آریا بانو

آخرين مطالب

20 دقیقه ورزش برای از بین بردن سلولیت‌های پوست پزشکي

20 دقیقه ورزش برای از بین بردن سلولیت‌های پوست
  بزرگنمايي:

آریا بانو - برنافیت / در زیر پوست رشته ای از بافت های همبند وجود دارد که به دلیل تغییر در بافت ها و تبدیل عضله به چربی، ریز موج هایی به نام سلولیت بر روی پوست ایجاد می کند. ترکیب ورزش های کاردیو، قدرتی و حرکات کششی با یک رژیم غذایی سالم به رفع سلولیت کمک می کند.
پیش از آنکه بخواهیم ورزش خاصی برای رفع سلولیت معرفی کنیم، باید بدانیم سلولیت چست و چگونه ایجاد می شود؟ سلولیت به ناهمواری های سطح بدن در قسمت هایی چون کشاله های ران، شکم و باسن اطلاق می شود. دو دلیل برای سلولیت وجود دارد. اولین دلیل آن تغییر در بافت هاست که به دلیل ضخیم شدن رشته های بافت همبند و نازک شدن پوست در اثر افزایش سن رخ می دهد و دومین دلیل آن از دست دادن 2٫5 کیلو عضله و جایگزینی آن با 7٫5 کیلو چربی به ازای هر 10 سال در زنان می باشد.
ورزش هایی که در ادامه معرفی شده اند، باسن، ران ها و شکم را هدف قرار می دهند و ترکیب آنها تاثیرشان را چند برابر می کند. انجام این ورزش ها با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و حرکات کاردیو به رفع سلولیت کمک می کند.
نکته: از رژیم های سر سخت بپرهیزید، چرا که سلولیت را تشدید می کنند. وقتی به سرعت وزن شما کاهش می یابد، این بافت ماهیچه ای شماست که از بین می رود.
حرکات ورزشی مناسب برای رفع سلولیت
این ورزش 20 دقیقه ای 3 مرحله ای را 3 بار در هفته انجام دهید تا سلولیت های به مروز از بین بروند.
مرحله ی اول: کاردیو ابتدا با 2 دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط، دوچرخه سواری یا بالا رفتن از پله ها بدن خود را گرم کنید. شدت حرکات را به مدت 8 دقیقه افزایش دهید. شدت ورزش های شما باید به حدی باشد که بتوانید نفس بکشید، اما به سختی بتوانید جملات را ادا کنید. شدت حرکات را پایین بیاورید و برای 2 دقیقه حرکات کول داون انجام دهید.
مرحله ی دوم: قدرتی یک ست 10 تا 15 مرتبه ای از هر یک از ورزش های زیر انجام دهید. از یک وزنه ی سنگین استفاده کنید تا ماهیچه های شما درگیر شوند. زمانی ماهیچه های شما خسته می شوند که حتی یک حرکت دیگر هم نتوانید انجام دهید. وقتی 15 مرتبه ی شما تکمیل شد، وزنه ها را به تدریج اضافه کنید. حالا سرعت را پایین بیاورید
مرحله ی سوم: انعطاف پذیری پس از هر ورزش قدرتی باید ماهیچه های درگیر، کشیده شوند. هر کشش را یک بار انجام دهید و 20 ثانیه بمانید. این کشش تاثیر ورزش قدرتی قبل را تا 20 درصد افزایش می دهد.
ورزش های بیشتر برای رفع سلولیت
در ادامه ی مراحل سه گانه ی بالا، ورزش های زیر نیز به رفع سلولیت کمک می کنند.
Dumbell Squat

آریا بانو


طوری بایستید که پشت شما به صندلی، دمبل ها در کنار بدن و دست ها به سمت داخل باشد. کمر را صاف کنید. طوری از زانو و باسن خم شوید که انگار می خواهید بنشینید. اجازه ندهید زانوها از پنجه های پا جلوتر بیایند. فقط به صندلی دست بزنید و سپس کمر را صاف کنید و بلند شوید.
در ادامه ی این حرکت در حالت دراز کشیده کشش همسترینگ را انجام دهید. به پشت دراز بکشید و پاها را دراز کنید. سپس با یک حوله یا ریسمان پا را به سمت قفسه ی سینه بکشید.
Lunge

آریا بانو


بایستید و پاها را در کنار هم جفت کنید. دمبل ها را در کنار بدن و دست ها را به سمت داخل قرار دهید. با پای راست یک قدم بزرگ به جلو بردارید. پای راست را ثابت نگه دارید، سپس به آرامی زانوی چپ را به سمت پایین بیاورید. زانوی راست شما باید با زاویه ی 90 درجه خم و کمرتان صاف باشد. روی پای راست فشار بیاورید و به وضعیت شروع بازگردید. با پای چپ تکرار کنید.
این حرکت را با یک کشش ایستاده تکمیل کنید. صاف بایستید و به آرامی پای راست را به سمت باسن بکشید. با پای چپ تکرار کنید.
Advanced Step-Up

آریا بانو


دمبل ها را در دست بگیرید و هر دو پا را روی استپ بگذارید. حالا پای چپ را روی استپ بگذارید و با پای راست به عقب قدم بردارید. پیش از اینکه با پای خود زمین را لمس کنید، روی پای چپ فشار بیاورید تا پای راست بالا بیاید. یک ست از حرکات را انجام و سپس تغییر جهت دهید.
این ورزش را با کشش سرین در حالت خوابیده تکمیل کنید. به پشت دراز بکشید و پاها را بکشید. هر یک از زانوها را به طور متناوب به سمت قفسه ی سینه بکشید.
Scissors Press
یک کش ورزشی را آزادانه به دور زانوها ببندید. به پشت دراز بکشید و بازوها رادر کنار بدن روی زمین قرار دهید. حالا پاها را صاف بالا ببرید. پاهای شما باید به قدری کشیده شوند که کش سفت شود. پاها را تا جایی که می توانید از هم باز کنید. هرگاه کشش زیاد شد، به وضعیت اولیه درآیید.
برای تکمیل این ورزش، به پشت دراز بکشید و مچ پای راست را روی زانوی چپ بگذارید. حالا پای چپ را به سمت قفسه ی سینه بکشید. پاها را جا به جا کنید.
Inner Thigh Squeeze
آخرین حرکت ورزشی مناسب برای رفع سلولیت همین حرکت است. به پشت دراز بکشید و بازوها را در کنار بدن قرار دهید. زانوها را کمی خم کنید و پاها را طوری قرار دهید که با بدن زاویه ی 90 درجه بسازد. یک توپ ورزشی را در میان پاهای خود قرار دهید. پاها باید انعطاف پذیر باشند. تا جایی که می توانید پاها را به هم فشار دهید. زانوهای شما باید کمی خم باشند. وقتی مقاومت آنقدر زیاد شد که دیگر نتوانستید مقاومت کنید، 3 ثانیه در این وضعیت بمانید. سپس پاها را به وضعیت اولیه باز کنید.
برای تکمیل این حرکت، کشش پروانه را انجام دهید. بنشینید و کف پاها را به هم فشار دهید. دست ها را روی قسمت داخلی ران ها قرار دهید و زانوها را به بغل ببرید. حالا از باسن به سمت جلو خم شوید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

هریت؛ داغ بر پیشانی انسان

مجموعه‌های موفق نوروزی در تاریخ سریال‌سازی تلویزیون

15 خوراکی جادویی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند

«پایتخت 6» در نوروز 99 تمام نمی‌شود/ قسمت آخر طلب مخاطبان!

پاسخ شفاف تهیه‌کننده «ایل دا» به ادعای کرونایی «مجید مظفری»

چرا مهران مدیری و مهمانانش در «دورهمی» مشکی پوش هستند؟

کشف استعداد فوق العاده آواز یک میوه فروش ساده در عصرجدید

دلبری بهبود از فهیمه با بلندکردن ارسطو از زمین

اکران فیلم‌های مهم سونی یک سال به تعویق افتاد

«ما همه با هم هستیم» سقوط آزاد کارگردان صاحب سبک

«کامیون» یک کمدی پاک است

چهره ها/ عکس الناز حبیبی با کلی تبریک و خسته نباشی

مهران مدیری بیخیال ازدواج نکردن امید حاجیلی نشد

چراغی پور: آسیب شناسی مشکلات آپارتمان نشینی در «میانبر»

ویروس کرونا به پایتخت 6 رسید

اجرایی که باب دل آریا عظیمی نژاد نبود

چهره ها/ عکس های بهاری و شادمانه سوگل طهماسبی

هندی خواندن عمو پورنگ در مسیر رفتن به استودیو

موزیک ویدیو جهانی ویروس کرونا

پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت فرا رسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی

چشمک‌ بازی

آمار جدید کرونا در ایران؛ برای چهارمین روز تعداد مبتلایان روزانه ثابت ماند

نسخه ایرانی سریال «فرار از زندان»

آماری از رانندگان متخلفی که 500 هزار تومان جریمه شدند

آمارهای جدید از کرونا در ایران

«کرونا» قم را خلوت کرد

ریشه ضرب المثل/ داستان آواز خر در چمن

نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی با راز و رمز‌های خاص

ترفند عجیب شهروند انگلیسی برای دور زدن مقررات منع آمد و شد!‌

از شما/کیک تابه ای، لطفا در بخش آشپزی من

از شما/کرم کارامل بسیار خوشمزه من

از شما/ابگوشت گوسفندی 😋😋😋

شیرینی ها/ نان شکری، تنوعی برای روزهای قرنطینه

12 بیماری که با بیماری های دیگری اشتباه گرفته می شوند

روش پاکسازی فنجان و لیوان های کثیف

نکاتی درباره‌ی استفاده از رنگ‎های گرم در دکوراسیون

بررسی اجمالی مشارکت زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران

راهنمای خرید یخچال و نکاتی که باید بدانید

دانستنی‌های جدید درباره‌ی ویروس کرونا

چگونه بر احساس انزوای دوران قرنطینه غلبه کنیم؟

اگر نمی‌دانید که می‌خواهید در آینده چه‌کاره شوید، بخوانید

پرداخت بسته معیشتی ویژه کرونا به حدود 3 میلیون نفر

راه شکست زنجیره کرونا در کشور خودمان هستیم

متوفیان کرونا در قطعه خاصی دفن می‌شوند؟

تدابیر سفت و سخت پلیس برای 13 به در

سیزده به در بریم بیرون کرونا بگیریم!

غذای اصلی/ طرز تهیه پیراشکی برنج

دارویی برای درمان کرونا که سازمان غذا و داروی آمریکا به آن مجوز داد

انتخاب لوکیشن فصل های بعدی «بریم بسازیم» توسط مخاطبان

خوش وبش با مزه مهران مدیری و امید حاجیلی