آریا بانو

آخرين مطالب

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ مقالات

  بزرگنمايي:

آریا بانو - یکی دیگر از روش های بازاریابی دیجیتال که می توان از آن به منظور بهبود فرآیند جذب مشتری استفاده نمود، بازاریابی رسانه های اجتماعی ( Social Media Marketing ) است. امروزه با روی کار آمدن رسانه های اجتماعی مختلف افراد زمان زیادی را در این شبکه ها سپری می کنند. به همین دلیل داشتن استراتژی و برنامه ریزی مناسب برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند به بهبود شرایط کسب و کار کمک کند.
با توجه به اینکه 90 درصد کاربرانی که در اینترنت جستجو می کنند تنها به مشاهده صفحه اول نتایج موتورهای جستجو اکتفا می کنند و همچنین 70 درصد کلیک هایی که اتفاق می افتد روی 3 نتیجه اول است، به دست آوردن موقعیت مناسب در نتایج موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد. شاید بتوان به جرات گفت که تنها هدفی که باید در هنگام بهینه سازی وب سایت خود به دنبال آن باشید دقیقا همین است. بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از کارهایی است که باید برای بهینه سازی وب سایت خود انجام داد. در این مقاله تلاش بر این است تا شما را با مفهوم بازاریابی رسانه های اجتماعی و روش های مختلف آن آشنا کنیم.
بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) چیست؟

آریا بانو

آریا بانو


هدف اصلی بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) بهبود ارتباط با مشتریان و امکان مشاهده برند توسط کاربران و دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر است. در بازاریابی رسانه های اجتماعی افراد با ایجاد یک محتوای با کیفیت برای انتشار در شبکه های اجتماعی سعی در جذب مشتریان بالقوه به سمت کسب و کار خود می کنند.
نکته ای که در بازاریابی رسانه های اجتماعی باید به آن توجه داشت به دست آوردن بازخورد مستقیم از کاربران یا مشتریان بالقوه است. اگر این اتفاق به شکلی درست بیافتد شرکت شما می تواند در کنار جذب مشتری، به یک برند شناخته شده در میان افراد تبدیل شود.
با استفاده از گزینه هایی که به منظور برقراری ارتباط با کاربران شبکه های اجتماعی در دست خواهید داشت، می توانید شانس ارتباط مستقیم با کاربران را داشته باشید. شما می توانید نظر آنها درباره خدمات یا محصولات خود را پرسیده یا به شکایت های و انتقادات آنها گوش دهید و از آنها در راستای بهبود خدمات خود استفاده نمایید.
این نوع از بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) را مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی (Social CRM) نامیده اند. اگر در این زمینه به شکلی مناسب رفتار کنیم، می توان اعتبار خود را نزد عموم بهبود بخشیده و در نتیجه آن بازگشت سرمایه (ROI) مناسبی داشته باشیم. باید همیشه این نکته را در نظر داشت که اگر مشتریان از خدماتی که به آنها ارائه می شود رضایت کافی داشته باشند ارتباط آنها با شرکت و خدمات ارائه شده تداوم خواهد داشت.
چگونه از بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) استفاده کنیم؟

آریا بانو

آریا بانو


بازاریابی رسانه های اجتماعی بر اساس اصل بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) شکل می گیرد. یعنی باید برای بهبود تصویر شرکت در شبکه های اجتماعی تلاش شود تا تصویری که ارائه می شود جذابیت و اعتبار کافی را داشته باشد.
همانطور که در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو روی جذب بازدیدکنندگان جدید و منحصر به فرد به صفحه وب سایت خود تلاش می کنیم در بهینه سازی رسانه های اجتماعی نیز به همین شکل عمل می شود. در واقع باید گفت بهبود عملکرد شرکت در رسانه های اجتماعی، یکی از گام هایی است که باید برای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو برداشت. اکنون ممکن است این سوال مطرح شود که چرا بهبود رسانه های اجتماعی می تواند روی عملکرد وب سایت تاثیر بگذارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت دلیل این است که بسیاری از افراد از رسانه های اجتماعی برای جستجو محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. علاوه بر این امکان به اشتراک گذاری لینک ها نیز در این شبکه ها فراهم است و از این طریق می توان یک شبکه بسیار قدرتمند برای لینک سازی و جذب کاربران ایجاد نمود.
بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) یا به طور مشخص بهینه سازی زسانه های اجتماعی (SMO) را می توان به دو شکل پیش برد:
تبلیغات SMM بالقوه تبلیغات SMM بالفعل در ادامه هر یک از آنها را توضیح خواهیم داد.
تبلیغات SMM بالقوه

آریا بانو

آریا بانو


تبلیغات فعال به معنای افزودن لینک ها (برنامه های کاربردی) است. این لینک ها در وب سایت قرار می گیرند و بازدیدکنندگان را به سمت شبکه های اجتماعی می برند. این لینک ها معمولا به شکل دکمه در محتواهای وب سایت قرار می گیرند. شبکه های اجتماعی مختلفی وجود دارند که می توان از آنها برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کرد. برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:
اینستاگرام توییتر گوگل پلاس لینکدین تویتوب پینترس و… هر یک از این شبکه های اجتماعی قوانین و مقررات مختص به خود را دارند و باید در هنگام استفاده از این شبکه های اجتماعی به این قوانین دقت کافی داشت.
بسیاری از شرکت ها با استفاده از تبلیغات پولی سعی در جذب مخاطبان در سطح گسترده تر دارند. استفاده از تبلیغات پولی در بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند در راستای بهبود ترافیک وب سایت اتفاق بیافتد اما باید در این زمینه استراتژی مناسبی را دنبال کرد تا نتیجه بخش باشد.
تبلیغات SMM بالفعل

آریا بانو

آریا بانو


تبلیغات منفعل یکی دیگر از انواع روش های بازاریابی رسانه های اجتماعی است که مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع از تبلیغات افراد از به روزرسانی وضعیت، انتشار تصاویر، توییت یا نوشتن مقاله در وبلاگ استفاده می کنند.
در این نوع تبلیغات می توان از واکنش های کاربران در راستای بهبود تجربه برند خود و کاهش نارضایتی مشتریان استفاده کرد. مسئله دیگری که در تبلیغات منفعل می توان از آن استفاده کرد این است که اطلاعات به دست آمده در یک بازه زمانی واقعی به دست می آید. در نتیجه افراد می توانند سرعت روند کاری خود را بهبود بخشیده و درها را به روی شروع بعدی جدید در ارتباطات با مشتریان باز کنند.
به طور کلی بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از بهترین گزینه هایی است که افراد می توانند به منظور بهبود شرایط کسب و کار خود از آن استفاده نمایند. اگر به شکلی مناسب و با داشتن برنامه ریزی درست در این مسیر پیش بروید می توانید خیلی زود مشتریان بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل کرده و کسب و کار خود را رونق ببخشید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/345881/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود