آریا بانو

آخرين مطالب

5 سرمربی ضعیف تاریخ بلوگرانا ورزشي

5 سرمربی ضعیف تاریخ بلوگرانا
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / حضور کیکه ستین در بارسلونا واکنش‌های متفاوتی را در برداشت. انتصاب او در ژانویه قرار بود شروع یک دوره هیجان‌انگیز برای بارسا باشد ولی عملکرد نه‌چندان مقتدرانه‌اش و تساوی مقابل ناپولی در لیگ قهرمانان و شکست مقابل رئال در ال‌کلاسیکو تردیدهایی در مورد او به وجود آورد چراکه بسیاری معتقدند ستین مرد بازی‌های بزرگ نیست. هنوز زمان زیادی باقی است تا او بتواند اوضاع را حل و فصل کند؛ ضمن این‌که با همه این تفاسیر او و تیمش هنوز در کورس صدرنشینی لالیگا هستند. آن‌ها در شروع مسابقات بعد از تعطیلی نیز با یک برد پرگل مقابل مایورکا نشان دادند به روزهای بهتری امیدوارند. اما آیا شایعاتی که از رختکن بارسلونا بیرون می‌آید و نشان می‌دهد اوضاع تیم نامتعادل و ناخوشایند است موجب می‌شود ستین به سرنوشت مربیان ناموفق تاریخ بارسلونا دچار شود؟ نسل جوان‌تر شاید این تصور را داشته باشد که ارنستو والورده که با 2 بار کامبک خوردن مقابل رم و لیورپول در لیگ قهرمانان از این حیث رکورددار به حساب می‌آید جزو بدترین مربیان تاریخ بارسلونا باشد اما آمار و ارقام چیز دیگری می‌گوید. در ادامه عملکرد 5 نفر از بدترین مربیان تاریخ این باشگاه را با هم مرور می‌کنیم.
هانس وایس‌وایلر: می ‌1975 تا آوریل 1976
وایس‌وایلر بلافاصله بعد از پیروزی در جام یوفا با مونشن‌گلادباخ وارد نوکمپ شد. این آلمانی با وجود 2 بار برنده شدن در بوندس‌لیگا کار سختی برای پر کردن جای رینوس میشل هلندی داشت. هنگامی که یوهان کرایف، ستاره بارسلونا با شکل تمرین‌های سرمربی جدید مواجه شد، انتقاداتی را به سرمربی وارد دانست. او چندی پس از ورود وایس‌وایلر در یک مصاحبه گفت: «وایس‌وایلر مربی انتخابی من نیست.» همین اظهار نظر یک جنگ داخلی در باشگاه به راه انداخت که برنده‌اش از پیش معین بود. مربی آلمانی بعد از یک برهه ناموفق و بی‌نتیجه بارسلونا را ترک کرد.
لاسلو کوبالا: می ‌1980 تا نوامبر 1980
کوبالا به عنوان بازیکن اسطوره بارسلونا شناخته می‌شد که 10 فصل پیاپی در این تیم توپ زده بود. او حتی یک بار هم هدایت این تیم را بر عهده گرفته بود و نتایج بدی به دست نیاورده بود. با این حال دوره دومی که او به نوکمپ برگشت، کابوس‌وار رقم خورد. او که هدایت تیم ملی اسپانیا را بر عهده داشت، اعلام کرد می‌خواهد در میانه راه و در حالی که اسپانیا راهی مسابقات جام ملت‌های اروپا 1980 شده بود به بارسلونا برود. اسپانیا در مرحله گروهی مسابقات حذف شد ولی اوضاع برای کوبالا و تیمش بدتر از این پیش رفت. این مجارستانی 6 بازی از 13 بازی را از دست داد و بعد از شکست 4-صفر مقابل کلن در جام یوفا که منجر به حذف بارسلونا شد از سمتش برکنار شد.
لورنزو سرا فرر: می ‌2000 تا آوریل 2001
سرمربی سابق بتیس و مربی تیم جوانان بارسلونا بعد از موفقیت‌های فان‌خال در بارسلونا و در سال 2000 به نوکمپ رفت. با این وجود و در تمرینات پیش‌فصل مشخص شد که بازیکنان نسبت به توانایی‌های وی تردید دارند. از بین آن‌ها مخصوصا نام امانوئل پتی که با فرانسه فاتح جام‌جهانی 98 شده بود، بیشتر به گوش رسید. بارسلونا که در آن برهه با عواقب ناشی از انتقال فیگو به رئال‌مادرید کلنجار می‌رفت، سعی کرد با سرمربی جدید بهترین نتایج ممکن را بگیرد. با این حال آبی‌اناری‌ها در لیگ قهرمانان و جام یوفا به ترتیب مقابل تیم‌های انگلیسی لیدزیونایتد و لیورپول حذف شدند. فرر بعد از شکست 3-یک تیمش مقابل اوساسونا که باعث شد آن‌ها به رده پنجم سقوط کنند راهی درهای خروجی نوکمپ شد.
لوییس فان‌خال: می ‌2002 تا ژانویه 2003
فان‌خال در نخستین دوره حضورش در نوکمپ توانست طلسم قهرمانی متوالی برای بارسلونا را بشکند و 2 بار پیاپی این تیم را فاتح لالیگا کند. او همچنین یک کوپا دل‌ری نیز به دست آورد ولی در سری دومی که روی نیمکت این تیم نشست، نتوانست ترفندش را تکرار کند. بارسلونا در نبود فان‌خال 2 فصل بدون جام را پشت سر گذاشته بود و ناامیدانه دنبال راه فرار می‌گشت. خوان گاسپار، مدیر بارسلونا برای نجات از این وضعیت دست به دامان مرد هلندی شد. فان‌خال اما باعث ایجاد هرج‌ومرج در تیم شد. او ریوالدو، اسطوره تیم را در حالی که هنوز یک فصل از قراردادش باقی مانده بود، آزاد کرد و به جای او خوان رومان ریکلمه جوان را از بوکاجونیورز به عنوان بازیساز به تیم اضافه کرد. فان‌خال 30 بازی هدایت بارسلونا را بر عهده داشت و در این مدت تنها 6 برد به دست آورد. در زمان جدایی او بارسلونا فقط 3 امتیاز بیشتر از منطقه سقوط اندوخته بود و 20 امتیاز با صدر جدول فاصله داشت.
خراردو مارتینو: جولای 2013 تا می ‌2014
تغییر سنت بارسلونا برای به خدمت گرفتن مربی از جمع بازیکنان سابق با مارتینو رقم خورد که از نیوولز اولدبویز آرژانتین راهی بارسلونا شد. البته او نیز شبیه به گواردیولا پیرو مکتب بیلسا به حساب می‌آمد. با این وجود تاتا مارتینو نتوانست مانند پپ تیمی با نشاط بسازد که با یک فلسفه خاص بازی کند. او فینال کوپا را مقابل رئال‌مادرید از دست داد و در لیگ قهرمانان نیز مقابل اتلتیکومادرید باخت و حذف شد. مارتینو بعدها مدت زمان حضورش در بارسلونا را یک شکست کامل توصیف کرد. او گفت: «اگر بارسلونا به سبک خودش بازی می‌کرد و نتیجه نمی‌‌‌گرفت این یک شکست محسوب نمی‌‌‌شد. اما ما پیروز نشدیم و خوب هم بازی نمی‌‌‌کردیم.» البته بارسلونا تحت هدایت مارتینو که گفته می‌شد با پیشنهاد لیونل مسی به نوکمپ آمده بود، موفق به فتح یک سوپرجام شد. آن‌ها به لطف قانون گل زده در خانه حریف این جام را برنده شدند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/341630/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

معرفی 5 فیلم هندی برتر 2024

اجرای خصوصی تصنیف «جام مدهوشی» از علی اصغر شاه زیدی

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

املت قارچ ایرانی را مثل کافه ها بپزید

اقدامات لازم در زمان افت قند خون بیماران دیابتی

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان