آریا بانو

آخرين مطالب

طراحی اتاق کودک در راستای رشد و شکوفایی استعداد خانه داري

طراحی اتاق کودک در راستای رشد و شکوفایی استعداد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، یکی از جذاب ترین قسمت های دکوراسیون منزل بخش طراحی اتاق کودک است. این بخش جذابیت زیادی دارد اما شاید این سوال پیش بیاید که چگونه اتاق کودک را تزیین کنیم تا سبب احساس شادی و هیجان به اندازه در کودکمان شویم؟! از نظر طراحان بهترین تزیین اتاق کودک می تواند طرح هایی باشد که در آن اتاق، کودک شما از حواس پنجگانه خود در جهت رشد و شکوفایی استعداد هایش در آینده دور و نزدیک استفاده کند.
برای طراحی اتاق کودک باید از همه ی خلاقیت خود استفاده کنید تا یک اتاق زیبا برای فرزند خود داشته باشید زیرا کودکان تخیلات قوی دارند و همین موضوع به شما این امکان را می دهد تا فرا تر از چهارچوب هایی که برای دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده می کنید، عمل کنید.
طراحی اتاق کودک یکی از شیرین ترین و پیچیده ترین بخش طراحی است باید این مسئله را بدانید که فقط رنگ های آبی و صورتی و یا عروسک های خرسی نیست و موضوع خیلی فرا تر از این حرف ها است. قبل از هر مسئله ای ابتدا کودک باید از نظر روانشناسی بررسی شود و اتاق مطابق رفتار و شخصیت هر کودک طراحی شود زیرا کودکان معمولا بیشترین زمان را داخل اتاق می گذرانند و به همین دلیل باید فضای اتاق را طوری بچینید که به فرزندتان احساس خوب منتقل شود.
نکات طراحی اتاق کودک:

آریا بانو

آریا بانو


موضوعات زیادی در بخش طراحی وجود دارد اما در این مطلب قصد داریم یک سری از مهم ترین نکات طراحی اتاق کودک را بیان کنیم. اولین مسئله در نظر گرفتن یک فضای کافی برای بازی کودک است در
واقع نباید اتاق را با انواع مبلمان پر کنید و حتما یک بخشی از آن را برای بازی کودکتان در نظر بگیرید.
نکته بعدی این است که باید طوری اتاق را طراحی کنید تا بچه ها در آن فضا بتوانند رویا پردازی کنند زیرا یکی از اصلی ترین روش برای شکوفایی کودک رویا پردازی است و به کمک آن می تواند در گذشت زمان، کم کم متوجه علایق و استعداد هایش شود.

آریا بانو

آریا بانو


اتاق کودک باید طوری باشد که نمایانگر علاقه فرزندمان شود به طور مثال علاقه به یک شخصیت کارتونی و یا شغل آینده و یا علاقه به تفریحی که خیلی دوست دارد.
باید در اتاق کودک یک فضای دنج را در نظر بگیرید تا در آن قسمت احساس امنیت کند و خودش را متعلق به آن جا بداند تا در این مکان احساس آرامش داشته باشند و آن فضا را مخصوص خودشان بدانند.

آریا بانو

آریا بانو


مهم ترین و بهترین روش استفاده از انواع رنگ و پتر های مختلف است هم چنین از اشکال هندسی متفاوتی برای دکوراسیون آن در نظر بگیرید. حتما از رنگ های شاد استفاده کنید شما به هیچ وجه اجازه ندارید که فضای اتاق کودکتان را با استفاده از رنگ های تیره دلگیر کنید زیرا فرزند شما باید همیشه احساس شادی و خوشحالی کند.
چیدمان اتاق کودک دو نفره :

آریا بانو

آریا بانو


اگر در محیط خانه ی شما اتاق کافی برای همه ی اعضا نیست می توانید یک اتاق را برای فرزندانتان در نظر بگیرید و چیدمان اتاق کودک دو نفره را انتخاب کنید. این دکورراسیون به گونه ای است که اتاق را به دو قسمت تقسیم می کنید و هر فرد با توجه به علایق خود می تواند قسمت مورد نظر خود را با وسایلی که دوست دارد بچیند هم چنین با هم فکری یکدیگر نیز می توانند بخش هایی مشترک که از ترکیب سلیقه ی هر دو فرزند باشد. چیدمان اتاق کودک دو نفره باعث ایجاد صمیمیت میان فرزندان و اجتماعی تر شدن آن ها می شود.
تزیین اتاق کودک با عروسک:

آریا بانو

آریا بانو


یکی از روش هایی که قطعا هر بچه ای عاشق آن می شود، تزیین اتاق کودک با عروسک است. این روش فضای اتاق را برای فرزند شما هیجان انگیز و زیبا تر جلوه می دهد. برای استفاده از عروسک ها نباید آن ها را در گوشه ای از اتاق رها کنید زیرا این کار باعث شلوغ شدن فضای اتاق خواب می شود پس بهتر است یک قفسه در قسمتی از اتاق تهیه کنید و عروسک ها را روی آن بچینید هم چنین بعضی از آن ها را می توانید از سقف به شکل آویز قرار دهید. سعی کنید هنگام نصب قفسه و یا ویترین از محکم بودن ان مطمئن شوید و ارتفاع آن را کم در نظر بگیرید. خوب است بدانید که در جدید ترین دکوراسیون اتاق کودک معمولا مشاهده می شود که اطراف تخت چندین قفسه چوبی قرار می گیرد که روی آن ها را معمولا با عروسک های زیبایی تزیین می کنند و یا به جای عروسک از کوسن های طرح دار استفاده می کنند.

آریا بانو

آریا بانو


برای اینکه در میان لقب زیباترین اتاق کودک از دکوراسیونی که شما انتخاب کردید یاد شود باید بدانید که به چه فضایی لقب زیبا ترین را می دهند! معمولا برای زیبایی یک فضا اولین مسئله رنگ است. پس باید یک رنگی را انتخاب کنید تا فضای اتاق را دلباز تر نشان دهید. مسئله دوم انتخاب وسایل هایی است که با فضایی که از رنگ دیوار تشکیل شده هارمونی داشته باشد به طور مثال اگر رنگ دیوار را صورتی کم رنگ انتخاب کردید از تخت و پرده هایی به رنگ صورتی ملایم و سفید ترکیب خوبی ایجاد می شود وهم چنین می توانید از رنگ کرم و یا طوسی استفاده کنید.

آریا بانو

آریا بانو


یکی از نکات مهم برای دکوراسیون اتاق فرزندانمان این است که به هیچ عنوان تابلو، آینه و یا هر وسیله ی سنگین یا شیشه ای دیگر را در بالای تخت و مبلی که کودک روی آن می نشیند نصب نکنید تا از حوادث جلوگیری کنید.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/337415/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

تاریخچه «پودینگ برنج» را می دانید؟

عوارض مصرف بیش از اندازه میوه

کارتون دیدنی بره ناقلا

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

چیز کیکی که تا به حال امتحان نکرده اید

مواد غذایی مناسب در اختلالات خواب

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده

حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه پاس قوامین برای تماشای دیدار پیکان و هوادار

تجلیل مسئولان باشگاه هوادار از رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت