آریا بانو

آخرين مطالب

سریع‌ترین راه‌ها برای کوچک کردن شکم! پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بهداشت نیوز / کوچک کردن شکم یکی از نکته های مهم برای داشتن اندامی متناسب و زیبا است. نکته مهم این ایت که بدانید بهترین روش ها برای کوچک کردن شکم چیست
شما نمی‌توانید فقط چربی‌های شکم‌تان را آب کنید، چون چربی سوزی در تمام بدن‌تان روی خواهد داد، از جمله دور کمر. اما می‌توانید برای شروع کوچک کردن شکم تان، با کم کردن نیم تا یک کیلوگرم از چربی بدن‌تان شروع کنید.
هرچند احتمالا نمی‌توانید در عرض یک هفته به هدف کاهش وزن‌تان برسید (مگر اینکه قصدتان این باشد نیم یا یک کیلو از وزن‌تان کم کنید)، اما می‌توانید تفاوت‌هایی ببینید و مقداری از چربی‌های شکم‌تان را برای شروع آب کنید. نتایجی که از رژیم غذایی و ورزش‌تان می‌گیرید می‌تواند به شما انگیزه بدهد تا ادامه دهید و در بلند مدت به هدف‌تان برسید، بدون اینکه دچار عوارض ناشی از رژیم‌های لاغری نادرست شوید.
برای کوچک کردن شکم، هدفی واقعی در نظر بگیرید
با تعیین هدف‌های واقعی و قابل دسترس خودتان را برای کوچک کردن شکم‌تان آماده کنید. شما نمی‌توانید فقط چربی‌های شکم‌تان را آب کنید، چون چربی سوزی در تمام بدن‌تان روی خواهد داد، از جمله دور کمر. اما می‌توانید برای شروع لاغر کردن میان تنه‌تان، با کم کردن نیم تا یک کیلوگرم از چربی بدن‌تان شروع کنید و با کمک روش‌های قابل تداوم، طی دوره‌ای طولانی‌تر به هدف کاهش وزن‌تان برسید.
اولین قدم این است که یک اندازه کالری هدف برای خود در نظر بگیرید. شما باید چند کالری کمتر از کالری سوزی روزانه‌تان بخورید تا بتوانید چربی بسوزانید، یعنی تقریبا 500 تا 1000 کالری کمتر. این کسر کالری اندک، به شما اجازه می‌دهد در فاز چربی سوزی قرار بگیرید، اما گرسنه‌تان نشود و تدریجا عضلات‌تان را از دست ندهید.
با استفاده از یک محاسبه گر کالری مورد نیاز می‌توانید مقدار کالری مورد نیازتان را تخمین بزنید، سپس باید از آن 500 تا 1000 کالری کم کنید.
برای کوچک کردن شکم، با غذا‌های کم کالری خودتان را سیر نگه دارید
وقتی شروع به کسر کالری روزانه‌تان می‌کنید، در ابتدا طبیعی است کمی احساس گرسنگی کنید، اما نباید احساس گرسنگی آزارتان بدهد. رژیم غذایی‌تان را با غذا‌های کم کالری پُر کنید؛ غذا‌هایی که به ازای هر گرم، کالری اندکی دارند و می‌توانند شما را بیشتر سیر کنند و امکان کنترل دریافت کالری را به شما بدهند. خیلی از این غذاها، فیبر و آب بدن‌تان را نیز تامین می‌کنند که این نیز به سیر نگه داشتن شما کمک می‌کند. سبزیجات، میوه‌ها و عصاره‌ی گوشت بدون چربی از مواد غذایی سالم و کم کالری‌اند.
برای کوچک کردن شکم، ورزش کنید
با انجام حرکات ورزشی به روتین هفتگی‌تان، هم به حفظ سلامتی‌تان کمک کنید و هم چربی‌های اضافی شکم‌تان را آب کنید. هر ورزشی که انجام می‌دهید، چه تمرین در باشگاه و چه پیاده روی تند در اطراف خانه‌تان، کالری می‌سوزانید.
اما با انجام تمرینات تناوبی پُرشدت، بیشترین میزان چربی سوزی را خواهید داشت. این تکنیک تمرینی شامل تمریناتی با شدت بالا طی دوره‌هایی کوتاه و متناوب می‌شود که معمولا ده دقیقه تمرین و سپس یکی دو دقیقه استراحت است. تمرینات تناوبی پُرشدت، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند، زیرا عضلات شما باید به سختی کار کنند تا به حالت نرمال برگردند. ضمنا تمرینات تناوبی پُرشدت، بیشتر از تمرینات سنتی که سرعتی یکنواخت دارند، چربی‌های شکم را آب می‌کنند.
بعد از اینکه بدن را گرم کردید به مدت 30 ثانیه شدت حرکات را بالا می‌برید، آن اندازه که در پایان این 30 ثانیه از نفس بیفتید، سپس به مدت 90 ثانیه با سرعت و شدت کم حرکات را انجام می‌دهید. این اینتروال‌ها را 10 تا 15 بار تکرار می‌کنید و سپس بدن را سرد می‌کنید. بین هر جلسه تمرینات تناوبی پُرشدت، باید 48 ساعت ریکاوری و استراحت داشته باشید تا تمرین زده نشوید.
برای کوچک کردن شکم، زیاد آب بنوشید
هر چند تمرکز بر رژیم غذایی مناسب و ورزش برای کوچک کردن شکم خیلی مهم است، اما خیلی از افراد اهمیت نوشیدن آب و مایعات فراوان را نادیده می‌گیرند. بدن شما باید تمام مدت هیدراته باشد. در مورد «خوردن ِ آب» یا «eating H 2 O» چیزی شنیده‌اید؟ خوردن ِ آب یعنی اینکه مواد غذایی که محتوای آب زیادی دارند حتما در رژیم غذایی روزانه‌تان باشند، مانند هنداونه، توت فرنگی، لیمو و خیار.
برای کوچک کردن شکم، بیشتر پروتئین مصرف کنید
وقتی رژیم غذایی‌تان پُر از پروتئین است، هورمون سیری در بدن‌تان بیشتر ترشح می‌شود و در نتیجه مدت طولانی‌تری سیر می‌مانید. اما اگر رژیم غذایی‌تان پروتئین کافی نداشته باشد، بیشتر به خوردن تمایل پیدا می‌کنید تا خودتان را سیر کنید، که نتیجه‌ی آن، نفخ و افزایش چربی شکم خواهد بود
برای کوچک کردن شکم، غذا‌های تصفیه شده را محدود کنید
کمتر مصرف کردن کربوهیدرات‌های تصفیه شده و قند‌ها، تغییر است که واقعا قدرت ایجاد تحول در بدن‌تان را دارد. وقتی کربوهیدرات‌های کمتر تصفیه شده مصرف می‌کنید یعنی کمتر غذا‌هایی می‌خورید که ارزش غذایی چندانی ندارند. در عوض بیشتر سراغ غذا‌هایی می‌روید که کمک زیادی به چربی سوزی‌تان می‌کنند.
برای کوچک کردن شکم، رژیم روزه متناوب بگیرید
تکنیک روزه متناوب، معروف‌ترین روش کاهش وزن و آب کردن چربی اطراف شکم است که شامل دوره‌های کوتاهی از خوردن و نخوردن می‌شود. روزه متناوب این طور نیست که تصادفا از خوردن وعده‌های غذایی‌تان پرهیز کنید، بلکه باید زمانبندی‌های مشخصی برای وعده‌های‌تان داشته باشید. در روزه متناوب، بدن شروع می‌کند به سوزاندن چربی‌های انباشته شده و از این رو متابولیسم کمی بالا می‌رود.
برای کوچک کردن شکم، روزتان را با یک صبحانه پُرپروتئین شروع کنید
ماست یونانی، اسموتی پروتئین، تخم مرغ و پوره، پروتئین‌های مناسبی برای صبحانه‌اند که می‌توانند تا ظهر شما را سیر نگه دارند. پروتئین، سرعت سوخت و ساز را بالا می‌برد و در عین حال، عضلات‌تان را طی کاهش وزن حفظ می‌کند
برای کوچک کردن شکم، از رژیم‌های لاغری مضر پرهیز کنید
بهترین کاری که می‌توانید برای کوچک کردن شکم‌تان انجام دهید این است که به صورت پیوسته و به آرامی چربی‌های شکم را آب کنید، نه فوری و سریع. سراغ رژیم‌های لاغری که به شما وعده‌ی کاهش وزن زیاد طی یک هفته را می‌دهند نروید، چون در این رژیم‌های لاغری، تمام گروه‌های غذایی حذف شده‌اند یا اینکه فقط اجازه‌ی خوردن دو سه غذا را به شما می‌دهند. این رژیم‌های لاغری تداوم پذیر نیستند و وزن از دست رفته‌تان خیلی زود برخواهد گشت.
رژیم غذایی متعادل و سالمی را با ورزش همراه کنید تا نتیجه بگیرید. سوخت و ساز شما باید با شیوه‌ی کسر کالری همیشه فعال باشد تا احساس انرژی و رضایت کنید و بتوانید در بلند مدت به چیزی که می‌خواهید برسید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

محققان خون آلوده به کرونا را با ویتامین B2 و نور فرابنفش پاکسازی کردند

رژیم غذایی که عملکرد مغز و حافظه را بهبود می‌بخشد

محاسبه دقیق زمان مرگ با شبیه‌سازی اجساد

نئاندرتال‌ها چند سال بر روی زمین زیسته‌اند؟

طراحی سامانه‌ دارورسانی با استفاده از یک نانوساختار زیست‌سازگار

تصفیه کننده آلاینده‌های رنگی و دارویی تولید شد

تماس دست با بینی و پرتاب آب دهان مشمول جریمه شد!

محرز: وقت قهرمانی سیتی در اروپاست

فرهاد حمیداوی وارد فدراسیون فوتبال شد

یک مقصد غیرمنتظره برای بازنشستگی ویدال

اعتراض سرمربی بسکتبال گلدن‌استیت به نژادپرستی ترامپ

جلسه انصاری با سرپرست باشگاه پرسپولیس

آخرین وضعیت 2 خارجی پرسپولیس

خواجه‌وند: در مورد استوکس نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده‌ایم

ساحلی‌باز ایرانی همه نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند

دردسر تازه برای استقلال

دیاباته از فردا در تمرین استقلال

دنیس برگ‌کمپ: آرسنال به خاطر آزمون و خطاهای ونگر افت کرد

استقلال بی سر و صدا با 2 بازیکن جوان قرارداد بست

پرونده فروش آرتور ملو برای بارسلونا همچنان باز است

علاقه‌ کلوپ به ستاره همیشه مصدوم بارسلونا

ویدال: می‌خواهم نهمین قهرمانی پیاپی را در لیگ تجربه کنم

داوید لوئیز جدایی‌اش از آرسنال را تایید کرد

سینما ماشینِ فوتبالی

سقف قرارداد 2 میلیارد تومانی استقلال برای فصل بعد

مهاجم جنجالی دادگاهی شد

رویای سردار

10 روز پایانی برزخ برای پادوانی؟

5 گل برتر هفته بیست و هشتم بوندسلیگا

انتقاد رودی فولر به حضور آرایشگرهای بازیکنان در اردو

معاونان حقوقی و اقتصادی باشگاه استقلال منصوب شدند

تعویق یک ساله مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا در چین

پرسپولیس به دنبال مجوز برای بازی تدارکاتی

خبر بد برای فوتبال ایران

خاطره جالب بابایی از مرحوم حجازی

کاله رسما از لیگ‌ والیبال کنار رفت

شرط بشار رسن برای بازگشت به ایران

تیپ این روزهای دیوید بکهام و همسرش

داور دربی دکتر شد

بازی دوستانه سایپا لغو شد

مخالفت منچستریونایتد با تعویض پوگبا

مسابقات جهانی کشتی به سال 2021 موکول می‌شود

برگزاری جلسه هیئت مدیره پرسپولیس با حضور عضو ناراضی

آخرین میخ‌ها به تابوت مشروعیت اسکوچیچ

کومان و استنلی کی‌روش چهارشنبه در ایران

عضو هیات مدیره پرسپولیس باز هم پاسخگوی خبرنگاران نبود!

تأیید ابتلای 15 عضو باشگاه سامپدوریا به ویروس کرونا

پایان ماجرای پرسپولیس و استوکس؟

شاعرانه/ "نگران نیستم همه چیز درست می شود" از سیمین بهبهانی

«آوازی برای وطن» دوباره خوانده شد