آریا بانو

آخرين مطالب

خانه ی شلخته تان در مورد شخصیت شما چه میگوید؟ روانشناسي

خانه ی شلخته تان در مورد شخصیت شما چه میگوید؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو- چه عاشق تمیز کردن خانه باشید، چه از آن متنفر باشید، قطعاً خانه ی شلخته یک ویژگی را از شخصیت شما بیان می کند. همچنین شستن ظرف ها و قرار گرفتن لباس ها در کمد نیز در مورد شخصیت شما صحبت می کند. باتوجه به تمیز کردن محیط اطراف خود می توانید چیزهای زیادی را در مورد خود بدانید.

خانه ی شلخته

این کار برای شناختن افراد دیگر نیز جواب می دهد و حالا اگر می خواهید کمی بیشتر با شخصیت خود آشنا شوید، در این قسمت از سایت نمناک با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم راجب افرادی صحبت کنیم که کمی شلخته هستند.

 خانه ی شلخته

شخصیت افرادی که خانه ی شلخته دارند

شخصیت شناسی افراد از روی تمیز و کثیف بودن خانه شان 

1. تمام لوازم دور ریختنی آن ها در دراور، کمد و باکس ها می باشد.

در نگاه اول ظاهر اتاق چنین افرادی بسیار عالی به نظر می رسد زیرا کف زمین تمیز است و کتاب ها در قفس منظم هستند. دیوارها نیز کاملا پاکیزه می باشند اما زمانی که داخل دراور یا قفسه ای از آن ها را نگاه می کنید، با قیچی های شکسته، خودکار های قدیمی، کاغذ های پاره شده و هر چیز دور ریختنی مواجه می شوید. برای این گونه افراد چگونه به نظر رسیدن هر چیزی و هر کسی بسیار مهم است و حتی آن شخص خود واقعیش را نیز قایم می کند.

آن ها عاشق این هستند که بهترین خصوصیات خود را نشان دهند و برای آن سرمایه گذاری های زیادی نیز می کنند. برای این افراد بسیار راحت است که چیزی از شخصیت خود را پنهان کنند تا این که کم کم خودشان بتوانند از این ویژگی خلاصی پیدا کنند و این افراد معمولاً سعی دارند که ظاهر همه چیز را جذاب جلوه دهند و تمایلی به تمیز کردن اصولی و از ریشه ندارند. 

2. حداقل چند وسیله خراب در اتاق آن ها قرار گرفته است.

بسیاری از افراد تمایل دارند که در محیط زندگی خود با لوازم قدیمی و گاهی اوقات خراب زندگی کنند. آن ها پول زیادی را صرف تمیز کردن این لوازم نمی کنند و اغلب طوری رفتار می کنند که انگار همه چیز موقتی و کوتاه مدت است.

شخصیت این افراد به گونه ای است که به طور ناگهانی شغل پیدا می کنند یا به طور ناگهانی برای سفر رفتن برنامه ریزی می کنند و همیشه زندگی آن ها دچار تغییر می باشد. گاهی اوقات این افراد در همین مکان های موقتی ممکن است تا 10 سال هم زندگی کنند.

از دید روانشناسی چنین انسان هایی زیاد به آینده توجه نمی کنند و فقط جلوی پایشان را می بینند و آن ها حاضرند که ناراحتی و سختی های امروز را تحمل کنند زیرا تصور می کنند که زیاد طول نخواهد کشید و از طرفی برنامه ریزی مشخصی هم در زندگیشان ندارند. 

 شخصیت شناسی

خصوصیات افرادی که خانه ی شلخته دارند

شخصیت شناسی از روی خانه ی شلخته

3. محل کار این افراد شلخته است.

محل کار یکی از بهترین مکان ها برای تشخیص شخصیت افراد می باشد. بعضی از افراد در محل کارشان کاملاً پوشه های منظم دارند و هر پوشه را در طبقه مخصوص به خود قرار می دهند اما بعضی دیگر همه چیز را با یکدیگر مخلوط می کنند.

تمام برگه ها، خودکار ها، دفتر ها، مداد و لپ تاپ آن ها با یکدیگر در یک مکان قرار گرفته اند و هیچ چیز را نمی توان در آن به سادگی پیدا کرد و علاوه بر این که لایه غلیظی از غبار روی لوازم آن ها وجود دارد و این موضوع نشان دهنده اعتماد به نفس بالای این افراد می باشد.

درست است که میز آن ها شلخته و کثیف است اما این افراد انسان های فعالی هستند و به راحتی می توانند هر چیز مورد نیاز خود را پیدا کنند. این موضوع اتفاق بدی نیست و نشان دهنده خلاقیت و نوآوری در فرد می باشد و معمولاً این افراد قادرند که به طور هم زمان چند کار را با یکدیگر انجام دهند اما از طرفی شاید دیگران آن ها را انسان های عجیب بپندارند. 

4. سینک ظرفشویی آن ها پر از ظرف، سبد لباس های آن ها پر از لباس و سطل آشغالی آن ها مملو از زباله می باشد .

افراد بسیار کمی وجود دارند که عاشق تمیز کردن محیط اطرافشان باشند اما بعضی از افراد از این کار کاملا متنفرند و حتی از آن می ترسند.

آن ها معمولاً زباله های خود را در قسمتی از بالکن جمع می کنند و تا حدی که بوی آن همه جا را برندارد، کاری انجام نمی دهند و آن ها آنقدر ظرف های خود را نمی شویند تا دیگر هیچ ظرفی برای استفاده کردن وجود نداشته باشد.

به تعویق انداختن کار ها مشکلی است که تعداد افراد زیادی با آن روبرو هستند و این مشکل اغلب وظایف روزانه افراد را درگیر می کند و گاهی اوقات هم منطقی به نظر می رسد اما این که این افراد بخواهند همیشه این کار را تکرار کنند، نشان دهنده مشکلی می باشد و دائما خودشان را توجیه می کنند.

مثلاً جملاتی مثل این که "من تنبلم" یا "هیچ وقتی ندارم" یا "فردا انجام می دهم" را به زبان می آورند. اگر چنین فردی را در اطراف خود داشتید، سعی کنید که کارهای کوچک را به آن ها بسپارید که با این کار آن ها عادت می کنند که هر چیز را در زمان اصلی خود انجام دهند. این افراد باید سعی کنند که عادت خود را تغییر دهند زیرا در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. 

  مرتب و منظم بودن

خانه ی شلخته و تاثیر آن در شخصیت

شناخت شخصیت افرادی که خانه ی شلخته دارند

5. آن ها فکر می کنند که هیچ کسی اطراف آن ها زندگی نمی کند.

بعضی از افراد ظاهر خانه شان را طوری ایجاد می کنند که انگار فقط مکان خوابیدن می باشد، مثلاً مبلمان و اثاثیه آن ها بسیار کم است. گاهی اوقات حتی گاز و یخچال فریزر هم برای خانه شان نمی خرند.

این آپارتمان ها معمولاً به درد دانشجویان می خورد که زمان کمی را در آن سپری می کنند و اگر چه بسیاری از افراد در همین آپارتمان ها به طور مداوم زندگی می کنند و احساس راحتی دارند.

آن ها سعی می کنند که محیط خانه خود را خالی نگه دارند و این موضوع نشان می دهد که افراد از لحاظ روانشناسی مشکلاتی دارند یعنی این که ذهن آن ها به طور کامل بالغ نشده است.

آن ها هنوز منتظرند که دیگران به یاری شان بشتابند و مکان را برای آن ها مرتب کنند، مثلاً فکر می کنند که در آینده همسری پیدا می کنند که آپارتمان آن ها را برایشان به بهترین شکل مرتب می کند. 

6. آن ها باقی مانده غذا ها را بی اعتنا در آشپزخانه باقی می گذارند.

آشپزخانه باید تمیز ترین مکان در خانه باشد زیرا محل پخت و پز و خوردن است. روغن ها و چربی ها، لکه های قهوه و چای نباید در این مکان وجود داشته باشد زیرا باعث می شود که در آن افراد میل به غذا خوردن نداشته باشند، همچنین برای سلامتی خطرناک است اما افرادی وجود دارند که به تمیز نگه داشتن آشپزخانه اهمیت زیادی نمی دهند.

این مشکل همیشه از تنبلی آن ها نشات نمی گیرد. مطالعات نشان می دهد که تمیز نکردن خانه می تواند یکی از نشانه های افسردگی باشد. افراد در چنین حالتی معمولا انرژی کافی برای تمیز بودن را ندارند و آن ها به خودشان ارزش کافی را نمی دهند و فکر می کنند که لیاقت زندگی کردن در یک محیط تمیز را ندارند و از طرف دیگر تمیز کردن خانه به طور مداوم نشان دهنده روحیه بالای فرد و توانایی آن ها در مبارزه با نشانه های افسردگی می باشد. 

شناخت شخصیت افراد از روی خانه ی شلخته

7. افرادی که حمام دستشویی مرتبی ندارند.

حتماً در تبلیغات تلویزیون دیده اید که حمام ها تمیز ترین مکان در منزل هستند. شیرآلات حمام همیشه برق می زند و تمیزی در حمام باعث می شود که افراد احساس آرامش بیشتری داشته باشند و این حقیقت است که یک حمام داغ یا یک دوش آب خنک تاثیر زیادی روی احساسات افراد دارد و همچنین رایحه های مختلف در دستشویی نیز می تواند روی روان افراد تاثیرگذار باشد.

زمانی که حمام دستشویی فردی تمیز باشد، یعنی این که آن فرد بسیار مراقب اطراف خود می باشد و نه تنها از جسم خود مراقبت می کند، بلکه مراقب روح و روان خود نیز هستند.

یک حمام دستشویی تمیز نشان دهنده نظم آن فرد در تمام جهات از زندگی می باشد.

روغن های بدن، خمیر دندان با کیفیت، کرم های صورت و لوسیون بدن در حمام نشان دهنده توجه بالای این فرد نسبت به سلامتی و زیبایی خودش است اما اگر مشاهده کردید که در حمام یک ژیلت همراه با صابون خشک شده قرار گرفته، به این معنا نیست که فرد مورد نظر افسردگی دارد و این موضوع می تواند نشان دهنده این باشد که فرد استرسی است و اصلاً به خودش اهمیت نمی دهد. 

8. لوازم زیادی دور و بر این افراد است.

بعضی از افراد نمی توانند با هرچیزی که دوستشان دارند، خداحافظی کنند. این چیزها می تواند شامل لوازم منزل باشد که گاهی اوقات اصلا لزومی ندارد که در خانه قرار بگیرد مثل مبلمان قدیمی، دوچرخه بلا استفاده و هر چیز دیگر در منزل. در چنین مواردی این رفتار نشان دهنده شخصیت محافظه کار است و آن ها نمی خواهند که روش خود را در زندگی تغییر دهند و از تغییر کردن فرار می کنند.

آن ها تمایل دارند که به طور مداوم همه لوازم بیهوده در کنار خود را نگه دارند و در واقع با این کار احساس امنیت می کنند و معمولاً این افراد آرامش درونی ندارند و از، از دست دادن هر چیز در زندگی می ترسند و اغلب از اندوختن هیچ چیز دست نمی کشند. 

 شخصیت شناسی

خانه ی شلخته نشان دهنده خصوصیات اخلاقی

اما برعکس خانه ی شلخته، مکان هایی که بسیار تمیز هستند، چه؟

از طرفی افرادی داریم که همه محیط زندگی خود را در اوقات فراغت نیز تمیز می کنند. البته هیچ اشکالی ندارد که ما تمایل داشته باشیم در یک مکان کاملاً تمیز زندگی کنیم اما اگر فردی بیش از حد به این موضوع توجه نشان دهد، ممکن است نشان دهنده مشکلی در روحیه او باشد.

معمولاً این افراد دوست ندارند که مهمان به منزل آن ها بیاید زیرا از کثیف شدن خانه احساس ترس دارند.

این ویژگی نشان دهنده این است که چنین افرادی به شدت جزئی نگر هستند و کمال گرا می باشند و آن ها از جرم و آلودگی وحشت دارند که این موضوع نشان دهنده اضطراب در تمام مراحل زندگی است. گاهی اوقات این افراد برای مبارزه با استرس شروع به تمیز کردن محیط خانه می کنند تا حواس شان از افکار ناخوشایند پرت شود.مطالعات دیگر نشان می دهد افرادی که بیش از حد تمایل به تمیز کردن محیط اطراف خود دارند ، یعنی اینکه در تمرکز کردن دچار مشکل هستند و آن ها افراد دیگر را مسئول می دانند و فقط در کنار آن ها احساس اعتماد به نفس و شادی دارند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/332364/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

چیز کیکی که تا به حال امتحان نکرده اید

مواد غذایی مناسب در اختلالات خواب

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده

حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه پاس قوامین برای تماشای دیدار پیکان و هوادار

تجلیل مسئولان باشگاه هوادار از رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت

«استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن

واکنش «علیخانی» به عکس جنجالی: حداقل بگین ادیت کردین!

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟

4گوشه دنیا/ مرد جوانی که 57 ساله‌ است!

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است!

ساختمانی عجیب و خاص که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد!

چقدر این روحیه در ما جاری است؟

رنگ چشم در مورد سلامت ما چه می‌گوید؟

خطرات افت قند خون در بیماران دیابتی

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

وعده امباپه؛ بهترین کیلیان در نیمه‌نهایی

تجلیل باشگاه هوادار از رضا عنایتی

تنش بالا گرفت؛ جواب قاطعانه آرائوخو به گوندوگان

تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس

لطفی دربی دوم تهران را از دست داد

پاس تماشایی NO LOOK و رونالدینیویی شجاعیان؛ گل اول هوادار توسط سفیدچغایی

گل دوم هوادار به پیکان توسط یونس شاکری در دقیقه 28

واکنش سریع عنایتی؛ تعویض عجیب پاکدل در دقیقه 25

وقتی رضا عطاران و پژمان جمشیدی ویلا کرایه می‌دهند

وصف راب استارک از زبان آریا استارک در سریال بازی تاج و تخت

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

نماهنگ "به حکم عشق" کاری از گروه همخوانی محمد رسول الله

اجرای بی‌نظیری که همه را به وجد آورد

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

حق پرخاش نداری!

قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز

تصادف با یک خودروی اسپرت

با این نوشیدنی 8 کیلو کاهش وزن را تجربه کنید

منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک