آریا بانو

آخرين مطالب

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) چیست؟ مقالات

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) چیست؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یکی از راه های مناسب برای تبلیغات و بهبود شرایط کسب و کار است. یکی از انواع مختلف بازاریابی دیجیتال، افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) است. افیلیت مارکتینگ الگویی تبلیغاتی است که در آن شرکت های مختلف از ناشران شخص ثالث می خواهند ترافیک را به سمت سایت آنها بیاورند یا محصولات و خدمات آنها را معرفی نمایند. از این ناشران شخص ثالث به عنوان معرف یاد می شود. آنها وظیفه دارند در قبال دریافت مبلغی مشخص راه هایی مناسب برای تبلیغ یک شرکت و خدمات یا محصولات آن پیدا نمایند. بازایابی دیجیتال با نام بازاریابی وابسته نیز شناخته می شود.

آریا بانو

آریا بانو


پیش تر این نوع بازاریابی از طریق درج آگهی تبلیغاتی در نشریات یا روزنامه ها صورت می گرفت. اما به مرور و با روی کار آمدن تکنولوژی های روز دنیا از جمله اینترنت، افیلیت مارکتینگ نقش پر رنگ تری را در تبلیغات پیدا کرد. چرا که می توان به جای هزینه کردن برای درج آگهی، از تبلیغات آنلاین برای پیشبرد مقاصد خود استفاده نمود. برای درک بهتر چگونگی بازاریابی معرف، می توان از شرکت آمازون مثال زد. این شرکت یک برنامه بازاریابی معرف ایجاد نموده است که صاحبان وب سایت ها و وبلاگ نویس ها لینک هایی از صفحات آمازون را در آن قرار می دهند تا محصولات مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. در صورتی که خریدی از طریق این لینک ها صورت بگیرد، آنها پورسانت تبلیغات خود را دریافت می کنند. این بدین معنا است که بازاریابی معرف نوعی تبلیغات است که در صورت جذب مشتری و هر فروش از این طریق پورسانت مشخصی پرداخت می شود.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که بر اساس آمارهای ارائه شده توسط بیزینس اینسایدر، 15% از درآمد تجارت الکترونیک را می توان به بازاریابی وابسته نسبت داد.
آشنایی با روش کار افیلیت مارکتینگ

آریا بانو

آریا بانو


بازاریابی وابسته پیش از اینترنت وجود داشت اما این دنیای بازاریابی دیجیتال، آنالیز و قالب ها بود که این سبک از بازاریابی را به یک صنعت میلیاردی تبدیل کرد. شرکتی که قصد دارد یک افیلیت مارکتینگ مناسب را اجرا کند، می تواند لینک هایی که به صفحه محصول یا خدمت داده شده است را دنبال کند. سپس از طریق آنالیز داخلی مشخص نماید که چه تعداد از آنها به فروش منجر شده است.
شخصی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارد مطمئنا تمایل دارد که به پایگاه گسترده تری از کاربران اینترنت و خریداران بالقوه محصولات یا خدمات خود دسترسی پیدا کند. به همین دلیل نیز ممکن است از شرکتی که در زمینه افیلیت مارکتینگ فعالیت می کند کمک بگیرد. این شرکت ها که به عنوان معرف فعالیت دارند می توانند چندین وب سایت یا لیست بازاریابی ایمیل را در اختیار داشته باشد. هر چقدر که تعداد وب سایت ها یا لیست ایمیل هایی که این شرکت ها در اختیار دارند بیشتر باشد، شبکه گسترده تری را در اختیار دارند.
زمانی که آنها فرآیند تبلیغات برای یک شرکت را آغاز می کنند، با شبکه در اختیار خود ارتباط برقرار کرده محصولات یا خدمات صاحب آن تجارت الکترونیک را در شبکه اطراف خود پیشنهاد می دهند. آنها این کار را با استفاده از تبلیغات بنری، تبلیغات متنی یا لینک دهی در وب سایت های متعدد خود انجام می دهند یا اینکه از طریق ارسال ایمیل، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل می کنند. تبلیغات با استفاده از مقالات، ویدیو و تصاویر می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. چرا که معمولا با این روش ها می توانند توجه مخاطبین را به محصول یا خدمتی که تبلیغ می شود، جلب کنند.
شرکت های وابسته بازدیدکنندگانی که روی یکی از این لینک ها کلیک می کنند را به سایت تجارت الکترونیکی که مورد تبلیغات قرار می گیرد ارسال می کنند. در ازای خرید توسط هر یک از آنها، شرکت پورسانت معرفی خود را دریافت می کند. هدف از استفاده از بازاریابی معرف افزایش میزان فروش است. در نتیجه افیلیت مارکتینگ یک بازی برد-برد است. یعنی موفقیت در این زمینه هم به سود تجارت الکترونیک نیازمند به تبلیغ و هم شرکت معرف است.
نکات کلیدی در افیلیت مارکتینگ

آریا بانو

آریا بانو


افیلیت مارکتینگ یک طرح برای بازاریابی دیجیتال است که شرکت ها برای داشتن فروش بیشتر از آنها استفاده می کنند. معمولا در بازاریابی وابسته در ازای هر فروش مبلغی به عنوان پورسانت پرداخت می شود. اما گاها نیز در ازای هر کلیک که این تبلیغات برای تجارت الکترونیک مورد نظر به همراه داشته باشد، هزینه پرداخت می شود. خیلی از شرکت های فعال در زمینه افیلیت مارکتینگ با استفاده از روش های ابتکاری تلاش دارند تا با تقلب سود بیشتری را به دست بیاورند. به همین خاطر باید با شرکت هایی همکاری کرد که قابل اعتماد باشند. مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

آریا بانو

آریا بانو


در اوایل شرکت ها غالبا در ازای هر کلیک (دریافت ترافیک) هزینه را پرداخت می کردند. اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی در ازای هر فروش که از طریق بازاریابی وابسته صورت می گیرد هزینه پرداخت می شود. چرا که به دلیل پیشرفت تکنولوژی و ساخت کلیک توسط نرم افزارها امکان کلاهبرداری وجود داشت. اما اکنون بیشتر برنامه های بازاریابی وابسته با استفاده از قوانین سفت و سخت به شکلی درست تبلیغات انجام می دهند.
بنابراین برای داشتن یک برنامه افیلیت مارکتینگ موثر باید بتوان به خوبی پیش بینی کرد. شرایط و ضوابط را باید به شکل دقیقی تعیین کرده و در قرارداد مد نظر داشته باشید. بهتر است که پرداخت در ازای فروش باشد تا بتوان اطمینان بیشتری داشت. چرا که امکان کلاهبرداری توسط شرکت های فعال در زمینه بازاریابی معرف وجود دارد.
شرکت های وابسته غیرقانونی با استفاده از تکنولوژی سعی در فریب دادن صاحبان تجارت الکترونیک دارند تا بتوانند از این طریق کمیسیون بیشتری را دریافت کنند. به همین دلیل حتی اگر شرایط و ضوابط نیز واضح و مشخص باشد باز هم نیاز است که فعالیت های شرکت طرف قرارداد به دقت مورد بررسی قرار گیرد. تا آنجایی که ممکن است در انتخاب شرکت وابسته دقت کافی داشته باشید و سعی کنید بهترین و قابل اعتمادترین گزینه را انتخاب نمایید. بدین ترتیب با تبلیغات موثر می توانید فروش خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/345891/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شناخت درمانی چیست و اصول و تکنیک های آن کدام است؟

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

با فشار دادن نقاطی از بدن استرس خود را کاهش دهید

احساس تنفر از خود چیست و چگونه می توان از آن رها شد؟

دوست خوب چه خصوصیاتی دارد ؟

ارتباط بین افسردگی و رانندگی

5 راه برای غلبه بر ترس و رسیدن به موفقیت

با آدم های فضول‌ چگونه برخورد کنیم؟

آیا نصیحت کردن افراد کار درستی است یا خیر؟

هیجانات چه هستند و انواع هیجانات کدامند؟

روانشناسی رنگها

آسیب‌های آلودگی هوا بر سلامت روان چیست و چگونه برطرف می شود؟

خوب صحبت کنید تا همه عاشقتان شوند

تعبیر رنگ ها در خواب از دیدگاه روانشناسی

علت تیک عصبی و راههای درمان تیک عصبی

تک فرزندی چه مشکلاتی برای فرزندمان به همراه دارد؟

زنان شاغل سالم تر و شادترند یا زنان خانه دار

آلودگی هوا باعث افزایش افسردگی و خودکشی می شود

وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ خوب است یا نه ؟

از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس