آریا بانو

آخرين مطالب

کرونا 200 هزار بانوی بسیجی را به خط مقدم آورد اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ضمن تشریح فعالیت 200 هزار بانوی بسیجی در سراسر کشور در سنگر مقابله با کرونا گفت: این خواهران یاریگران کادر درمانی و خدمت‌رسان همه اقشار آسیب پذیر جامعه در این روزهای بحرانی هستند.
مینو اصلانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده ایرنا، با بیان اینکه بیش از 9 میلیون عضو بسیج جامعه زنان در سطح شهرها، روستاها، دانشگاه ها، مدارس و غیره فعالیت می کنند، افزود: در بحران ویروس کرونا، از این تعداد، بیش از 200 هزار خواهر بسیجی در قالب گروه های جهادی خدمات، در بیمارستان ها حضور دارند؛ از جمله امدادگران بسیجی که برای کمک به عزیزان کادر درمانی در بیمارستان ها فراخون شده اند و گروه های خدماتی که برای یاری رساندن به بیماران در بیمارستان ها و نقاهتگاه ها مستقر هستند.
وی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی زیادی در حال تولید ماسک و گان هستند که در تهران بزرگ بالغ بر 200 هزار ماسک روزانه تولید می شود. همین مقدار در شهرری و سایر شهرهای استان تهران در حال تولید است که خوشبختانه همین روند در سراسر کشور در جریان است.
از تهیه بسته های معیشتی برای حاشیه نشینان تا ارسال غذای گرم به خانواده مستمندان
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، تهیه غذای گرم برای خانواده هایی که درگیر ویروس کرونا هستند و فرصت تهیه غذا برای فرزندان خانواده محدود است را از دیگر اقدامات خواهران بسیجی عنوان کرد و اظهار داشت: این خواهران غذای گرم را به منازل این افراد می رسانند.
وی ادامه داد: خواهران بسیجی بطور روزانه و مستمر به تهیه ارزاق برای خانواده هایی که سرپرست خانواده روزمزد بوده و در برهه زمانی کنونی دچار بیکاری شده اند، می پردازند و این بسته های معیشتی هر روز تهیه و در اختیار این خانواده ها قرار می گیرد.
اصلانی در مورد یاری رساندن به حاشیه نشینان هم یادآور شد: به حاشیه نشین ها هم که عمدتا روزمزد بوده و با مشکلات مالی مواجه هستند در کنار بسته های معیشتی شامل گوشت گرم، برنج، مرغ و سایر ملزومات که تهیه و توزیع می شود، وسایل بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کنننده هم ارایه می شود.
خواهران بسیجی در خط مقدم امدادرسانی به کادردرمانی و بیمارستانی
اصلانی در ادامه این گفت وگو، از تجلیل و اهدای گل خواهران بسیجی به خانواده های کادر درمان، پزشکان و پرستاران در سطح کشور خبر داد و افزود: تهیه آب میوه بویژه آب هویج برای بیمارستان ها و کادردرمان که بسیار مورد نیاز آنان است از اولویت های بسیج است که عمدتا در منازل و مساجد تهیه و در اختیار قرار داده می شود.
وی تصریح کرد: در یکی از پایگاه های بسیج در تهران، روزانه 2 هزار بسته میوه برای کادردرمانی بیمارستان مسیح دانشوری تهیه و اهدا می شود.
اصلانی درباره ابتکار عمل دیگر بسجیان در این بحران خاطرنشان کرد: در کنار کارهای خوبی که در حال انجام است، می توان تهیه و ارائه روشویی پلاستیکی را یک کار ابتکاری دیگر از بسجیان دانست که در کنار در اصلی نانوایی کارگذاشته می شود تا اقشار مختلف مردم در کنار تهیه نان نکات بهداشتی مورد نظر را هم رعایت کنند تا زنجیره این بیماری قطع شودکه خوشبختانه مورد استقبال تمامی افراد جامعه قرار گرفته است.
راه اندازی سامانه مشاوره اسلامی برای واماندگان کرونایی
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ضمن تاکید بر این که بیش از 200 هزار نفر از خواهران بسیجی به صورت شبانه روز در تلاش برای کمک به شهروندان در روزهای کرونایی هستند و روزهای تعطیل برای آنها معنایی ندارد، گفت: در این روزها، سامانه مشاوره اسلامی هم راه اندازی شده که بهترین فضا و فرصت برای ارایه مشاوره و ایجاد آرامش در خانواده ها است.
وی درباره این سامانه توضیح داد: بیش از 1500 مشاور در این سامانه فعال هستند، افرادی که دوره های آموزش روانشناسی اسلامی را گذرانده و در دوره های مختلف شبکه سازی شده اند تا در خدمت مردم بویژه بیماران قرار بگیرند.
اصلانی هدف از ایجاد این سامانه را اینگونه عنوان کرد: بحران کرونا با ویژگی خاص خود، استرس و وسواس بسیاری در خانواده ها ایجاد و آرامش خانواده ها را دچار خدشه کرده و امیدواریم با این سامانه مشاوره به ایجاد و استقرار آرامش در خانواده ها کمک شود و اقشار مختلف جامعه ضمن رعایت موارد بهداشتی، از وسواس ها، استرس ها و اختلافات پیشگیری کنند.
اهدای خون توسط خواهران بسیجی در 18 فروردین
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با یادآوری این موضوع که در بحران کرونا، سازمان انتقال خون با کمبود خون و مشتقات آن مواجه است، تصریح کرد: با توجه به نیازی که کشور به تکمیل بانک اطلاعات خون دارد، روز دوشنبه 18 فروردین ماه، خواهران بسیجی در سراسر کشور در پایگاه های اهدای خون حضور خواهند یافت و اقدام به اهدای خون خواهند کرد.
وی ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان انتقال خون در پایتخت، خواهران بسیجی برای اجرایی کردن این اقدام سراسری، روز دوشنبه در این سازمان حضور پیدا خواهند کرد.
اصلانی هدف از این حرکت را ترویج حس نوعدوستی و کمک به هموطنان نیازمند در سراسر کشور عنوان و خاطرنشان کرد: با تمامی پایگاه های اهدای خون سراسر کشور در سطح مراکز استان و برخی شهرها که این پایگاه در آن مستقر هستند، هماهنگی های لازم صورت گرفته و سازمان انتقال خون این کار را انجام می دهد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/289236/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختلال سلوک چیست؟ انواع ، علل و درمان آن

راز چپ دست ها در چیست؟

مدیتیشن چیست؟

غـرور کاذب چیست و راهکارهای غلبه بر غرور کاذب کدامند؟

انواع دروغ و چگونگی تشخیص آن

ترس از رانندگی: علل و راهکارهای مقابله با آن

علت استرس روز اسباب کشی چیست و چگونه میتوان این استرس را کاهش داد؟

چگونه خشم خود را هنگام رانندگی کنترل کنیم؟

چگونه محترمانه موضوع گفت‌و‌گو را عوض کنیم؟

روش صحیح برخورد با افراد داغدیده چگونه باید باشد؟

18 درمان طبیعی اضطراب

چگونه می توانیم با مرگ همسر کنار بیاییم؟

گرفتگی زبان به چه دلیل است و درمان آن چیست؟

شناخت درمانی چیست و اصول و تکنیک های آن کدام است؟

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

با فشار دادن نقاطی از بدن استرس خود را کاهش دهید

احساس تنفر از خود چیست و چگونه می توان از آن رها شد؟

دوست خوب چه خصوصیاتی دارد ؟

ارتباط بین افسردگی و رانندگی

5 راه برای غلبه بر ترس و رسیدن به موفقیت

با آدم های فضول‌ چگونه برخورد کنیم؟

آیا نصیحت کردن افراد کار درستی است یا خیر؟

هیجانات چه هستند و انواع هیجانات کدامند؟

روانشناسی رنگها

آسیب‌های آلودگی هوا بر سلامت روان چیست و چگونه برطرف می شود؟

خوب صحبت کنید تا همه عاشقتان شوند

تعبیر رنگ ها در خواب از دیدگاه روانشناسی

علت تیک عصبی و راههای درمان تیک عصبی

تک فرزندی چه مشکلاتی برای فرزندمان به همراه دارد؟

زنان شاغل سالم تر و شادترند یا زنان خانه دار

آلودگی هوا باعث افزایش افسردگی و خودکشی می شود

وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ خوب است یا نه ؟

از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم