آریا بانو

آخرين مطالب

7 راهکار برای زندگی مشترک بهتر خانواده

7 راهکار برای زندگی مشترک بهتر
  بزرگنمايي:

آریا بانو - هنر زندگی/ از همان اول ازدواج، هر کسی درباره موفقیت و خوشبختی در زندگی مشترک به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد. بسیاری از زوجین برای اینکه احساس خوشحالی بیشتری در زندگی‌شان خود داشته باشید، برای به دست آوردن چیزی در تلاش‌اند. گاه نداشتن لباس زیبا و گاه نداشتن حداقل یک سفر خارجی مانعی بر خوشبختی قلم داد می‌شود. اما واقعا برای احساس خوشبختی در زندگی مشترک چقدر این عوامل مهم و موثر هستند؟ کم نیستند زوج‌هایی که با وجود محیا بودن تمام این امکانات، زندگی مشترک شان به جدایی ختم شده است. پس برای لمس خوشبختی واقعی در زندگی، به چیزی غیر از مادیات نیاز دارید. با اگاهی از روش‌های رسیدن به خوشبختی می‌توانید روابط خود را تقویت کرده و خانواده سالم خود را شکل دهید.
7 قدم برای خوشحال‌تر بودن زوجین
هر رابطه ای منحصر به فرد بوده و برای بهبود آن به بررسی تعاملات و شخصیت هر یک از طرفین نیاز است. برای آن که یک رابطه موفق و رو به رشد با همسرتان داشته باشید، در 7 قدم می‌توانید به این هدف برسید. اما اگر پس از مطالعه و اجرای این 7 مورد هنوز آن طور که می‌خواهید احساس خوبی از رابطه تان ندارید، بهتر است به یک مشاوره خانواده برای بررسی بیشتر مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.
1. با خانواده همسر خود خوب باشید
با خانواده همسرتان غریبه نباشید، سعی کنید با آن‌ها دوست شده و رابطه نزدیکی برقرار کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا آن‌ها نسبت به شما حس خوبی داشته باشند. دیدگاه شما به زندگی با آنان متفاوت است، هم شما و هم آن‌ها برای هر رفتاری دلایل خود را دارید، بنابراین سعی کنید همانطور که با آنها زندگی می‌کنید، آسان گرفته و صبور باشید تا آن‌ها نیز جزء خانواده شما شوند. برای آگاهی بیشتر در زمینه صبور بودن کلیک کنید.
2. خوشبختی در زندگی مشترک | لجبازی نکنید
به یک نقطه ضعف یا اشتباه کوچک همسر خود گیر ندهید و دائم در مورد آن صحبت نکنید. اگر به این کار عادت کنید، کم کم به تنفر رسیده و زندگیتان از هم می‌پاشد. همانطور که بالغ می‌شوید، گذشتن از این خطاهای کوچک نیز برایتان راحت‌تر می‌شود. بهترین کار این است که کمی درباره آن اشکال صحبت کرده و سعی کنید که به توافق برسید. این بهترین محافظ برای زندگی شماست.
3. تا زمانی که با همسرتان صحبت نکردید، تصمیم نگیرید
نباید تصمیماتی که روی زندگی همسرتان و زندگی مشترک تاثیر گذار است را به تنهایی بگیرید. مثلا تصمیم برای تعویض اتومبیل، تعمیر خانه یا هرچیزی. شما نباید معنای زندگی مشترک را فراموش کنید. شما یک رای دارید و همسرتان یک رای و باید سعی کنید برای هر تغییر یا تصمیمی، با هم مشورت کرده و از گشتن دنبال انتخاب‌های جدید باهم لذت ببرید. هر تصمیمی باید با نظر دو طرف باشد تا زندگی به سمت خوشبختی حرکت کند. این مسئله نه نشانه زن ذلیلی است نه نشانه مردسالاری، بلکه نشانه بلوغ و رشد فکری می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زن ذلیلی کلیک کنید.

آریا بانو


4. خوشبختی در زندگی مشترک | با احترام صحبت کنید
صدا زدن تحقیرانه، کوچک کردن و یا تهدید رابطه، همه از رفتارهایی است که باعث بی احترامی می‌شود. شما می‌توانید باهم دعوا کنید اما نباید به راحتی و با هر بحث کوچکی حرف از طلاق زده و به یکدیگر بی احترامی کنید. مبارزه و جر و بحث بخشی از زندگی است، اما هرگز به همسر خود بی احترامی نکنید، حتی وقتی او اشتباه بزرگی کرده و شما شدیدا عصبانی و ناراحت هستید. اصول دعوا با همسر را رعایت کنید.
5. حتی اگر رابطه جنسی ندارید هم مهربان باشید
ممکن است به هر دلیل عاطفی یا جسمی، مدتی با همسرتان رابطه جنسی نداشته باشید، اما مهر و محبت شما نباید قطع شود. زمان برای رابطه جنسی زیاد است. اگر برای تنبیه همسرتان از رابطه جنسی اجتناب می‌کنید، سریعا این رفتارتان را متوقف کنید. اگر از چیزی خشمگین هستید در پی درمان آن باشید، چون این خشم پنهان باعث جدایی دو نفر از هم می‌شود. از طرفی پیامدهای نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج بیشتر از آن چه که شما فکر می‌کنید به رابطه تان می‌تواند آسیب بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیامدهای نداشتن رابطه جنسی کلیک کنید.
6. با هم تجربه‌های هیجان انگیز داشته باشید
تحقیقات نشان داده که تجربه‌های جدید، زوجین را به هم نزدیک‌تر می‌‌کند. پس با یکدیگر به مکان‌هایی بروید که با هم تنها بوده و وقت بگذارید. رستوران‌های جدید، محله‌های جدید، پارک‌های جدید و در ابعاد بزرگتر شهرها و مناطق جدید و تجربه‌های هیجان انگیز، همه برای رابطه شما مثل معجزه عمل می‌کند.
7. خوشبختی در زندگی مشترک | عشق خود را به اشتراک بگذارید
عشقی که از بچه‌ها، دوستان و خانواده خود دریافت می‌کنید باعث پر شدن ظرف عشق وجود شما می‌شود. هر چه ظرف عشق تان پرتر باشد، بیشتر تمایل به عشق ورزی خواهید داشت. بازی با بچه‌ها، تماشای حیوانات و بازی کردن در شهربازی باهم، همه می‌تواند عشق بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. به دنبال راه‌هایی برای ابراز عشق در خانواده خود باشید.
موانعی که بر سر راه خوشبختی زوجین وجود دارند
در بسیاری از مواقع زوجین تلاش می‌کنند تا زندگی با نشاط و عاشقانه‌ای را در کنار هم داشته باشند اما دائماً به بن بست زسیده و نمی‌توانند از صمیم قلب در کنار یکدیگر احساس خوشبختی کنند. در این شرایط احتمالاً موانعی وجود دارند که تلاش برای برطرف کردن آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی در برداشتن گام‌های صحیح و تجربه زندگی مشترک بهتر به شما کمک کند. با خواندن مقاله نکات همسرداری مهارت های خود را تقویت کنید. در ادامه برخی از این موانع را شرح داده‌ایم:
1. داشتن تصاویر بسیار رؤیایی از زندگی مشترک
یکی از عوامل بسیار مهمی که باعث می‌شود زوجین آن طور که باید در کنار هم احساس خوشبختی نکنند، داشتن تصاویر بسیار ایده آل از زندگی مشترک است. برای مثال برخی از افراد فکر می‌کنند زوجین خوشبخت هرگز با یکدیگر دعوا نمی‌کنند یا طعم مشکلات و سختی‌ها را نمی‌چشند.
اگر شما نیز افکاری مشابه با این‌ها را داشته باشید هر رویدادی باعث می‌شود از یک زندگی خوب و عاشقانه فاصله زیادی بگیرید و در نتیجه دائماً احساس سرخوردگی یا ناکامی می‌کنید. به همین خاطر باید تلاش کنید تا واقع بینانه تر به زندگی نگاه کرده و فراموش نکنید که یک عشق واقعی زمانی شکل می‌گیرد که انسان‌ها با وجود نقایصی که از فرد مقابل می‌بینند و سختی‌هایی که در زندگی می‌چشند بازهم بتوانند در کنار هم بمانند و یکدیگر را آن طور که هستند بپذیرند.
2. عجول بودن برای دیدن نتایج
وقتی شما برای خوشبختی تلاش می‌کنید نتایج به مرور زمان به بار می‌آیند. با این حال برخی در رابطه عجول هستند و فکر می‌کنند وقتی کاری انجام می‌دهند رابطه باید به یک باره تغییر کند. نیاز به زمان برای بهبود اوضاع به خصوص اگر تنش و اختلافاتی میان شما و همسرتان وجود داشته باشد، از اهمیت بسزایی برخوردار است و عجول بودن می‌تواند منجر به نتایج معکوسی شود.
3. خوشبختی در زندگی مشترک | داشتن سبک زندگی شلوغ
برخی از زوجین سبک زندگی بسیار شلوغی دارند، آن‌ها اغلب از صبح تا شب کار می‌کنند و زمانی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که بسیار خسته هستند یا از نظر روانی تحت فشار زیادی قرار گرفته اند. این مسئله یک مانع بسیار مهم برای خوشبختی است و روز به روز شما را از یکدیگر دورتر می‌کند. برای غلبه بر این مشکل تلاش کنید در بین همه کارهایی که دارید زمان‌های خالی را پیدا کرده و آن را به یک فعالیت مشترک اختصاص دهید. برای مثال می‌توانید در میان قرارهای کاریتان یک روز در هفته را برای به بیرون رفتن با یکدیگر اختصاص دهید یا در یک فضای آرام و به دور از دغدغه‌های روزمره با یکدیگر گفت و گو کنید.
4- به دنبال مقصر گشتن در زندگی
در زندگی هر فردی اشتباهات و رویدادهای ناخوشایندی اتفاق می‌افتد و زندگی شما نیز از این امر مستثنی نیست. ذهن انسان در این مواقع ممکن است دائماً به دنبال این باشد که مسئول اشتباهات را پیدا کرده و او را به خاطر پیامدهای منفی سرزنش کند. اما شما باید بتوانید کنترل ذهن خود را در دست گرفته و نگذارید اوضاع از آنچه هست بدتر شود. بیش از آنکه به دنبال مقصر اشتباهات باشید روی روش‌های حل مسئله مورد نظر تمرکز کنید و به همسرتان نشان دهید که حاضرید برای بهبود اوضاع تلاش نمایید.
5. افتادن در تله یک نواختی و روزمرگی
زندگی مشترک پس از رسیدن به تعادل، از آن شور و شوق اولیه فاصله می‌گیرد و در ازای آن زوجین ثبات بیشتری را تجربه می‌کنند. با این حال در این شرایط ممکن است درگیر یکنواختی زندگی شوید و این ثبات شما را به روزمرگی بکشاند که باید در مورد آن هشیار باشید. تلاش کنید در روش‌های عشق ورزی به یکدیگر کمی خلاقیت به خرج دهید و نگذارید دوست داشتن به عادتی کم اهمیت تبدیل شود.
خوشبختی در زندگی مشترک | نکات گفتنی
این پیشنهادات نسبتا ساده، نیاز به یک قلب باز و گشاده دارد تا همه چیز را بهتر کنید. زوج‌هایی که باهم تلاش‌اند تا روابط خود را بهتر کنند، بسیار خوشحال‌تر و خوشبخت‌تر از زوج‌هایی هستند که در یک وضعیت باقی مانده و هر احساس منفی‌ای را سرکوب می‌کنند. نیازها و خواسته‌های زوج‌های پویا حتی اگر برآورده هم نشود، باعث بهبود رابطه‌شان می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/333924/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه