آریا بانو

آخرين مطالب

زندگینامه نیک وویچیچ ، مرد توقف ناپذیر مقالات

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بیشتر افراد تصور می‌کنند که تنها زمانی می‌توانند موفقیت کسب کنند که دارای ثروت و زیبایی باشند؛ اما واقعیت چیز دیگری است بسیاری از افراد موفق بدون داشتن یکی از این موارد راه خود را پیدا کردند و توانستند نه‌تنها برای خود بلکه برای یک کشور و در بعضی موارد جهان مثمرثمر باشند. موفقیت احساسی در درون شما است. به‌عنوان‌مثال می‌توان به نیک وویچیچ (Nick Vujicic) اشاره کرد.
حتماً الآن با خود می‌گویید ای‌بابا او شانس آورده است. او برای اهداف خود تلاش کرد. تمامی افراد موفق دوره‌هایی از ناکامی ناامیدی را تجربه می‌کنند و تفاوتشان با بقیه افراد در دلسرد نشدن و ادامه مسیر است. ما در این مقاله قصد داریم تا شما با زوایایی از زندگی‌نامه نیک وویچیچ آشنا کنیم. شاید نگرشی متفاوت نسبت به موفقیت پیدا کردید.
زندگینامه نیک وویچیچ

آریا بانو

آریا بانو


نیک وویچیچ مردی استرالیایی است که مبتلا به سندرم نادر تترا آملیا است. سندرم تترا آملیا به این معنا است که فرد در هنگام تولد فاقد دست‌وپا است. نیک وویچیچ تنها یک زائده در قسمت پایین بدن خود دارد؛ اما تمامی افراد موفق تنها با نیروی ایمان و برنامه‌ریزی به سمت اهداف خود حرکت کردند. او کاری کرد که هیچ‌کس نقص ظاهری او را نبیند. علی‌رغم این وسعت نقص عضو نیک وویچیچ توانسته استعدادهای خود را بارور کند و در هر حوزه‌ای پای گذاشته جزو افراد موفق آن عرصه باشد. وی یک موسیقی‌دان، شناگر، نقاش، نویسنده و یک سخنران انگیزشی بی‌نظیر است. بیشتر مردم جهان او را با عنوان آخر می‌شناسند.
نیک وویچیچ به خاطر تأثیرگذاری‌اش بر زندگی افرادی که شرایطی مشابه وی داشتند در سال 1990 موفق به دریافت جایزه بهترین شهروند جوان استرالیا شد. او برای افرادی که جویای کیمیای موفقیت هستند و خواستار قرارگیری در جرگه افراد موفق می‌باشند یک کمپین بانام زندگی بی‌حدومرز راه‌اندازی کرد. محور اصلی سخنرانی‌های انگیزشی این مرد استرالیایی موفق ایمان و شجاعت است. به اعتقاد او همه افراد با داشتن این دو نیرو می‌توانند بر هر مشکلی فائق بیایند و از زندگی خود لذت ببرند.
کودکی نیک وویچیچ و خودکشی های بی نتیجه او
نیک در سال 1982 میلادی در شهر ملبورن در یک خانواده شش‌نفره متولد شد. نیک وویچیچ به دین مسیحیت اعتقاد دارد. شاید جالب باشد که بدانید وی در سن هشت سالگی دست به خودکشی زد چون به خاطر وضعیت جسمانی‌اش به شدن احساس ناراحتی و عذاب می‌کرد؛ اما این رفتارها به اینجا محدود نشد. نیک وویچیچ مجدداً در سن ده‌سالگی به نحو دیگر تصمیم گرفت در وان حمام به زندگی خود خاتمه دهد. بااین‌حال هر دو بار تلاش او بی‌نتیجه بود.
وی با نیروی عشق مادر و پدرش توانست انگیزه‌ای برای ادامه زندگی پیدا کند و برای خود هدف طراحی کندو برای موفقیت بجنگد. واقعیت این است که هیچ‌کدام از افراد موفق و مؤثر در جهان کامل نیستند بلکه مملو از ضعف هستند. آن‌ها تنها استعداد و توانایی خود را به‌موقع و درست تشخیص می‌دهند و جهت زندگی خود را بر اساس آن تنظیم می‌کنند. یکی از دستاوردهای نیک در طول زندگی این است که در سن 21 سالگی توانست به‌طور هم‌زمان در دو رشته حسابداری و مدیریت بازرگانی از دانشگاه گریفیت با بالاترین نمرات فارغ‌التحصیل شود. باور افراد موفق موتور محرک آن‌ها بوده است.

آریا بانو

آریا بانو


افراد موفق مانند نیک وویچیچ چه شغلی را انتخاب می‌کنند؟
نیک وویچیچ بیشتر خود را یک سخنران انگیزشی می‌داند. وی فعالیت خود با سخنرانی در گروه کوچک خود شروع کرد. نیک تا 19 سالگی تقریباً به تمام نقاط دنیا سفر کرد. او عاشق کشف ناشناخته‌ها است. نیک در سفرهای خود برای تمام ملیت‌ها داستان زندگی‌اش را تعریف کرد. افراد موفق هرگز از بیان آنچه بر آن‌ها گذشته است نمی‌ترسند، بلکه دوست دارند همه از تجربیاتشان بهره ببرند. برای افراد موفق فرقی نمی‌کند که چه کسی در روبه روی آن‌ها قرار دارد و یا اینکه الآن کجا هستند. به‌راحتی خود را ابراز می‌کنند. خواه در مقابل یک مقام رسمی ‌باشند خواه فرد روبه‌رویشان یک محصل باشد. این‌یکی از ویژگی‌های بارز نیک وویچیچ است.
نیک در فیلم‌های زیادی نظیر سیرک پروانه ایفای نقش کرد و توانست جایزه نقش اول مرد را کسب کند. کارگردانان زیادی به ساخت فیلم کوتاه و مستند در مورد زندگی و فعالیت‌های پرداختند. نیک وویچیچ در سال 2012 پرفروش‌ترین ویدئو انگیزشی را به بازار ارائه کرد. اگر نظر ما را بخواهید ازنظر ما نیک واقعاً مانند یک پرنده آزادانه عمل می‌کند و به هرکجا که می‌خواهد می‌رود و جالب اینجاست که همیشه موفقیت دوشادوش وی حرکت می‌کند. او در سال 2010 کتابی بانام زندگی بدون مرز نوشت که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. کتاب‌های او به بیش از 30 زبان زنده دنیا ترجمه‌شده است. شاید او در سن هشت‌سالگی هرگز تصور نمی‌کرد که در زمره افراد موفق قرار گیرد و تبدیل به یک ستاره شود.
ازدواج و زندگی مشترک نیک وویچیچ

آریا بانو

آریا بانو


همیشه تصور می‌شود که افراد موفق زندگی مشترک خوبی ندارند و یا اینکه افرادی که دارای نقص عضو شدید هستند هرگز نمی‌توانند با یک فرد دیگر زیر یک سقف زندگی کنند. نیک برخلاف همه تصورات موجود عمل کرد. او در سال 2008 با مک‌کینی دریکی سخنرانی‌های انگیزشی‌اش آشنا شد و سرانجام در سال 2012 با وی پیوند ازدواج بست.
نیک وویچیچ همیشه به خاطر این هدیه آسمانی از خداوند سپاسگزار است. او زندگی مشترک خود محصول نیروی اراده و آزادی می‌داند. در حال حاضر نیک دارای چهار فرزند به نام‌های الیویا، کیوشی، می و ژوان هستند. آن‌ها در کنار یکدیگر خوشبخت هستند و زندگی خوبی دارند. ازدواج موجب جهش افراد موفق می‌شود. نیک و خانواده‌اش اش در جنوب کالیفرنیا ساکن هستند.
درآمد نیک وویچیچ
سخنرانی انگیزشی و برگزاری کنفرانس درزمینهٔ موفقیت شغل نیک است. درآمد وی در سال 2019 چیزی حدود 500 هزار دلار تخمین زده‌شده است. از درآمد متوسط وی در هرماه اطلاعات دقیقی در دست نیست. یک ویژگی افراد موفق این است که آن‌ها در نقطه‌ای که خواهان تجربه، فن، دانش و هنر آن‌ها هستند متمرکز می‌شوند و به سمت موفقیت حرکت می‌کنند. نیک هم اکثر سخنرانی‌های انگیزشی خود را در کالج‌ها و اماکن عمومی کشور استرالیا برگزار می‌کند.
شاید برایتان سؤال باشد فردی که توانسته از پس این‌همه چالش در زندگی برآید و گروه غیردولتی مانند زندگی بدون مرز را تشکیل دهد، خالق صدها کتاب انگیزشی است چند سال دارد؟ نیک وویچیچ تنها 37 سال سن دارد ولی کوله باری از تجربه و انگیزه است. او توانسته تنها با سخنرانی‌های خود بسیاری از افراد را مجدداً به زندگی امیدوار کند. قد او تنها 3/3 فوت است. نیک چشمان آبی نافذ و موهای قهوه‌ای زیبایی دارد. جزئیات دیگری از وی در دست نیست؛ اما ازنظر من او یک قهرمان است.
افراد موفق همیشه موردتوجه مردم بوده‌اند. بسیاری از مردم می‌خواهند راز موفقیت را کشف کنند. آن‌ها هم دوست دارند تبدیل به یک ستاره و یا قهرمان شوند. نکته اینجاست رخ دادن چنین اتفاقی یک‌شبه تقریباً امری محال است. افراد موفق مانند نیک وویچیچ اول قهرمان زندگی خویش بودند و بعد توانستند تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. نیک فردی مصمم، قوی، بااراده و بااستعداد است. او الگوی بسیاری از افراد معلول در جهان است. البته این نکته نباید فراموش کرد که هر کس شرایط، زندگی و استعدادهای خودش را دارد و باید بر اساس آن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کند تا بتواند طعم شیرین موفقیت را بچشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/333178/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!