آریا بانو

آخرين مطالب

لمینیت ارزان پزشکي

لمینیت ارزان
  بزرگنمايي:

آریا بانو - داشتن دندان‌هایی مرتب و زیبا برای بسیاری از افراد به چیزی شبیه یک آرزو تبدیل شده است، در صورتی که امروزه می‌توان با کمک روش‌های ساده و نتیجه‌بخشی، آن هم با صرف هزینه نه چندان زیاد به دندان‌هایی سفید و مرتب دست یافت. به همین دلیل هم هست که توصیه ما استفاده از لمینیت ارزان دندان است.
برترین‌ها: به طور کلی تمامی افراد دوست دارند که دندان‌هایی سالم، سفید و مرتب داشته باشند، چراکه همه می‌دانیم زیبایی دندان تا حد زیادی بر روی زیبایی چهره و همین‌طور جذابیت فرد تأثیرگذار است. علاوه بر این داشتن دندان‌هایی سالم و سفید می‌تواند لبخند زیباتری را برای شما مهیا کرده و اعتماد به نفستان را نیز افزایش دهد. امروزه روش‌های بسیاری برای زیباتر نشان دادن دندان‌ها به کار گرفته می‌شود که یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین آن‌ها لمینیت دندان است. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع لمینیت ارزان دندان بپردازیم.
لمینیت ارزان چیست؟
داشتن دندان‌هایی مرتب و زیبا برای بسیاری از افراد به چیزی شبیه یک آرزو تبدیل شده است، در صورتی که امروزه می‌توان با کمک روش‌های ساده و نتیجه‌بخشی، آن هم با صرف هزینه نه چندان زیاد به دندان‌هایی سفید و مرتب دست یافت. به همین دلیل هم هست که توصیه ما استفاده از لمینیت ارزان دندان است. اما شاید شما هم مثل خیلی دیگر از افراد ندانید که لمینیت دندان به چه معناست.
همان‌طور که گفته شد یکی از روش‌هایی که می‌تواند در داشتن دندان‌هایی زیبا و مرتب به شما کمک کند استفاده از لمینیت دندان است. به طور کلی در تعریف لمینیت ارزان دندان می‌توان گفت که این المان‌ها، پوسته‌هایی ظریف و نازک هستند که در عین حال استحکام بالایی دارند و بر روی سطح دندان قرار می‌گیرند و آن را پوشش می‌دهند.
به طور کلی باید بگوییم که لمینت دندان یا ونیر سرامیکی انواع متفاوتی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سه مورد اشاره کرد. یکی از آن‌ها لمینیت دندانی است که از فلدسپاتیک پرسلن ساخته شده و به صورت پودر گذاری در لابراتور بر روی دندان فرم داده می‌شود. مدل دیگر لمینیت دندان به شکلی است که با کمک سیستم CAD-CAM صورت گرفته و به صورت ماشینی، قسمت‌هایی سرامیکی برش می‌خورند و برای قرارگیری بر روی دندان آماده می‌شوند. در نهایت نیز می‌توان به لمینیت دندان به صورت فشاری اشاره کرد که بر روی قالب و در کوره فرم می‌گیرد.
لمینیت‌های دندان در شرایط مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند که از میان آن‌ها می‌توان به داشتن دندان‌های تیره و رنگ رفته ، تمایل به از بین بردن فواصل بین دندانی، اصلاح به‌هم‌ریختگی‌های متوسط تا خفیف دندان، برطرف کردن لکه‌های مادرزادی بر روی دندان، بهبود دندان‌های لب پر شده و شکسته، بهبود دندان‌های متمایل به سمت دندان و... اشاره کرد.

آریا بانو


در این میان، اما مواردی نیز وجود دارد که استفاده از لمینیت ارزان دندان برای آن‌ها توصیه نمی‌شود و از میان آن‌ها می‌توان به داشتن دندان‌هایی که بر اثر سایش ارتفاع خود را از دست داده‌اند، ضخامت کم مینای دندان، بهداشت دهانی ضعیف، دندان‌های متمایل به سمت لب و... اشاره کرد.
مزایای لمینیت ارزان دندان
به طور کلی لمینیت ارزان دندان مزایای بسیاری دارد و به همین دلیل نیز می‌توان در موارد لازم روی آن حساب کرد. داشتن دندان‌هایی زیبا، چشمگیر و طبیعی از اولین مزایای این روش است. علاوه بر این عدم رنگ‌پذیری لمینیت ارزان دندان و همین‌طور مقاومت بالای لمینت نیز از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود. تمامی این موارد در صورت باکیفیت‌تر بودن لمینیت دندان به مراتب مؤثرتر هم خواهند بود.
نکته دیگری که می‌توانیم در رابطه با مزایای لمینیت ارزان دندان اشاره کنیم آن است که غالباً در روش‌های استفاده از لمینیت ارزان دندان از بی‌حسی استفاده نمی‌شود و فرآیند انجام آن نیز تنها در چند جلسه کوتاه صورت خواهد گرفت.
معایب لمینیت ارزان
طبیعی است که با وجود مزایای بسیار این روش زیبایی و درمانی، می‌توان معایبی را نیز از آن مطرح کرد. برای مثال اگر لمینیت دندان شما ترک بخورد و یا بشکند قابل‌ترمیم نیست و شما باید مجدداً آن را تعویض نمایید.
از دیگر معایب لمینیت ارزان دندان می‌توان به این اشاره کرد که اگر تراش دندان کمی بیشتر از حد لازم باشد و به عاج دندان برسد، لمینیت باند ضعیف‌تری خواهد داشت و ماندگاری کمتری نیز پیدا خواهد کرد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که لمینیت ارزان دندان برای دندان‌هایی با پوسیدگی وسیع و یا پرکردگی‌های قدیمی کاربردی نخواهد داشت.

آریا بانو


مراحل لمینیت ارزان دندان
برای انجام لمینیت ارزان دندان در وهله اول باید بهداشت کامل دهانی رعایت شود. به همین دلیل هم هر گونه جرم، پلاک و یا بیماری‌های لثه‌ای باید به طور کامل برطرف شود. بعد از آن نیز بیمار می‌تواند رنگ دندان خود را انتخاب کنند. در این مرحله غالباً دندان‌پزشک به صورت تخصصی به بیمار خود مشاوره می‌دهد و در انتخاب رنگ موردنظر به او کمک می‌کند. نکته‌ای که در این رابطه باید اشاره کنیم این است که اگر بیمار برای لمینیت دندان خود بخواهد از رنگ‌های روشن‌تری استفاده کند قبل از انجام فرآیند لمینیت ارزان، دندان‌های او باید به طور کامل بلچینگ و یا سفید شوند.
مرحله بعدی برای لمینیت ارزان دندان به ایزوله کردن دندان‌ها مربوط می‌شود. در این مرحله دندان‌ها به طور کامل شسته شده و به آن‌ها اسید زده می‌شود. بعد از این کار، دندان‌ها به طور کامل خشک می‌شوند و سپس وقت آن می‌رسد که فرآیند نصب لمینیت دندان صورت بگیرد.
عوارض احتمالی لمینیت ارزان دندان
در مواردی پیش می‌آید که استفاده از لمینت ارزان دندان عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد. از میان عوارض احتمالی لمینیت دندان می‌توان به این موارد اشاره کرد:
حساسیت تأخیری بعد از درمان: در برخی از شرایط احتمال ایجاد حساسیت به سرما و گرما آن هم مدتی بعد از انجام فرآیند لمینیت دندان وجود دارد. شکستگی لمینت: اگر اصول اولیه نگهداری از لمینت دندان رعایت نشود احتمال شکستگی آن نیز وجود خواهد داشت و در این شرایط نیز غالباً امکان ترمیم وجود نداشته و باید لمینیت ارزان دندان به طور کامل تعویض کرد. تغییر رنگ قسمت لثه: در مواردی پیش می‌آید که بعد از استفاده از لمینیت دندان بی‌کیفیت، رنگ لبه‌های لمینیت تغییر کند. این موضوع نیز می‌تواند تحت تأثیر عوامل بسیاری از جمله مصرف چای، قهوه، کشیدن سیگار و... قرار بگیرد. با این حال این موضوع نیز به خوبی و با کمی مراقبت و توجه قابل‌پیشگیری خواهد بود.

آریا بانو


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/338551/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارتباط بین افسردگی و رانندگی

5 راه برای غلبه بر ترس و رسیدن به موفقیت

با آدم های فضول‌ چگونه برخورد کنیم؟

آیا نصیحت کردن افراد کار درستی است یا خیر؟

هیجانات چه هستند و انواع هیجانات کدامند؟

روانشناسی رنگها

آسیب‌های آلودگی هوا بر سلامت روان چیست و چگونه برطرف می شود؟

خوب صحبت کنید تا همه عاشقتان شوند

تعبیر رنگ ها در خواب از دیدگاه روانشناسی

علت تیک عصبی و راههای درمان تیک عصبی

تک فرزندی چه مشکلاتی برای فرزندمان به همراه دارد؟

زنان شاغل سالم تر و شادترند یا زنان خانه دار

آلودگی هوا باعث افزایش افسردگی و خودکشی می شود

وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ خوب است یا نه ؟

از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر