آریا بانو

آخرين مطالب

ثبت حدود 1950 تخلف دریافت وجه از والدین در حین ثبت‌نام/شکایت 4400 خانواده اجتماعي

ثبت حدود 1950 تخلف دریافت وجه از والدین در حین ثبت‌نام/شکایت 4400 خانواده
  بزرگنمايي:

آریا بانو - به گزارش ایسنا، زهرا مظفر در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سوم اردیبهشت ماه سال 99، وزیر آموزش و پرورش برنامه عمل وزارتخانه را ابلاغ کرده و این اداره کل نیز ماموریتهایی برعهده دارد که از جمله آنها می‌توان به رصد، ارزیابی و ارائه اطلاعات به سامانه دولت در سطح ملی است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی افزود: ارتقای سطوح ارزیابی مدنظر ما بوده که تا سطح منطقه و مدرسه نیز تعریف شده است. بیش از یک میلیون و 800 هزار شاخص در سطح مناطق و مدارس احصاء و ارزیابی شده تا جایگاه ما در مقایسه با سایر دستگاه‌ها مشخص و در نهایت رتبه دستگاه از سوی سازمان اداری استخدامی اعلام شود.
مظفر با بیان اینکه نظارت و ارزیابی درنهایت باید منجر به بهبود عملکرد و بازدهی دستگاه شود گفت: در برنامه جامع اصلاح نظام اداری دو ماموریت مدیریت عملکرد و صیانت از حقوق مردم برعهده این اداره کل گذاشته شده است. برای مقابله با رشوه و فساد بازرسان ویژه معرفی می‌شوند که برای شناسایی موارد تخلف در راستای اجرای ماده 92 قانون مدیریت خدمات کشوری به استانها اعزام می شوند.
وی ادامه داد: در سال گذشته برنامه آموزشی مربوط در سه جلسه ستادی، 32 جلسه استانی و بیش از 700 جلسه درون استانی برگزار شد. میزان تخلفات سال گذشته بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم، کاهش یافته است. این جلسات در سال جاری نیز استمرار خواهند یافت.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه نظارت، پایش عملکرد برنامه‌های ابلاغی برعهده این اداره کل است گفت: تعداد 39 هزار و 486 کار نظارتی تا قبل از تعطیلی مدارس به علت کرونا انجام شد و بیش از 8000 نفر در سال گذشته و هم اکنون به عنوان کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم انتخاب و فعالیت می‌کنند تا بر امر ثبت نام مدارس نظارت داشته باشند.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته نظارت بر فرایند ثبت نام انجام شده است و 28 هزار و 534 بازدید صورت گرفت که 1948 تخلف دریافت وجه، 787 تخلف محدوده بندی ثبت نام، 149 تخلف شرط معدل، 1111 تخلف عدم اطلاع رسانی، 2832 بازخورد مکتوب به مدیر، 486 بازگشت وجوه، 34 لغو ابلاغ مدیر مدرسه و 61 پرونده ارجاع پرونده مدارس غیردولتی به شورای نظارت بر مدارس غیردولتی ثبت شد. 
مظفر با اشاره به میزان شکایات ثبت شده در سامانه پاسخگویی به شکایات در سال تحصیلی گذشته گفت: 14 هزار و 331 گزارش تخلف ثبت شده در سامانه را برررسی کردیم که 5782 شکایت مربوط به حوزه اداری، 2443 شکایت آموزشی، 548 شکایت در حوزه پرورشی، 440 شکایت در حوزه ثبت نام، 858 شکایت در حوزه مالی و رفاهی و 3706 شکایت غیرمالی است. 
وی با اشاره به شکایات حوزه ثبت نام که در سامانه پاسخگویی به شکایات ثبت شده است افزود: از مجموع 440 شکایت در حوزه ثبت نام اخذ وجه غیرمجاز؛ در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی124 مورد، اخذ وجه مازاد بر شهریه در مدارس غیردولتی 46 مورد، اخذ وجه مازاد در مدارس سمپاد 12 مورد، اخذ وجه مازاد در مدارس شاهد 12 مورد، شکایت از سرویس مدارس 15 مورد و عدم رعایت محدوده بندی ثبت نام 231 مورد بوده است که ظرف هفت تا 10 روز رسیدگی شد و به شاکیان پاسخ دادیم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از امروز تیم‌های نظارتی تشکیل شده‌اند گفت: دو تیم 9 نفره در ادارات تهران و شهرستانهای تهران تشکیل شده‌اند. در راستای مصوبات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و شهروندان چند اقدام در سال 99 انجام دادیم که از جمله آنها تهیه متن استرداد وجه در موارد مختلف در ایام تعطیلی کرونا است. این بخشنامه تهیه و 22 خرداد به استان‌ها ابلاغ شده است تا اگر مدارسی خدماتی در ایام تعطیلی انجام نداده‌اند، وجوه را بازگردانند و یا در شهریه سال آینده محاسبه کنند.
وی در ادامه درباره موضوع تعارض منافع در آموزش و پرورش تصریح کرد: بخشنامه تعارض منافع اخیرا ابلاغ شده و یکی از ماموریتهای ما به این امر برمی‌گردد؛ اقدام به گزارشگیری از استانها کرده‌ایم. فرصت دوماهه‌ای داریم تا افرادی که مشمول هستند و مسئولیتی دارند را اعلام کنیم که یا حکمشان لغو می شود و یا خودشان باید کنار بروند. تا آخر مرداد گزارش مربوط را به وزیر ارائه می‌دهیم.
وی درباره چگونگی ثبت شکایت والدین در سامانه پاسخگویی به شکایات گفت: شاکی می تواند مشخص کند که منطقه پاسخگو باشد یا استان و یا ستاد. حتی اگر فرد، منطقه را هم انتخاب کند ما در ستاد آن را رویت می کنیم تا حتما پاسخگویی انجام شود.
مظفر با بیان اینکه چهار فرم اطلاعاتی در ایام کرونا به مدارس دادیم تا ارزیابی از وضعیت آنها داشته باشیم افزود: بیش از 400 هزار مدرسه به این فرم‌ها پاسخ دادند، در این گزارش مشخص شد بیش از 80 درصد معلمان و دانش آموزان به آموزش مجازی دست یافتند.
وی ادامه داد: آموزش مجازی جایگزین شده که البته کیفیت آن با آموزش حضوری یکسان نیست. چاره‌ای جز این کار در شرایط موجود نداشتیم، از طریق انجمن اولیاء هم وارد عمل شدیم و 90 هزار شماره اعضای انجمن را دریافت کردیم تا ارزیابی از بازخورد این تماس ها هم داشته باشیم که آنها هم این آمار را به ما دادند که 80 درصد از آموزش مجازی بهره بردند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: البته معلمان روستایی و عشایری ما هم ایثار و فداکاری کردند و در مواردی که دسترسی به آموزش مجازی نداشتیم معلمان آموزش حضوری را ادامه دادند.
مظفر در ادامه به ذکر مثالی درباره پیگیری های انجام شده از شکایات مردمی پرداخت و گفت: در بهمن 98، 600 میلیون تومان پولی که یک مدرسه بابت خدمات از والدین دریافت و این خدمات ارائه نشده بود را به والدین برگرداندیم. 
وی در پاسخ به اینکه چرا نظارت نامحسوس از مدارس انجام نمی‌شود اظهار کرد: نظارت بازرسان ما به طور مرتب انجام می‌شود و همانطور که اعلام کردیم سال گذشته بیش از 38 هزار کار نظارتی و بازدید انجام شد. مطمئن باشید اگر گزارشی به دست ما برسد امکان ندارد تا به نتیجه نرسیده باشد از آن صرف نظرکنیم. اکنون هیچ گزارش بایگانی شده‌ای نداریم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره برخی اعتراضات مربوط به شرکت در آزمون انتصاب و انتخاب مدیران گفت: برخی مدیران امکان ثبت نام در سامانه را نداشتند و برخی به دلیل شرایط سنی از سامانه حذف شدند اما به هر طریق رایزنی‌هایی انجام شد و احتمال می رود که آزمون مجددا برگزار شود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی خانواده ها قصد دارند فرزندشان را در سال آینده به علت کرونا به مدرسه نفرستند و در خانه درس بخوانند بیان کرد: سه سناریو برای استمرار آموزش در سال آینده در دست طراحی است. اینکه بگوییم دانش آموزی خودش در خانه بماند و درس بخواند امکان پذیر نیست و دانش آموزان تابع قوانین هستند. آموزش و پرورش در سناریوها همه جوانب را درنظر می گیرند.
مظفر درباره الزام دریافت وجه کتاب در حین ثبت نام گفت: ثبت سفارش اینترنتی به شیوه فردی و گروهی در حال انجام است و ثبت نام در مدرسه به شرط ارائه وجه خرید کتاب، تخلف است.
ادامه دارد

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/338464/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

اولین تصویر منتشر شده از اسکناس 500 هزار تومانی جدید + واکنش بانک مرکزی

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان و اعلام تغییرات و رقم دقیق افزایش حقوق ها

ماجرای انفجارهای شدید امروز در اصفهان و تبریز چه بود؟ + آخرین جزییات

هجدهمین شماره «همساز» با دونوازی تنبک منتشر شد

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

روش تهیه ساندویچ سرد مرغ

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

تاب سواری بهاری آرام جعفری بازیگر سریال معمای شاه در طبیعت بسیار زیبای شمال / تزیین تاب با گلهای زیبا جلب توجه کرد

واکنش احسان علیخانی به عکسی از ایشان که این روزها در فضای مجازی وایرال شده / نه بابا من نیستم فتوشاپه