آریا بانو

آخرين مطالب

تبلیغات کلیکی PPC چیست؟ – بهترین پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی کدام‌اند؟ مقالات

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازاریابی تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ آیا می تواند سود لازم به همراه داشته باشد؟ این ها تنها بخشی از سوالاتی است که ذهن افراد را درباره تبلیغات کلیکی به خود مشغول کرده است.
از قدیم همواره یکسری باورها در دنیای کسب و کار وجود دارد که بین همه افراد مشترک است. به عنوان مثال خیلی از صاحبان کسب و کار باور دارند تا زمانی که در ابتدا پولی هزینه نکنی، نمی توانی کسب درآمد داشته باشی. این باور تا حدودی نیز می تواند درست باشد. گاهی اوقات ما برای حفظ مشتریان خود نیاز داریم روی تجهیزات و خدمات خود هزینه کنیم. اما این یک اصل همیشگی نیست.
مشخصا راه اندازی کسب و کار، یک سرمایه گذاری است و شما مادامی که زمان و سرمایه خود را روی بازاریابی هزینه نکنید، نمی توانید روند پشرفت چندانی داشته باشید. بسیاری از کسب و کارهای فعال از بازاریابی تبلیغات کلیکی برای جذب مشتری استفاده می کنند. تبلیغات کلیکی (PPC) یک بخش بسیار مهمی است که ارزش سرمایه گذاری دارد. در این مقاله تلاش بر این است تا شما با بازاریابی تبلیغات کلیکی آشنا شده و هر چیزی که لازم است درباره آن بدانید به شما آموزش دهیم.
بازاریابی تبلیغات کلیکی چیست؟

آریا بانو

آریا بانو


PPC مخفف کلمه pay-per-click است. پلتفرم های تبلیغات کلیکی به شما اجازه می دهد تا محتوایی را ایجاد و به مخاطبین مرتبط نشان دهید. در ازای نمایش این محتوای تبلیغاتی نیز هزینه ای به این پلتفرم ها پرداخت می کنید. در بسیاری از موارد شما در ازای هر کلیکی که کاربران روی این تبلیغات کرده و وارد وب سایت شما می شوند هزینه ای پرداخت می کنید. اما در برخی از پلتفرم ها شما می توانید در ازای تعداد نمایش (impression)، بازدید ویدیو و مشارکت درون سایتی نیز هزینه پرداخت کنید.
تبلیغات کلیکی یک فرصت بسیار عالی است که به شما این امکان را می دهد تا خدمات و محصولات خود را به کاربرانی که به دنبال آن هستند نشان دهید. مخاطبینی که شاید بدون استفاده از این نوع استراتژی دیجیتال مارکتینگ نتوانند وب سایت شما را ببینند.
چرا نباید تنها روی جستجوی ارگانیک تمرکز کرد؟

آریا بانو

آریا بانو


مهم نیست که کسب و کار شما تا چه اندازه خدمات مناسبی ارائه می دهد یا تا چه اندازه روی بهینه سازی سایت خود کار کرده اید یا حتی مشتریان شما چقدر به خدمات یا محصولات شما علاقه مند هستند. اگر شما یک کمپانی بزرگ و معروف مثل نایک یا اپل نیستید، احتمالا در زمینه نمایش وب سایت خود در نتایج اول موتورهای جستجو و پیاده سازی اصول سئو رقابت بسیار سختی در پیش دارید. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت خود را نشان می دهد که در تلاش باشید تا در کلمات کلیدی پر جستجو جایگاه مناسبی را در نتایج پیدا کنید.
به همین دلیل نیاز است که در کنار بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو روی تبلیغات کلیکی نیز کار کنید. چرا که به کمک تبلیغات PPC می توانید وب سایت خود را در نتایج اولیه سرچ های مورد نظر نمایش دهید.
بهترین پلتفرم های تبلیغات کلیکی کدام اند؟
شاید شما آشنایی چندانی با بازاریابی تبلیغات کلیکی نداشته باشید اما مطمئنا پلتفرم های آن را به خوبی می شناسید. تمامی این پلتفرم ها مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند که می توانند به کسب و کار شما کمک کنند. بزرگ ترین پلتفرم های حاضر عبارتند از:
تبلیغات کلیکی گوگل

آریا بانو

آریا بانو


در این نوع از تبلیغات، گوگل با توجه به جستجویی که توسط کاربران انجام می شود وب سایت شما را به آنها نشان می دهد. تبلیغات گوگل از این بابت که وب سایت شما را به افرادی نشان می دهد که دقیقا به دنبال خدمات شما هستند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.
تبلیغات کلیکی فیسبوک: یکی دیگر از پلتفرم های حاضر، فیسبوک است که به شما امکان نمایش تبلیغات در اینستاگرام را نیز می دهد. دو مزیت بسیار مهم تبلیغات کلیکی فیسبوک بازپرداخت بر اساس بازاریابی تقسیم شده و مخاطبینی که به مشتری تبدیل می شوند و همچنین امکان معرفی محصولات به مشتریانی است که پیش تر نمی دانستند که به دنبال محصول یا خدمت شما هستند می باشد.
در کنار این دو پلتفرم عمده، چندین بستر تبلیغات دیگر نیز وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از:
تبلیغات توییتر پین های تبلیغاتی تبلیغات لینکدین تبلیغات Quora تبلیغات یوتیوب که بخشی از تبلیغات گوگل نیز به شمار می رود. بسیاری از شرکت ها روی بازاریابی تبلیغات کلیکی در چندین مورد از بسترهای موجود سرمایه گذاری می کنند تا نتیجه بهتری دریافت نمایند. البته مسئله ای که باید در نظر داشته باشید این است که پلتفرم های کمپین های تبلیغات کلیکی معمولا از سیستم bid برخوردار هستند.
bid در تبلیغات کلیکی چیست؟
تقریبا همه پلتفرم های حاضر از سیستم bid برخوردار هستند. Bid در واقع مبلغی است که تبلیغ کنندگان در ازای هر فعالیت کاربران خود مثل کلیک، مشاهده و غیره پرداخت می کنند. تبلیغات کنندگان یک bid مشخص را انتخاب کرده و در ازای هر فعالیتی که تعیین می کنند آن مبلغ را پرداخت می نمایند.
با توجه به اینکه افراد زیاد دیگری مثل شما به دنبال نمایش تبلیغات خود در کلمات کلیدی پر سرچ هستند، این پلتفرم ها یک مزایده را در میان شما برقرار می کنند. بدین ترتیب مبلغ پیشنهادی شما در مزایده قرار می گیرد و در نهایت وب سایتی که bid بیشتری را برای آن کلمه کلیدی تعیین کرده است، برنده شده و تبلیغ نمایش داده می شود.
البته سیاست همه پلتفرم ها تنها به bid منتهی نمی شود. به عنوان مثال تبلیغات فیسبوک یا اینستاگرام مرتبط بودن و مشارکت را نیز در نظر می گیرند. تبلیغاتی که ارتباط بیشتری دارند و تاثیر گذاری آنها روی مخاطب بیشتراست هزینه کمتری در مقایسه با تبلیغات غیرمرتبط پرداخت می کنند. تبلیغات گوگل نیز باتوجه به میزان مرتبط بودن و کیفیت تبلیغات به آنها امتیاز می دهد و با توجه به این امتیاز هزینه را تعیین می کند.
چقدر روی کمپین های بازاریابی کلیکی خود هزینه کنیم؟

آریا بانو

آریا بانو


تبلیغات کلیکی در عین نتیجه بخش بودن تا حدودی پیچیده و گران نیز است. به همین دلیل شما باید با درک درست و استراتژی مناسب وارد این حوزه شوید. اگر شما بتوانید به شکل مناسبی روی این روش تبلیغات سرمایه گذاری کنید، می توانید با هزینه ای کم بهترین نتیجه را کسب نمایید.
در نتیجه با توجه به بودجه ای که برای بازاریابی دیجیتال خود تعیین نموده اید بخشی از آن را به تبلیغات کلیکی خود اختصاص دهید. بعد از آن ادامه مسیر تا حد زیادی مشخص است. اگر به عنوان مثال 1 میلیون برای این کار مشخص کرده اید، با توجه به همان استراتژی خود را مشخص کنید. اگر 10 میلیون می خواهید روی بازاریابی تبلیغات کلیکی خود سرمایه گذاری کنید، با توجه به این مبلغ پیش رفته و bid خود را مشخص نمایید. میزان سرمایه گذاری شما تنها به بودجه ای که می خواهید به این کار اختصاص دهید بستگی دارد.
بازاریابی تبلیغات کلیکی ممکن است در ابتدا کمی ناملموس به نظر برسد. اما باید بدانید که این روش بازاریابی یکی از بهترین راه هایی است که به کمک آن می توانید ترافیک خوبی به وب سایت خود آورده و فروش بالایی داشته باشید. تبلیغات کلیکی (PPC) همان چیزی را در برابر چشمان مخاطبین قرار می دهد که به دنبال آن بوده اند. شما می توانید با تبلیغات در هر یک از این پلتفرم ها نتیجه آنها را ارزیابی کنید و نقش آنها را در میزان موفقیت کسب و کار خود بسنجید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/345390/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه