آریا بانو

آخرين مطالب

ریتارگتینگ چیست؟ راه اندازی کمپین تبلیغات ریتارگتینگ چگونه است؟ مقالات

  بزرگنمايي:

آریا بانو - پیش از این که به طور خاص به نقش و عملکرد کمپین‌های ریتارگتینگ بپردازیم، بهتر است شمایی کلی از این مفهوم بازاریابی ارائه کنیم. ریتارگتینگ به طور خاص با تارگت مارکت، یا بازار هدف ارتباط دارد. زمانی که می‌خواهید برند خود را مجددا به تارگت مارکت خود معرفی کنید، در واقع در حال تولید یک کمپین ریتارگتینگ هستید.
ریتارگتینگ چیست؟
به طور کلی، منظور از ریتارگتینگ که بعضا به آن ری مارکتینگ ( بازاریابی مجدد) نیز گفته می‌شود، یک نوع تبلیغات آنلاین است که برای گروه خاصی از تارگت مارکت نمایش داده می‌شوند. این تارگت مارکت غالبا افرادی را شامل می‌شود که دست کم یک بار از وبسایت شما دیدن کرده باشند. به این ترتیب، شما اطلاعات به روز رسانی شده مربوط به محصولات و خدمات خود را مجددا بازاریابی خواهید کرد. به همین دلیل به این فرایند بازاریابی مجدد نیز گفته می‌شود. البته توصیه می‌شود، دو مفهوم ریتارگتینگ و ری مارکتینگ را حتی الامکان دو مفهوم مستقل در نظر بگیرید.
از نظر بازاریابی، شما در جریان ریتارگتینگ، قصد دارید مشتریان بالقوه خود را وسوسه کنید تا مجددا از سایت شما دیدن کرده و یا از برند شما خرید کنند. اما اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان به قدر کافی وسوسه انگیز عمل کرد، این مقاله را تا به آخر دنبال کنید.
در ریتارگتینگ، افرادی هدف بازاریابی شما قرار می‌گیرند که احتمالا در اولین بازدید خود از سایت شما، خریدی انجام نداده‌اند یا اصلا علاقه‌ای به وقت گذرانی در سایت شما نداشته‌اند. در واقع، شما وقتی مجددا برند خود را در معرض دید این مشتریان احتمالی قرار می‌دهید، به نوعی این آلترناتیو را پیش رویشان قرار می‌دهید که به محض این‌که به محصولاتی نظیر محصولات شما نیاز پیدا کنند، سبد کالای خود را از محصولات فروشگاه شما پر کنند.
مراحل ریتارگتینگ

آریا بانو

آریا بانو


اصولا ریتارگتینگ شگرد خاصی دارد؛ شما برای موفقیت در این پروسه نباید امید خود را از دست بدهید. می‌توان به طور ساده مراحل ریتارگتینگ را به شکل زیر توضیح داد:
بازدید سایت توسط مشتری احتمالی نگاه سرسری بدون چک کردن محصولات و خدمات برند شما وب گردی مجدد مشتریان احتمالی مواجهه با تبلیغات جالب توجه و وسوسه انگیز برند شما تصمیم به بازدید مجدد و دقیق از سایت شما لذت خرید و رضایتمندی از برند شما شاید در نگاه اول، ریتارگتینگ و ایجاد کمپین‌های آن برای شما قدری دشوار به نظر برسد. اما به لطف سئو و موتورهای جستجوی متنوع و کانال‌های ارتباطی مختلف اعم از رسانه های اجتماعی و فضای مجازی، شما به راحتی می‌توانید کمپینی از هواداران و مشتریان وفادار برای برند خود ایجاد کنید. برای موفقیت در این زمینه، فراموش نکنید که مشتریانی این شانس را به شما و برندتان خواهند داد که مطمئن شوند شما چیزی برای عرضه کردن داشته باشید. بنابراین سعی کنید در جریان تشکیل کمپین‌های این چنینی، آنقدر خوب و حرفه‌ای عمل کنید که مشتری برای بازدید مجدد از سایت شما اشتیاق کافی داشته باشد. بی تعارف بگوییم، این هنر شما و تیم بازاریابی شماست که مشتریان دو دل را به اطمینان قطعی برسانید.
ممکن است این سوال به ذهنتان برسد که ریتارگتینگ چه سودی به حال مشتریان همیشگی شما دارد. قطعا وقتی شما برای وسوسه انگیزی برند خود نهایت تلاشتان را به کار می‌بندید، خود به خود با رضایت مشتریان جدید و قدیمی خود روبرو خواهید شد. در واقع، ریتارگتینگ به دلیل ماهیت ترویجی و ترفیعی خود، چیزی جز سود برای شناسنامه برند شما به همراه نخواهد داشت.
تفاوت ریتارگتینگ و ری مارکتینگ
پیشتر توصیه کردیم که این اشتباه را نکنید. بسیاری از افراد دو مفهوم ریتارگتینگ و ری مارکتینگ را به جای هم استفاده می‌کنند. با این که این دو مفهوم بازاریابی شباهت‌های بسیاری با هم دارند، اما هر کدام به تنهایی یک استراتژی مستقل و مجزا را شامل می‌شوند.
ریتارگتینگ را می‌توان نوعی ری مارکتینگ در نظر گرفت. چرا که مارکتینگ یا بازاریابی، به خودی خود یک مفهوم گسترده است که تارگتینگ و انواع کمپین‌های بازاریابی از زیرشاخه‌های آن به شمار می آیند. با این حال، تعریفی که برای ریتارگتینگ ارائه می‌شود، عمدتا مختص به تبلیغات آنلاین برای تارگت مارکت سایت شما خواهد بود. این کار به لطف کوکی‌هایی صورتی می‌گیرد که پس از بسته شدن سایت شما توسط کاربران، دست از سر آنها برنداشته و برای دیگر اهداف بازاریابی، سراغ آنها خواهند رفت.
معمولا تبلیغات ریتارگتینگ توسط شبکه‌ای شخص ثالث مانند گوگل دیسپلی نتورک یا فیسبوک انجام می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از این شبکه‌ها، به آسانی مشتریان بالقوه خود را در سایت‌های مختلف جستجو و پیدا کنید.
ری مارکتینگ چیست؟

آریا بانو

آریا بانو


اما ری مارکتینگ چیست؟ منظور از ری مارکتینگ دسترسی به مشتریانی است که زمانی آنها را از دست داده‌اید. در این شرایط، می‌توانید با ارسال ایمیل این مشتریان از دست رفته را احیا کنید؛ منتهی برای این کار به آدرس ایمیل آنها نیاز دارید. حتما می‌پرسید این دو مقوله متفاوت چطور می‌توانند یکسان تلقی شوند؟ خب باید بگوییم که همه تقصیرها بر دوش گوگل ادوردز است و بس. تعریف کلی و مبهمی که گوگل ادوردز از ری مارکتینگ ارائه می‌دهد به این صورت است:
ری مارکتینگ تبلیغات شما را برای افرادی که کاربران وبسایت یا اپلیکیشن شما بوده‌اند به نمایش می‌گذارد. زمانی که مشتریان احتمالی شما بدون خرید محصول، سایت شما را بسته و دیگر از اپلیکیشن شما استفاده نمی‌کنند، با ری مارکتینگ می‌توانید مجددا توجه آنها را به برند خود جلب کنید.
متأسفانه همانطور که مشاهده می‌کنید، گوگل ادوردز به عنوان یک منبع موثق، دو مقوله ایمیل‌های ری مارکتینگ و کمپین ریتارگتینگ را تحت عنوان یک واژه واحد یعنی ری مارکتینگ تعریف کرده است. به همین دلیل، بسیاری از بازاریابان با استناد به این منبع، دو استراتژی مذکور را به اشتباه یکسان می‌پندارند.
جمع آوری داده برای ایجاد کمپین های ریتارگتینگ
تبلیغات ریتارگتینگ با دیگر تبلیغاتی که در جریان جستجوی اینترنتی به چشم کاربران می‌خورند متفاوت است. این تبلیغات به دلیل هدف قرار دادن یک تارگت مارکت خاص، طوری طراحی و ارائه می‌شوند که حتما مورد بازدید کاربران قبلی قرار بگیرند. در این راستا شما می‌توانید از دو منبع اطلاعاتی زیر برای جمع آوری داده‌ استفاده کنید:
استفاده از پیکسل ریتارگتینگ
ریتارگتینگ پیکسلی متداول‌ترین روش برای جذب مخاطب است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت (هر کد به عنوان یک پیکسل) به کار رفته در وبسایت یا موجود در لندینگ پیج خود مخاطب جذب کنید. به این صورت که پس از ضمیمه کردن پیکسل‌ها، هر گاه یک کاربر وارد سایت شما شد، این پیکسل یک کوکی مرورگر ناشناس را وارد مرورگر کاربر می‌کند. بدین صورت، حتی زمانی که مخاطب سایت شما را بست و به بازدید از دیگر سایت‌ها مشغول شد، این پیکسل به پشتیبان‌هایی چون فیسبوک و گوگل ادوردز اطلاع می‌دهد که کاربر شما باید مجددا این تبلیغات را مشاهده کند.
با استفاده از روش ریتارگتینگ پیکسلی شما مطمئن خواهید بود که چه افرادی که تنها سایت شما را باز کرده‌اند و چه آنها که زیر و بم سایت شما را وارسی کرده‌اند، تبلیغات برند شما را خواهند دید. یکی دیگر از مزایای این روش جمع آوری اطلاعات این است که به دلیل شروع ناگهانی، کاربر را سورپرایز می‌کند. یعنی کاربر خیلی زودتر از این‌که بتواند صفحه را ببندد با تبلیغات مواجه خواهد شد. و این یعنی شانس این که تبلیغات شما او را وسوسه کند و به خرید وا دارد، بسیار بیشتر خواهد بود.
استفاده از فهرست ریتارگتینگ
در این شیوه جمع آوری اطلاعات، شما از فهرستی که از مشتریان یا بازدیدکنندگان سایت خود دارید بهره مند خواهید شد. البته این لیست باید تنها شامل افرادی باشد که شما آدرس ایمیل آنها را داشته باشید، چرا که تنها از این طریق است که می‌توانید تبلیغات خود را به دست آنها برسانید. به این منظور کافی است فهرست کاربرانی را که آدرس ایمیل خود را در اختیار شما گذاشته‌اند تهیه کرده و آن را در پلتفرم‌های ریتارگتینگ مورد نظر خود قرار دهید. به محض این‌که مخاطبین شما گشت و گذار در اینترنت را آغاز کردند، با تبلیغات شما روبرو خواهند شد. به علاوه، شما می‌توانید ایمیل‌هایی به شخص مخاطبین ارسال کنید و آنها را متقاعد سازید تا بار دیگر از سایت شما دیدن کنند.
اهداف کمپین های ریتارگتینگ
کمپین ریتارگتینگ شما، می‌تواند دو هدف اساسی و عمده را برای شما محقق سازد:
1. آگاهی
کمپین‌های آگاهی اطلاعات و توضیحات لازم را در مورد مشخصات محصولات شما به مخاطبین ارائه می‌کنند. البته این کمپین‌ها چندان خصوصی سازی نشده و گروه گسترده‌ای از مخاطبین را هدف قرار می‌دهند؛ یعنی حتی افرادی که تا کنون شانس آشنایی با سایت شما را نداشته‌اند. در کل، شما می‌توانید با استفاده از کمپین آگاهی، پایه‌های کمپین تبدیل خود را مستحکم سازید.
2. نرخ تبدیل
معمولا از کمپین‌های نرخ تبدیل برای آن دسته از مخاطبینی استفاده می‌شود که دست کم یک بار تجربه بازدید از سایت شما را داشته و یا به نحوی، با محصولات و خدمات شما آشنا باشند. با این حال، شما مشاهده می‌کنید که این گروه از مشتریان بالقوه، نسبت به پیشنهاد شما اقدام به خرید نکرده‌اند. به همین دلیل، شما سعی می‌کنید با نمایش تبلیغات بیشتر به این گروه از مشتریان، آنها را متقاعد سازید تا یک مرتبه دیگر از سایت شما دیدن کنند، به این امید که نظر مثبتی نسبت به برند شما داشته باشند.
دسته بندی مخاطبین برای موفقیت کمپین ریتارگتینگ
با این‌که هدف همه کمپین‌های ریتارگتینگ واحد است؛ یک نکته بسیار مهم وجود دارد که نباید از یاد ببرید. یادتان باشد که هر استراتژی کمپین سازی برای گروه خاصی از مخاطبین جواب خواهد داد. بنابراین، لازم است که مخاطبین یا مشتریان احتمالی خود را در گروه‌های مختلف تقسیم بندی نمایید. از جمله معیارهایی که بر اساس آن می‌توانید به این دسته بندی بپردازید و موفق‌تر عمل کنید عبارتند از:
الگوهای رفتاری زمان مشتریان فعلی هدفگیری با الگوهای رفتاری
کاربران در بازدید از سایت شما رفتارهای خاصی از خود نشان می‌دهند. به طور کلی یا به بازدید از سایت شما علاقمندند یا بی علاقه. وقتی کاربری تنها چند ثانیه در سایت شما وقت بگذراند، مشخصا علاقه‌ای به آن نداشته و بدون گشتن در دیگر صفحات سایت، آن را به کلی خواهد بست. اما کاربری که به محتوای سایت شما علاقمند است، به صفحات دیگر نیز سر زده و حتی تا صفحه تماس با ما هم پیش خواهد رفت.
توصیه ما به شما این است که برای کاربرانی که علاقمندی چندانی به بازدید از سایت شما ندارند، هزینه و زمان زیادی صرف نکنید. چرا که شانس موفقیت شما در مقایسه با هزینه‌ای که صرف می‌کنید، چشمگیر نخواهد بود. در واقع، بهتر است تمام هم و غم خود را صرف کاربران علاقمند کنید. احتمال این که این دسته از کاربران، مجددا به سایت شما رجوع کند بسیار بیشتر است. پس اگر مایلید دوباره روی آدرس سایت شما کلیک کنند، با تبلیغات مناسب دلیل کافی را به آنها بدهید.
البته اگر مایل باشید، می‌توانید کاربران علاقمند را نیز در چند قسم دسته بندی کنید و برای هر گروه، یک سری تبلیغات خاص و سفارشی طراحی و عرضه کنید. به طور مثال، برای کاربران علاقمندی که از طریق وبلاگ با برند شما آشنا شده‌اند، ارسال خبرنامه و یا ایبوک‌های مجانی مناسب‌تر است. شما همچنین می‌توانید برای کاربرانی که بیشتر در بخش قیمت سایت شما وقت می‌گذرانند، تبلیغاتی مختص به فروش مستقیم ارائه کنید. زیرا این افراد به شدت مستعد خرید از شما هستند.
هدفگیری با زمان
ریتارگتینگ بر اساس عامل زمان به سه چیز بستگی دارد:
بازه زمانی بین اولین بازدید کاربر و مشاهده تبلیغات شما فراوانی دفعاتی که او تبلیغات خاصی از برند شما را دنبال می‌کند. بازه زمانی ما بین اولین بازدید کاربر از سایت و توقف مشاهده تبلیغات شما در دو ابزار فیسبوک و گوگل ادوردز، بازه زمانی پیش فرض برای اضافه شدن یک کاربر به لیست ریتارگتینگ شما 30 روز است. یادتان نرود که اگر کاربری در طول دوره 30 روزه اول، یک بار دیگر از سایت بازدید کرد، این بازه زمانی را مجددا تنظیم کنید. یعنی هر بار بازدید از سایت، نقطه صفر یک چرخه 30 روزه برای عملیات ریتارگتینگ محسوب می‌شود.
البته هر دو پلتفرم فوق، این امکان را به شما می‌دهند تا بسته به شرایط کمپین خود این بازه زمانی را افزایش دهید. با این حال، شدیدا توصیه می‌شود که در نمایش تبلیغات خود به کاربران عجله نکنید. با این کار نه تنها تمرکز و قدرت انتخاب را از کاربر می‌گیرید، بلکه تصویر برند خود را در ذهن او خدشه دار خواهید کرد. بنابراین، لطفا به محض این‌که سایه کاربری را در سایت خود دیدید، او را نشانه نگیرید و سعی کنید حرفه‌ای عمل کنید.
به علاوه، اگر مایلید تعداد دفعاتی که کاربر با تبلیغات شما روبرو می‌شود بیشتر شود، فقط به تبلیغ گذاری در وبسایت بسنده نکنید. برای دستیابی به فراوانی بیشتر، باید از پلتفرم‌های مختلف برای تبلیغ استفاده کنید.
هدفگیری با مشتریان فعلی
همانطور که در بالا اشاره شد، ریتارگتینگ تنها مخصوص به کاربران جدید نیست؛ بلکه مشتریان قدیمی شما را نیز در بر می‌گیرد. اما شاید دلتان بخواهد بدانید بهترین زمان برای دوباره هدف گرفتن این مشتریان دوست داشتنی چه زمانی است. پیشنهاد می‌شود تنها زمانی سراغ تبلیغ برای مشتریان سابق خود بروید که یک مشخصه جدید به سایت خود اضافه کرده باشید، و یا یک برنامه قیمت گذاری جدید برای برند خود ریخته باشید. این کمپین‌ها به ویژه برای آن دسته از مشتریانی سودمندتر است که در پلتفرم شما فعالیت چندانی ندارند. اما شما با آپدیت‌های جدید خود این شانس را به برندتان
خواهید داد تا وسوسه انگیزتر شده و حتی مشتریان کم فعالیت اینترنتی را برای خرید سر ذوق آورد.
چطور در گوگل ادوردز یک کمپین ریتارگتینگ راه اندازی کنیم؟

آریا بانو

آریا بانو


اگر مایلید در گوگل ادوردز یک کمپین ریتارگتینگ موفق راه اندازی کنید، کافی است مراحل زیر را به دقت طی کنید:
وارد حساب کاربری گوگل ادوردز خود شوید روی گزینه کتابخانه مشترک (shared library) کلیک کنید روی گزینه مخاطبین کلیک کنید روی گزینه “تنظیمات ریتارگتینگ” کلیک کنید روی تگ نمایش ادوردز برای سایت کلیک کنید تگ کد ری مارکتینگ را انتخاب و کپی کنید. این تگ برای دو نسخه دسکتاپ و موبایل قابل استفاده است. تگ کد را در پایین صفحه‌ای که مخصوص کمپین شماست قرار دهید. صفحه را ذخیره و منتشر کنید. از ابزار گوگل تگ اسیست استفاده کنید تا ببینید تگ شما به درستی کار می‌کند یا خیر روی گزینه ادامه کلیک کنید روی گزینه بازگشت به مخاطب کلیک کنید. ظرف مدت چند روز، این تگ کار جمع آوری کوکی‌های بازدیدکنندگان سایت شما را آغاز می‌کند. سپس لیست “همه بازدید کنندگان” حساب کاربری شما، کم کم پر خواهد شد.
شما همچنین می‌توانید در گوگل ادوردز، لیست‌های سفارشی نیز بسازید. به علاوه، این امکان به شما داده می‌شود تا تست‌هایی مانند تست فراوانی بازدید، تست تبلیغات، و تست ترکیب سفارشی را نیز انجام دهید.
شما همچنین می‌توانید از انواع کمپین‌های ریتارگتینگ که شبکه تبلیغاتی موتورهای جستجو در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید. تعدادی از این کمپین‌ها را در زیر خواهید داد:
ری مارکتینگ استاندارد
نمایش تبلیغات به بازدیدکنندگان قدیمی زمانی که آنها در حال بازدید از وبسایت‌های شبکه نمایش بوده و یا از اپلیکیشن آن استفاده می‌کنند.
ری مارکتینگ پویا
در این حالت تبلیغاتی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می‌شود که حاوی خدمات و محصولاتی باشند که این افراد در وبسایت شما از آن بازدید کرده باشند.
ری مارکتینگ برای اپ‌های موبایل
در این روش، تبلیغات برای بازدیدکنندگانی نمایش داده خواهد شد که یا از اپلیکیشن موبایل شما استفاده می‌کنند و یا تجربه بازدید از سایت شما را داشته‌اند.
لیست ری مارکتینگ برای تبلیغات
نمایش تبلیغات برای بازدیدکنندگان در حین جستجو در گوگل
ری مارکتینگ ویدئویی
نمایش تبلیغات به بازدیدکنندگانی که ویدئوهای یوتیوب شما را تماشا کرده‌اند.
ری مارکتینگ ایمیلی
بارگذاری فهرستی از آدرس ایمیل مشتریان شما به گونه‌ای که هرگاه در حال گشت و گذار در وبسایت‌های مختلف هستند، بتوانند تبلیغات شما را نیز مشاهده کنند.
شما می‌توانید با استفاده از امکانات سایت گوگل، تبلیغات خود را با بیشترین میزان مشاهده و بازخورد همراه سازید.
چطور در فیسبوک یک کمپین ریتارگتینگ راه اندازی کنیم؟
مسلما پیش از انجام هرگونه فعالیت تجاری در فیسبوک، نیاز به یک حساب کاربری دارید. وقتی حساب کاربری خود را ایجاد کردید، به بخش مخاطبین در قسمت مدیریت فیسبوک ادز بروید. در این قسمت با کلیک روی گزینه مخاطبین سفارشی می‌توانید به همه بازدیدکنندگان سابق سایت خود دسترسی داشته باشید و تبلیغات خود را به آنها نشان دهید.
در لیست موجود در قسمت مخاطبین سفارشی، روی گزینه ترافیک وبسایت کلیک کنید. با این کار به لیستی از بازدیدکنندگان سایت خود یا دیگر سایت‌های خاص دسترسی پیدا خواهید کرد. اکنون از میان این لیست، مخاطبینی را انتخاب کنید که مایلید در کمپین ریتارگتینگ شما عضو باشند. شما در قسمت گزینه‌های مخاطبین با این آپشن‌ها روبرو می‌شوید:
تمام بازدیدکنندگان سایت شما بازدیدکنندگان صفحات خاص افرادی که تنها تعدادی از صفحاتی خاص را بازدید کرده‌اند افرادی که زمان زیادی برای بازدید از سایت اختصاص نداده‌اند ترکیب سفارشی پس از انتخاب گزینه مورد نظر خود، فیسبوک کد رد یابی پیکسلی را در اختیار شما قرار خواهد داد. شما با این کد موفق می‌شوید بازدیدکنندگانی را که زمانی در سایت شما سپری کرده‌اند شناسایی کنید. به علاوه، از طریق ریتارگتینگ در فیسبوک می‌توانید نرخ تبدیل کاربران را در پاسخ به تبلیغات فیسبوکی ردیابی کنید. ضمن این که خواهید توانست تبلیغات خود را بر اساس داده‌های به دست آمده از کمپین‌های خود بهینه سازی کرده و تبلیغات آتی بهتر و با کیفیت‌تری داشته باشید.
البته ریتارگتینگ در فیسبوک یک ارزش افزوده دیگر نیز به همراه دارد. و آن این است که از طریق تبلیغ گذاری در فیسبوک، می‌توانید کمپین ریتارگتینگ خود را در پلتفرمی مانند اینستاگرام نیز توسعه دهید. با توجه به همه این امکانات، الان باید تنها هم و غم شما ساختن تبلیغات جذاب و وسوسه انگیز باشد. البته تبلیغ به تنهایی، ضامن افزایش نرخ تبدیل نخواهد بود. برای این منظور باید چاره دیگری بیندیشید؛ یعنی تبلیغات خود را بهینه سازی نمایید.
چگونه تبلیغات ریتارگتینگ را بهینه سازی کنیم؟
کمپین‌های ریتارگتینگ برای این‌که مخاطب را به خود جلب کنند نیاز به تبلیغات وسوسه انگیز دارند. شما می‌توانید با تکیه بر بازاریابی محتوا تصویری، ویدئویی، و رسانه‌ای با کیفیت و جذاب تعامل بیشتری با مخاطب برقرار کرده و او را متقاعد سازید تا بار دیگر از سایت شما دیدن کند. برای این که مطمئن شوید تبلیغاتی که می‌سازید به قدر کافی اثربخشی دارند، باید از تصاویر و محتواهایی استفاده کنید که کاملا مرتبط با محصولات شما باشند.
به علاوه، اگر قصد دارید روی یک جنبه خاص یا جدید از محصول خود تأکید کنید، سعی کنید در تبلیغات خود این جنبه‌ها را برجسته سازی کنید. اصطلاحا به این نوع تبلیغات تبلیغات لیزری گفته می‌شود. منظور از تبلیغات لیزری تبلیغاتی است که در لحظه توجه مخاطب را به خود جلب کرده و در ذهن او ماندگار شود. توصیه ما به شما این است که برای بهینه سازی تبلیغات خود، این موارد را از یاد نبرید:
استفاده از یک عنوان قابل بحث
عنوانی را برای تبلیغ خود انتخاب کنید که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند. در واقع عنوان شما باید کاربر را به یاد سایت شما بیندازد و یا اگر تجربه بازدید از سایت شما را نداشته، او را وسوسه کند یک بار هم که شده سرکی درون آن بکشد.
استفاده از رسانه‌های تصویری جذاب
شما می‌توانید تبلیغات خود را با استفاده از تصاویر و ویدئوهای جالب و هیجان انگیز، به تبلیغاتی لیزری تبدیل کنید و در کوتاه‌ترین مدت در ذهن مخاطب نفوذ کنید.
کال تو اکشن هدفدار
در تبلیغات خود از یک بخش خاص، با رنگ و طرح متفاوت و گیرا به عنوان دکمه CTA استفاده کنید. همیشه یادتان باشد مخاطب زمانی به فراخوان عمل شما جواب مثبت می‎دهد که مطمئن باشد ارزشش را دارد. به طور مثال می‌توانید از گزینه‌ای مانند “مشاهده ایبوک” استفاده کنید.
تبلیغات عملی
بسیاری از محصولات را نمی‌توان صرفا در قالب تبلیغات تصویری معرفی و عرضه کرد. کلمات و تصاویر گاهی قدرت آن را ندارند که جان کلام را در مورد ویژگی‌های یک محصول خاص بیان کنند. به همین دلیل خوب است که تبلیغاتی تهیه کنید که مستقیما برود سر اصل مطلب و کاری کند مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول شما، با کنجکاوی و اشتیاق، پشت سر هم کلیک کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/345809/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با متولدین هر ماه چه چیزی حال میده؟

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

بجران کمبود 3 داروی اصلی برای این بیماران

خطر ناباروری با این نوع از رژیم های لاغری

دارالترجمه رسمی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

با 7 مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

کبد سالم با مصرف این ویتامین ها

ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

خلاقیت منحصر بفرد عاشقان باغ ارکیده در جزیره مالدیو / نفیسه روشن رونمایی کرد

حرف های دلی و عاشقانه بازیگر سریال پدر پسری برای همسرش در سالروز تولدش / به هر تپش قلبم جون دادی

امید اسماعیل خانی پسر گوهر خیراندیش و همسر در خانه ابدی پدرش با رونمایی از سنگ قبر بازیگر معروف

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد