آریا بانو

آخرين مطالب

راهنمای خرید پلوپز، هوشمندانه انتخاب کنید! گوناگون

راهنمای خرید پلوپز، هوشمندانه انتخاب کنید!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - دستگاه پلوپز سالیان بسیاری است که مورد استفاده خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد و مدل‌های متفاوت و متنوعی از آن در بازار به فروش می‌رسد. به همین دلیل هم انتخاب پلوپز مسئله‌ای مهم و تأثیرگذار خواهد بود. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع راهنمای خرید پلوپز بپردازیم و شما را با نکات خرید این محصول آشنا کنیم.
برترین‌ها: لوازم برقی مورد استفاده در فضای آشپزخانه از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و هر کدام نیز به نوبه خود ضروری و مهم به شمار می‌روند. در این میان پلوپز نیز یکی از وسایل و لوازم برقی پراستفاده در آشپزخانه است که تقریباً می‌توان آن را در هر خانه‌ای مشاهده کرد، از مدل‌های قدیمی و اولیه پلوپز در خانه‌های قدیمی گرفته تا مدل‌های به‌روز و پرامکانات این محصول در خانه‌های جدید. دستگاه پلوپز سالیان بسیاری است که مورد استفاده خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد و مدل‌های متفاوت و متنوعی از آن در بازار به فروش می‌رسد. به همین دلیل هم انتخاب پلوپز مسئله‌ای مهم و تأثیرگذار خواهد بود. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع راهنمای خرید پلوپز بپردازیم و شما را با نکات خرید این محصول آشنا کنیم.
خرید پلوپز
پلوپزهایی که امروزه در بازار موجود هستند با داشتن ویژگی‌های بسیار متفاوتی از هم متمایز می‌شوند. به همین دلیل نیز می‌توان آن‌ها را به عنوان گزینه‌های بسیار متنوعی جهت انتخاب شما در نظر گرفت. به طور کلی انواع مدل پلوپزهایی که در بازار عرضه می‌شوند بر اساس معیارهای متفاوتی مثل قدرت، شکل ظاهری، سیستم کنترل حرارت، ظرفیت و... از هم تفکیک می‌شوند.
برندهای تولیدکننده پلوپز نیز بسیار متعدد و متفاوت هستند، به همین دلیل نیز از میان بهترین برند پلوپزها می‌توان به پارس خزر، فلر، تفال، جی پاس، بوش، مایدیا، ویداس، همیلتون، متئو، هاردستون، فیلیپس، سایا، هوراک، گرند، تکنو، مولینکس، شیائومی، گوسونیک، هایسونگ، بیترون، ساپز، بیشل، پاناسونیک، آریته، کنوود، بهی، پروفی کوک، شارپ و... اشاره کرد.
برای آنکه بتوانید در خرید پلوپز خود موفق‌تر پیش بروید و نتیجه خوبی نیز دریافت کنید باید معیارهای اولیه را در نظر بگیرید و بر اساس آن محصول خود را انتخاب نمایید. این یعنی پیش از اقدام به خرید پلوپز باید در رابطه با این معیارها با خود به نتیجه مشخصی رسیده باشید. به طور کلی این معیارها شامل چنین مواردی می‌شوند:
نوع پلوپز: پیش از هر چیز شما باید این را بدانید که به دنبال چه نوع پلوپزی هستید و تا چه حد می‌خواهید که از این دستگاه استفاده کنید. اگر صرفاً می‌خواهید که دستگاه پلوپز شما، پلو و غذاهای ساده‌ای را برایتان آماده کند می‌توانید به سراغ ساده‌ترین انواع پلوپزها بروید، اما اگر می‌خواهید استفاده‌های بیشتر و گسترده‌تری همچون آماده کردن سبزیجات، ماهی، گوشت و... نیز از دستگاه پلوپز خود داشته باشید گزینه‌های متنوع‌تری پیش روی شما قرار خواهند گرفت. امروزه انواع پلوپزهای چندکاره‌ای در بازار موجود هستند که می‌توان با صرف هزینه بیشتری به آن‌ها دسترسی یافت. در این صورت می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. اندازه پلوپز: ظرفیت و اندازه پلوپز نیز مسئله مهم دیگری است که باید در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنید. در این میان اینکه شما دستگاه پلوپزتان را برای چه تعداد اعضایی در نظر دارید نقش مهم و تعیین‌کننده خواهد داشت. واحد سنتی اندازه‌گیری ظرفیت پلوپز بر اساس حجم فنجان است. به همین دلیل نیز معمولاً برای مشخص کردن ظرفیت دستگاه پلوپز از این معیار استفاده می‌شود. معمولاً پلوپزهایی که ظرفیت آن‌ها 3 فنجان است می‌توانند برای خانواده‌های یک تا سه نفره مناسب باشند. اگر هم تعداد اعضای خانواده شما بیش از 3 نفر هستند می‌توانید بر این اساس حساب کنید که به ازای هر نفر یک فنجان در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که معمولاً ظرفیت‌های 2، 4، 6، 8، 10 و 12 نفره پلوپز در بازار موجود هستند و می‌توانند به همین نسبت برای خانواده‌هایی کم‌جمعیت و پرجمعیت مورد استفاده قرار بگیرند. جنس پلوپز: مسئله مهم دیگری که می‌تواند در خرید و انتخاب پلوپز مهم باشد بررسی جنس پلوپز است. امروزه ظروف پلوپزی که در بازار موجود هستند از جنس‌های روحی و تفلون هستند. معمولاً جنس تفلون به دلیل نچسب بودن می‌تواند توسط مشتریان محبوبیت بیشتری پیدا کند.

آریا بانو


نکات خرید پلوپز
زمانی که تصمیم به خرید پلوپز می‌گیرید باید به برخی از نکات خرید این محصول نیز توجه کنید تا در نهایت با تطبیق این نکات با معیارهای اولیه دست به انتخاب هوشمندانه و درستی بزنید. برای مثال بهتر است که به سراغ پلوپزهایی بروید که قسمت بیرونی بدنه آن‌ها داغ نمی‌شوند. با مطرح کردن این معیار با فروشنده اطمینان خاطر حاصل کنید که در انتخابتان دچار مشکل نخواهید شد، چراکه اگر کیفیت پلوپز شما خوب نباشد در زمان پخت غذا، حرارت دستگاه به بدنه بیرونی نیز انتقال پیدا کرده و استفاده از آن را برای شما سخت و محدود می‌کند، تا جایی که حتی ممکن است دستتان را نیز بسوزاند.
نکته دیگری که می‌توانید در زمان خرید و انتخاب پلوپز در نظر بگیرید نحوه شست و شوی دستگاه است. بهتر است به سراغ دستگاه‌هایی بروید که شستن ظرف داخل آن کار ساده و کم دردسری باشد. در این مورد باید پلوپزی را انتخاب کنید که در وهله اول ظرف آن قابل جداسازی باشد و سپس بتوانید آن را به خوبی شست‌وشو دهید. یادتان باشد که ظرف پلوپز ایده‌آل شما باید به شکلی باشد که برنج در داخل آن نچسبد.
امروزه پلوپزهایی تولید می‌شوند که از آپشن‌های متفاوتی برخوردار هستند و می‌توانند انتخاب شما را کامل‌تر کنند. برای مثال وجود تایمر در این دستگاه موجب می‌شود که با تنظیم هر ساعتی بر روی دستگاه خیالتان راحت شود که حتی اگر فراموش کنید که آن را خاموش نمایید، خود دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود و احتمال بروز هر خطری را به حداقل می‌رساند.

آریا بانو


یکی دیگر از آپشن‌هایی که شامل حال برخی از جدیدترین پلوپزهای موجود در بازار می‌شود وجود صفحه نمایش است. صفحه نمایش موجود در دستگاه پلوپز می‌تواند در تنظیمات پلوپز تأثیرگذار باشد. به گونه‌ای که از تایمر گرفته تا برخی از ویژگی‌های دیگر را در خود جای می‌دهد.
اگر از آن دسته افرادی هستید که به هیچ وجه نمی‌توانید از داشتن ته‌دیگ بگذرید بهتر است که این مسئله را در زمان خرید پلوپز خود نیز در نظر داشته باشید. برای این کار هم باید به سراغ پلوپزهایی بروید که حالت‌های مختلفی برای رنگ ته‌دیگ دارند. در این میان باید با افتخار بگوییم که پلوپزهایی که از برندهای ایرانی ساخته می‌شوند در رابطه با موضوع درست کردن ته‌دیگ به مراتب موفق‌تر هستند، طبیعی است که علاقه بالای ما ایرانی‌ها به این غذای خوشمزه تمرکز سازندگان ایرانی پلوپز را برای این ویژگی به مراتب بیشتر کرده است!
باید بدانید که رنگ پلوپز نیز می‌تواند علاوه بر شکل ظاهری دستگاه در رابطه با کیفیت آن نیز مؤثر باشد. احتمالاً دستگاه پلوپز شما در طول هفته بارها مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بنابراین بهتر است که به سراغ مدل‌هایی تیره‌رنگ بروید، چراکه این نوع از پلوپزها احتمال تغییر رنگ و ماندگاری لکه بر مرور زمان را نخواهند داشت و در نتیجه در مدت‌زمان بیشتری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

آریا بانو


یادتان باشد که میزان بودجه‌ای که در دست دارید نیز تأثیر مهم و یا بهتر است بگوییم مهم‌ترین تأثیر را در انتخاب شما خواهد داشت. بنابراین با مشخص کردن حدود بودجه و هزینه‌ای که می‌توانید برای خرید پلوپز در نظر بگیرید دست به انتخاب محصولی مناسب و قابل استفاده بزنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/336491/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر