آریا بانو

آخرين مطالب

داعش در 20 کیلومتری! سياسي

داعش در 20 کیلومتری!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - پایداری ملی / چند سال از جنگ نیابتی آمریکا در سوریه گذشته است، جنگی که در ابتدای کار به سمت پیشبرد اهداف یانکی‌ها رفت؛ اما بعد از گذشت مدتی با ورود محور مقاومت به این جنگ قواعد، این بازی عبری - غربی - عربی تغییر کرد و برگ برنده در اختیار دولت و ملت سوریه قرار گرفت.
فرماندهان ایرانی در خط مقدم نبرد
ابومجاهد نام فرمانده جانباز داستان ماست . مردی آرام و خوش‌سیرت که در سرزمین شام مورد اصابت ترکش قرار گرفته و به فیض جانبازی نائل آمده بود. وی می گفت که یک روز پس از آزادسازی العطیبه نشسته بودم که دسته دسته افراد برای احوال پرسی می آمدند. فردی که کنارم بود رو به من کرد و گفت: علت این رفت و آمدها رو میدونی ؟ در جوابش گفتم: نه ؟ گفت این رزمندگان باور نمی کنند یک ایرانی در خط مقدم است ، همراه ما لباس رزم برتن کرده و می جنگد، میگن اینها چرا مثل فرماندهان دیگر عقب ننشسته اند؟!
داعش در 20 کیلومتری مرز های ایران
تابستان 93 بود که در ایران به دنبال کارهای خود بودم، ماموریتی به بنده ابلاغ شد که باید برای انجام کاری به سرپل ذهاب بروی، در ابتدا گمان کردم ماموریت استانی است و از یگان یا منطقه‌ای بازرسی خواهم کرد، اما گفتند ماموریت فراتر از یک ماموریت استانی است و باید به عراق بروی.
به همراه 15 نفر از فرماندهان ایرانی برای انجام ماموریت عازم سرپل ذهاب شدیم، زمانی که به سرپل ذهاب رسیدیم، گفتند: از مرز خسروی بلافاصله به اقلیم کردستان عراق وارد شوید، به همراه فرماندهان از مرز خسروی وارد اقلیم کردستان شدیم، حدود 17، 18 کیلومتر را طی کردیم، به شهر خانقین رسیدیم، از مرز تا خانقین را 11 دقیقه‌ای طی کردیم، وقتی رسیدیم فرماندهانی از کردستان عراق به استقبال آمدند و توضیح از منطقه را ارائه دادند، در آنجا بود که متوجه شدم از خانقین تا منطقه‌ای که داعش مستقر است بیش از 1 کیلومتر فاصله ای نیست ، این یعنی داعش در حدود 20 کیلومتری مرز های ایران حضور داشت ، و این مسئله به خوبی بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: اگر مدافعان حرم مبارزه نمی کردند، ما باید در کرمانشاه و همدان با دشمن می‌جنگندیم به خوبی نشان می‌دهد.
پس از اینکه متوجه شدیم داعش در چند کیلومتری مرزهای ایران مستقر است، بلافاصله به مقامات مربوطه خبر دادیم که تروریست‌ها به مرزهایمان بسیار نزدیک هستند و آماده شده بودیم در مرزها با داعش بجنگیم.
6 عملیات را انجام دادیم که جلولا و سعدیه را محاصره کنیم، زیرا داعش روستاهای قبل از این شهرها را که حسنیه شرقی و غربی را تحت سیطره داشت. به کمک مردم اقلیم کردستان این مناطق را از تصرف داعش خارج کرده و توانستیم جلولا را محاصره کنیم، پس از اینکه جلولا را محاصره کردیم به ایران برگشتم و بعد از چند روز استراحت به سمت سعدالعظیم که سمت ارتفاعات حمرین قرار دارد، ‌عازم شدم.
در آنها روزها حشدالشعبی تشکیل شده بود، اما لازم بود همانند سوریه آموزش‌هایی را ببیند ، بر خلاف جیش‌الوطن سوریه حشدالشعبی عراق از ادوات ضعیفی برخوردار بود، به همین خاطر به تقویت ادوات نیز پرداختیم. در عراق در عملیات های مختلفی حضور داشتم، از آزادسازی تکریت، العلم، ارتفاعات حمرین، زلولیه،قادسیه، بلد و... اما بزرگترین و سنگین ترین عملیاتی که شرکت کردم عملیات سعد العظیم بود، توانستیم سعدالعظیم را آزاد کنیم و اگر این منطقه را آزاد نمی‌کردیم، اتفاقات ناگواری برای شهرهای دیگر می‌افتاد.
یا زهرا، ذکری که ناممکن ها را ممکن می کند
روز قبل از عملیات ها شروع به اطلاعات گرفتن از مواضع داعشی ها می کردیم تا قبل از آنکه عملیات را شروع کنیم و نیروهای پیاده وارد عمل شوند، آتش سنگینی را بر روی دشمن بریزیم؛ روز عملیات زمانی که آتش تهیه تمام می شد اعلام می کردیم که آتش تهیه تمام شد، تا نیروها آماده حرکت شوند، تکه کلام بین من و برادران حشدالشعبی برای اعلام شروع آتش تهیه یازهرا (س) بود و برادران حشدالشعبی زمانی که از زبانم یازهرا (س) را می شنیدند شروع به ریختن آتش تهیه برمواضع دشمن می کردند.
در جریان یک عملیات بود که بر مواضع داعش آتش تهیه می ریختیم ، بعد از آنکه مدتی گذشت و مواضع داعشی ها را آتش باران کردیم یکی از برادران حشدالشعبی که مسئول شلیک ها بود، از من پرسید ابومجاهد آتش تهیه را تمام کنیم؟ گفتم بله آخرین خط را هم زدیم ، آتش تهیه را تمام کنید.
پشت بیسیم اعلام کردم سید می توانید عملیات پیاده نظام را شروع کنید یازهرا، تا از دهانم یازهرا بیرون آمد، دیدم رزمندگان حشدالشعبی هرچه مهمات دارند به سمت مواضع داعش می‌ریزند و آتش تهیه سنگینی را به پاکرده اند، از پشت بیسیم سید داد می زد ابومجاهد چه کار دارید می کنید؟!! 
گفتم بابا تکه کلام من با برادران حشدالشعبی برای آتش تهیه یازهراست و هروقت می گم یا زهرا بدو بدو سلاح آماده می کنند و می زنند.
زمانی که این اتفاق افتاد به فاصله چند ثانیه که گمان نمی کنم از 20 ثانیه بیشتر باشد، دیدم در منطقه انفجار مهیبی صورت گرفت، نفری که در دیده بانی بود رو کرد سمت من و گفت: ابومجاهد تو از کجا فهمیدی؟ 
گفتم: چی رو از کجا فهمیدم؟ بهم نگاه کرد و گفت: یک تیم انتحاری از چندین ماشین تشکیل می شدند آماده بودند تا قبل از شروع عملیات به خط ما بزنند؛ اگر این تیم انتحاری به خط می زدند حداقل 150 تا شهید می دادیم و کمر ما در آن عملیات می شکست.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/333116/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم

سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ ویژه بچه‌ها!

برای خنک شدن بدن چی بخوریم؟

قبل و بعد شام خوردن این نکات را رعایت کنید

روش جالب قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سهم هر ایرانی از مصرف سیگار؛ سالی 860 نخ!

هدیه عجیب و ویژه مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی در «شب‌ آهنگی» که سوژه شد

رونمایی از دفتر کار محمد بن سلمان / استایل جالب و متفاوت ولیعهد عربستان در محل کارش که پربازدید شد!

قسمتی از دکوراسیون امروزی و شیک خانه یوسف تیموری بازیگر فولاد سریال «زیر آسمان شهر» / چه مبلمان زیبایی