آریا بانو

آخرين مطالب

چطور بدون آرایش زیباترین باشید؟ اجتماعي

چطور بدون آرایش زیباترین باشید؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مجله قرمز / آرایش کردن از کارهایی است که خانم‌ها به آن علاقه خاصی دارند و زمان زیادی را در روز به این کار اختصاص می‌دهند. اما همیشه نمی‌توان آرایش کرد، گاهی زیاده‌روی در این کار سلامت پوست شما را به خطر می‌اندازد و عوارض مختلفی در پی دارد گاهی هم به دلایل اجتماعی مثل محدودیت محل کار نمی‌توان آرایش کرد. اما فراموش نکنید که چهره بدون آرایش چهره زشتی نیست به شرطی که بدانید چطور بدون آرایش زیباترین باشید
مراقبت از پوست
صورت خود را دوبار در روز بشویید: مراقبت از پوست عامل اصلی در زیبایی چهره بدون آرایش است. کافی است زمان و هزینه‌ای را که صرف خرید و استفاده از لوازم آرایشی می‌کنید به مراقبت از پوست اختصاص دهید که اولین قدم در این راه شستن پوست است. اول باید یک شوینده خوب و مناسب نوع پوست خود انتخاب کنید و دوبار در روز استفاده کنید، یک بار صبح و یک بار شب. دقت کنید که شستشوی بیش از حد پوست ممکن است باعث خشکی و تحریک پوست شود هرگز توصیه نمی‌شود. یک برنامه منظم برای شستشوی پوست خود داشته باشید و به آن وفادار بمانید.
هرروز از مرطوب کننده استفاده کنید: هربار که صورت خود را می‌شویید بلافاصله از مرطوب کننده مناسب پوست صورت خود استفاده کنید و به مقدار کافی روی پوست خو بمالید تا رطوبت خود را از دست ندهد. اگر پوست حساسی دارید از نوع بدون بو و اگر پوست خشکی دارید از انواع تغذیه کننده پوست به طور مثال مرطوب کننده‌هایی که حاوی آلوئه‌ورا هستند استفاده کنید.
یک بار در هفته لایه برداری کنید: لایه‌برداری، سلول‌های مرده پوست را از سطح آن جدا می‌کند و پوست را درخشان و تازه نگه می‌داردو این درخشش طبیعی از مزایای چهره بدون آرایش شماست. این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید اما تا دوو یا سه بار نیز بسته به نوع پوست می‌توان لایه‌برداری انجام داد. لایه‌برداری را به سادگی و بدون مواد شیمیایی می‌توانید با یک حوله مرطوب انجام دهید. حوله را با حرکات دورانی روی پوست بمالید تا سلول‌های مرده از آن جدا شود، این کار را به آرامی و بدون خشونت انجام دهید در غیر این صورت پوست شما خشک خواهد شد. این روش مناسب افرادی است که پوست آن‌ها به مواد شیمیایی موجود در لایه‌بردارهای معمولی حساس است.
همیشه آرایش خود را به موقع پاک کنید: با این که این مقاله برای داشتن چهره بدون آرایش زیبا است اما ممکن است گاهی لازم باشد آرایش کنید که هیچ اشکالی ندارد اما حتما باید قبل از رفتن به رختخواب تمام آرایش را از صورت خود پاک کنید چون ماندن آن روی پوست در طول شب باعث بسته شدن روزنه‌های پوست و ایجاد آکنه می‌شود. شما علاوه بر شوینده معمول خود به یک شیرپاک‌کن نیز نیاز دارید که لزومی ندارد خیلی گران قیمت باشد چون مدت زیادی روی پوست شما نخواهد ماند، اطراف چشم و مژه‌ها را نیز فراموش نکنید.
جوش‌ها را درمان کنید: علت اصلی بیشتر خانم‌ها برای آرایش کردن و ترس از داشتن چهره بدون آرایش داشتن جوش و آکنه روی صورت است پس اگر آکنه‌ها درمان شوند مشکلی برای آرایش نکردن وجود ندارد. رژیم‌های مراقبتی پوست را که مانع از بسته شدن روزنه‌های پوست و تماس باکتری‌ها با پوست می‌شود رعایت کنید و سعی کنید کلیه موادی که روی صورت استفاده می‌کنید اعم از ضدآفتاب و مرطوب کننده و ... بدون چربی و غیر کومدون‌زا باشند. موادی مثل بنزوییل پراکساید و سالیسیلیک اسید خاصیت ضد آکنه دارند. در کنار این رژیم‌ها مراجعه مستمر به پزشک پوست را حداقل یک بار در سال فراموش نکنید.
از ضدآفتاب استفاده کنید: حتی اگر هوا سرد و ابری باشد شما به ضدآفتاب نیاز دارید چون همیشه اشعه‌های مضر آفتاب در فضای باز وجود دارند و به پوست آسیب می‌رسانند. انتخاب نوع ضدآفتاب و میزان حفاظت آن به نوع پوست و محل زندگی شما بستگی دارد. استفاده از ترکیب ضدآفتاب و مرطوب کننده نیز توصیه مناسبی است.
به صورت خود دست نزنید: این عادت بد بسیاری از مردم است که تاثیر زیادی روی کیفیت پوست دارد. مالیدن پیشانی، دست زدن به جوش‌ها و حتی قرار دادن ساده کف دست زیرچانه می‌تواند باعث ورود چربی و باکتری به روزنه‌های پوست و ایجاد آکنه شود. همچنین باعث شل شدن پوست و افزایش چین و چروک‌ها نیز می‌شود پس این عادت بد را ترک کنید.
آب بنوشید و خواب کافی داشته باشید: در طول شبانه‌روز 8 ساعت خواب کافی داشته باشید و حداقل 5 تا 8 لیوان آب بنوشید. خواب باعث می‌شود پوست فرصت بازسازی خود را داشته باشد و در روز بعد زیباتر و شاداب‌تر به نظر برسید و سیاهی زیر چشم‌ها از بین می‌رود. نوشیدن آب کافی نیز به پوست رطوبت کافی را از داخل می‌رساند و با دفع مواد سمی از بدن پوست را سالم‌تر می‌کند.
پیراش مناسب
موهای زائد ابرو و صورت خود را برطرف کنید: اگر موی زائدی در قسمت پشت لب و چانه خود دارید حتما به روش‌های مناسب و معمول آن‌ها را از بین ببرید و یا برای رفع دائمی این موها نزد پزشک متخصص درمان لیزر انجام دهید. علاوه بر این هیچ چیز به اندازه داشتن ابروی مرتب و خوش فرم چهره بدون آرایش شما را زیبا نمی‌کند. اگر در این کار تخصص ندارید هر دوهفته یک بار به آرایشگر متخصص مراجعه کنید.
یک روز درمیان موهایتان را شامپو بزنید: موهای کثیف و چرب نه تنها زیبا نیستند و خوب حالت نمی‌گیرند بلکه با انتقال آلودگی‌های خود به پوست باعث ایجاد آکنه و ناراحتی‌های پوستی هم می‌شوند پس بهتر است به بهداشت موهای خود توجه کافی داشته باشید و حداقل یک روز درمیان با شامپوی مناسب موی خود آن‌ها را بشویید.
فرمژه بگذارید: وقتی نمی‌توانید ریمل بزنید با فرمژه مناسب و باکیفیت مژه‌های خود را فر کنید تا بلندتر و خوش‌حالت‌تر به نظر برسند و باعث شوند چشمان شما بازتر دیده شود.
لب‌های نرم داشته باشید: عواملی مثل آلودگی هوا و سرما باعث خشکی لبا می‌شود. داشتن لب‌های خشک و ترک خورده اصلا زیبا نیست و برای رفع آن بهتر است از بالم لب و مرطوب کننده مناسب لب استفاده کنید و در عین حال بدون آرایش به نظر برسید.
سفیدی چشم را سفیدتر کنید: گاهی قرمزی چشم حتی زمانی که آرایش دارید باعث خسته به نظر رسیدن و به هم خوردن ظاهر شما می‌شود. استفاده از قطره چشم کمک می‌کند این قرمزی رفع شده و سفید چشم شما سالم‌تر دیده شود.
به بهداشت دهان و دندان خود توجه کنید: دندان‌های مرتب، سفید و سالم هر چهره و لبخندی را زیباتر می‌کند و ارزش هزینه کردن را دارد. هر شب مسواک بزنید از خمیردندان سفید کننده استفاده کنید. سالی دوبار به دندانپزشک مراجعه کرده و از سلامت دندان‌ها مطمئن شوید.
توجه به ظاهر کلی
لبخند بزنید: لبخند زدن چهره شما را بشاش‌تر کرده و زیبایی درونی شما را آشکار می‌کند و به همه نشان می‌دهد که شما فرد شاد و با اعتماد به نفسی هستید. پس فراموش نکنید که لبخند زدن ارزان‌ترین و موثرترین آرایش شما است.
خوب لباس بپوشید: انتخاب لباس مناسب و زیبا هر کسی را از آن چه که هست زیباتر نشان می‌دهد. برای یاد گرفتن اصول خوش لباسی مقالات مجله قرمز را در بخش دنیای مد دنبال کنید.
تغذیه مناسب داشته باشید: احساس سلامت و داشتن ظاهری سالم وابسته به تغذیه درست شما است. تغذیه بیشترین اثر را روی پوست شما دارد و داشتن رژیم غذایی نامناسب قبل از هرچیز پوست شما را خراب و ناسالم خواهد کرد. از غذاهای چرب و شیرین و پرنمک کمتر استفاده کنید و مقدار زیادی سبزیجات و میوه‌جات در طول روز مصرف کنید. مکمل‌های ویتامین و روی هم باعث بهبود وضع پوست شما می‌شود.
اعتماد به نفس داشته باشید: و اما کلید اصلی زیبایی داشتن اعتماد به نفس است و زیبایی حقیقی از طریق اعتماد به نفس متجلی می‌شود و برای داشتن این اعتماد به نفس نیاز به آرایش ندارید. کافی است راست بایستید، شانه‌ها را عقب دهید و با مردم ارتباط چشمی برقرار کنید و همیشه لبخند بر لب داشته باشید. آرایش تنها برای تاکید بر زیبایی‌های خاص صورت است که از قبل همانجا بوده‌اند.
منبع: WikiHow 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/330508/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت