آریا بانو

آخرين مطالب

محتوای حمایت‌شده

افتادگی پلک؛ علل، درمان، جراحی و مراقبت‌ها پزشکي

افتادگی پلک؛ علل، درمان، جراحی و مراقبت‌ها
  بزرگنمايي:

آریا بانو - افتادگی پلک‌ها چهره شما را غم انگیز و خسته نشان می‌دهد و زاویه داشتن چشم‌ها چند سال به سن شما اضافه خواهد کرد. افتادگی پلک دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها مادرزادی است. افتادگی پلک، خستگی زودرس پلک و چشم را به دنبال دارد، جلوی دید را می‌گیرد و مشکلات پوستی ایجاد می‌کند.
برترین ها: افتادگی پلک‌ها چهره شما را غم انگیز و خسته نشان می‌دهد و زاویه داشتن چشم‌ها چند سال به سن شما اضافه خواهد کرد.
انواع افتادگی پلک
افتادگی پلک دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها مادرزادی است؛ یعنی افتادگی پلک در زمان تولد به دلیل تکامل نیافتن ماهیچه‌های بالا‌برنده ‌پلک، بعضی از بیماری‌های خاص، فلج عصب پلک یا به دلیل سایر بیماری‌‌های مادرزادی به صورت یک یا دو طرف ظاهر می‌شود. زمانی که کودک به دنیا می‌آید به دلیل این ناهنجاری در سر و صورت، عصب صورت یا پلک فلج می‌شود. البته این فلج عصبی پس از مدتی در بعضی‌ها به حالت عادی برمی‌گردد، ولی در بعضی‌های دیگر به صورت دائم باقی می‌ماند.
درمان افتادگی پلک با جراحی
گاهی اوقات مشکلات پف کردگی و یا چسبندگی پوست به پلک ها برای افراد پیش می آید که همین موضوع یکی از دلایل اصلی جراحی پلک ها برای حذف و رفع چسبندگی پوست پلک ها است و پس از جراحی پلک، صورت فرد ظاهری جوان تر و زیباتر به خود می گیرد. به همین منظور جراحی پلک می تواند گزینه خوبی برای رفع این مشکلات باشد.
جهت مشاوره رایگان کلیک کنید.


جراحی پلک و مراقبتهای بعد از عمل پلک
در صورتی که در مورد جراحی پلک مطمئن نیستید، بهتر است با چشم پزشک خود مشورت کنید. او می تواند اطلاعات لازم را در مورد هرگونه مشکلات پزشکی مربوط به پلک ها، در اختیار شما بگذارد. همچنین در صورتی که دارای نوعی مشکل بالینی یا پزشکی هستید، می توانید با چشم پزشک خود در مورد آن ها مشورت کنید.
گاهی اوقات مشکل افتادگی و پف چشم، مربوط به پیری و بالا رفتن سن است که به مرور زمان باعث چروک و دیگر عوارض می شود. اما در صورتی که سن بالایی نداشته و جراحی پلک را صرفا به دلیل زیبایی انجام می دهید، پزشک شما در این گونه موارد هم توصیه های لازم را خواهد داد.
هرچند که روش های زیبایی، ظاهر را به طور چشمگیری بهبود می بخشد، اما باید گفت که نتایج صد درصد مثبت نخواهد بود. جراحی پلک ها، روی پلک های فوقانی و یا بر روی پلک های پایینی صورت می گیرد.
پلک های بلند و افتاده: پلک های فوقانی می توانند به علت وجود عضلات، چربی یا چین و چروک های اضافی، باعث ایجاد چهره ای اخمو، تنبل و یا خواب آلود شده و جراحی پلک های فوقانی برای از بین بردن این پوست و یا عضلات اضافی، ایجاد شده و نگاه طبیعی تری به شما می بخشد.


پلک های زیرین: پلک های زیرین می توانند حالتی “کیسه” مانند و ناخوشایند زیر چشم ها ایجاد کنند و در نظر دیگران ، احساس می شود که شما خسته و یا خواب آلوده اید. این مشکل به دلیل از دست دادن شکل کششی یا جمع شدن چربی در ناحیه زیر چشم است. در بیماران جوان، مشکل بواسیر هم می تواند آن را تشدید کند.
جراحی پلک بالا اجازه می دهد تا جراح ، پوست اضافی و بافت چربی را حذف کند و همین موضوع باعث صاف شدن پلک و مشخص شدن بیشتر چشم ها می شود. در حالی که رسوبات چربی، پوست را سست کرده و با بالا رفتن سن، این موضوع تشدید می شود، این روش شگفت انگیز، می تواند اثرات زیادی در ظاهر فرد و جوان تر شدن او داشته باشد.

آریا بانو


آریا بانو


آریا بانو


همین حالا تماس بگیرید.
021-27437
در عمل جراحی پلک های فوقانی، خطوط افتاده ، با ساختاری طبیعی برش داده شده و جراح هر گونه پوست اضافی را که مانع از دید یا خستگی چشم می شود حذف می کند. در بعضی موارد، عضلات چشم هم جراحی و ترمیم شده و به نظر می رسد که پوست جدید، ظاهری جوان تر و مرطوب تر دارد. سپس، نقاط برش خورده با دقت و زیبایی خاص دوخته و بسته می شوند.
هدف از عمل جراحی فوقانی پلک، از بین بردن افتادگی و پف چشم است که حالتی خسته و ناخوشایند به فرد می دهد. جراحی پلک بالایی گاهی اوقات به نام “بال چشم”، نوعی جراحی کم خطر بوده و در بسیاری از افراد انجام می شود. مشکلات مربوط به پلک بالایی ، حتی ممکن است ابرو را هم درگیر کرده و شکل و حالت آن را تغییر دهد.
بسیاری از افراد به دنبال پف کردگی و حالت کیسه مانند زیرچشم، به جراحی پلک پایین چشم ، روی می آورند. این جراحی برای بهبود ظاهر خسته فرد صورت می گیرد. لیفتینگ پلک پایین، بیشتر در موارد زیر انجام می شود: پف کردگی زیر چشم، چروک پوست و چروک بافت ها. افراد، اغلب به دنبال جراحی پلک پایین هستند زیرا پف کردگی زیر چشم، آشکارتر از مشکلات مربوط به پلک فوقانی است.
آمادگی برای جراحی پلک
وجود کیسه های زیر چشم، اغلب ناشی از خستگی یا آلرژی است. کیسه هایی که در زیر چشم دیده می شوند و مربوط به خواب و یا آلرژی نیستند، به علت پرولاپس چربی پلک پایین ایجاد می شوند. چربی پرولاپس، به عنوان چربی مداری نیزنامیده می شود. این نام به این دلیل است که در این حالت، چشم در فضایی مدار مانند قرار گرفته و این فضا در محفظه چربی قرار دارد. برای بهبود ظاهر کیسه های زیر چشم، چربی می تواند برداشته شود.

آریا بانو


جهت مشاهده نمونه‌ها از اینستاگرام بازدید کنید.
@sadaf.blepharo
بسیاری از مردم نگران هستند که پس از کشیده شدن کیسه های زیر چشم، حالتی پوسته پوسته ایجاد شده و پوست سست و بی نظم شود. اما باید گفت که عضلات اطراف این ناحیه سبب محافظت از آن شده و مانع از ایجاد بافتی ناهموار و پوسته پوسته می شود.
جراحی پلک پایین، نیاز به تکنیک های متفاوتی دارد. علاوه بر این، ساختارهای پشتیبانی پلک را می توان به شیوه ای شکل داد که بتواند چشم ها را روشن تر و درخشان تر نشان دهد.
در حالی که عمل جراحی فوقانی پلک به طورعمده ، تنها شامل حذف پوست است، جراحی پلک پایین نیز شامل حذف رسوبات چربی است که بیشتر زیر چشم هستند. از بین بردن این رسوبات، با ایجاد پوستی سفت؛ یک سطح صاف، جامد و ملایم بر روی گونه می گذارد.
جراحی پلک و مراقبتهای بعد از عمل پلک
مراحل جراحی پلک
جراحی پلک پایین، جراح را قادر می سازد تا پرکننده های چربی یا پوستی را به ناحیه هایی که تحت چشم قرار گرفته اند، منتقل کند و مانع ازایجاد ناهمواری زیر چشم شود. در روش جراحی پلک پایین، جراح، ابتدا زیر مژه ها را برش می زند ؛ برش به دقت انجام شده و چربی، پوست و عضله مشخص می شود. گاهی اوقات، برای به حداقل رساندن پوسته و تورم ناهموار، چربی های اضافه ، توزیع می شود. اگر شکستگی عضلات در ناحیه وجود داشته باشد، این عمل در جراحی نیز اصلاح می شود. پس از جراحی پلک پایین، چین و چروک و کیسه چربی حذف می شود.

آریا بانو


مراقبت های بعد از عمل زیبایی جراحی پلک
پس از جراحی، ممکن است برخی از اثرات جراحی باقی مانده و ایجاد ناراحتی کند. پس از عمل جراحی، حداقل تا 24 ساعت فعالیت شدیدی نداشته و به طور کامل استراحت کنید. پلک ها پس از عمل جراحی متورم می شوند. این مشکل به طور طبیعی در طول مراحل بهبودی کاهش می یابد، اما شما می توانید با استفاده از کمپرس یخ و بالا نگه داشتن سر خود، مشکل را کمی برطرف کنید.
گاهی اوقات تغییر رنگ در اطراف ناحیه جراحی شده و یا حتی در سفید ی چشم مشاهده می شود. این وضعیت باعث درد و یا اختلال در بینایی نمی شود و به طور طبیعی در طی یک هفته تا ده روز کاهش می یابد. اجتناب از خم شدن، حرکت شدید، یا بلند کردن اجسام سنگین تا مرحله بهبودی.
سعی کنید زیاد لبخند نزده یا بیش از اندازه فریاد نزنید. این کار باعث می شود که فشار عضلانی در اطراف ناحیه تحت درمان، ایجاد شده و یا باعث شل شدن آنها شود.
خوابیدن در موقعیت درست و نگه داشتن سر به سمت بالا در هنگام خواب، همچنین می توانید از بالش اضافی برای حفظ موقعیت استفاده کنید. در صورت بروز درد پس از تجویز پزشک، می توانید دارو مصرف کنید. اما توجه داشته باشید که آسپرین مصرف نکنید، زیرا می تواند خونریزی را افزایش دهد.

آریا بانو


آریا بانو


همین حالا تماس بگیرید.
021-27437
کاندیدهای ایده‌آل برای عمل پلک ها:
– افرادی که به طور طبیعی پوست اضافه و زیادی بر روی پلک های فوقانی دارند که مانع از دید کافی می شود.
– افرادی با کیسه های چربی و پف در پلک پایین و افرادی با ضایعات پوستی در هر دو پلک بالا و پایین.
– کاندید باید بیش از 18 سال سن داشته باش

آریا بانو


درمان افتادگی پلک با پلکسر پلاسماجت
پلکسر چیست و پلاسما چگونه عمل می کند؟
پلاسما یک گاز یونیزه است که حاوی (تقریبا) مقدار مساوی بارهای مثبت و منفی دارد. به علت خواص خاص آن، پلاسما را به عنوان حالت چهارم ماده نیز می شناسند.
پلکسر یک ژنراتور پلاسما است که پرتوهای کنترل شده و متمرکز پلاسما را با استفاده از یونیزاسیون گازهای موجود در هوا تولید می کند. پلاسما به کمک قوس الکتریکی کوچکی بین نوک دستگاه و پوست بیمار، تشکیل می شود.

آریا بانو


این قوس، به طور کنترل شده، باعث تصعید اپیدرم پوست شده و در نتیجه این باعث می شود که کشیدگی پوستی در منطقه تحت درمان اتفاق بیفتد. این اقدام باعث جمع شدن پوست در ناحیه تحت درمان و در نتیجه، بالا آمدن پلک چشم و کاهش چین و چروک پوست می شود.
مزیت های پلکسر پلاسماجت
بر خلاف تکنیک های دیگر، پلکسر پلاسما باعث التهاب بافت های اطراف نمی شود، چرا که اثر آن فقط به مرز لایه های پایه محدود می شود.
پلکسر خونریزی و نکروز در بافت های اطراف ایجاد نمی کند. این مشاهدات در مطالعات بافت شناسی بر روی بافت هایی که با دستگاه پلکسر درمان شده اند تایید شده است. در نتیجه استفاده از این درمان، باعث از کارافتادن بیمار از کارهای روزمره اش نشده و همچنین در طول 5 روز ریکاوری، مقداری آرایش برای پوشاندن نواحی درمان شده کافی است.

آریا بانو


فرآیند درمانی پلکسر پلک چشم
این روش اصلاح پلک به عنوان یک روش پویا هم شناخته می شود. زیرا در طی مراحل مختلف آن اپراتور کنترل کامل بر کار دارد. و ممکن است در طی فرایند از بیمار بخواهد گاهی اوقات چشم ها را باز و بسته نماید. لذا می توان تاثیر آن را به صورت آنی مشاهده کرد.
این تکنیک غیرتهاجمی است. به این دلیل که بدون حذف کردن پوست های اضافه، قطع کردن پایداری لایه درمیس و حذف چربی های اضافه، عمل اصلاح را انجام می دهد.
این روش نقاط کوچکی را بر روی سطح پوست از طریق پلاسمایی که از دستگاه پلکسر تولید می شود، ایجاد می کند. هر یک از این نقاط تقریبا 0.5 میلیمتر از یکدیگر فاصله دارند، به طوری که امکان انعطاف پذیری حرکت پلک را تا زمانی که روش کامل شود، فراهم می کند.
به طور معمول فرایند درمان کمتر از 20 دقیقه طول می کشد و اثر آن روی پوست دایره ای با قطر کمتر از 1 میلیمتر خواهد بود که 5 تا 7 روز باقی می ماند. بهترین نتایج معمولا بعد از 1 الی 4 دوره درمان حاصل می شود و این به شرایط پوست بستگی دارد.
پلکسر پلاسماجت برای چه کسانی خطر دارد؟
این افراد بهتر است که از درمان پلکسر پلاسماجت استفاده نکنند.
خانم های باردار افراد مبتلا به سرطان افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی فعال افراد مبتلا به بیماری های عفونی باکتریایی و ویروسی پوست (مانند هرپس فعال) بیماریهایی که بر روند بهبودی تأثیر می گذارند (مانند دیابت کنترل نشده) مدت زمان ریکاوری چقدر است؟
پس از درمان، لکه های کوچکی روی پوست به وجود می آید که 5-7 روز ادامه می یابند. شما می توانید آنها را با محصولات آرایشی پوشش دهید.
ناحیه درمان شده به مدت 2 یا 3 روز ممکن است کمی متورم شود.
در حال حاضر، زمانی که اثرات از بین می روند، ممکن است پوست به مدت 1 تا 2 هفته کمی قرمز باشد.
سعی کنید از کرم استفاده کنید چرا که به فرآیند بهبود، ساخت مجدد پوست و کاهش حساسیت کمک می کند.
کلینیک پوست مو و زیبایی صدف
جهت مشاوره رایگان کلیک کنید.


آریا بانو


همین حالا تماس بگیرید.
021-27437

آریا بانو


جهت مشاهده نمونه‌ها از اینستاگرام بازدید کنید.
@sadaf.blepharo

آریا بانو


جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب مراجعه کنید.
clinicsadaf.com

آریا بانو


خیابان شریعتی، بلوار میرداماد، خیابان رودبار شرقی، روبروی مرکز خرید میرداماد، ساختمان پزشکان رودبار، پلاک 47 طبقه 5

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/338544/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

اجرای پر احساس استاد ذوالفنون از تصنیف ماندگار «زهره»

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

مقلوبه مرغ عراقی را تابحال امتحان کردید؟

درمان سنگینی معده و ورم شدید بعد از غذا

چه زمانی بیمار دیابتی نیاز به انسولین دارد؟

شایع‌ترین علائم بالا بودن قند خون

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

علت درد پا در بیماران دیابتی

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس