آریا بانو

آخرين مطالب

صالحی‌امیری: کشتی از 3 منبع تامین مالی می‌شود ورزشي

صالحی‌امیری: کشتی از 3 منبع تامین مالی می‌شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری دیروز خود بار دیگر رفتار فدراسیون جهانی جودو را سیاسی و خارج از دایره اخلاقی خواند. سیدرضا صالحی‌امیری همچنین شاخصه‌های تخصیص بودجه به فدراسیون‌های ورزشی را هم تشریح کرد. اما این‌که مهمترین شاخصه‌های تخصیص و توزیع بودجه کمیته در بین فدراسیون‌های ورزشی چه بوده، سوالی است که صالحی‌امیری در پاسخ به آن به خراسان می‌گوید: «مبنای تخصیص بودجه بر اساس ارزیابی‌هایی بود که در گذشته انجام شد. این مبنا پایه بودجه است و ما سالیانه به دلیل گرانی و تورم پایه بودجه را به میزان 10درصد افزایش می‌دهیم. در کنار بودجه پایه که به همه فدراسیون‌ها اختصاص می‌یابد، ما بودجه دومی را هم تعریف کردیم که معادل 5میلیارد تومان در سال 98 بود. امسال هم حداقل 5میلیارد خواهد بود که به آن بودجه فوق‌العاده آمادگی رشته‌های المپیکی گفته می‌شود.» رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر این‌که بودجه فدراسیون‌ها در کمیته به 3 دسته تقسیم شده، می‌گوید: «ما بودجه فدراسیون‌ها را به 3 دسته تقسیم کردیم؛ نخست کمک مستقیم برای انجام هزینه‌های جاری و عموم فدراسیون‌ها به جز فوتبال. این عدد 30میلیارد تومان است. دوم این‌که در سال 99 ما 30میلیارد تومان کمک غیرمستقیم برای اعزام‌ها، حمل‌ونقل، پاداش‌ها، بلیت، لباس و... به فدراسیون‌ها خواهیم داشت که 5میلیارد تومان آن به عنوان بودجه ویژه به فدراسیون‌های المپیکی به صورت مستقیم تخصیص خواهد یافت. ما از مجموع بودجه‌هایی که دولت به ما تخصیص می‌دهد و نیز سایر منابع، 60میلیارد تومان(30میلیارد کمک مستقیم و 30میلیارد کمک غیرمستقیم) در سال 99 برای فدراسیون‌های ورزشی اعم از المپیکی و غیرالمپیکی هزینه خواهیم کرد.»
تعهد نوبخت برای کمک ویژه به کشتی
فدراسیون کشتی در حالی در مرحله اول واریز بودجه کمیته با دریافت مبلغ 605میلیون تومان در صدر فدراسیون‌هایی قرار گرفته که بیشترین بودجه را از کمیته به خود اختصاص داده‌اند اما باز هم اهالی کشتی گلایه کردند و مدعی شدند ‌ای کاش بودجه‌بندی بر اساس تعداد سهمیه‌های المپیکی فدراسیون‌ها صورت می‌گرفت. صالحی‌امیری در واکنش به بودجه کشتی به خراسان می‌گوید: «کشتی در کمیته ملی المپیک اولین و بیشترین بودجه را دریافت می‌کند و در سال 99 بودجه مصوب کشتی از کمیته معادل 5/2میلیارد تومان است. وزارت ورزش‌وجوانان هم رقمی حدود 13 تا 15میلیارد تومان به کشتی اختصاص خواهد داد و بیش از این در توان ما و وزارت ورزش نیست. اما واقعیت این است که نیازهای کشتی خیلی بیشتر است و من صحبت‌های دبیر را در خصوص نیازهای مالی کشتی تایید می‌کنم. برای حل این مسئله 2 راه بیشتر نداریم؛ اول تلاش فدراسیون و کمک ما برای جذب اسپانسر که تا امروز علیرضا دبیر برای جذب اسپانسر موفق بود. بخش دوم کمک ویژه سازمان برنامه و بودجه به کشتی است که دکتر نوبخت تعهد کرد کمک ویژه‌ای به کشتی داشته باشد بنابراین 3 کانون برای تامین منابع مالی کشتی وجود دارد؛ اول کمک مستقیم وزارت ورزش(13 تا 15میلیارد تومان) و کمک مستقیم کمیته(معادل 5/2میلیارد تومان)، دوم کمک از محل اسپانسرها که به گفته دبیر حدود 25میلیارد تومان بوده و محل سوم کمک ویژه نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به کشتی است که ظاهرا این کمک ویژه در سال 99 مبلغ 10میلیارد تومان است که مرحله اول آن معادل 2میلیارد تومان محقق شد.»
رفتار ویزر غیراخلاقی بود
اما تعلیق جودو و در پیش بودن دادگاه حکمیت ورزش در شهریورماه موضوع مهمی بود که صالحی‌امیری در واکنش به سوال خراسان درخصوص آن می‌گوید: «مناقشه‌ای بین ما و فدراسیون جهانی شکل گرفت. رفتار فدراسیون جودو سیاسی و خارج از دایره اخلاقی بود. این فدراسیون به دنبال یک ماموریت سیاسی است. ما به طور روزانه با فدراسیون‌های جهانی ارتباط داریم؛ مثلا وقتی ویزا نمی‌دهند در صحبت‌های مختلف اعتراضات را مطرح می‌کنیم. تا امروز سابقه نداشته یک فدراسیون جهانی وارد کار غیرحرفه‌ای شود، ورزشکار ما را گروگان بگیرد، مربی را اخراج کند و ورزشکار را وادار به تصمیمی کند که راضی نبود. ویزر قبل از انتخابات مکاتبه کرد که نباید تغییرات در فدراسیون انجام شود، بلافاصله بعد از انتخابات نامه تعلیق را بدون هیچ مقدمه‌ای فرستاد. من جواب دادم این رفتار عجولانه است و باید گفت‌وگو کنیم.» رئیس کمیته ملی المپیک ادامه می‌دهد: «آن‌ها حاضر به مذاکره عقلانی نشدند. ما به IOC شکایت کردیم. 23 شهریور به CAS خواهیم رفت. از ایران 3 نماینده خواهند رفت از آن سو هم 3 ایرانی هستند. این نشان می‌دهد ویزر به هر چیزی متوسل شده است. ما پیام‌هایی داشتیم که ورزشکار علاقه‌مند بود برگردد. رفتار فدراسیون جهانی گروگانگیری است. ویزر هم شهود خود را معرفی کرده است. در صورت رسیدگی عادلانه جودو رفع تعلیق خواهد شد.»
پول فصیحی و رستمی را فدراسیون برداشت
صالحی‌امیری درباره گلایه فرزانه فصیحی، سریع‌ترین دختر دونده ایران از پرداخت نشدن پاداش‌هایش می‌گوید: «من با فرزانه فصیحی و کیانوش رستمی چند بار صحبت کردم. شخصا پیگیر بودم. پول فرزانه فصیحی و کیانوش رستمی را به حساب فدراسیون‌هایشان ریختیم ولی آن‌ها برای پرداخت حقوق به خاطر مشکلی که داشتند از آن برداشت کردند. ما با روسای فدراسیون‌های وزنه‌برداری و دوومیدانی صحبت کردیم و قرار شد فعلا علی‌الحساب پاداش آن‌ها را پرداخت کنیم و بعد با فدراسیون حساب و کتاب می‌کنیم.»
از عملکرد سعیدی راضی هستم
اما بخشنامه جدید اداره امور استخدامی و برداشتن شرط سنی برای بازنشستگان و قرار دادن 35 سال خدمت به عنوان مبنای بازنشستگی باعث شده تا پای کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی هم به جمع بازنشستگان ورزش باز شود. البته دیوان عدالت اداری با بخشنامه جدید مخالف است. صالحی‌امیری در واکنش به موضوع بازنشستگی سعیدی می‌گوید: «طبق بخشنامه اداره امور استخدامی کسانی که مدرک تحصیل کارشناسی دارند باید با 30 سال خدمت و کارشناسی ارشد با 35 سال خدمت بدون در نظر گرفتن شرایط سنی بازنشسته شوند. از نظر حقوقی رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس استخدامی رئیس‌جمهور است و می‌تواند این ابلاغ را داشته باشد که البته اجرایی است. اما نظر من این است که ایرادی به این بخشنامه‌ها وارد است چراکه استثنا قائل نشده‌اند. البته شورایی در امور استخدامی وجود دارد که به موارد خاص رسیدگی می‌کند مثلا اگر فردی نیاز است با 40 سال سابقه کار در سمت خود باقی بماند، این شورا بررسی و تصمیم‌گیری می‌کند. این‌که وزارت ورزش چه روشی برای مدیریت این مسئله دارد را باید از خود وزارت ورزش سوال کنید. در مورد همکارم باید بگویم از عملکرد سعیدی راضی هستم و او دلسوزانه کارهایش را انجام می‌دهم و من کتبا تقاضای تداوم حضور او را داشته‌ام.»

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/343256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

دادرس: جرایم انضباطی حجم پرونده‌ها را کم کرده است

یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!

پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی

اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا

آقای قلعه نویی امید را از لیگ یک آورد سپاهان

پائز: روی هدف بزرگی که داریم متمرکزیم و انجام می‌دهیم

تیم ملی والیبال و یک جنگ درون تیمی!

شرط حضور گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور

ایتالیا مردانش را برای لیگ ملت‌های والیبال به خط کرد

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد / 10 اتهام امیرحسین مقصودلو از زبان قاضی حجت الاسلام و المسلمین افشاری

شعری که رهبر انقلاب برای عملیات وعده صادق خوانده‌اند / رونمایی از دست خط مبارکشان برای اولین بار

حـذف کودکان مهاجر از سلامت

وقوع سیلاب در جاده شهرضا به اصفهان

ماجرای مرگ مشکوک دانشجوی دندانپزشکی چه بود؟

وضعیت خیابان‌های زرند کرمان بعد از بارش شدید باران

دستگیری 18 مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران

معاون رئیس جمهور: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است

خلاقیت جالب برای بیرون آوردن بار از داخل کامیون

وقتی قطع کردن درخت را به هنرمند بسپاری

کرم کاپوچینو دسر 10 دقیقه ای

اضطراب زیادی دارید؟ این ویتامین ها را بخورید

حرکت عجیب یک زن در تهران برای به رُخ کشیدن ثروتش

عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!

قوانین باید برای اخراج ستاره چلسی عوض شود

اتهام جالب به آرتتا؛ موهایت رنگ است!

حیدری: بازیکن خوب برای مربی همه چیز است

کواچ قهرمان شد و خداحافظی کرد

واکنش نیمار پس از حذف الهلال برابر العین

حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی

ستاره رئال: تعویضی هم باشم می‌مانم

پروژه 700 میلیون یورویی بن‌سلمان در فوتبال روی هوا

تبرئه استقلال از شکایت 42 میلیاردی یک ایجنت

سرگشتگی و یاس یک فضانورد/ مینی سریالی که باید دید

کت و شلوار «حبیب» جهانی شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

لحظات دلنشین دیدار هانیه غلامی و مادرش در فرودگاه با اشک‌های عاشقانه و پر احساس

درباره سندرم درس (DRESS) چه می دانید؟/ از ایجاد تا درمان

رونمایی از نماهنگ جدید خواننده «سلام فرمانده»

آبگرفتگی معابر شهر گنبد کاووس بر اثر بارش بهاری

آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام)