آریا بانو

آخرين مطالب

قرنطینه سطح 3 علیه کرونا در حال اجراست اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرنطینه سطح سه علیه کرونا در حال اجراست. آنچه منتقدان درباره قرنطینه می گویند اعمال حکومت نظامی است که امکانپذیر نیست و تبعات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دارد.
کیانوش جهانپور روز یکشنبه (سوم فروردین) در کنفرانس خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به پرسش ایرنا درباره نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره قرنطینه افزود: قرنطینه کار عجیب و غریبی نیست و سطوح مختلفی دارد، آنچه از زمان اپیدمی کرونا در ایران و حتی قبل از آن با قرنطینه کردن فردی دانشجویان بازگشته از چین اجرا شد و بعد از آن هم با تعطیلی مدارس، دانشگاهها و اکنون مراکز خرید و مغازه ها انجام شد و توصیه به مردم برای قرنطینه خانگی، همان سطح سه قرنطینه است که با مشارکت مردم انجام می شود.
وی گفت: آنچه مد نظر برخی افراد درباره قرنطینه است که بعضا موجب شبهه می شود، عموما اجرای نوعی حکومت نظامی و اقدامات شدید قهری است که به نظر ما نه ممکن و مطلوب است و امکان برقراری آن در کشور وجود ندارد و مطلوبیت و اثربخشی مد نظر را نیز نخواهد داشت. در کشورهایی هم که این سطح از قرنطینه را اجرا کرده اند لزوما خروجی مطلوب و راهگشایی نداشته است و بلکه عوارض و تبعات اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی خواهد داشت که اثرات و خسارات آن از شیوع بیماری بیشتر بوده است.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: با این اوصاف سطح سه قرنطینه برای مهار اپیدمی ویروس کرونا در کشور ساری و جاری است و این نوع قرنطینه باید باشد و در حال اجراست و قرنطینه سطح چهارم در کشور ما قابل اجرا نیست.
شیوع 40 تا 70 درصدی کرونا مد نظر نیست
وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره احتمال شیوع و ابتلای 40 تا 70 درصدی مردم برای گذر از اپیدمی کرونا گفت: چنین وضعیتی مد نظر وزارت بهداشت نیست. قاعدتا تمام تلاش این است که تعداد کمتری مبتلا شوند و همین افراد مبتلا هم در بازه زمانی طولانی تر اتفاق بیفتد که نظام بهداشتی- درمانی توانایی پاسخگویی به بیماران کووید 19 را داشته باشد. بنابراین نه از شیوع 40 تا 70 درصدی استقبال می کنیم و نه چنین انتظاری داریم.
جهانپور افزود: ابتلای این تعداد به بیماری کووید 19 و حتی ویروس سریع الانتقال دیگری هم اگر باشد ممکن نیست.زیرا اغلب افراد مبتلا نمی شود و همه افرادی هم که مبتلا می شوند درچار عوارض شدید نمی شوند بنابراین این سیاست درستی نیست و بیشتر افرادی هم که این حرفها را در دنیا می زنند بیشتر سیاسیون هستند تا پزشکان و اپیدمیولوژیست ها.
وی در پاسخ به پرسشی درباره شایعه شیب نزولی اپیدمی کرونا گفت: چنین استنباطی نداریم و هنوز زود است که به مرحله نزولی کرونا برسیم البته به علت تعطیلات نوروز ممکن است برخی آزمایشگاهها مثلا یک روز تعطیل باشند و نمونه گیری ها کمتر انجام شود اما اظهار نظر در مورد ورود به شیب نزولی اپیدمی کرونا زود است البته بر اساس گزارش ها در برخی بیمارستانها روند ورود بیماران جدید روند کندشده تری دارد اما این به معنای ورود به شیب نزولی این بیماری نیست.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: البته مردم می توانند با در خانه ماندن و نرفتن به دید و بازدید و پارک ها و مراکز خرید ورود به این مرحله را تسریع کنند و امیدواریم با این همکاری مردم، روند کند شده ورود بیماران در بیمارستانها استمرار داشته باشد.
تخلف مدعی طب اسلامی
جهانپور درباره فرد مدعی طب اسلامی که در یکی از بیمارستانها برای درمان کرونا حضور پیدا کرده و ویدئوی آن منتشر شده است، گفت: ویدئوی فرد موصوف و منتسب به طب اسلامی که فردی متخلف است منتشر شده است. هنوز نمی دانیم دقیقا در کدام بیمارستان بوده اما گفته می شود در یکی از بیمارستانهای گیلان بوده است. این کار خلاف قانون و مصداق بارز دخالت در امر درمان و خلاف نص صریح قانون است بنابراین این فرد و هر کس به او کمک کرده باشد متخلف هستند و انتظار داریم دستگاه قضایی و مدعی العموم ورود کند و با این فرد متخلف که موجب تشویش اذهان عمومی شده برخورد قانونی کند.
وی درباره مزایای کادر پرستاری و پزشکی که در خط اول مبارزه با کرونا هستند گفت: همه مردم قدردان کادر درمانی هستند، مزایای این افراد هم بر اساس آنچه سازمان برنامه و بودجه مصوب کرده اعم از مزایای مالی و ارتقای وضعیت استخدامی انجام می شود البته رسیدگی به حقوق این افراد نباید فقط در مقاطع سختی باشد بلکه باید همیشه برای اعمال این مزایا اندیشیده شود. ما هم در وزارت بهداشت باید پیش نگری داشته باشیم و امیدواریم روند رسیدگی به حقوق شغلی کارکنان نظام سلامت همیشگی باشد.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در مورد اعمال محدودیت های تردد نیز همان طور که اعلام شده، کاهش تردد به همکاری مردم بستگی دارد. فعلا بیش از 50 درصد سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم. بسیاری از مراکز خرید هم تعطیل شده اند اگر تصمیمات دیگری هم در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شود ابلاغ می شود البته مسئولان استانی نیز می توانند با توجه به اختیاراتی که دارند در این زمینه تصمیم گیری و اقدام کنند.
جهانپور افزود: اقداماتی که تاکنون مسئولان استانی و در سطح شهرها و حتی روستاها انجام داده اند، بسیار موثر بوده است و البته سطح همکاری نهادهای دولتی، غیر دولتی، خیرین، بسیج و همه نهادها در مبارزه با کرونا کم نظیر بوده است. اقلیتی هم هستند که از روی خودخواهی همکاری نکرده اند که از دستگاههای مسئول می خواهیم با این متخلفان برخورد کنند.
وی گفت: پروتکل درمان کرونا نیز در کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال بازنگری است و به محض ابلاغ آن به مردم اعلام می شود.
همکاری مردم جلوی طغیان کرونا را می گیرد
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: روند بهبود و ترخیص افراد مبتلا به کووید 19 در بیمارستانها در هفته های اخیر نسبت به آمار مبتلایان قابل قبول است البته از آن طرف آمار موارد فوتی نیز نسبت کل مبتلایان بالاست. امیدواریم در روزهای آینده با طغیان مجدد بیماری مواجه نباشیم به حدی که از توان بیمارستانی و امکانات درمانی کشور بیشتر باشد و شاهد پیک مجدد بیماری در کشور یا استانها نباشیم.
جهانپور گفت: اگر مردم از ازدحام و سفر و دید و بازدید پرهیز کنند و در خانه بمانند خدمات رسانی به بیماران با روند کنونی امکانپذیر است اما اگر با هجوم ناگهانی بیماران در بیمارستانها مواجه شویم بر خدمات رسانی در بیمارستانها تاثیر منفی خواهد داشت.
وی افزود: مردم هشدارها را جدی بگیرند و به تصاویری که از کشورهای ثروتمند و پیشرفته اروپایی منتشر شده که با خیل بیماران در بیمارستانها مواجه شده اند نگاه کنند و از سفرهای درون شهری و برون شهری تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره درمان کرونا از طریق پلاسمادرمانی گفت: این روش و روشهای متعدد دیگری در کشور ما و برخی کشورهای دیگر در حال بررسی و کارآزمایی بالینی است و بسیاری از این روشها مجوز کمیته اخلاق پزشکی را هم گرفته است و اگر هر کدام از این روشهای درمانی و دارویی موفقیت آمیزتر باشد با تایید کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد استقاده قرار می گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/284213/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با متولدین هر ماه چه چیزی حال میده؟

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

بجران کمبود 3 داروی اصلی برای این بیماران

خطر ناباروری با این نوع از رژیم های لاغری

دارالترجمه رسمی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

با 7 مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

کبد سالم با مصرف این ویتامین ها

ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

خلاقیت منحصر بفرد عاشقان باغ ارکیده در جزیره مالدیو / نفیسه روشن رونمایی کرد

حرف های دلی و عاشقانه بازیگر سریال پدر پسری برای همسرش در سالروز تولدش / به هر تپش قلبم جون دادی

امید اسماعیل خانی پسر گوهر خیراندیش و همسر در خانه ابدی پدرش با رونمایی از سنگ قبر بازیگر معروف

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد