آریا بانو

آخرين مطالب

زندگینامه هاوارد هیوز ، هوانورد و کارگردان آمریکایی مقالات

  بزرگنمايي:

آریا بانو - هاوارد هیوز یک هوانورد و کارگردان فیلم بود. او در خانواده‌ای به دنیا آمد که کسب‌وکار موفقی در حوزه‌ی ابزارآلات نفتی داشتند. این امر به او کمک کرد تا خیلی سریع در حوزه‌ی تهیه‌کنندگی فیلم آغاز به کار کند. هاوارد هیوز تهیه‌کنندگی فیلم‌های زیادی، مانند فیلم معروف Hell’s Angels را بر عهده داشت. هاوارد هیوز به‌واسطه‌ی ثروتمند بودن و گوشه‌نشینی مشهور شد. بااین‌حال باید اشاره‌کنیم که هاوارد هیوز پیش از ترک انظار عمومی، موفقیت‌های حرفه‌ای زیادی را به دست آورد. برای خواندن زندگی نامه او با موفق شو همراه باشید.
فیلم و پرواز

آریا بانو

آریا بانو


هاوارد هیوز در 24 دسامبر سال 1905 در هیوستون از ایالت تگزاس به دنیا آمد. او فرزند یکی از افراد موفق در کسب‌وکار ابزارآلات نفتی بود. هاوارد هیوز در سال 1923 درحالی‌که تنها 18 سال سن داشت، این کسب‌وکار خانوادگی را به ارث برد. او از این ثروت برای تهیه‌کنندگی فیلم‌های بسیاری، ازجمله Hell’s Angels که در سال 1932 ساخته شد، استفاده کرد. این فیلم داستان جنگ جهانی اول را روایت می‌کرد و برای ساخت آن از بازیگران شناخته‌شده و گران‌قیمت در کنار صحنه‌های جنگی هزینه‌بر و پیچیده استفاده‌شده است. برخی از سایر فیلم‌های ساخته‌شده توسط او شامل اسکارفیس در سال 1932 و Outlaw در سال 1941 است. هاوارد هیوز در زمان فعالیت خود در هالیوود، به‌واسطه‌ی شهرتش درزمینهٔ ی عیاشی بسیار معروف شد. او با بازیگرانی مانند جینجر راجرز، کاترین هپبورن و اوا گاردنر رابطه داشت.
هاوارد هیوز اشتیاق زیادی به پرواز داشت و شرکت هواپیمایی خود را در اوایل دهه 1930 تأسیس کرد. او علاوه بر طراحی و ساخت هواپیما، جان خود را نیز چندین بار با آزمایش هواپیماها و تلاش برای جابجا کردن رکورد سرعت پرواز در جهان، به خطر انداخت. هاوارد هیوز تجهیزات نوآورانه‌ای، ازجمله اولین دنده فرود جمع شونده را به صنعت هوایی معرفی کرد. او همچنین به‌واسطه‌ی هرکول H-4 که مطبوعات آن را بانام مستعار “غاز سوزنی” می‌شناسند، شهرت زیادی کسب کرد. برای سالها، هاوارد هیوز بر روی ایده‌ی هواپیمای چوبی خودکار کرد که قرار بود در خلال جنگ جهانی دوم سربازان و مهمات را در طول اقیانوس اطلس حمل کنند. در سال 1947 طراحی این هواپیما تکمیل شد. این هواپیما فقط یک‌بار پرواز کرد و هرگز به مرحله تولید نرسید. بااین‌حال هاوارد هیوز H-4 را تا زمان مرگ خود در سال 1976 در یک آشیانه تحت کنترل نگه‌داری کرد. این هواپیما هم‌اکنون در موزه هواپیمایی Evergreen Aviation در مک مینول از ایالت اورگان قرار دارد.
دوران گوشه‌نشینی

آریا بانو

آریا بانو

پس از یک سقوط وحشتناک هواپیما در سال 1946، هاوارد هیوز گوشه‌نشین شد. پس از یک سقوط وحشتناک هواپیما در سال 1946، هاوارد هیوز گوشه‌نشین شد. او بخشی از شبکه‌ی RKO را در سال 1948 خریداری کرد، اما هرگز از این استودیو دیدن نکرد. در دهه 1960 او در طبقه فوقانی کاروانسرای “کویر ” در لاس‌وگاس از ایالت نوادا زندگی می‌کرد و تمام‌کارهای مرتبط با تجارت خود را از این اتاق کوچک انجام می‌داد. ازآنجایی‌که هاوارد هیوز از چشم بسیاری از مردم پنهان بود، این امر گمانه‌زنی‌های عمومی و شایعاتی را درباره فعالیت‌های وی به وجود آورد. عده‌ای معتقد بودند که وی از اختلال وسواس اجباری رنج می‌برد و مشکل دارویی دارد. هاوارد هیوز سرانجام لاس‌وگاس را ترک کرد وزندگی در خارج از کشور را آغاز کرد. در سال 1972 زندگینامه او به‌صورت غیرقانونی منتشر شد، اما پس از مدتی جعلی بودن آن محرز گردید. نویسنده این زندگی‌نامه، کلیفورد ایروینگ، بعداً به اتهام کلاه‌برداری بازداشت شد.
مرگ هاوارد هیوز و میراث وی
هاوارد هیوز در 5 آوریل 1976 درگذشت. پس از مرگ وی، نسخه‌های جعلی متعددی از وصیت‌نامه وی منتشر شد و که دعواهای حقوقی بسیار زیادی را برای ارثیه‌ی وی به دنبال داشت. در سال 2004، زندگی هاوارد هیوز با فیلم سینمایی The Aviator که روزهای ابتدایی زندگی او را به تصویر می‌کشد، بر روی پرده‌ی سینما رفت. این فیلم با بازی لئوناردو دی کاپریو در نقش این مرد میلیارد، بسیار مورد توجه قرار گرفت. دی کاپریو به خاطر بازی در این نقش، نامزد جایزه‌ی اسکار شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/345464/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا