آریا بانو

آخرين مطالب

6 راهکار که با مثبت اندیشی به استقبال پیری بروید گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / تفکر مثبت یا مثبت اندیشی فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد از جمله کاهش استرس، بهبود ایمنی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی. اما آیا می‌دانستید که داشتن نگاه مثبت می‌تواند به شما کمک کند که عمر طولانی‌تری داشته باشید؟ در این نوشتار آن‌چه را تحقیقات درباره خوش بینی و پیری می‌گویند، در اختیارتان خواهیم گذاشت. همچنین در مورد این‌که چطور می‌توانید با مثبت اندیشی به استقبال پیری بروید صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید!
1. چند سال به زندگی‌تان اضافه کنید
مطالعات نشان می‌دهند که درک شما از بالا رفتن سن و زندگی‌تان به طور کلی، بر طول عمر شما تأثیر می‌گذارد. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که تفکر مثبت می‌تواند منجر به افزایش طول عمر بین 11 تا 15٪ شود و احتمال عمر کردن تا 85 سالگی و بالاتر را افزایش بدهد. این تأثیر پس از کنترل سایر عوامل مانند سن، جنسیت، درآمد، افسردگی و اوضاع روحی روانی همچنان باقی ماند.
2. دید مثبتی نسبت به پیری و بالا رفتن سن داشته باشید
تحقیقات در مورد این موضوع نشان داده‌اند آدم‌هایی که در دوران جوانی چشم‌انداز مثبت‌تری نسبت به بالا رفتن سن و پیری دارند، به جای این‌که از پیر شدن بترسند، شانس بیش‌تری برای داشتن زندگی طولانی دارند. دلیل چنین تاثیری این است که داشتن یک دیدگاه مثبت در مورد پیری در حالی که هنوز جوان هستید، می‌تواند چشم‌انداز مثبتی ایجاد کند و تأثیر شگرفی در امید به زندگی شما داشته باشد.
3. مقاومت‌تان را افزایش دهید
یافته‌ها حاکی از آن است که داشتن تفکر مثبت در مورد پیری می‌تواند باعث افزایش اراده‌ی شما برای زندگی شود، شما را در برابر بیمار‌ی‌‌ها مقاوم‌تر کرده و در مورد سلامتی‌تان آگاه‌تر خواهید بود. افرادی که چشم انداز مثبت دارند همچنین احتمالاً استرس کم‌تری را تجربه می‌کنند و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن یا اختلالات در آن‌ها کاهش می‌یابد.
4. در حین این‌که سن‌تان بالا می‌رود، بصیرت پیدا کنید
جامعه‌ مای معمولا برای جوانی و زیبایی ارزش زیادی قائل می‌شود، در حالی که پیام‌های مرتبط با پیر شدن غالبا بر جنبه‌های منفی تأکید دارند. اما، آدم‌ها هم با بالا رفتن سن‌شان ارزشمندتر می‌شوند. تجربه، همراه با بلوغ فکری، به افراد مسن بینش بالایی می‌بخشد. آن‌ها غالباً به لحاظ روحی آگاه‌ هستند و عمق زندگی‌شان را در اولویت قرار می‌دهند. با رعایت یک سبک زندگی ساده و سالم می‌توانید سلامتی و انرژی‌تان را در طول زندگی حفظ کنید.
5. سایر نشانگرهای پیر شدن به شیوه‌ای درست و سالم
علاوه بر تفکر مثبت، عواملی در سبک زندگی وجود دارد که می‌تواند سال‌ها به زندگی شما اضافه کند، از جمله ورزش منظم، حفظ وزن مناسب، داشتن یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی، عدم مصرف ​​الکل و ترک سیگار، که همگی می‌توانند به افزایش طول عمر بین 12-14 سال کمک کنند.
در حالی که مطالعات فقط به طولانی‌تر شدن عمر اشاره دارند، اغلب در مورد کیفیت زندگی که با این رفتارها بسیار بهبود می‌یابند، بحثی نمی‌کنند. اما از آن‌جایی که روانشناسی مثبت در حال کند و کاو است، افکار و احساسات مثبت فراتر از افزایش طول عمر، می‌توانند به شادی و ایجاد احساس خوشبختی در شما کمک کنند، بنابراین می‌توانید از یک زندگی پربارتر و رضایت‌بخش‌تر برخوردار شوید.
6. چگونه می‌توانیم تفکر مثبت داشته باشیم
مثبت ماندن هم مانند مراقبه، یوگا یا هر آداب دیگری برای مراقبت از خود، نوعی تمرین است. خوشبختانه ابزارهای مورد نیاز آن رایگان هستند و می‌توانید به تنهایی و با هر سرعتی که می‌خواهید به نتیجه برسید. در این‌جا چند روش می‌بینید برای این‌که آگاهانه تفکر مثبت را در زندگی روزمره‌تان جاری کنید:
– یک دفتر روزنگار برای شکرگزاری داشته باشید
مهم نیست که چه فرمی را انتخاب کنید – لیست‌های کوتاه در گوشی تلفن‌تان یا فهرستی طولانی‌تر که در یک دفترچه نوشته می‌شود — به هر حال یک دفتر شکرگزاری می‌تواند راهی قدرتمند برای اتصال به احساسات‌تان و رفع استرس باشد. این‌که چه چیزهایی در دفترتان می‌نویسید ممکن است متفاوت باشد، اما نکته‌ی اصلی در این رابطه داشتن پایداری و ثبات قدم است. انجام این کار به صورت منظم به توسعه‌ی شیوه‌ی جدید تفکر در شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به راحتی افکار منفی را هنگام ظهور شناسایی و متوقف کنید.
– جملات تاکیدی مثبت را تکرار کنید
اگر حرفی را بارها تکرار کنید، بیش‌تر به آن اعتقاد پیدا خواهید کرد. ایده‌ی پشت جملات تاکیدی مثبت همین است، جملات مثبت به طور عمدی چندین بار تکرار می‌شوند تا به بخشی از تفکر شما تبدیل شوند، مانند “من هر روز احساس آرامش بیش‌تری می‌کنم” یا “من می‌توانم هر کاری را که برایم پیش می‌آید، انجام بدهم”. مهم است که این تأییدها ریشه در واقعیت داشته باشند. ناخودآگاه شما ممکن است عبارات دور از ذهن را مشخص کند، و شما را به حالت منفی ذهنی بازگرداند.
– مراقبه‌ی عشق و مهربانی را تمرین کنید
مطالعات نشان داده‌اند که مراقبه‌ی مهربانی می‌تواند باعث افزایش نگرش مثبت در شما شود. در حالی که این نوع مراقبه هم انواع متفاوتی دارد، اما موضوع مشترک بین همه‌ی آن‌ها تمرکز بر عبارات مثبتی است که باعث شفقت نسبت به خودتان و همچنین همدلی با دیگران می‌شود؛ عباراتی مانند “الهی خوشحال باشم” و “الهی ایمن باشی”.
– وقت خود را با کسانی سپری کنید که تفکر مثبت دارند
حتما شنیده‌اید که می‌گویند، “شخصیت تو به آدم‌هایی بستگی دارد که با آن‌ها وقت می‌گذرانی.” بنابراین معقول است که وقتی با آدم‌های خوشبین دیگر ارتباط برقرار می‌کنید، احساس نشاط، خوشحالی و مورد حمایت واقع شدن دارید. وقتی در کنار دوستان و خانواده هستید، به احساسات‌تان توجه کنید. شاید لازم باشد بین خودتان و کسانی که انرژی مثبت شما را از بین می‌برند، مرزهایی ایجاد کنید.
کلام پایانی
همواره یادتان باشد که مثبت بودن یک انتخاب است – و همیشه هم انتخاب آسانی نیست. موانع زندگی بعضی اوقات می‌توانند دیدن یک منظره‌ی آفتابی را دشوار کنند و ممکن است روزهایی داشته باشید که هیچ گونه حس مثبتی در شما وجود نداشته باشد. اما با تمرین، می‌توانید کاری کنید که کم کم افکار منفی در شما از بین برود و متوجه مزایایی که تفکر مثبت روی سلامت جسمی، روحی و عاطفی‌تان دارد، ‌بشوید!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/287228/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

برونو فرناندز نابغه خلاق منچستریونایتد

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

لایف استایل یک روز غیر کاری هانیه غلامی از صبح تا شب / خنده های پدر و مادر تایید یا تکدیب ؟

دکوراسیون میز تلویزیون دیواری خانه سارا صوفیانی در روز تولد همسرش / چیدمان زیبا و منحصر به فرد

متن احساسی و عاشقانه میترا ابراهیمی همسر پیمان قاسم خانی برای تولد 27 سالگی خواهرش

رونمایی از نوه زیبا و بانمک مهدی هاشمی بازیگر افسانه سلطان و شبان/ ماشالا عین پدر بزرگش هنرمنده

کنکور 1403 آغاز شد | جزئیات مهم آزمون سراسری امسال از زبان وزیر علوم

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید

فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی

زیبایی پارک هینویاما در ژاپن

یک غذای فوری با نان تست

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

افزایش ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند کاربردی

شرط ژاوی مشخص شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

بحران در کاتالان

واکنش طنز نشریه بارسایی به ماندن ژاوی

مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند

رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان

نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

من دوست ندارم در راه کار خیر بمیرم

پاسخ به کنجکاوی‌ها پیرامون «مست عشق»

حمله زردنویسان به زندگی خصوصی هنرمندان

جشن تولد غریبانه بازیگر محبوب طنز آثار صداوسیما

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

خواستگاری کاظم نوربخش بازیگر معروف «نون خ» از تیفانی دختر ترامپ که وایرال شد!

مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند

نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی منتشر شد