اطلاعیه دانشگاه تهران برای کلاسهای مجازی
اجتماعي
بزرگنمايي:
آریا بانو - فارس / معاونت آموزشی دانشگاه تهران با تأکید بر ادامه فعالیت آموزشی به شیوه الکترونیکی، اطلاعیهای به شرح زیر برای هر چه بهتر برگزار شدن ترم تحصیلی جاری صادر کرد.
در این اطلاعیهای آمده است:
«با سلام و احترام؛
با تبریک مجدد آغاز سال 1399 و اعیاد شعبانیه به اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان عزیز و تشکر از همکاری همگان در تداوم برنامههای آموزشی دانشگاه در قالب آموزشهای الکترونیکی، اظهار میدارد: تداوم شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی حاکی از آن است که برگزاری کلاسها به صورت حضوری حداقل تا چند هفته آتی امکان پذیر نیست. بر این اساس و پیرو بخشنامههای قبلی و تصمیمات اتخاذ شده در هیأت رئیسه و شورای آموزشی دانشگاه و با توجه به سند مورخ 10/01/1399 معاونت محترم آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن تاکید بر ادامه فعالیت آموزشی به شیوه الکترونیکی - موارد زیر جهت هر چه بهتر برگزار شدن ترم تحصیلی جاری به استحضار میرسد:
1. نیمسال دوم سال تحصیلی 99-1398 از دورههای تحصیلی فعال دانشگاه بوده و به دلایل متعدد از جمله لزوم دانش آموختگی عده زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع بعدی، برنامهریزی برای آینده کاری، مشکل سنوات معافیت تحصیلی از نظر سازمان نظام وظیفه و همچنین امکان پذیرش دانشجوی جدید در سال تحصیلی آینده، اتمام این نیمسال تحصیلی امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین انتظار میرود اعضای هیأت علمی و مدیران محترم اقدام لازم را جهت مشارکت حداکثری دانشجویان به عمل آورده و اهمیت حضور در کلاسهای مجازی را به دانشجویان یادآور شوند تا ان شا الله با تلاش و مشارکت جمعی دانشجویان عزیز و اساتید گرامی، ضمن تداوم وظایف آموزشی خود، آسیبهای ناشی از این معضل اجتماعی به حداقل برسد.
بدیهی است؛ حفظ کیفیت آموزش از اصول بنیادین دانشگاه بوده و مسئولین پردیسها / دانشکدهها و اعضای هیأت علمی، بایستی تمام مساعی خود را به کار بسته و تمهیدات لازم را برای ارائه دروس با کیفیت مطلوب فراهم آورند.
2. مقررات و ضوابط حضور در کلاسهای مجازی همچون کلاسهای حضوری بوده و اداره کل برنامهریزی درسی و نظارت آموزشی با همکاری مرکز یادگیری الکترونیکی بر تشکیل کلاسها و فعالیت استاد و دانشجو نظارت خواهند کرد.
3. گزارش عملکرد اعضای هیأت علمی در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه به صورت هفتگی از طرف معاونت آموزشی واحد تهیه و به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال شود. علاوه بر این، ضروری است گزارش ارائه دروس اعم از گزارش اخذ شده از سامانه و گزارشهایی که به سایر روشها مانند خود اظهاری عضو هیأت علمی و یا بررسی سوابق محتوای تولید شده در سامانه گلستان ثبت شود.
4. معاونان آموزشی و رابطین مرکز یادگیری الکترونیکی در ارتباط پیوسته با اعضای هیأت علمی مشکلات موجود را رصد کرده و نسبت به رفع آنها با همکاری مرکز یادگیری الکترونیکی اقدام لازم به عمل آورند.
5. مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه با همکاری رابطین معرفی شده از واحدها نهایت تلاش خود را جهت بهبود فرآیندها و ارتقا زیر ساختهای مورد نیاز انجام داده و در تمامی موارد پشتیبانی لازم را به عمل آورد.
6. برای دروس خاص که امکان تکمیل درس به صورت غیر حضوری و احیاناً چند جلسه حضوری در ادامه ترم میسر نباشد با ارائه دلایل توجیهی استاد و تأییدگروه امکان اعلام آن به صورت ناتمام وجود دارد.
7. دروس عملی و کارگاهی پس از بازگشایی حضوری به صورت فشرده برگزار خواهد شد. در صورت عدم اتمام این دروس تا تاریخ 31/06/1399 به صورت ناتمام به نیمسال بعد منتقل و در سقف واحدهای نیمسال بعد محاسبه نخواهد شد.
8. دانشجویانی که به دلایلی نتوانستهاند از کلاسهای غیر حضوری استفاده کنند، و درخواست حذف یک و یا کلیه دروس خود را دارند، تقاضای خود را با ذکر دلایل به معاونت آموزشی دانشکده / پردیس ارائه کنند. بررسی و تأیید تقاضای حذف ترم بر عهده کمیسیون موارد خاص دانشگاه است.
9. آزمون جامع دانشجویان دکتری بعد از آغاز آموزش حضوری برگزار خواهد شد.
10. کلیه دانشجویانی که در این نیمسال امکان دفاع از پایان نامه یا رساله را دارند، میتوانند بعد از آغاز آموزش حضوری تا 31 شهریور به صورت حضوری از پایان نامه / رساله خود دفاع کنند. برای آن دسته از دانشجویان که قصد دارند زودتر دفاع نمایند، برگزاری جلسه دفاع با تأیید استاد راهنما به صورت حضوری (صرفاً هیأت داوران) -الکترونیکی و یا به صورت الکترونیکی با رعایت شرایط زیر امکان پذیر است:
ارسال متن نهایی پایان نامه و رساله به تمامی داوران و دریافت تاییدیه کفایت؛
برگزاری جلسه دفاع به صورت الکترونیکی مطابق مقررات دفاع از پایان نامه / رساله؛
ضبط جلسه دفاع با بهره بردن از امکانات مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه؛
در هر صورت لازم است ترتیبی اتخاذ گردد که دانشجو برای انجام اصلاحات متن پایان نامه / رساله ناگزیر از ملاقات حضوری و رفت و آمدهای غیر ضروری نباشد و متن صرفاً از طریق الکترونیکی بین استاد و دانشجو رد و بدل شود.
11. جلسات گروهها و شورای آموزشی پردیس / دانشکده به صورت مجازی، حضوری و یا ترکیبی به منظور بررسی و تصویب پروپوزال پایان نامه / رساله و مشکلات آموزشی دانشجویان برگزار شود.
در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه همکاران و دانشجویان عزیز انتظار میرود با مشارکت و فعالیت مؤثر خود از برگزاری این ترم با کیفیت هر چه تمام پشتیبانی نموده، موجبات نیل به اهداف آموزشی دانشگاه را فراهم آورند
امید است این اقدام دانشگاه و دانشگاهیان کمک مؤثری در فاصله گذاری اجتماعی و ریشه کن کردن ویروس کرونا از این مرز و بوم باشد.»
-
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶:۴۹
-
۲۳ بازديد
-
-
آریا بانو
لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/288199/