آریا بانو

آخرين مطالب

بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ) چیست و چه مزایایی دارد؟ مقالات

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازاریابی پیام متنی یا بازاریابی پیامکی عملی است که طی آن تخفیفات، پشنهادات ویژه، اطلاعیه ها، مهم ترین رویدادهای جاری و بسیاری از اطلاعات دیگر از طریق پیامک به مشتریان ارسال می شود. در واقع بازاریابی پیامکی راهی سریع، آسان و مستقیم برای ارتباط با مشتریان است. امروزه استفاده از پیام های تبلیغاتی به منظور جذب مشتری یکی از روش های معمول بازاریابی است که از آن با نام بازاریابی پیامکی یاد می شود. بازاریابی پیامکی یکی از انواع مختلف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است که در حال حاضر به یکی از روش های محبوب برای بازاریابی تبدیل شده است.

آریا بانو

آریا بانو


یکی از دلایلی که استفاده از این نوع بازاریابی به یکی از روش های محبوب تبدیل شده است این است که افراد حداقل یک تلفن همراه را دارا می باشند. وابستگی افراد به تلفن های همراه خود به اندازه ای است که همه آنها زمان زیادی را در گوشی های خود سپری می کنند و حتی نمی توانند یک لحظه از آن جدا شوند. طبق تحقیقات انجام شده نیز مشخص شده است که همین امر سبب می شود که 90 درصد از پیامک های دریافتی در کمتر از 5 دقیقه خوانده می شوند. اگر شما اندکی تامل کرده و به نتیجه تحقیقات فکر کنید، می توانید قدرت بسیار زیاد بازاریابی پیامکی را درک نمایید.
مسئله ای که باید در هنگام اقدام برای استفاده از قابلیت های بازاریابی پیامکی در نظر گرفته شود این است که شما باید مجوزهای معمول آن را دریافت نمایید. پس از آن نیز با استفاده از اطلاعاتی که موجود باشد می توانید پیامک های خود را به صورت هدفمند برای افرادی که به خدمات شما نیاز دارند ارسال نمایید. این هم سبب می شود که در به شکلی هدف دار و با کمترین هزینه، با بیشتر تعداد مخاطبین خود ارتباط مستقیم داشته باشید.
مزایای بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ)

آریا بانو

آریا بانو


بازاریابی پیامکی دارایی بیشترین نرخ تعامل است
در مقایسه با تمامی روش های بازاریابی دیجیتال، ارسال پیامک برای مخاطبین هدف از بالاترین میزان تعامل برخوردار است. چرا که همانطور که گفته شد مخاطبین در سریع ترین حالت ممکن یعنی 3 تا 5 دقیقه بعد از دریافت، متن ارسال شده را مطالعه می نمایند. این در حالی است که در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل گاهی ممکن است روزها طول بکشد و ایمیل ارسال شده مطالعه نشود.
مسئله مهم دیگری که باعث افزایش نرخ تعامل بازاریابی پیامکی شده است این است که افراد می توانند بدون نیاز به اینترنت پیام خود را ارسال و دریافت نمایند. پیام کوتاه ابزاری ارتباطی قدرتمندی است که بیشترین دسترسی ممکن را در سرتاسر جهان در اختیار دارد.
پلتفرم آن قابل ردیابی است
اکثریت خدمات بازاریابی پیامکی و پیام های چند رسانه ای پلتفرمی قابل ردیابی دارند. همانند دیگر روش های بازاریابی دیجیتال، در این روش نیز شما امکان مدیریت کمپین پیامکی خود را خواهید داشت. بسیاری از این سرویس ها در یک بستر مبتنی بر وب فعالیت می کنند و شما می توانید به راحتی و از پشت سیستم خود در خانه کمپین خود را مدیریت نمایید. برای مثال می توانید انتخاب کنید که ارسال پیامک به صورت منطقه ای صورت بگیرد یا برای شماره های مشخصی این ارسال صورت گیرد.
استفاده از محتوا تعاملی
بازاریابی پیامکی یا MMS این امکان را برای مخاطبین شما فراهم می کند که با فشار دادن دکمه پاسخ در سریع ترین حالت ممکن بازخورد خود ر برای شما ارسال نمایند. همچنین شما می توانید لینک سایت یا اطلاعات تماستان را در پیام کوتاه خود قرار دهید و آنها را به سمت سایت خود هدایت کنید. به این ترتیب آنها می توانند در سریع ترین حالت ممکن با نام تجاریی شما ارتباط برقرار کنند.
تحویل فوری پیام
یکی دیگر از مزیت های مهم بازاریابی پیامکی یا MMS تحویل سریع و بدون وقفه آن است. زمانی که شما دکمه ارسال را می فشارید، پیام شما طی تنها چند ثانیه کوتاه تحویل داده می شود. شما می توانید یک کمپین بازاریابی برای ارسال پیامک متنی تنظیم کنید و تنها در عرض چند دقیقه صدها کلیک یا بازخورد از کاربران دریافت نمایید.
امکان داشتن لحن صمیمانه در پیام ها
یکی از مزیت های بازاریابی پیامکی داشتن فرصتی برای داشتن لحنی صمیمانه در پیام های خود است. به عنوان مثال شما می توانید مخاطبین خود را به حالت دوم شخص مفرد خطاب قرار دهید. همین امر سبب می شود که مخاطبین احساس بهتری را داشته و جذب شوند.
چگونه از بازاریابی پیامکی بهره ببریم؟

آریا بانو

آریا بانو


یک کلمه کلیدی برای خودتان انتخاب نمایید
در اولین گام شما باید کلمه کلیدی مناسب و مورد نیاز کسب و کار خود را انتخاب نمایید. کلمه ای که به کسب و کار یا شرکت شما اختصاص دارد و نوع فعالیت و خدمات شما را به خوبی نشان می دهد. محتوایی که شما برای مخاطبین خود ارسال می کنید باید این کلمه کلیدی را به شکلی مناسب درون خود جای داده باشد. انتخاب این کلمه کلیدی و محتوایی که قرار است آن را دربر بگیرد بسیار مهم و نوع آن نقش تعیین کننده ای در موفقیت آمیز بودن آن دارد. به همین دلیل بهتر است که زمانی را به انتخاب کلمه کلیدی و متنی که قصد ارسال آن را دارید اختصاص دهید. با فکر و تامل بهترین متنی که می تواند بیشترین سود را از طریق ارسال پیام کوتاه به دست آورید.
لیست مخاطبین خود را گسترش دهید
انتخاب مخاطبین هدف نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید بتوانید افرادی که می توانند مشتری خدمت یا محصول شما شوند را پیدا کرده و پیام متنی خود را برای آنها ارسال نمایید. انتخاب این افراد می تواند بر اساس سن، جنسیت، منطقه، شماره تلفن، شغل و حالت های بسیاری دیگری صورت گیرد. انتخاب آن به شما و کسب و کاری که قصد بازاریابی برای آن را دارید، بستگی دارد. پس روی این موضوع نیز فکر کرده و با نهایت دقت بهترین دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
شرکت ارائه دهنده سرویس مناسب خود را انتخاب کنید
در حال حاضر شرکت های بسیاری هستند که در زمینه بازاریابی پیامکی و ارسال پیام متنی به شکل انبوه فعال می کنند. شما می توانید با کمی تحقیق و جستجو تعداد بسیاری از این شرکت ها را پیدا نمایید. اما انتخاب یکی از این شرکت ها و سرویس هایی که ارائه می دهند، کار خود را آغاز نمایید. برای انتخاب لازم است که تمامی امکاناتی که در یک سرویس در اختیارتان قرار می گیرد را به شکلی دقیق بررسی نمایید. سپس موردی که با نیازها و هدف های شما بیشترین همخوانی را دارند، انتخاب نمایید.
پیام خود را ارسال نمایید

آریا بانو

آریا بانو


بعد از پشت سر گذاشتن مراحل قبل، زمان آن می رسد که پیام خود را به محاطبین ارسال کرده و بازاریابی پیامکی خود را آغاز نمایید. مطمئنا بعد از شروع کار بازخورد مستقیم و کلیک های بسیاری را دریافت خواهید کرد. مدیریت درست آنها و پاسخگویی مناسب به آنها را به هیچ عنوان فراموش نکنید. نشان دهید که برای آنها ارزش و احترام قائل هستید و با رفتاری مناسب و ارائه خدمت یا محصولی ایده آل آنها را مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
نیاز به استفاده از بازاریابی دیجیتال در جهان امروز بسیار احساس می شود. شرکت های بزرگ و موفق فعلی این نیاز را درک کرده اند و از آن به شکلی مناسب در راستای موفقیت خود استفاده می کنند. استارت آپ ها و شرکت های رو به رشد نیز در تلاش هستند که از بازاریابی دیجیتال برای بهبود شرایط کسب و کار خود و رشد مناسب بهره ببرند. بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش های موجود است که به دلیل سرعت، آسانی و دقت بالایی که دارد به یکی از انتخاب های اصلی افراد فعال تبدیل شده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

یافته‌های جدید دانشمندان درباره ماسک

تشخیص بیماری از طریق بازدم به کمک نانو ذرات هوشمند

یک لکه خورشیدی در حال چرخش به سمت زمین است

افزایش احتمال ابتلای کودک به اوتیسم با مصرف ماریجوانا در دوران بارداری

سازمان جهانی بهداشت در مورد واکسن روسی کرونا چه می‌گوید؟

مسی سوژه شد!

یحیی و لیست اینترنتی خرید ستاره برای پرسپولیس

عطش پرسپولیسی‌ها برای پیروزی در بازی درون‌تیمی

وکیل مربیان کروات پرسپولیس منتظر دریافت نامه فیفا

طعنه ستاره بایرن به خاطر سوال درباره لئو مسی!

تبریک جالب حساب رسمی لیگ برتر انگلیس به جهانبخش

اتهام جنجالی پرسپولیس علیه استقلال

بایرن مونیخ- بارسلونا؛ ببر، قهرمان شو!

سوال پسر ستین از گاوهای مزرعه پدر؛ بارسا قهرمان می‌شود؟

یک بازیکن پاری‌ سن ژرمن کرونا گرفت

امید ابراهیمی در تمرین سایپا

افت فاحش نفتی‌های لیگ برتر در نیم فصل دوم

آذری: پول مفت به بازیکن چاق نمی‌دهم

پرسپولیس به پرداخت 200 هزار یورو پیش پرداخت برانکو محکوم شد!

تارتار: بازیکنانم 7 ماه پولی نگرفتند، چطور انگیزه ایجاد کنم؟

زنیت با سردار آزمون به پیروزی رسید

بازگشت دیاباته به تمرین استقلال و تشکر مجیدی از بازیکنان

بازگشت بشار به تمرینات گروهی

شجاع به پر و پای سیدجلال پیچید

گاسپرینی: مقابل PSG یک ایتالیا حامی ماست

هافبک سابق بایرن مونیخ به تاتنهام پیوست

قایدی: گلزنی بلدم؛ نیاز به گول‌زنی داور ندارم

هیچ مجوزی برای برگزاری نمایشگاه کتاب صادر نشده است

دو خط کتاب/ هر روز بیشتر در خاطرات گذشته فرو می‌روم

صوت/ داستان «جین ایر» اثر شارلوت برونته _ قسمت دوم

شاعرانه/ چه بگویم که کمی خوب شود حال دلم؟

بازگرداندن یک کتاب به کتابخانه پس از 37 سال!

بالاخره زبان سرخ اسدالله علم سرِ سبزش را به باد داد

خاطره‌بازی با فیلم قدیمی «دل نمک»

چهره ها/ بهرام افشاری در کنار کارگردان فیلم «صحنه زنی»

چهره ها/ نگاه نافذِ حامد سریال «آقازاده»

چرا تنابنده ارسطوی محبوب «پایتخت» را قاچاقچی کرد؟

حمید لولایی استادِ «داداش‌جان» در «بچه‌ محل» شد

چهره ها/ ژست مونا فرجاد برای عکس گرفتن

چهره ها/ طرحی جالب از خانم دارابی و آقای جبلی در «ورود آقایان ممنوع»

مهمانانی که به فصل جدید «چهل تیکه» می‌آیند

شکست مطلق جایگزین «نود» در شبکه سه

چرا آناهیتا افشار بازی در «هفت و نیم» را قبول کرد؟

چهره ها/ علل محبوبیت ماه‌چهره خلیلی از نظر مژده خنجری

چهره ها/ یکتا ناصر در ورژن بدجنس «آوا»

آثاری که بهناز جعفری آرمان‌هایش را در آن‌ها می‌دید

سکانسی از بازی علی نصیریان و علیرضا خمسه در «روز باشکوه»

افشاگری از هزینه «ما همه با هم هستیم»؛ 27 میلیارد تولید، 3 میلیارد بازگشت سرمایه!

چهره ها/ داستان هانیه غلامی و ماجراهای فضای مجازی

محمدرضا غفاری کدام نقش خود را بیشتر دوست دارد؟