آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه به پسر مورد علاقه خود پیشنهاد ازدواج دهیم؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مشاوره24 / سوال: سلام وقتتون بخیر، دختری هستم در آستانه 28 سالگی، فوق لیسانس و خانواده تحصیلکرده خوبی دارم. حدود دو سال پیش با خانواده همکار پدرم معاشرت کردیم که یک پسر 33 ساله تحصیلکرده دارن که خارج از کشور هست. در طول این دوسال متوجه این شدم که پسر و خانواده شون از من خوششون اومده و حتی پدر و مادر اقا پسر به دخترشون عنوان کردن که خیلی علاقه دارن من عروسشون بشم، اما من چون دختر همکار پدرم با برادر من طی این مدت دوست شده بودن، من تمایلی به ازدواج با پسر همکار پدرم نشان ندادم اما الان بعد از یکسال پشیمون هستم که چرا دوری کردم از این اقا سر اینکه چرا خواهرش با برادر من دوست شده، چون خانواده ایشون و من از لحاظ اجتماعی فرهنگی و مالی همتراز هستیم احساس میکنم میتونن مورد مناسبی برای ازدواج باشن. حدود یک هفته هست که به بهانه اپلای کردن به خارج کشور با این اقا ارتباط گرفتم، اما ایشون مثل قبل با من گرم نیستن، آیا این سردی طبیعی هست؟؟ اضافه کنم که فعلا جایی برای خواستگاری نرفتن. سوال دومم این هست که آیا به شکل واضح مطرح کنم با ایشون که بیا با هم برای ازدواج حرف بزنیم یا نه؟ اگر شکل غیر مستقیم بخواهم مساله ازدواج با این اقا را مطرح کنم چگونه میتوانم این کار را بکنم ؟؟؟
سوال سومم هم این هست که از چه زمانی شروع کنم با ایشون صمیمانه تر صحبت کنم؟
دلارام جمعیان ( روانشناس بالینی،دانشگاه علامه طباطبایی تهران) با سلام خدمت شما دوست عزیز مسئله ای که مطرح هست اینه که دلیل تغییر نظرتون کمی سست به نظر میرسه. به دلیل دوستی خواهرشون با برادرتون جوابتون منفی بوده، و الان به دلیل شرایط خانوادگی و مالی جوابتون مثبت هست. توو هر دوتا جواب عنصر عاطفی نادیده گرفته شده، و انگیزه‌تون که الان ایشون براتون توو ذهنتون کیس شده و اصلا حستون به ویژگی‌های خود این آقا به دور متعلقاتی مانند شرایط فرهنگی و مالی چی هست، مشخص نیست و انتخابتون رو از پختگی دور میکنه نکته بعدی اینه که این خانواده هیچگاه به طور مستقیم به خودتون پیشنهادی ندادن، بنابراین طبق واقعیت نمیتونه حکمی در نورد تغییر رفتار ایشون داده بشه، بهتون توصیه میکنم در ابتدا عمیقا با خودتون بررسی کنید که از لحاظ ملاکهای واقعی ازدواج انگیزتون برای ازدواج با ایشون چیه و در مرحله بعدی به حرفهای غیرمستقیم گذشته کاری نداشته باشید که چه کسی چی گفته و نگفته! خودتون حستون رو باهاشون به عنوان اولین قدم بیان کنید مسائل مستقیم کنید تا علت رفتاری فرد در رابطه مشخص بشه موفق باشید.
نسیم مرتضوی (بازی درمانگر کودک، درمانگر اعتیاد و مشاور پیش از ازدواج)
سلام و عرض ادب دوست عزیز در هر صورت شما شناختی نسبت به این آقا ندارین و حتی اگر قبلا هم پیشنهادشون رو قبول میکردین بازهم باید مدتی به آشنایی بیشتر اختصاص میدادین که الان هم همین کار رو میتونین بکنین. اما اینکه بخواین از ابتدا موضوع ازدواج رو مطرح کنید و یا اینکه اجازه بدین مدت زمانی به شناخت بیشتر بگذره کاملا به انتخاب خودتون برمیگرده. بهتره سود و زیان هر دو راهی که دارین رو بررسی کنید . اگر صراحتا موضوع رو بیان کنید احتمال این هست که ایشون هم استقبال کنن و زودتر به نتیجه ای که میخواین میرسین اما در مقابل این امکان هم وجود داره که نپذیرن. با آگاهی نسبت به اینکه ممکنه جواب رد بشنوین میتونین مسئله رو مطرح کنید. و همینطور با بیان نکردن هم ارتباطی رو ادامه میدین که ممکنه در نهایت ایشون به شما جواب رد بدن و خب در این مدت شاید علاقه و کشش شما بیشتر بشه و پذیرش این مسئله براتون سخت و گران تمام بشه و همچنین ممکنه فرصتی باشه تا خودشون احساس واقعیشون رو بیان کنن. در هر صورت هزینه ای باید پرداخت کنید و براورد این هزینه برای هر کسی متفاوت از دیگریه و یک نسخه کلی و عمومی نمیشه تجویز کرد. اما این حق رو هم به ایشون بدین که با توجه به اینکه قبلا جواب منفی دادین تصور کنن واقعا دلیل رفتارتون همون چیزیه که بیان کردین و خب این مانع از ابراز احساس درونیشون میشه. سردی رفتار ایشون هم دلایل مختلفی میتونه داشته باشه. شاید شخصیتشون برون گرا و صمیمی و اجتماعی نباشه و نتونن به راحتی ارتباط برقرار کنن. شاید از رفتار شما متعجب و شوکه شده باشن که ایشون رو برای مشورت انتخاب کردین. شاید از فکر ازدواج با شما بیرون اومده و کسی دیگه توی زندگیش باشه، شاید شما برداشتتون از رفتار ایشون اینه که سرد برخورد میکنن و هزار احتمال دیگه! پس بهتره در مورد این موضوع هم از خودشون بپرسین مثلا اینکه “برداشت من اینه و یا من احساس میکنم که رفتار شما مثل سابق گرم نیست و ازتون میخوام اگر واقعا برداشت من درسته و تماس من براتون مزاحمتی ایجاد میکنه صراحتا بهم بگین” اینطوری حق دفاع کردن رو از ایشون نمیگیرین و فقط برداشت خودتون رو مطرح میکنید. برای غیر مستقیم بیان کردن هم میتونید صحبت هایی خارج از بحث مهاجرت رو باز کنید. مثلا صحبت در مورد اعضای خانواده و همچنین پیشنهادی که قبلا از سمت خانواده ایشون مطرح شده بود و اینکه آیا خودشون تمایل داشتن یا پیشنهاد خانواده بوده و… در مورد سوال آخرتون هم متوجه منطورتون از صمیمیت بیشتر نشدم. برداشت هر کسی از صمیمیت متفاوته. اما به هرحال برخورد و عکس العمل ایشون هم دخیله. چراغ سبزی که از این آقا میگیرین هم نشون دهنده آمادگیشون برای صمیمیت بیشتر هست. برای تصمیم گیری دقیق تر و یا پیگیری مراحل مختلف میتونین از مشاوره تلفنی هم استفاده کنید. با آرزوی موفقیت

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/328840/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

5 پیشنهاد موسیقی از ناصر زینعلی برای حال خوب

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

ماجرای تفنگدار آمریکایی؛ از تلاش برای منفجر کردن مسجد تا مسلمان شدن!

سخن بزرگان/ بی توجهی به فقرا جرم بزرگی است

شتر‌ها در محوطه کاخ وینسنس فرانسه

اسنک مرغ خوشمزه بدون اسنک ساز درست کن

این توپک سیب زمینی خوشمزه رو از دست نده

طرز تهیه توپک مرغ

طرز تهیه یک نهار معرکه برای عاشقان شامی

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

به نظرتون بچه سیر شده یا نه؟

اگه همسرت باهات درد و دل کرد، اینو بهش نگو

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران؛ زودتر برگردید!

بیرانوند بالاخره در محلی که دوستش دارد

داوران معروف UWW محروم شدند؛ برنده کشتی جنجالی عوض نشد

مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد

استقلال و پرسپولیس واقعا 3 هزار میلیارد؟

توضیحات اسبقیان درباره اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

تغییر در قوانین جوایز «اسکار»

«نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ

ارکستری هارمونیک و زیبا از کشور مصر

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!

ساخت مهره های شطرنج به شکلی زیبا

آرامگاه چوپان‌آتا در شهر زیبای کلاله

جدال دیدنی سگ ها با پلنگ برفی

مزارع معروف لاله ها در هلند

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

21 سال پیش در چنین روزی؛ هت‌تریک تاریخی رونالدو مقابل منچستریونایتد

لب‌خوانی در جنجال بزرگ ال‌کلاسیکو؛ تکنولوژی نداریم

رأفت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قوی‌تر است

اتهام بزرگ؛ پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

ویدئویی جدید از رفتارهای عجیب بنیامین بهادری!