آریا بانو

آخرين مطالب

معاون وزیر ورزش:

چرا پول ویلموتس را دادند، پاداش بانوان را نه؟ ورزشي

چرا پول ویلموتس را دادند، پاداش بانوان را نه؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهین فرهادی زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در واکنش به صحبت‌های اخیر نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال که گفته "ملی‌پوشان در شرایطی اعتراض می‌کنند که قبل از اجرای برنامه‌های هدفمند فدراسیون پیش‌بینی نمی‌کردند در آسیا پنجم و ششم هم شوند" به ایسنا گفت: من تلفنی با خانم صوفی زاده صحبت کردم و گفت که چنین حرف‌هایی نزده است بلکه گفته درست است که حضور زنان ورزشکار در میادین بین‌المللی ارزش معنوی دارد اما پرداخت پاداش‌ها هم انگیزه‌های دیگری را برای بانوان ایجاد می‌کند. از خانم صوفی‌زاده خواستم که دقت کند. دختران ما زحمت کشیدند و از سوی فدراسیون پاداش‌هایی به صورت قانونی برایشان در نظر گرفته شده بنابراین وقتی ورزشکاران ما در سطح و جایگاه قهرمانی قرار می‌گیرند باید فدراسیون هم به تعهدات خود عمل کند. این اشتباه است از ورزشکاری که قهرمان شده انتظار داشته باشیم، پاداش نگیرد.
او در این مورد افزود: فدراسیون فوتبال می‌گوید علاوه بر پاداش تیم دختران، پاداش تیم‌های ساحلی و فوتسال مردان هم مانده است و اکنون با توجه به شرایط مالی خود امکان پرداخت این پاداش‌ها را ندارد. با آقای نبی هم در این مورد صحبت کردم و گفت واقعا در صدد پرداخت پاداش هستند و به محض اینکه شرایط مالی مناسب شود، پرداخت می‌کنند.
دختران خود را با ویلموتس مقایسه نمی‌کنند
فرهادی‌زاد با اشاره به هزینه‌هایی که فدراسیون در ماجرای قرارداد ویلموتس متحمل شده، بیان کرد: ورزشکاران زیادی داریم که در صحنه‌های مختلف جهانی و آسیایی قهرمان شده اند و باید از آنها تجلیل شود و وزارت نیز همین را می‌خواهد. در فوتبال هم علاوه بر بانوان پاداش تیم فوتسال مردان هم پرداخت نشده و در حال حاضر به دلیل شرایط مالی، امکان پرداخت وجود ندارد اما بانوان ملی‌پوش هیچگاه خود را با نگاهی که ویلموتس به مسائل مالی دارد، مقایسه نمی‌کنند، با این حال توقع دریافت پاداش‌هایشان طبیعی است. در گذشته برای پاداش به ورزشکارن سکه داده می‌شد اما اکنون وضعیت را می‌بینید که چگونه است. باید برخی واقعیت‌ها را قبول کنیم مگر اینکه بگوییم از شرایط کشور خبر نداریم. در حالی که کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا هزینه‌های درمانی زیادی را صرف می‌کند باید تا حدودی ملاحظه کنیم.
از فدراسیون بپرسید چرا پاداش‌ها را نمی‌دهند
او با بیان اینکه علت پرداخت نشدن پاداش بانوان را از فدراسیون فوتبال بپرسید، افزود: فدراسیون فوتبال مستقل است و شما همین سوالات را از آقای بهاروند و نبی بپرسید. همیشه سراغ خانم صوفی‌زاده نروید. من به عنوان معاون بانوان جوابم را داده‌ام، حالا از فدراسیون بپرسید چرا در حالی که پول ویلموتس را پرداخت کرده‌اید، پاداش بانوان را نمی‌دهید؟ مسئولان فدراسیون به من گفته‌اند شرایط مالی فدراسیون خوب نیست و در اولین فرصتی که پول داشته باشیم، پرداخت می‌کنیم.
بودجه داشته باشیم برای پرداخت پاداش کمک می‌کنیم
فرهادی زاد به کمک وزارت ورزش برای پرداخت پاداش تیم ملی بانوان اشاره کرد و گفت: در مورد پاداش بانوان حتی به فدراسیون گفته‌ام که اگر اعتبارات لازم را داشته باشیم ما هم کمک می‌کنیم چون این پاداش حق بانوان است. من پیگیری این موضوع را وظیفه خودم می‌دانم و به همین دلیل با خانم صوفی‌زاده و آقای نبی صحبت کرده‌ام، به هر صورتی که بتوانم، پیگیر پرداخت حق دختران هستم.
او در پاسخ به این سوال که شنیده شده وزارت ورزش پاداش دختران را به فدراسیون داده اما فدراسیون آنها را خرج مسائل دیگر کرده است؟ گفت: خیر در این مورد چیزی نشنیده‌ام.
پست نواب رئیس در اساسنامه قانونمند نیست
فرهادی‌زاد در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد کم تاثیر بودن نقش نواب رئیس برخی از فدراسیون‌های ورزشی بیان کرد: در گذشته انجمن‌های ورزشی بانوان به صورت مستقل از فدراسیون‌ها و زیر مجموعه معاونت ورزش بانوان فعالیت می‌کردند، بنابراین تمام فعالیت‌هایشان را از جمله برگزاری مسابقات، آموزش‌های داوران ومربیان، اعزام‌ها و غیره را برعهده داشتند اما از سال 83 به بعد، با توجه به اینکه فدراسیون‌های جهانی و آسیایی تنها فدراسیون‌های کشورها را به رسمیت می‌شناختند انجمن‌ها حذف شدند و مسئولان انجمن‌ها، به عنوان نواب رئیس در فدراسیون‌ها مشغول به کار شدند اما تاکنون پست نایب رئیسی به صورت قانونمند در اساس نامه فدراسیون‌ها دیده نشده و به همین دلیل است که گاهی شاید این احساس به وجود بیاید که نواب رئیس برخی از فدراسیون‌ها قدرت لازم را ندارند.
او در ادامه افزود: وزارت ورزش، معاونت‌های وزارتخانه و روسای فدراسیون‌ها از ماهیت نواب رئیس دفاع می‌کنند با این وجود گاهی روسای جدید فدراسیون‌ها می‌خواهند که نیروهایشان را جا به جا کنند اما تأکید می‌کنم این کار را نکنند و اگر بعد از مدتی هماهنگی‌ها اتفاق نیفتاد، آن زمان تغییر دهند. با این حال نواب رئیس برخی از فدراسیون‌ها مثل بدمینتون سال‌های زیادی است که کار می‌کنند. از طرفی برخی دیگر جوان‌ترهایی هستند که بسیار قوی هم عمل می‌کنند و الزامی در عوض کردن آنها توسط رئیس فدراسیون نیست و این کار به ضرر خود فدراسیون است چون زمانی برای آزمون و خطا احتیاج دارند و به دنبال آن احتمال توقف یا کاهش فعالیت‌های بانوان نیز مطرح می‌شود.
نایب رئیس مقتدر برنامه‌ها را بهتر پیش می‌برد
معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان به لزوم هماهنگی نواب رئیس با روسای فدراسیون اشاره کرد و گفت: در اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی نقش نواب رئیس قانونمند می‌شود و اکنون برای تصویب به شورای نگهبان رفته است. با این حال در این قانونمندی هم ذکر شده که کلیه فعالیت‌های امور بانوان باید توسط نایب رئیس بانوان و زیر نظر رئیس فدراسیون انجام شود چون فدراسیون سیاست‌هایی را دارد و نباید در بخش‌های مختلف ناهماهنگی وجود داشته باشد مگر آنکه زیر نظر رئیس استراتژی، برنامه، اهداف و چشم‌اندازهای کاملا مجزایی برای بانوان تدارک دیده باشند اما قبول دارم که یک نایب رئیس مقتدر و توانمند می‌تواند بر اساس استراتژی‌ها و اهداف فدراسیون برنامه‌های خود را در بخش بانوان مشخص کند و پیش ببرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/338224/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

گل دوم استقلال از روی نقطه پنالتی توسط محمدی

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

گزارش زنده؛ استقلال 2-0 شمس‌آذر قزوین

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد