنس پوست بینی خودتان و گوشتی بودن یا نبودن آن ابهامی دارید توصیه میکنم حضورا مراجعه کنید تا از نزدیک بینی شما معاینه شود.

آریا بانو


آریا بانو


جهت مشاهده نمونه‌ها از صفحه اینستاگرام بازدید کنید.
@drakhoondinasab
3- در طی عمل رینوپلاستی اشکالات مختلف بینی را می‌توان برطرف کرد که برای مثال به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:
بزرگ بودن اندازه بینی قوزدار بودن بینی افتادگی نوک بینی یا کم بودن زاویه بینی ولب پهن بودن بینی بزرگ بودن سوراخ‌های بینی جعبه‌ای شکل بودن نوک بینی زیاد بودن فاصله نوک بینی تا صورت دررفتگی تیغه بینی وغیرقرینه بودن بینی دو شاخه بودن نوک بینی دماغ زین اسبی متعاقب ضربه‌های قبلی و یا عمل جراحی انحراف تیغه بینی دفورمیتی‌های بعد از عمل جراحی 4- در بچه‌ها محدودیت‌های مشخصی وجود دارد که مانع از جراحی پلاستیک بینی قبل از بلوغ کامل می‌شود.
اغلب دختران درپایان 16 سالگی و پسر‌ها در پایان 18 سالگی به بلوغ کامل رسیده‌اند و می توانند تحت عمل رینوپلاستی قرار گیرند. اصلاح عیوب بینی دراین سن باعث می شود اعتماد به نفس نوجوان در یک زمان طلایی از زندگی وی بیشتر شود و نباید فراموش کنیم که در این زمان است که نوجوان نه تنها خودش را می‌شناسد، بلکه احتمالاً آینده اش را پایه ریزی خواهدکرد. از طرف دیگر امروزه تعداد قابل توجهی از متقاضیان رینوپلاستی افراد بالای 40 سال هستند. بسیاری از آن‌ها اظهار می‌کنند که در زندگیشان از شکل بینی خودشان رضایت نداشته اند و در نهایت برای رینوپلاستی مراجعه کرده اند. 
5- اگر چنانچه به هر دلیلی انسداد بینی داشته باشیم مثل بزرگی شاخک‌های داخل بینی و یا پولیپ بینی باید همزمان با جراحی پلاستیک بینی عوامل انسداد بینی را نیز برطرف کرد. اگر بیمار مبتلا به انحراف تیغۀ بینی نیز باشد باید همزمان با جراحی پلاستیک و یا قبل از آن، انحراف تیغه بینی وی اصلاح شود: می دانیم که دو حفره بینی توسط تیغه بینی از یکدیگر جدا می شوند. ایده آل این است که این تیغه در خط وسط باشد ولی عملا تیغه بینی اکثر افراد درخط وسط نیست و اصطلاحاً مبتلا به انحراف تیغه بینی هستند. 

آریا بانو


6- لیزر در بسیاری از اعمال جراحی کاربرد مهمی دارد، اما در عمل زیبائی بینی کاربردی ندارد و فقط برای برش اولیه به جای تیغ جراحی میتوان از برش لیزری استفاده کرد، اما برش لیزری هیچ ارجحیتی از نظر درد بعد از عمل یا نتیجه بعد از عمل و یا جای بخیه و ... بر تیغ جراحی ندارد.
7- اجزای صورت بر روی بینی و متقابلا وضعیت بینی بر روی سایر اجزای صورت تاثیر گذار هستند. به طور خاص وضعیت چانه یک فرد بر روی دیدی که ما از بینی وی داریم اثرگذار است. به طور طبیعی وقتی از نیمرخ به یک فرد نگاه می‌کنیم چانه مختصری عقبتر از قسمت قدامی لب تحتانی قرارمی گیرد، ولی در بعضی از افراد چانه خیلی عقب‌تر از این حد است. در مواردی که میزان عقب بودن زیاد باشد به صورت حالت چهرۀ پرندگان را میدهد که دماغ و نیمه میانی صورت خیلی جلوتر از سایر اجزای صورت است. 
8- عمل جراحی بینی باعث بهبود و یا تشدید علائم حساسیت بینی نمیشود. مبتلایان به آلرژی بینی هم میتوانند تحت عمل جراحی قرار گیرند، اما لازم است این افراد از قبل از عمل تا مدتی بعد از عمل تحت درمان با دارو‌های ضد حساسیت قرار گیرند.
9- جراحی بینی روی دید و حالت چشم اثری ندارد، اما از آنجائیکه تا مدتی بعد از عمل نمیتوانید از عینک استفاده کنید، اگر تصمیم دارید عمل لیزیک چشم هم انجام دهید بهتر است ابتدا عمل لیزیک چشم را انجام دهید. با این وجود توصیه میکنم در این مورد با چشم پزشک خودتان نیز مشورت کنید.
10- وجود پلاک‌های ارتودنسی مانعی برای عمل بینی نیست و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
11- با توجه به اینکه امروزه در مراکز جراحی خصوصی کمتر از هالوتان و سایر گاز‌های بیهوشی دهنده استنشاقی استفاده میشود و دارو‌های جدید بیهوشی اثرات کبدی یا ندارند و یا اگر هم داشته باشند این تاثیر اندک است، لذا چنانچه در گذشته نزدیکی بیهوشی داشته اید، ضرورتی ندارد که از بیهوشی قبلی شما زمان زیادی گذشته باشد.
12- حق العمل جراحی بینی از یک شهر به شهر دیگر و حتی از یک منطقه شهری به منطقه دیگر همان شهر و از نزد یک پزشک به پزشک دیگر متفاوت است. هر چند هزینه و قیمت عمل حتما یک فاکتور مهم درانتخاب جراح شما خواهد بود اماکسی موفق‌تر خواهد بود که بر مبنای فاکتور‌های مهمتری مثل کارائی و تجربه، جراح خود را انتخاب نماید. معمولا پزشکان هزینه عمل را بسته به شکل و نوع بینی و کاری که قرار است روی آن انجام شود مشخص می‌کنند.
13- برای انجام عمل زیبائی بینی دو تکنیک یا روش به نام‌های روش باز و روش بسته وجود دارد. بعضی از جراحان روش بسته را و بعضی دیگر روش باز را ترجیح میدهند، اما به طور کلی طرفداران عمل باز در حال افزایش هستند. استفاده کردن یک جراح از یک روش باز یا بسته فی نفسه امتیاز و یا اشکالی را متوجه وی نمیکند بلکه مهم این است که نتیجه نهائی مطلوب باشد. مواردی وجود دارد که غالب پزشکان روش باز را ترجیح میدهند که در این رابطه میتوان از موارد زیر نام برد: عمل جراحی مجدد، عمل بر روی بینی‌ای که در اثر تصادف قبلی دفرمه شده باشد، عمل زیبائی وقتی که با انحراف بینی شدیدی همراه باشد که شکل ظاهری را هم کاملا کج کرده باشد.

آریا بانو


یکشنبه‌ها 15 الی 18
جهت تعیین وقت و معاینه همین حالا تماس بگیرید.
021-22657975
021-22657984
مزایای روش بسته
زمان عمل در این روش حدود یک ربع کمتر از روش باز است. روی پوست کلوملا برشی وجود ندارد. در این روش ورم نوک بینی کمتر ازروش باز است لذا ورم زودتر برطرف می‌شود. مزایای روش باز
جراحی زیر دید مستقیم انجام میشود لذا احتمال غیر قرینگی کمتر می شود. قدرت مانور جراح و فضا برای کار کردن وی بیشتر است. 15- در سال‌های اخیر تولید نرم افزار‌های مختلف کامپیوتری زندگی را دچار تحول چشمگیری کرده است. خوشبختانه علم پزشکی نیز در زمینه‌های مختلف از این پیشرفت بهره فراوانی برده است. طراحی کامپیوتری بینی که قبل از عمل صورت می گیرد نمونه گویایی از این امر است. این طراحی برای بیماران این فرصت را فراهم می‌کند تا تصویری واقع بینانه از بینی بعد از عمل خود داشته باشند و از طرف دیگر این امکان را در اختیار پزشک قرار می‌دهد تا به خواسته‌های بیمار آشناتر شده و در مورد امکان رسیدن ویا نرسیدن به آن خواسته‌ها با وی گفتگو نماید؛ لذا در صورتیکه بیمار مایل باشد قبل از عمل طراحی بینی خودش را ببیند، به هنگام مشاوره اولیه با دوربین دیجیتال از نیم رخ وی عکس گرفته میشود و عیوب آن عکس با کامپیوتر اصلاح می‌شود. 

آریا بانو


مراحل اقدام عملی برای رینوپلاستی
در ملاقات اولیه، بینی شما از نظر ظاهری و وضعیت تیغه بینی، شاخک‌های داخل بینی و….. مورد معاینه قرار خواهد گرفت و اینجانب ازخواسته‌های شما و انتظاراتتان مطلع خواهم شد و متقابلاً اقداماتی که قابل انجام هستند را با شما مطرح خواهم کرد و شما ازخواسته‌هایی که ممکن است قابل حصول نباشد نیز آگاه خواهید شد.
در صورت تمایل شما، از بینیتان با دوربین دیجیتالی عکس گرفته خواهد شد و با استفاده از کامپیوتر طراحی بینی بعد از عمل خودتان را مشاهده خواهید کرد. در پایان برای شما عکس درخواست می‌شود که شما باید آنرا از طریق عکاسی‌های بیرون تهیه نمایید. در صورت لزوم برای شما آزمایش خون نیز درخواست خواهد شد. شما پس از تهیه عکس‌ها میتوانید تلفنی و یا حضوری ما را از آمادگی خودتان برای عمل جراحی مطلع نمائید و آنگاه با توافق یکدیگر زمان عمل را تعیین خواهیم کرد. شما روز عمل درحالت ناشتا یک ساعت قبل از عمل در مرکز جراحی حاضر خواهید شد. زمان عمل حدود یکساعت و نیم خواهد بود که از یک ربع قبل از عمل تا یک ربع بعد از عمل همکاران بیهوشی اینجانب بطور مستقیم ازشما مراقبت می‌کنند و بعد از آن هم حدود نیم ساعت در ریکاوری از شما دقیقا مراقبت خواهد شد. پس حدوداً از وقتی که وارد اطاق عمل می‌شوید تا وقتی که مجدداَ به بخش برمیگردید حدود دو ساعت و نیم به طول می‌انجامد.
در مورد نوع بیهوشی حتی الامکان نظر شما لحاظ خواهد شد. بیهوشی کامل و نیمه بیهوشی هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را داراست. اما به طور کلی و با توجه به سال‌ها تجربه، ما بیهوشی کامل را بر نیمه بیهوشی ترجیح میدهیم چرا که در بیهوشی کامل امکان کنترل فشار خون بیمار بیشتر است، بیمار راحتتر است، متخصص بیهوشی بهتر و راحتتر میتواند از بیمار مراقبت کند و در حین عمل ترشحات وارد حلق و ریه بیمار نمیشود و لذا جراح نیز راحتتر است و نهایتا اینکه سرفه بعد از عمل در بیهوشی کامل کمتر است. البته در موارد معدودی نیمه بیهوشی (که اصطلاحا بی حسی موضعی گفته میشود) بر بیهوشی عمومی ارجح است مثلا در بیمارانی که مشکلات زمینه‌ای مثل ناراحتی‌های قلبی عروقی و یا اختلالاتی دارند که بیهوشی کامل برای آنان به صلاح نیست و یا در بیمارانیکه نگران بی هوشی کامل هستند میتوان عمل زیبائی بینی را تحت نیمه بیهوشی انجام داد که در این روش نیز متخصص بیهوشی از ابتدای عمل تا انتهای آن از بیمار مراقبت میکند و با دادن دارو‌های ضد درد، آرامبخش و خواب آور امکان یک عمل کاملا بدون درد را فراهم مینماید.

آریا بانو


حدود شش ساعت بعد از برگشتن به بخش از مرکز جراحی مرخص می‌شوید. البته چنانچه خود شما مایل باشید میتوانید صبح روز بعد از عمل، مرکز جراحی را ترک نمایید.
مراقبت‌های بعد از عمل
1) حدوداً تا 5 ساعت بعد از عمل نباید چیزی میل کنید چرا که به دلیل دارو‌های بیهوشی حرکات معده و روده شما کند است و چنانچه شما چیزی میل کنید باعث بروز حالت تهوع و استفراغ می‌شود. حدوداً 5 ساعت بعد از عمل ابتدا کمی آب می‌آشامید اگر چنانچه مشکلی نداشتید یک ربع بعد مختصری آب میوه خواهید آشامید و بعداز آن میتوانید از غذا‌های نرم استفاده کنید و از روز سوم به بعد هر چه خواستید میتوانید میل کنید.
2) باید تا 24 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید. تا وقتی که در مرکز جراحی بستری هستید پرستارما این کار را انجام خواهد داد. وقتی به منزل مراجعه کردید خودتان چند تکه یخ راخرد کرده و داخل کیسه فریزر ریخته و روی صورت و گونه هایتان قرار دهید. این کار باعث می‌شود ورم و کبودی شما به حداقل برسد.
3) دراز کشیدن بعد از عمل باعث تورم بینی شما میشود لذا سعی کنیدبعداز عمل فقط در حد معمول دراز بکشید.
4) از روز سوم به بعد کار‌های سبک مثل کار‌های سبک منزل، کار‌های اداری، کار با کامپیوتر و … .. بلامانع است.
5) بعد از عمل، در داخل بینی شما تامپون نخواهم گذاشت لذا بعد از عمل، درد و ناراحتی نخواهید داشت ولی به هر دلیلی درد داشتید اعم از اینکه ارتباطی به عمل شما داشته باشد و یا خیر فقط از استامینوفن ساده یا کدئینه به عنوان مسکن استفاده نمایید و از خوردن دارو‌هایی مثل بروفن، ایندومتاسین، آسپرین و …. اجتناب کنید.

آریا بانو


نکاتی که بیمار باید بداند
بعد ازعمل، بینی شما تامپون نخواهد شد. بعداز عمل کبودی نخواهیدداشت و در موارد نادری هم اگر کبودی وجود داشته باشد بسیار اندک است که درعرض 2 هفته برطرف خواهدشد. روز دوم صورت شما کمی متورم خواهد شد. هرچقدر کمتر دراز بکشید این تورم هم کمتر خواهد بود. عمل شما هم با بی هوشی عمومی و هم با نیمه بیهوشی قابل انجام است. نوع بیهوشی با توجه به نظرشما انتخاب خواهد شد. شما به هنگام برداشتن گچ تغییرات انجام شده را خواهید دید، اما حدود یک سال طول می‌کشد تا ورم بینی به طور کامل برطرف شود. مصرف دارو‌های آرامبخش قبل یا بعد از عمل بلامانع است. در بعضی موارد مشاهده میشود که بیمار اظهارمی کند در چند روز اول بعداز عمل بطور تصادفی به بینی اش ضربه‌ای وارد آمده است این موضوع اهمیت ندارد مگر آنکه ضربه شدید باشد و یا باعث خونریزی و یا تورم قابل توجه شده باشد. اگر شاغل هستید برای عمل حداکثربه یک هفته مرخصی احتیاج خواهید داشت. دکتر محمدرضا آخوندی‌نسب - فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
بورد فوق تخصصى جراحى پلاستیک و زیبایى و ترمیمى عضویت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایى ایران عضویت فعال انجمن بین المللى جراحان پلاستیک آمریکا (ISAPS) عضو هیأت علمى دانشگاه علوم پزشکى ایران جهت مشاوره و رزرو نوبت کلیک کنید.


یکشنبه‌ها 15 الی 18
همین حالا تماس بگیرید.
021-22657975
021-22657984
09120504610

آریا بانو


جهت مشاهده نمونه‌ها از صفحه اینستاگرام بازدید کنید.
@drakhoondinasab

آریا بانو


تهران، بلوار آفریقا، روبروی بلوار گلشهر، کوچه مریم، پلاک 5، واحد 2
نمونه‌ خدمات دیگر دکتر محمدرضا آخوندی نسب

آریا بانو


آریا بانو


آریا بانو


آریا بانو


آریا بانو


آریا بانو


آریا بانو


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/346129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افسردگی ماسکه چیست؟ علائم و راه درمان آن

چرا بی دلیل احساس غم می کنیم؟

آکروفوبیا یا ترس از ارتفاع : علت ، علایم و درمان

افسردگی ماژور چیست و راه درمان آن کدام است؟

علت تمایل جوانان به زندگی جدا از خانواده

کلپتومانیا یا جنون دزدی چیست؟ علل و درمان آن

افسردگی سایکوتیک چیست؟ علائم و درمان آن

روان پویشی چیست و چگونه عمل می کند؟

نوروتیزیسم یا روان رنجوری چیست؟ علائم و درمان آن

پاراسومنیا یا خواب پریشی چیست؟ علل ، انواع و درمان آن

هموفوبیا، ترس از خون چیست؟ علایم و راههای درمان

علایم و انواع اختلال یادگیری + راههای درمان اختلال یادگیری

نوروپلاستیسیتی: چگونه از قابلیت شکل پذیری مغز خود استفاده کنیم؟

معنا درمانی: تعریف ، تکنیک و اثربخشی

آشنایی با پدیده ای به نام هیپنوتیزم درمانی

علایم ، جلوگیری و درمان بحرانی به نام سرماخوردگی روانی

معرفی 10 نوع از رایج ترین انواع سخنرانی ها

همه چیز درباره ی انحصارطلبی و افراد انحصار طلب

کهن الگوی شخصیتی چیست و چه کسی کهن الگو را ارائه داد؟

چگونه هنر درمانی روح و روان را التیام می بخشد؟

سوگیری پس نگری چیست و چه تاثیری بر زندگی فرد دارد؟

علائم و راه درمان سندرم چارلز بونت بیماری مربوط به چشم

7 نوع سبک مدیریت: کدام یک بهترین است؟

سایبربولی یا زورگویی سایبری چیست و چگونه جلوی آن را بگیریم؟

آشنایی بیشتر با روانشناسی سازمانی

چگونه با از دست دادن یک حیوان خانگی محبوب کنار بیاییم؟

طرحواره درمانی چیست و چگونه کار می کند؟

سن گرایی چیست و راههای مبارزه با سن گرایی

چگونه با غم از دست دادن نوزاد کنار بیاییم؟

ادراک یا دریافتن چیست و چه تاثیری در زندگی دارد؟

همه چیز درباره تیپ شخصیتی ENTP

چه چیزی باعث ترس از صمیمیت می شود؟

اثر پروانه ای : هر آنچه باید درباره آن بدانید

علل، علایم و درمان HPPD یا اختلالات ادراک توهم زا

هر آنچه که باید قبل از داشتن فرزند دیگر در نظر بگیرید!

اعتماد به نفس غیر منطقی چیست و آیا چیز خوبی است؟

خودبیانگری چیست و چگونه آن را تقویت کنیم؟

چرا باید به انجام درمان های روانشناسی پایبند باشید؟

آشنایی با مکتب ندانم گرایی یا آگنوستیک

مصرف قهوه و افسردگی چه ارتباطی با هم دارند؟

ویژگی ها و عملکردهای شناختی تیپ شخصیتی entj

وظایف وکیل خانواده چیست و چرا باید از وکیل کمک بگیریم؟

همه چیز درباره روانشناسی محیطی

علل بیماری کندن پوست چیست و چگونه درمان می شود؟

انواع گفتگوهای درونی و راههای تقویت گفتگوی درونی مثبت

نام یک نفر چگونه می تواند بر سرنوشت او تأثیر بگذارد؟

رسانه های اجتماعی و تأثیر آن بر سلامت روان

رهبری اخلاقی چیست و چرا اهمیت دارد؟

رفتار بچه گانه در بزرگسالان: علائم و نحوه برخورد با آن را بشناسید

وضعیت فرسودگی شغلی برای زنان در محل کار