آریا بانو

آخرين مطالب

سرویس خواب نوزاد، همه آن چیز‌هایی که باید بدانید گوناگون

سرویس خواب نوزاد، همه آن چیز‌هایی که باید بدانید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - با تولد یک فرزند جدید در خانواده، همه اعضا و به‌خصوص پدر و مادر به دنبال آن هستند که آرامش و آسایش لازم را برای او فراهم آوردند. به همین دلیل نیز به دنبال خرید وسایلی می‌روند که فرزند و نوزاد دلبندشان بتواند ایمنی لازم را داشته باشد و به راحتی زندگی کند.
برترین‌ها: با تولد یک فرزند جدید در خانواده، همه اعضا و به‌خصوص پدر و مادر به دنبال آن هستند که آرامش و آسایش لازم را برای او فراهم آوردند. به همین دلیل نیز به دنبال خرید وسایلی می‌روند که فرزند و نوزاد دلبندشان بتواند ایمنی لازم را داشته باشد و به راحتی زندگی کند. به همین دلیل هم هست که معمولاً والدین زمان و البته هزینه نسبتاً زیادی را برای خرید سیسمونی فرزند خود صرف می‌کنند. در این میان انتخاب سرویس خواب نوزاد از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل هم خرید محصولاتی باکیفیت و مناسب، شرط مهمی برای راحتی و امنیت نوزادان به شمار می‌رود. در این مطلب با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع سرویس خواب نوزاد بپردازیم.
درباره سرویس خواب نوزاد
به طور کلی سرویس خواب نوزاد شامل اجزایی مثل گهواره نوزادی، تخت خواب، کمد نوزادی، پتو و لحاف کودک، دراور، کمد و... می‌شود. در این میان می‌توان حتی ست لحاف، تشک و بالش را نیز در میان سرویس خواب نوزاد در نظر گرفت. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با این موارد می‌توان اشاره کرد آن است که الیاف کالای خواب سرویس خواب نوزاد باید ضد حساسیت باشد و با لطافتی که دارد راحتی و آسایش فرزند شما را فراهم کند، چراکه پوست لطیف و حساس نوزادان می‌تواند به راحتی در معرض آسیب قرار بگیرد.
معمولاً می‌توان گفت که استفاده از تخت خواب نوزاد در ابتدای تولد فرزند شما تا ماه‌های اول آن چندان به کار نمی‌آید و شما می‌توانید فرزند خود را تا دو یا سه‌ماهگی خود بر روی گهواره و یا در کنار خود قرار دهید. به همین دلیل هم می‌توان تخت خواب نوزاد را در ماه‌های بعد مورداستفاده قرار داد.
مسئله مهمی که باید در رابطه با خرید سرویس خواب نوزاد در نظر داشته باشید آن است که محصول موردنظر دوام و کیفیت خوبی داشته باشد تا بتواند راحتی و امنیت خوبی را برای فرزند شما فراهم کند؛ بنابراین برای انتخاب سرویس نوزاد در وهله اول باید با یک بررسی همه‌جانبه ببینید که به دنبال چه نوع تخت و کمد‌هایی هستید، چراکه زیبایی سرویس خواب نوزاد تنها معیار انتخاب نیست، بلکه کیفیت و دوام آن نیز شرط اصلی به شمار می‌آید.

آریا بانو


بنا بر تمامی چیز‌هایی که گفته شد به طور کلی می‌توانیم معیار‌هایی مانند اندازه و ابعاد سرویس خواب نوزاد، ارتفاع و قابلیت تنظیم، دوام، ست ملحفه و تشک، لوازم تزئینی و اکسسوری، جنس و متریال سرویس خواب نوزاد و... را به عنوان معیار‌های مهم و تأثیرگذار یک سرویس خواب نوزاد خوب در نظر بگیریم.
استاندارد‌های سرویس خواب نوزاد
به طور کلی برای انتخاب سرویس خواب نوزاد در قدم اول باید قد و وزن نوزاد خود را در نظر داشته باشید، چراکه به صورت کلی استاندارد ثابتی برای خرید سرویس خواب نوزاد وجود ندارد. معمولاً بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند که برای نوزاد خود سرویس خوابی تهیه کنند که بتوان آن را تا مدتی بعد هم استفاده کرد، حتی تا زمانی که فرزند شما به کودکی برسد.
به همین دلیل هم شما می‌توانید به سراغ مدل‌هایی بروید که قابل تنظیم هستند و می‌توان قد آن‌ها را بر اساس رشد کودک بلندتر کرد؛ بنابراین می‌توان گفت که مسئله ارتفاع سرویس خواب نوزاد می‌تواند تأثیر بسیاری در انتخاب شما داشته باشد. طبیعی است که قابلیت تغییر ارتفاع سرویس خواب نوزاد می‌تواند از نظر اقتصادی نیز برایتان به‌صرفه باشد.

آریا بانو


علاوه بر این شما می‌توانید سرویس خواب نوزاد خود را به گونه انتخاب کنید که در طراحی آن برای جلوگیری از افتادن و سقوط فرزند شما، لبه‌های بلند و یا نرده‌هایی قابل جابه‌جایی تعبیه شده باشند؛ بنابراین به طور کلی باید بگوییم که بررسی استاندارد‌های سرویس خواب نوزاد کاملاً به قد و وزن فرزند شما و همین‌طور مدل سرویس خواب نوزادی که در نظر دارید باز می‌گردد.
استقامت سرویس خواب نوزاد
همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم دوام سرویس خواب نوزاد نیز مسئله بسیار مهمی است. امروزه بسیاری از سرویس خواب نوزاد‌هایی که در بازار موجود هستند به لحاظ طراحی فانتزی خود کیفیت لازم را ندارند و در نتیجه بعد از گذشت زمان کمی خراب می‌شوند. در نتیجه اولین مسئله‌ای که باید در نظر داشته باشید استحکام و دوام سرویس خواب نوزاد است.

آریا بانو


استقامت سرویس خواب نوزاد را می‌توان تا حدودی در زمان خرید محصول بررسی کرد. برای مثال شما می‌توانید تخت خواب نوزاد را تکان دهید و پایه‌های زیرین آن را بررسی کنید. بدیهی است که لق زدن و یا محکم نبودن این پایه‌ها یک ملاک تأثیرگذار در عدم استحکام سرویس خواب نوزاد خواهد بود. علاوه بر این، قطعات سرویس خواب نوزاد نیز مسئله مهم و تأثیرگذاری در استقامت آن به حساب می‌آیند. به همین دلیل نیز در زمان خرید سرویس خواب نوزاد باید حتماً نحوه اتصالات را موردبررسی قرار دهید. اگر بست‌ها و اتصالات محصول موردنظر شما به خوبی صورت نگرفته بود باید این اطمینان را به شما بدهیم که پس از گذشت زمان کمی، سرویس خواب نوزاد شما از هم جدا خواهد شد!
مسئله دیگری که می‌تواند در استحکام سرویس خواب نوزاد مؤثر باشد ظرفیت تخت خواب است. امروزه سرویس خواب نوزاد‌های بسیاری در بازار موجود هستند که با کوچک‌ترین حرکت فرزند شما می‌شکنند! بنابراین باید به دنبال محصولاتی باشید که استحکام لازم برای حرکت‌های فرزند شما را داشته باشند.
لوازم تزئینی سرویس خواب نوزاد
همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، بسیاری از انواع سرویس خواب نوزاد که امروزه در بازار ساخته شده و به فروش می‌رسند به شدت فانتزی بوده و لوازم و تزئینات آن‌ها نیز بسیار زیاد است، در نتیجه توجه و دقتی که بر روی کیفیت و استحکام محصول صورت گرفته به مراتب کاهش یافته است. توصیه‌ای که برایتان داریم این است که در وهله اول اولویت‌های مهم‌تری را در نظر داشته باشید و بعد از آن به موضوع تزئینات سرویس خواب نوزاد بپردازید.
دقت کنید که وسایل تزئینی موجود در سرویس خواب نوزاد آسیبی به فرزند شما نزنند، چراکه در بسیاری از مواقع این قطعات جدا می‌شوند و در زمانی که شما در کنار فرزند خود نیستید می‌توانند برای او خطرناک باشند.

آریا بانو


به طور کلی توصیه ما این است که تا جای ممکن به سراغ مدل‌های ساده‌تر سرویس خواب نوزاد بروید تا از بابت مسائل حاشیه‌ای آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشید. طبیعی است که هر چه لوازم تزئینی سرویس خواب نوزاد و اکسسوری‌های آن بیشتر باشند، هزینه سرویس خواب نوزاد نیز به مراتب افزایش خواهند یافت.
جنس سرویس خواب نوزاد
یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید سرویس خواب نوزاد خود در نظر بگیرید جنس آن است. به طور کلی بهترین جنس سرویس خواب نوزاد به ترتیب چوب، ام دی اف و همین‌طور نئوپان هستند، چراکه این متریال‌ها علاوه بر زیبایی، استحکام خوبی داشته و از طول عمر بالایی برخوردار هستند.
نکته‌ای که می‌توان در اینجا به آن اشاره کرد این است که شما باید تخت خواب نوزاد خود را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید، چراکه عدم تمیزی و نظافت سرویس خواب نوزاد می‌تواند باعث تجمع آلودگی و حشرات شده و سلامت فرزند شما را به خطر بیندازد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/336940/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران؛ زودتر برگردید!

بیرانوند بالاخره در محلی که دوستش دارد

داوران معروف UWW محروم شدند؛ برنده کشتی جنجالی عوض نشد

مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد

استقلال و پرسپولیس واقعا 3 هزار میلیارد؟

توضیحات اسبقیان درباره اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

تغییر در قوانین جوایز «اسکار»

«نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ

ارکستری هارمونیک و زیبا از کشور مصر

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!

ساخت مهره های شطرنج به شکلی زیبا

آرامگاه چوپان‌آتا در شهر زیبای کلاله

جدال دیدنی سگ ها با پلنگ برفی

مزارع معروف لاله ها در هلند

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

21 سال پیش در چنین روزی؛ هت‌تریک تاریخی رونالدو مقابل منچستریونایتد

لب‌خوانی در جنجال بزرگ ال‌کلاسیکو؛ تکنولوژی نداریم

رأفت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قوی‌تر است

اتهام بزرگ؛ پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

ویدئویی جدید از رفتارهای عجیب بنیامین بهادری!

به نظرتون سروش با حامد چه صحبتی داشت؟

پاسخ دوقلوهای سریال «پایتخت» به 2 سوال مهم

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

عوض شدن مسیر خوردو پس از تصادف!

سرعت دیوانه وار راننده های موتور سنگین!

کشتی گرفتن جالب دو سنجاب

گوناگون/ کشف تصویر 1800ساله «اسکندر مقدونی»

رفتار عجیب موش پس از شنیدن صدای جیغ!

خوراک مرغ لعاب دار و مجلسی درست کن

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد