آریا بانو

آخرين مطالب

نکاتی که قبل از توسعه خانه هوشمند باید بدانید گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، توسعه خانه هوشمند روز به روز در حال افزایش بوده و تعداد کاربران این فناوری نو ظهور نیز در حال گسترش است. کاربران خانه هوشمند می توانند ساعاتی قبل از ورود به خانه با متصل شدن به اینترنت از روشن بودن سیستم گرمایشی، مرتب و کشیده شدن پرده ها و یا از پخته شدن غذا و روشن بودن اجاق گاز مطلع شوند.
توسعه خانه هوشمند به بسیاری از امور خانه کمک می کند و افراد می توانند وقت بیشتری را در کنار خانواده و فرزندانشان سپری کنند. خانه های هوشمند با امکان کنترل از راه دور در امور خانه می توانند ایمنی و امنیت خانه را افزایش دهند. سیستم کنترل خانه فقط شامل سیستم گرمایشی و سرمایشی نمی شود و سیستم های متنوعی نظیر روشنایی، آب و هوا، سیستم تفریحی و لوازم خانگی می شود. حتی امکان دارد سیستم کنترل خانه دستگاه های امنیتی خانه یا سیستم دسترسی و اعلان های هشدار دهنده را در بر بگیرد.
از مزایای توسعه خانه هوشمند می توان به تبدیل خانه به فضایی ایمن تر، صرفه جویی در مصرف انرژی و یا مکانی سرگرم کننده برای زندگی اشاره کرد.
شاید برای افرادی که نام خانه هوشمند را می شنوند سوال پیش بیایید که چرا باید دست به هوشمند سازی خانه بزنیم؟ زیرا با هوشمند کردن خانه به کارهای منزل به طور منظم رسیدگی می شود و حفاظت و امنیت در منزل بالاتر می رود و در نهایت در مصرف انرژی و پول صرفه جویی صورت می گیرد.
اگر از تعویض اپلیکیشن های مختلف بر روی گوشی هوشمند تان خسته شده اید، یا اگر می خواهید دستگاه های هوشمندتان با یکدیگر تنظیم شوند، در ادامه این مطلب به مواردی اشاره شده که در توسعه خانه هوشمند و خرید لوازم خانگی هوشمند به شما کمک می کند تا از ابتدا تصمیمات درستی بگیرید.
مطمئن شوید که دستگاه های هوشمندتان همه با یک فرکانس کار می کنند

آریا بانو

آریا بانو


امروزه متوسط فرکانس برای دستگاه های هوشمند 2.5 گیگاهرتز وای فای در نظر گرفته شده است. پروتکل های دیگری در اطراف هستند که شامل ZigBee و Z-Wave می شود که برای عملکرد در فرکانس های رادیویی ساخته شده اند. اگر دستگاهی دارید که از Z-Wave برای اتصال استفاده می کند و دستگاه دیگری از وای فای، کار کردن آن ها با یکدیگر غیر ممکن است.
تنها استثنا در این قانون دستگاه های premium Echo هستند که به منظور پذیرش سیگنال های ZigBee و وای فای طراحی شده اند تا انواع مختلفی از دستگاه های هوشمند را با وجود یک سیستم عامل متصل کنند. اگر می خواهید همه دستگاه هایتان با یکدیگر کار کنند باید از هم موج بودن دستگاه هایتان مطمئن شوید.
دستگاه های فعلی شما با چه مواردی سازگار هستند؟

آریا بانو

آریا بانو


بررسی کنید که دستگاه های هوشمندتان با چه سیستم عامل هایی سازگار هستند. به خاطر داشته باشید که به مرور زمان سیستم عامل ها به روز می شوند، پس بررسی مجدد آن ها و به روز رسانی کردن سیستم های عامل را فراموش نکنید.
گزینه مدیریت خانه هوشمند را انتخاب کنید

آریا بانو

آریا بانو


در بعضی موارد ممکن است متوجه شوید که چندین سیستم عامل در دستگاه های هوشمند شما کار می کند یا اگر هنوز دستگاه های هوشمند زیادی ندارید، می توانید گزینه های بسیاری برای سیستم مدیریت مرکزی داشته باشید. سیستم عامل های رایج برای انتخاب این مورد شامل موارد زیر می شوند:
اپل هوم کیت : اگر همه لوازم با هوم کیت سازگار هستند، می توانید همه ی آن ها را از طریق اپلیکیشن هوم و سیری کنترل کنید که برای مدیریت آسان ایده آل است.
الکسا : الکسا گسترده ترین سازگاری دستگاه هوشمند در بازار شناخته شده که این دستیار و اپلیکیشن صوتی انتخاب خوبی برای یکی کردن مجموعه وسیعی از دستگاه های هوشمند در یک خانه است. همچنین الکسا از روتین ها و سایر تنظیمات پیچیده تر پشتیبانی می کند.
گوگل اسیستنت : در حالی که سازگاری گوگل اسیستنت چندسال پیش شاهد لرزشی بود، بسیاری از دستگاه ها هنوز با گوگل اسیسنت سازگار هستند. اما اگر فقط دستگاه Nest خریداری می کنید، می توانید همه وسایل را از طریق اپلیکیشن Nest کنترل کنید.
SmartThings : سیستم عامل SmartThings سامسونگ از نظر امنیتی بسیار مناسب است، همچنین می تواند از سایر دستگاه های هوشمند پشتیبانی کند.
در صورت لزوم برای مدیریت دقیق یک اپلیکیشن مستقل انتخاب کنید

آریا بانو

آریا بانو


اگر می خواهید به صورت تمام وقت تمام دستگاه ها هوشمندتان را از طریق یک اپلیکیشن مستقل مدیریت کنید، لازم است که خریدهای خود را به یک برند محدود کنید. سیستم عامل های گسترده برای کنترل و دستورات عمومی مناسب هستند. اما دستیابی به تنظیمات ممکن است نیاز به اپلیکیشن خاص از یک برند داشته باشد. برای حل کردن این مسئله باید مطمئن شوید که تمام دستگاه هایتان از یک برند مشابه هستند و در همان اپلیکیشن با یکدیگر کار می کنند.
برند های معروف اپلیکیشن ها که با مجموعه‌ای از دستگاه های هوشمند در یک خانه سازگار هستند شامل: TP-Link Kasa، Nest، Belkin WeMo، Lutron، Wink و Philips Hue می شوند و با توجه به نوع دستگاه های هوشمندتان مورد استفاده قرار می گیرند و ممکن است کنترل همه لوازم از طریق یکی از این اپلیکیشن ها امکان پذیر باشد. همچنین می توانید یک سیستم عامل مانند الکسا را برای کنترل انتخاب کنید.
فقط دستگاه های جدید سازگار با اپلیکیشن و سیستم عامل خود را انتخاب کنید

آریا بانو

آریا بانو


شما با انتخاب یک سیستم عامل و اپلیکیشن از یک برند در ایجاد همه کارها با یکدیگر به مشکلی بر نخواهید خورد. سیستم عامل هایی که در موارد فوق ذکر شد در اختیار شما خواهند بود پس نگران از دست دادن پشتیبانی نباشید.
به روزرسانی ها را فراموش نکنید

آریا بانو

آریا بانو


در آخر به روز رسانی های دوره ای برای همه ی دستگاه ها و اپلیکیشن های خود را فراموش نکنید. این کار باعث می شود که آن ها سازگار بمانند و مشکلات ساده را به صورت خودکار برطرف کنند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/285266/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

معرفی 5 فیلم هندی برتر 2024

اجرای خصوصی تصنیف «جام مدهوشی» از علی اصغر شاه زیدی

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی