آریا بانو

آخرين مطالب

نگاهی به تحول در طراحی و مدل لباس عروس طی 100 سال گذشته اجتماعي

نگاهی به تحول در طراحی و مدل لباس عروس طی 100 سال گذشته
  بزرگنمايي:

آریا بانو - روزیاتو / لباس عروس سفید کلاسیک از دوران ملکه ویکتوریا روی مد مانده است اما همین لباس ها با وجود حفظ رنگ، طراحی و مدل های مختلفی طی قرن گذشته به خود گرفته اند. برای این که ببینید مدل لباس عروس طی 100 سال گذشته چه تغییر و تحولاتی را از نظر طراحی و مدل پشت سر گذاشته است، خواندن این مطلب روزیاتو را از دست ندهید.
ما در این مطلب انواع لباس عروس، از دهه 1910 میلادی تا 2018 میلادی یعنی حدود 2 سال پیش، را در تاریخ مد لباس عروس گردآوری کرده ایم. با ما همراه باشید.
دهه 1910: لباس عروس گشاد و شل و ول
تصویر زوجی که مشاهده می کنید متعلق به سال 1915 است. در این دوره، بسیاری از عروس ها لباس های گشادی که قد دامنش تا روی زمین بود می پوشند تا بتوانند راحت تر حرکت کنند. از همین زمان بود که رقصیدن در عروسی باب شد.
دهه 1920: لباس عروس شلوغ با تور بلند
عکسی که مشاهده می کنید متعلق به عروسی یک زوج در سال 1929 است. در این دوره، عروس ها تورهای بلندی داشتند و علاوه بر این که عروس ها رنگ سفید را برای لباسشان انتخاب می کردند، لباس هایشان تا گردن پوشیده و مدلشان راسته و کمر باریک بود .
دهه 1930: لباس عروس از جنس ابریشم یا ریون
لباس عروس ساده اما کلاسیکی که در بالا مشاهده می کنید، در سال 1983 دوخته شده است. لباس های عروس در این دهه بسیار ساده و براق بودند؛ تا گردن پوشیده و آستین بلند داشتند. عروس هایی که توان مالی خرید لباس ابریشم طبیعی را نداشتند، مدل های ارزان تر از جنس ریون یا ابریشم مصنوعی را انتخاب می کردند که ظاهری شبیه به همان کپی طبیعی شان داشت.
دهه 1940: لباس عروس پوشیده با آستین بلند
این عروسی متعلق به سال 1948 است. لباس های عروس دهه 40 نسبت به دهه 30 تغییر چندانی نکرد. در آن دوران، بسیاری از عروس ها لباس های راسته و باریک پوشیده با آستین بلند بر تن می کردند.
دهه 1950: لباس عروس پفی
لباس عروس های پفی با دامن های بزرگ مد دهه 50 میلادی بودند؛ لباس هایی که عروس ها با پوشیدن آنها بیشتر شبیه آباژور می شدند. بالا تنه باریک و پایین تنه پف دار. شاید خیلی از دخترها از این مدل لباس ها نفرت داشته باشند.
دهه 1950: لباس عروس دکلته
عروسی که در تصویر مشاهده می کنید، در سال 1957، لباس عروس پفی از نوع بدون یقه یا دکلته پوشیده است. این مدل لباس عروس بر خلاف لباس عروس های پوشیده با آستین بلند بود که از همان زمان به بعد مد شد. اما همه عروس ها حاضر نیستند با آستین های لباس خود خداحافظی کنند. حذف آستین از لباس عروس مدی بود که کم کم رواج پیدا کرد زیرا کمی ریسکی به نظر می رسید.
دهه 1960: لباس عروس های اندامی و باریک تر
مدلی که در تصویر مشاهده می کنید یک لباس عروس از برند پیر گاردین در سال 1964 بر تن کرده است. بعد از لباس عروس های پفی و حجیم دهه 50، عروس ها ترجیح دادند لباس هایی بپوشند که باریک تر و متناسب با اندامشان باشد. حتی برخی از عروس ها دوست داشتند لباسشان ترکیبی از لباس عروس پفی و راسته باشد. در این دوره، لباس عروس های راسته با پایین تنه مدل ماهی مد شد.
دهه 1970: لباس عروس با آستین های بلند
تصویر عروسی که مشاهده می کنید متعلق به سال 1976 است. وقتی برند دیور لباس های پوشیده با آستین های بلندی که در سر شانه کمی پف داشتند را در دهه 1970 رونمایی کرد عروس خانم ها مشتقانه از این مدل استقبال کردند.
دهه 1980: لباس عروس دکلته و بدون آستین
لباس عروسی که در تصویر مشاهده می کنید در سال 1981 طراحی و دوخته شده است. این مدل لباس عروس یک تغییر بزرگ بود. تا دهه 1980، خریدن هر چیزی که دکلته نباشد خیلی سخت بود.
دهه 1980: لباس عروس تنگ
در دهه 80، مخصوصا اواخر این دهه، لباس عروس ها تنگ تر شد و دیگر پفی نبودند. تصویری که مشاهده می کنید متعلق به سال 1987 است. لباس عروس های این دهه کمی جذب با آستین های بلند بودند که سر شانه آن پف داشت و خیلی هم طرفدار داشتند.
دهه 1990: لباس عروس آستین دار
مدلی که در تصویر مشاهده می کنید لباس عروس برند تورنته را در سال 1993 پوشیده است. در دهه 90 میلادی ، عروس ها خواستار لباس های آستین دار بودند و از پوشیدن لباس های دکلته خسته شدند. در این دهه بود که لباس ها مدرن تر شدند. لباس های این دوران جذب بودند و بیشتر شبیه لباس تانگو به نظر می رسیدند.
دهه 2000: لباس عروس تنگ
 از سال 2000 به بعد، شما شاهد تنوع بیشتری در لباس عروس خواهید بود. از لباس عروس های دنباله دار گرفته تا لباس عروس های تنگ و جذب. در این دوره، لباس عروس های گلدوزی شده مد شد.
دهه 2010: لباس عروس آستین دار
در دهه 2010 بود که آستین بازگشتی سلطنتی داشت. در بالا، تصویر کیت میدلتون با لباس عروس خود در سال 2011 را مشاهده می کنید. کم کم، دیگر عروس ها داشتند آستین را به فراموشی می سپردند که کیت میدلتون با لباس عروس آستین دار خود در تیتر رسانه های مد و لباس قرار گرفت.
البته، مشتریان در ابتدا خیلی به چنین لباسی علاقه نشان ندادند و طراحان لباس مجبور شدند 4 سال بعد آن را مجددا طراحی کنند تا بهتر به فروش برسد. از آن به بعد بود که این مدل لباس عروس تا مدتی مد بود. امروزه، عروس ها خیلی راحت نیستند که این مدل آستین ها را بپوشند. چیزی که اکنون مورد علاقه عروس هاست لباس های آستین کوتاه، آستین بلند و آستین بلوزی است.
دهه 2010: لباس عروس نیمه برهنه
مدلی که مشاهده می کنید لباس عروس کلینفلد را در سال 2014 بر تن کرده است. این لباس عروس تکه های توری و شفاف دارد که بخش هایی از بدن را نمایش می دهد. از نظر برخی از عروس خانم ها این مدل خیلی بدن نما، تحریک کننده و پوشیدنش ریسکی است.
امروز: لباس عروس متناسب با شخصیت عروس خانوم
مدلی که مشاهده می کنید در آوریل سال 2018 در هفته لباس عروس بارسلون کت واک قدم می زند. طی سال های اخیر، فاصله بین مد روزانه و مد لباس عروس در حال کم شدن است. سبک لباس عروس ها متنوع تر و سلیقه ای تر شده و تقریبا از روی طر احی لباس عروس می توان به شخصیت عروس خانم هم پی برد.
این روزها دیگر حق انتخاب نوع طراحی و مدل لباس عروس بسیار زیاد است. بازار لباس عروس آن قدر هیجان انگیز است که تقریبا می توان گفت هر عروسی لباسی پوشیده است که هیچ عروسی دیگری شبیه آن را تنش نکرده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/342202/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند