آریا بانو

آخرين مطالب

چرا سخت‌ترین تمرینات شکم هم برای من کارساز نیست؟ پزشکي

چرا سخت‌ترین تمرینات شکم هم برای من کارساز نیست؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مجله اینترنتی تناسب اندام / بنظر می‌رسد مهم نیست که چقدر سخت تمرین کنید، شما هنوز هم نمی‌توانید به نتایجی که می‌خواهید برسید! ساخت یک شکم شش تکه در یک هفته ممکن نیست، اما اگر هفته‌هاست که برای داشتن شکمی صاف، تلاش می‌کنید و هنوز هم چیزی تغییر نکرده، پس مشکلی وجود دارد. در مقاله‌ی امروز، ما لیستی از دلایل ممکن که چرا تمرینات شکمی شما تاثیر گذار نیستند تهیه کرده‌ایم:
چربی بدن بالا
یکی از رایج ترین دلایلی که چرا تفکیک عضلات شکم اینقدر سخت است، تجمع چربی در شکم است. تفکیک عضلات شکم پوشیده شده با لایه‌های ضخیم چربی، به کار بیشتری نیاز دارد. مهم نیست که چند ساعت دراز نشست انجام دهید یا خلبانی بروید، اگر درصد چربی بدنتان را پایین نیاورید، به نتیجه‌ی مورد نظرتان نمی‌رسید. به همین دلیل است که تمرینات کاردیو و رژیم غذایی برای تناسب اندام، اینقدر مهم هستند. شما نمی‌توانید بدون پیروی از یک رژیم غذایی سالم، فقط ورزش کنید. خوردن غذای زیاد بعد از تمرین، شما را از هدف ورزشی‌تان دور می‌کند.
برنامه‌ی ورزشی شما تنوع ندارد
شما نمی‌توانید با همان برنامه‌ی قدیمی روی عضلات شکمتان کار کنید. بعنوان مثال اگر انواع مختلف کرانچ را انجام می‌دهید، کافی نیست؛ چون فقط عضلاتتان را خم می‌کنید و تمام گروههای عضلانی دیگر در بخش میانی بدنتان را بکار نمی‌گیرید. شما باید تمرینات را به صورت دوره‌ای تغییر دهید. حرکات تکراری، کارایی‌شان را از دست می‌دهند. با گذشت زمان، یک برنامه‌ی ثابت به اندازه‌ی قبل موثر نخواهد بود.
بنابراین از ایجاد تنوع در تمرینات نترسید. بجای اینکه فقط یک گروه عضلانی را تقویت و سفت کنید (مانند عضله رکتوس یا شش تکه) دفعه بعد با تقویت عضله مایل شکمی، روال تمرینی‌تان را تغییر دهید. با مربی تناسب اندامتان درباره‌ی راه‌های متنوع کردن برنامه‌ی تمرینی‌تان صحبت کنید.
شما عضلات را تحریک نمی‌کنید
برای تفکیک عضلات شکم، باید عضلات را درگیر و مشغول نگه دارید. مگر در موردی که در حال ایجاد استقامت هستید، لازم نیست که یک تمرین را به دفعات زیاد، تکرار کنید. کلید تفکیک عضلات، رشد ماهیچه‌های شماست. شما باید عضلات شکمتان را تحریک کنید تا حجیم شوند. هنگامیکه تمرین می‌کنید، لایه ای از چربی آب می‌شود و عضلات تخت زیرین را آشکار می‌کند. برای تفکیک عضلات شکمتان، تمرین با وزنه را آغاز کنید.
این کار به به پرورش سایر گروه‌های عضلانی کمک می‌کند. شما همیشه می‌توانید با توجه به اولویتتان، تکرارها را انجام دهید. تکرارها را بصورت متغیر انجام دهید، مثلا اگر امروز 30 تکرار انجام دادید، فردا 15 تکرار انجام دهید. در حالیکه پیشرفت می‌کنید، سختی تمریناتتان را افزایش دهید. به این ترتیب، بدن به یک تمرین ثابت عادت نمی‌کند و تمرینتان، اثربخشی‌اش را از دست نمی‌دهد.
شما به عضلاتتان استراحت نمی‌دهید
برخی از کارشناسان معتقدند که شما برای رسیدن به اندام مورد نظرتان باید هر روز تمرین کنید. اما بجز اینکه یک بدنساز باشید، این کار را نکنید. به خودتان زمان بدهید که بین تمرینات استراحت کنید. وقتی به خودتان برای ترمیم کشیدگی عضلاتتان فرصت ندهید، روز بعد احساس درد خواهید کرد و این مسئله بر کیفیت تمرین شما تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید هفته ای 2 تا 3 بار ورزش کنید. در بقیه‌ی هفته، به خودتان استراحت دهید. هنگامیکه می‌خواهید استحکامتان را افزایش دهید، می‌توانید طول مدت تمرین عضلات شکمتان را کاهش دهید.
شما وعده‌های غذایی سالم و متعادل نمی‌خورید
ممکن است وسوسه انگیز بنظر برسد که برای تکمیل تمرینتان به یک رژیم غذایی شدید روی بیاورید، اما در مقابل این وسوسه مقاومت کنید. حذف گروه‌های اصلی مواد غذایی از رژیم غذایی‌تان، شما را به نتایج مورد نظرتان نمی‌رساند. به جای محروم کردن خودتان، از یک رژیم با کربوهیدرات کم و پروتئین بالا استفاده کنید. شما هنگام تمرین، به تمام مواد مغذی و انرژی که بدست آورده‌اید، نیاز خواهید داشت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چند راهکار برای مقابله با طرح‌واره‌های ذهنی برای کاهش زنجیره کرونا

شرایط برخورداری از مستمری از کارافتادگی کلی در تامین اجتماعی

چند توصیه برای حفظ سلامت روان در دوران خانه‌نشینی

جانشینان احتمالی آیت‌الله بروجردی چه کسانی بودند؟

وقتی نقی نماینده مجلس را دیوانه می‌کند

چهره ها/ پشت صحنه شکست عشقی رحمت در «پایتخت»

گاف دیگری در سریال «پایتخت»!

چهره ها/ محسن تنابنده مجلسی آدم می‌شود

برخورد با 3330 خودروی مراجعه کننده به بوستان‌های پایتخت

عصبی شدن بهبود با فکر ازدواج مجدد فهیمه

روایت مهران مدیری از بلایی که کرونا بر سر سرمایه‌داران آورد

حسادت نقی به بهبود بخاطر دعوت احسان علیخانی گل کرد

بهتاش زبونش بند اومد!

چهار مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان بسته شد

سقوط مرگبار خودرو سواری به دره‌

اعلام برنامه مدرسه تلویزیونی برای دوازدهم فروردین

سیزده به خونه!

از شما/شام قرنطینه ای

از شما/با نان تست

13 به خونه!

چهره ها/ امیر مهدی ژوله و دخترش گندم

چهره ها/ کنایه رضا رفیع به پوشش مهناز افشار در لایو اخیرش

وقتی بازیگران ایرانی برای یک وعده غذا به ترکیه می روند!

آمار مخاطبان شش فصل سریال «پایتخت» منتشر شد

شهردار تهران مهمان برنامه «دو نیمه ماه» می‌شود

وقتی نقی پز دسته و دلبازی نماینده مجلس را می‌دهد

بحث ارسطو با نقی سر وضو گرفتن

تیکه فهیمه به گرانی‌های چند سال اخیر

انتصاب جدید در معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش

اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره انتشار نسخه کاغذی رسانه ها

درد و دل با خانواده داغ دیده شهدای سلامت

مرامِ امام سجّاد علیه السلام

مواردی که قبل از عاشقی باید بدانید

سلام به امام مهربانی ها از راه دور

نمای رنگین‌کمان از آسمان!

هنری جذاب برای آرامش درون

جدال خونین دو شکارچی با شیر شجاع

بوسه امام سجاد علیه السلام بر دست فقیر

صوت/ سوره‌ای که امنیت شما را تامین می‌کند

تهیه مافین با شکلات در قرنطینه

ساده ترین و خوشمزه ترین فیله سوخاری

فوت و فن های تهیه سالاد الویه مرغ

از شما/چلبک

از شما/بادمجان شکم پر

در روزهای قرنطینه این غذاها را نخورید

آموزش نقش حنای هندی دخترانه

با ساخت کاردستی سیزده را به در کنید!

چهره ها/ قیافه خندان و شادان غزل شاکری در قرنطینه

سوتی جدید در سریال «پایتخت»؛ حضور تصویربردار در کادر تصویر

چهره ها/ چالش عکس سیاه و سفید پردیس احمدیه