آریا بانو

آخرين مطالب

آشنایی با راه حل های رفع بدبویی دهان در سفر پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - همگردی / بوی بد دهان خصوصا هنگام صبح و زمانیکه تازه از خواب بیدار شده اید، یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد با آن مواجه هستند. زمانیکه در خانه باشید، تنها هستید و قطعا مشکلی با این قضیه ندارید. می توانید پس از بیدار شدن از خواب مسواک بزنید و با تمیز کردن محیط دهان و دندان هایتان، بوی ناخوشایند را رفع کنید. اما وقتی در سفر هستید، چه می کنید؟! شما ساعت ها در هواپیما بوده اید و امکان تمیز کردن دهان و دندانتان را نیز نداشته اید. زمانیکه از خواب بیدار می شوید، احساس بدی دارید تا جایی که فکر می کنید باز کردن دهانتان باعث ناراحتی و آزار دیگر مسافران خواهد شد. نگران نباشید! در بخش راه حل های رفع بدبویی دهان در سفر ما علت اصلی بوی بد دهان را برای شما آورده ایم.
راه حل های رفع بدبویی دهان در سفرعدم رعایت بهداشت دهان و دندان
علت اصلی بوی بد دهان بی توجهی به نکات بهداشتی است. شما ساعات طولانی در هواپیما هستید و ممکن است زمانی را نیز در فرودگاه منتظر مانده باشید یا در صف ترخیص بار گیر کنید. شاید در این زمان ها امکان دسترسی به مسواک و خمیردندان یا استفاده از دهانشویه برایتان ممکن نباشد. همچنین، ممکن است در طول سفر به دلیل شلوغی هایی که دارید، رعایت بهداشت دهان و دندان را فراموش کنید. در این مواقع بهتر است از مسواک های یکبار مصرف که نیاز به آب ندارند، استفاده نمایید. اگر به چنین موردی دسترسی نداشتید، استفاده از نخ دندان و شستشو با آب نیز می تواند تا حد بسیار زیادی به بهداشت دهانتان یاری دهد.
عدم رعایت بهداشت دهان و دندانعدم خوردن غذا و خالی نگه داشتن معده
کارهای زیادی که پیش از سفر دارید و شلوغی سفر باعث می شود تا فرصت غذا خوردن نداشته باشید یا آن را فراموش کنید. بدانید که گرسنگی و خالی نگه داشتن معده مهمترین علت اصلی بوی بد دهان است. پس سعی کنید تا وعده های غذایی خود را به موقع میل کرده و تا جاییکه می توانید از خالی نگه داشته معده خود جلوگیری کنید. شاید غذای هواپیما با مزاج شما سازگار نباشد یا رژیم غذایی خاصی داشته باشید و نتوانید هر غذایی را بخورید. در این مواقع بهتر است مواد غذایی خشک، فاسدنشدنی و کم حجم مانند انواع میوه خشک، شکلات یا مقداری آجیل در کیفتان قرار دهید تا در طول مسیر بتوانید از آن ها برای رفع گرسنگی استفاده کنید.
عدم خوردن غذا و خالی نگه داشتن معدهغذای نامناسب
همانطور که گرسنگی باعث بوی بد می شود، خوردن غذاهای نامناسب نیز بوی دهان را به همراه داشته و باعث آزار اطرافیان خواهد شد. از جمله رایج ترین مواد غذایی که بوی بد دهان را به دنبال دارد، می توان به سیر و پیاز اشاره کرد. براساس مطلب راه حل های رفع بدبویی دهان در سفر پیشنهاد می کنیم قبل از سفر از مصرف ماهی، سیر، پیاز و مانند آن پرهیز کنید. اگر ناخواسته این موارد را مصرف کردید، می توانید با خوردن میوه هایی چون سیب، هویج، کرفس یا گلابی تا حدی بوی بد را از بین ببرید. چای خشک نیز به دلیل وجود آنتی اکسیدان می تواند با باکتری های بدبو جنگیده و باعث از بین رفتن بوی بد دهان و دندان شود. انواع خوشبو کننده های دهان و آدامس ها نیز راه حل مناسبی برای تازگی دهان و رفع بوی بد آن هستند. توصیه می کنیم خوشبوکننده ها را در کیف خود نیز داشته تا بعد از خوردن غذای هواپیما نیز بتوانید از آنان استفاده کنید.
غذای نامناسب کم آبی بدن
از دیگر دلایل بوی بد دهان، کم آبی بدن است که سبب خشک گشتن و در نهایت بوی بد می شود. کم آبی به دلایل مختلفی مانند عدم دسترسی به آب، فعالیت زیاد در هوای گرم، قرار گرفتن در هوای خشک هواپیما و ... اتفاق می افتد. گاهی نیز ممکن است عمدا از خوردن مایعات پرهیز کنید تا مجبور نباشید دائما به دنبال سرویس بهداشتی بگردید. خوردن نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و خوردن الکل نیز باعث کم شدن آب بدن و بوی بد دهان می گردد که باید از آن پرهیز شود. در چنین مواردی بهتر است همواره یک بطری آب همراه برده تا بتوانید در هنگام تشنگی و خشک شدن دهانتان از آن استفاده کنید. بطری هایی که امکان تا شدن دارند و به راحتی در کیف جا می شوند، انتخاب بهتری هستند. این بطری ها اغلب چند بار مصرف هستند، از این رو می توانید در مکان هایی که به آب سالم دسترسی دارید، دوباره آن ها را پر نمایید. اگر دهانتان دائما خشک است، می توانید آدامس بجوید یا یک آب نبات در دهان خود قرار دهید. مکیدن آب نبات یا جویدن آدامس به ترشح بزاق دهان یاری داده و باعث رطوبت دهان می شود. بزاق سلول های مرده را از روی لثه و زبان شما حل کرده و سبب خنثی شدن اسیدها می شود.
کم آبی بدن بیماری
وسایل حمل و نقل عمومی از جمله هواپیما، مخزن تولید باکتری و ابتلا به انواع بیماری ها هستند. ممکن است مسافری در هواپیما باشد که سرما خورده باشد. این مسافر با لمس دسته صندلی یا عطسه کردن می تواند ویروس را به دیگران نیز انتقال دهد. سرماخوردگی یکی از دلایل ایجاد بوی بد دهان است. زمانیکه سرما می خورید، راه بینی شما بسته شده و تنفس از طریق دهانتان انجام می شود. این کار باعث خشکی دهان و در نتیجه بوی بد آن خواهد شد. پیشنهاد می کنیم با رعایت نکات بهداشتی از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری کنید. برای پیشگیری نکات زیر را رعایت نمایید:
-دستانتان را قبل از خوردن غذا بشویید یا با مواد ضدعفونی کننده، تمیز کنید.
-زمانیکه صندلی یا هرچه که اطراف آن است را لمس می کنید، از دستکش یا دستمال بهره ببرید.
-غشای مخاطی بینی خود را با اسپری های مخصوص تر کنید. مرطوب نگه داشتن این غشا شما را در برابر ابتلا به بیماری ایمن نگه می دارد.
-اگر سرما خورده اید و قرار است به سفر بروید، از داروهای رفع گرفتگی بینی برای باز کردن مجرای تنفسی خود استفاده نمایید. در این صورت دیگر مجبور به تنفس از راه دهان نخواهید بود و در نتیجه، با خشکی دهان مواجه نمی شوید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/287546/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید