آریا بانو

آخرين مطالب

10 نکته برای مدیریت تیم دورکار مقالات

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیریت هر نوع تیمی می تواند چالش های مربوط به خود را به همراه داشته باشد. اما زمانی که با یک تیم دورکار همکاری می کنید، این چالش می تواند دشوارتر نیز به نظر برسد. در این مقاله تصمیم داریم به شما لیستی از نکان و ترفندهای مناسب را ارائه دهیم که به مدیریت تیم دورکار به شکلی مناسب کمک خواهد کرد.
تیم خود را به صورت هوشمندانه انتخاب کنید
شما باید بتوانید یک فرد مناسب را برای دورکاری انتخاب کنید. اما کار زمانی سخت تر می شود که بخواهید یک تیم دورکار را مدیریت نمایید. انتخاب فرد مناسب برای کار خود معمولا دشوار بوده و فرآیند زمان گیری نیز است. اما ارزش آن آنقدر زیاد است که می تواند منجر به موفقیت یا شکست یک پروژه شود.
کار خود را با دقت شروع کرده و افرادی را انتخاب کنید که در کنار حرفه ای بودن حاضر باشند به صورت دورکاری با شما همکاری کنند. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که استخدامی های دورکار شما می توانند به خوبی برای هدف شما تلاش کنند، تنها کافی است که از آنها بخواهید یکسری اقدامات را به صورت آزمایشی داشته باشند. شما می توانید قبل از شروع همکاری مهارت های آنها را آزمایش نمایید. به این ترتیب، اگر آنها با معیارهای شما مطابقت لازم را داشته باشند، می توانید طی یک یا دو هفته متوجه این موضوع شوید.
با تیم خود به صورت روزانه ارتباط داشته باشید

آریا بانو

آریا بانو


ممکن است این توصیه را قبلا نیز شنیده باشید. اما دلیل تاکیدی که روی این نکته می شود، در واقع مهم بودن بسیار آن است. داشتن مکالمات روزانه با اعضای می تواند به روش های مختلفی تاثیرگذار باشد. به عنوان یک مدیر پروژه وظیفه شما این است که با اعضا به صورت روزانه در ارتباط باشید. این کار به شما کمک می کند همیشه بدانید که افراد تیم چه کارهایی را انجام می دهند و مسیر کاری آنها به چه سمتی پیش می رود.
این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که شما می توانید اطمینان پیدا کنید که پروژه به موقع به شما تحویل داده می شود. همچنین با داشتن ارتباط با اعضا در واقع یک روحیه مضاعف به آنها می دهید. تنها کافی است که از آنها یکسری سوالات دوستانه مثل اینکه آخر هفته چطور بوده است بپرسید و در کنار آن شرایط کار را نیز پیگیری نمایید.
روش های مختلفی برای برقراری ارتباط روزانه موثر وجود دارد، برخی از آنها عبارتند از:
ارسال روزانه ایمیل ارائه بازخوردهای سازنده برنامه ریزی برای رویدادهای تیمی برقراری تماس تصویری بحث کردن درباره ایده های جدید هر چقدر که ارتباط شما با تیمتان بیشتر باشد، آنها اعتماد بیشتری را به شما خواهند داشت و احساس همکاری تیمی در آنها بیشتر می شود.
از ابزارهای مناسب استفاده کنید
با پیشرفت تکنولوژی امروزه ابزارهای ارتباطی زیادی برای برقراری ارتباط میان شما و تیم دورکارتان وجود دارد. شما می توانید با توجه به نیازهای خود از این ابزارها استفاده کنید و پروژه های کوچک یا بزرگ خود را پیش ببرید. در واقع از این ابزارها در سرتاسر جهان برای متمرکز نگه داشتن اعضای تیم و برقراری ارتباط موثر با آنها استفاده می شود.
از بلاگ داخلی استفاده کنید
وبلاگ های داخلی یک روش رسمی تر برای برقراری ارتباط با اعضای تیم دورکار هستند. شما می توانید از وبلاگ به عنوان روشی برای نمایش اعلامیه های شرکت، به روز رسانی های وب سایت، تغییرات داخلی و هر چیز دیگری که به تیم مربوط است استفاده کنید. قرار نیست محیط وبلاگ خیلی فانتزی و عجیب و غریب باشد. این محیط تنها یک وسیله ارتباطی برای برقراری ارتباط با تمامی اعضای تیم به صورت همزمان و بدون نیاز به توجه به تفاوت های زمانی مناطقی که آنها در آنجا ساکن هستند، می باشد. برای اینکار می توانید از وبلاگ وردپرس استفاده کنید.
ملاقات حضوری داشته باشید

آریا بانو

آریا بانو


معاشرت در هنگام مدیریت یک تیم دورکار یک اصل بسیار ضروری است. لازم نیست که هر روز یا حتی هر ماه به صورت حضوری ارتباط برقرار کنید اما حداقل دو بار در سال وقت بگذارید و با افرادی که به صورت دورکار با آنها کار می کنید، ملاقات حضوری داشته باشید. اطمینان تا کنون صدای آنها را شنیده اید یا چهره آنها را یکی دوبار مشاهده کرده اید، اما صحبت رو در رو می تواند تاثیر مثبت بیشتری را داشته باشد.
فرآیند استخدام افراد جدید را تسهیل ببخشید
استخدام افراد جدید و وارد کردن آنها به تیم دورکار فعلی می تواند معایبی را داشته باشد. با این وجود شما می توانید با در نظر گرفتن یکسری از موارد مشکلات احتمالی اعضای جدید تیم خود را حل نمایید. برای این کار می توانید یک فایل PDF تهیه کنید و در آن شرح وظایف اعضای دورکار جدید، هدف کلی مجموعه خود و موارد دیگر را توضیح دهید. همچنین می توانید از اعضای تیم خود بخواهید یک ویدیو کوتاه چند دقیقه ای را آماده کرده و در آن درباره خودشان صحبت کنند تا شناخت اعضا از یکدیگر بیشتر شود.
تیم خود را بسازید
داشتن تعامل با اعضای تیم دورکار چیزی بیشتر از یک برقراری ارتباط ساده است. تعامل یعنی به اشتراک گذاشتن ایده ها و بحث درباره پروژه های جدیدی که قرار است برعهده بگیرید. سعی کنید تیم خود را درگیر کنید. تمرین های تیم سازی می توانند هر چیزی باشد که شما فکر می کنید باعث حرفه ای تر و اجتماعی تر شدن تیم دورکار شما مفید می باشد. از آنها بخواهید یک لیست از چند واقعیت درباره خودشان تهیه کنند یا حتی درباره علایق خود و چیزهایی که از آنها بدشان می آید صحبت کنند. هدف از این کارها داشتن تعامل با اعضای تیم و آشنایی بیشتر با یکدیگر است..
هر فرد باید یک برنامه ریزی متفاوت داشته باشد
اعضای تیم دورکار معمولا از مناطق زمانی متفاوت انتخاب می شوند و این بدین معنا است که نمی توان یک برنامه مشخص را به همه آنها ارائه داد. چرا که ممکن است زمانی که یکسری از افراد تازه می خواهند کار خود را آغاز کنند، یکسری از افراد دیگر در حال کار کردن هستند و این امری رایج در حالت دورکاری است. به همین دلیل نیاز است که برای همه اعضا برنامه ریزی جداگانه ای را داشته و جلسات کلی را نیز در زمانی قرار دهید که همه یا اکثریت اعضا بتوانند به راحتی در آن شرکت کنند.
هر کسی یک استایل متفاوت دارد

آریا بانو

آریا بانو


افراد با یکدیگر تفاوت دارند و هیچ کس مثل دیگری نیست. این موضوع به هیچ عنوان بد نیست اما موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید این تفاوت ها را حین کار با افراد مختلف در نظر بگیرید. برخی ممکن است در مقایسه با افراد دیگر کم حرف تر باشند یا ترجیح می دهند به جای واژگان از ویژگی های بصری استفاده کنند. شما باید سبک مربوط به هر فرد را یاد بگیرید و برای بهتر کردن شرایط تیم خود از آنها استفاده کنید.
تیم دورکار خود را باور داشته باشید
معمولا این باور در همه ما به وجود آمده است که به افرادی که در دنیای اینترنت با آنها آشنا می شویم اعتماد نکنیم. انتخاب و استخدام افرادی که بتوان به آنها اعتماد کرد ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد اما باید بدانید که ارزشش را دارد. اگر بتوانید فرد مناسبی را استخدام کنید، یک تیم دورکار سختکوش، دقیق و حرفه ای را مدیریت خواهید کرد. به آنها اطمینان داشته باشید و اجازه دهید وظایف محوله را به خوبی دنبال کنند. اگر شما به آنها اعتماد کنید، آنها نیز متقابلا به شما اعتماد خواهند کرد.
در آخر باید گفت که مدیریت یک تیم دورکار می تواند بسته به نگرش و رفتار شما کاری بسیار آسان یا سخت باشد. شما باید قبل از هر اقدامی خودتان را به خوبی برای این کار آماده کنید. لازم است بدانید که حتی اگر تیم شما به صورت دورکار فعالیت می کنند، روش هایی وجود دارد که بتوانید به بهترین شکل ممکن آنها را مدیریت کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/337888/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افشاگری مجری جنجالی زن تلویزیون: شهروند آمریکا هستم!

شیطنت‌های دختر با نمک سروش رفیعی در تمرین پرسپولیس / روزمو ساختی عمر بابا

تصویر تازه نوه ی اکبر عبدی که مثل پدر بزرگش بانمک و توپوله / ماشالا به هردوشون

رونمایی از چهره جدید هانده ارچل «کیمیا خاتون» فیلم مست عشق در ژاپن

نیوشا ضیغمی از بزرگترین راز زندگی اش پرده برداشت / دلنوشته تلخ بازیگر معروف 2 سال بعد از جدایی همسرش

خرید شیرخشک بدون تغییر قیمت از داروخانه ها

آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

چطور وام فرزندآوری بگیریم؟

عکس بهاری و زیبای میترا رفیع بانوی خوش استایل گیلدخت نگاه ها را خیره کرد

تولد ایلیا عامری پسر مو فرفری و خوشتیپ کمند امیر سلیمانی/ بهش نمیاد پسر به این بزرگی داشته باشه

تبریک تولد مارال فرجاد به خواهرش مونا با انتشار عکس های سفر خواهرش به بوداپست

اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا 24 ساعت آینده برطرف خواهد شد

آیا زمان دور انداختن «مسواک» فرا رسیده است؟