آریا بانو

آخرين مطالب

کشف استعداد با «خونه‌مونی» فرهنگی هنری

کشف استعداد با «خونه‌مونی»
  بزرگنمايي:

آریا بانو - صبح نو / ویژه‌ برنامه «خونه‌مونی» به کارگردانی علی مسعودی با هدف نمایش هنرهای مردمی در حوزه هنر هفتم در ایام شیوع ویروس کرونا با همکاری شهرداری تهران تولید می‌شد و فصل جدید آن به‌زودی آماده پخش می‌شود.عوامل این برنامه قصد دارند با استفاده از فرصت حضور اعضای خانواده در کنار یکدیگر در این ایام علاوه بر ایجاد سرگرمی، فضایی را برای نمایش هنرهای مردمی در حوزه سینما و تلویزیون ایجاد کنند. علی مسعودی طراح و یکی از داوران برنامه «خونه‌مونی» است و به همراه سه داور دیگر یعنی کمند امیر سلیمانی، الیکا عبدالرزاقی و عباس جمشیدیفر هر شب به همراه یک داور مهمان، پنج ویدیو منتخب را پخش کرده و به ویدیو برگزیده جایزه می‌دهند. داور پنجم برنامه توسط مردم انتخاب و دعوت می‌شود. این برنامه از چهار بخش مختلف تشکیل شده است که هر‌کدام را باید مردم در خانه فیلم بگیرند و برای برنامه ارسال کنند.
ارسال ویدیوهای خلاقانه و جذاب با موضوعات مربوط به کرونا ، امید و روزهای ماندن در خانه، اجرای یک نمایشنامه با موضوع کرونا ، امید و روزهای ماندن در خانه، در این بخش از مسابقه شرکت‌کنندگان باید بخشی از یک فیلم سینمایی و یا یک سریال ایرانی را بازی کنند و اجرای یک موسیقی با استفاده از ابزار‌آلات آشپزخانه و لوازم موجود در منزل. امیر کربلایی‌زاده، رؤیا میرعلمی، امیرغفارمنش، هومن شاهی،نسیم ادبی، سید‌بشیر حسینی، شقایق دهقان، حدیث میر‌امینی، سپند امیر سلیمانی، کامران تفتی،حمید لولایی، هدایت هاشمی و نصرین نسرتی از جمله داوران مهمان برنامه «خونه مونی» هستند. به بهانه آغاز فصل جدید این برنامه گفت‌و‌گویی با علی مسعودی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
یک مقدار از طرح کلی و ایده ابتدایی برنامه «خونه‌مونی» بفرمایید.چطور شد که تصمیم گرفتید برنامه‌ای در قالب مسابقه روی آنتن شبکه نسیم ببرید؟
با شروع قرنطینه از اوایل اسفند‌ماه‌98، سید‌مهدی مرتضوی از من خواست با طراحی ایده‌ای خاص برنامه‌ای را مناسب ایام شیوع کرونا و قرنطینه خانگی مردم تولید کنیم. با همفکری و مشورت با یکدیگر به ایده برنامه «خونه‌مونی» رسیدیم. بعد از آن طرح کلی برنامه را با معاونت اجتماعی شهرداری آقای فتاحی در میان گذاشتیم. با کمک ایشان و امکاناتی که در اختیار ما و گروه قرار داده شد شروع به کار کردیم و با تیزرهای تبلیغاتی از مردم خواستیم ویدیوهای خود را برای ما ارسال کنند. اما باید بگویم که زمان تولید این برنامه بسیار کم بود و ما در طی 15‌روز به جمع‌بندی کلی و فراخوان‌دهی رسیدیم. اگر مدت زمان تولید ما کمی بیشتر بود بالطبع کیفیت برنامه هم بالاتر می‌رفت. شروع هر کاری سختی‌ها و خطاهای خود را دارد و ما فقط 20قسمت برنامه داشته‌ایم و امیدوارم در فصل جدید بتوانیم بهتر و با کیفیت بالاتری میزبان مخاطبان باشیم.
آیا از ابتدا قرار بود برنامه «خونه‌مونی» از شبکه نسیم پخش شود؟
نه ابتدا قرار بود این برنامه در فضای مجازی پخش شود اما بعد از آن تصمیم گرفتیم با امکانات بیشتر آن را از شبکه نسیم پخش کنیم.
آقای مسعودی، یک مقدار از انتخاب داوران بفرمایید. شما از بازیگران ژانرهای متنوعی استفاده کرده‌اید. آیا این به بهبود روند داوری شما کمکی می‌کند؟
ما به‌دلیل تفاوت نگاه افراد اینطور انتخاب کردیم. اگر دقت کرده باشید در داوران مهمان هم که به برنامه دعوت شده‌اند تلاش می‌کنیم طیف‌های مختلفی را انتخاب کنیم که تفاوت سلیقه در میان آن‌ها به چشم بیاید.
داورهایی که به صورت مهمان در برنامه حضور دارند از سمت مردم انتخاب می‌شوند؟
بله. بیشتر مهمان‌ها براساس انتخاب مردم به برنامه دعوت می‌شوند اما خیلی از دوستان هنرمند هم بودند که این امکان برایشان مهیا نبود که در کنار ما باشند.برای مثال مردم خیلی از ما درخواست کردند شبنم مقدمی، کامبیز دیرباز و سروش صحت را به برنامه دعوت کنیم اما متاسفانه دوستان یا تهران نبودند و یا مشغول به کار بودند. به هرحال ما در فصل جدید تلاش می‌کنیم در خدمت دوستان بیشتری باشیم و حتماً از عزیزان تئاتری هم دعوت خواهیم کرد.
آیا در هر قسمت از برنامه شما موضوعی خاص را برای مردم در نظر می‌گیرید تا طبق آن موضوع ویدیو ارسال کنند یا اینکه مردم خودشان موضوع ویدیوهایشان را انتخاب می‌کنند؟
نه، مردم با خلاقیت خودشان ویدیوها را برای ما ارسال می‌کنند. البته ما تعدادی موضوع در سایت برای مخاطبان در نظر گرفته‌ایم ولی بیشتر آن‌ها موضوعاتی متفاوت از یکدیگر داشته‌اند.
حجم ویدیوهای ارسالی و استقبال مخاطبان چطور بود؟
چهار هزار ویدیو در ایام قرنطینه خانگی به دست ما رسید. البته در ابتدا کیفیت آن‌ها خیلی بالا نبود اما به مرور کارها کیفیت بهتری پیدا کرد و حرفه‌ای‌تر شد. اگر این برنامه ادامه داشته باشد من اطمینان دارم می‌توانیم فیلمسازان بزرگی کشف و پرورش دهیم. فکر می‌کنم برنامه به خوبی دیده شده و خداروشکر مردم از آن رضایت دارند.
پس ما امیدوار باشیم که «خونه‌مونی» ادامه‌دار خواهد بود؟
بله إن‌شاءالله، مردم به شدت از این برنامه استقبال کرده‌اند و امیدوارم با همکاری مدیران و تهیه‌کننده برنامه بتوانیم آن را ادامه دهیم.
ما در خلال مسابقه شاهد ویدیوهای مرتبط با محیط‌زیست هستیم؛ واکنش مخاطبان به این بخش از برنامه چطور بوده است؟
هر چیز خوبی را مردم می‌پذیرند و آن را دوست دارند. زمانی که ما از تولید زباله و شیرابه‌های پسماند زباله که میزان آن کم هم نیست صحبت می‌کنیم مردم استقبال می‌کنند و آگاه می‌شوند. ما همچنین درباره کرونا با مردم صحبت کردیم و سعی کردیم شیوه ضدعفونی عوامل را هم به مردم نشان دهیم.
بعد از این برنامه آیا تصمیمی برای ساخت مجموعه تلویزیونی دارید؟
بله، من در حال نگارش سریالی برای سیما فیلم هستم. تقریباً هشت قسمت آن تمام شده. قصه سریال در مشهد می‌گذرد اما هنوز عوامل و بازیگران به جز خودم انتخاب نشده‌اند.
اگر نکته‌ای در ارتباط با برنامه «خونه‌مونی» یا هر مسأله دیگری وجود دارد به‌عنوان سخن پایانی بفرمائید.
از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم کرونا کاملاً از بین برود. واقعاً دوست دارم در فصل بعدی «خونه‌مونی» کرونا وجود نداشته باشد و مردم با آرامش خاطر برای ما ویدیو ارسال کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/332074/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

کنترل قند خون در افراد مسن

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

صحبت های جالب گزارشگر صدا و سیما درباره فوتبال آبادان و حمایت از این تیم

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - 3 پرسپولیس

ستارگان دفاعی پرسپولیس با ده گل!

صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

با خواص بی‌نظیر «سویا» آشنا شوید

اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی

با کودک مثل خودش صحبت کنید

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان