آریا بانو

آخرين مطالب

با تنفس صحیح، ریه ها را تقویت کنید پزشکي

با تنفس صحیح، ریه ها را تقویت کنید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / یک فیزیوتراپیست گفت: این روزها به علت شیوع مشکلات ریوی ناشی از ویروس کرونا، تقویت ریه ها و شیوه های صحیح تنفس بیش از پیش باید مورد توجه عموم قرار گیرد
اظهار کرد: توان بخشی ریه یکی از شاخه‌های مهم فیزیوتراپی است که به حفظ عملکرد سیستم تنفسی در شهروندان به ویژه بیماران تنفسی و بیماران بستری در بخش های مختلف بیمارستان کمک می کند و لازم است که همه افراد، چند تمرین ساده و عمومی را برای افزایش ظرفیت تنفسی خود آموزش ببینند.
وی تصریح کرد: در حیطه توانبخشی ریه، تمرین ها و تکنیک های بسیار متنوع و تخصصی وجود دارد که بستگی به نوع بیماری تنفسی، میزان و محل درگیری ریه فرد، توسط فیزیوتراپیست تجویز می شود.
این فیزیوتراپیست افزود: اولین نکته که باید مورد توجه قرار گیرد، اصلاح الگوی تنفسی است. بسیاری از مردم الگوی تنفسی سینه ای دارند و در این الگو از عضلات کمکی تنفس استفاده می شود که تنفس سطحی است و عمیق نیست، در حالی که در الگوی تنفس شکمی یا دیافراگماتیک که الگوی طبیعی تنفس است، نفس عمیق تر بوده و منجر به افزایش ظرفیت تنفسی فرد می‌شود.
وی تصریح کرد: یک تمرین مفید برای الگوی تنفس شکمی این است که فرد باید دست خود را روی شکم گذاشته و عمل دم را به مدت دو ثانیه از طریق بینی انجام دهد و سعی کند هوا را زیر دستان خود بفرستد و هنگام دم شکم را به سمت بیرون حرکت دهد
سکوت ادامه داد: در مرحله دوم از تنفس شکمی، بعد از دو ثانیه دم، فرد باید به مدت چهار ثانیه بازدم خود را از طریق دهان به بیرون بفرستد، در حالی که لب ها حالت غنچه ای داشته باشند. این الگوی تنفس برای اثربخشی بیشتر باید هر دو ساعت، 5 تا 10 مرتبه تکرار شود.
این فیزیوتراپیست افزود: تمرین دوم، تمرین حبس نفس یا نگه داشتن نفس است که فرد دو ثانیه دم از طریق بینی انجام می دهد، سپس دو ثانیه هوا را داخل ریه‌ها نگه می‌دارد و بعد 4 ثانیه بازدم را از طریق دهان انجام می‌دهد، دو ثانیه صبر می کند و سپس این تمرین را پنج تا 10 بار تکرار می کند.
وی تاکید کرد: ورزش کردن متوسط، مانند نیم ساعت پیاده روی در روز به طوری که ضربان قلب بیش از 120 ضربه در دقیقه نشود، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را در مقابله با ویروس کرونا قوی تر کند.
سکوت ضمن تاکید بر لزوم در خانه ماندن شهروندان، اظهار کرد: در این روزها به علت قرنطینه افراد در منزل، بی‌تحرکی مفرط می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات زیادی شود، بنابراین توصیه می کنم که حتماً در برنامه روزانه خود به مدت 15 تا 20 دقیقه تمرینات هوازی را جای دهند که منجر به حفظ سلامت جسمی و روحی افراد می‌شود.
ویروس کرونا، به ریه های افراد حمله می کند که اگر ریه ها را قوی کنیم، تبادل اکسیژن در بدن بیشتر شده و سیستم ایمنی نیز تقویت خواهد شد. بنابراین بهبود تنفس نه تنها به جلوگیری از ابتلا به کرونا کمک کند بلکه می تواند برای درمان آن هم موثر باشد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

عطسه عجیب این دختر طلا دارد!

ویدیو مادر با صدای سالار عقیلی با بازی گلاب آدینه و دخترش

سید بشیر حسینی در قرنطینه چگونه روزها را سپری می کند

نحوه فعالیت ستاد ترخیص موتورسیکلت در تهران از شنبه

مشق همدلی ایرانیان برای مهار کرونا در سراسر کشور

جدیدترین اخبار و آمار کرونا در کشور

با رئیس یا همکار بدرفتارمان چطور باید کنار بیاییم؟

روش جالب قطع کردن درخت

دستگاهِ برداشت زیتون

بیرانوند مادربزرگا

آموزش تهیه «دادچه» در خانه

پسرفت در آموزش دستشویی کودکان در سن مهد کودک

والدین چگونه می توانند دعوای کودکان را بهتر مدیریت کنند؟

کودکان چگونه از دوران کرونا بگذرند؟

«انتظار» در سینمای ایران

جزئیاتی از اختصاص کمک رفاهی به اعضای خانه سینما

پیشنهاد مجید مظفری برای دوران قرنطینه

اکران در شبکه نمایش خانگی برای فیلم‌های متوسط خوب است

پشت صحنه فیلم مارمولک پس از 17سال توقیف

قتل وحشتناک پدر تهرانی با اره برقی توسط دو دخترش

6 توصیه شغلی برای روز‌های تعطیلی

پیراهن‌های طرح کاغذ دیواری؛ ترند جدید بهار 2020

مشاوره تغذیه برای بهبود یافتگان کرونا ضروری است

تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4هزار و 110نفر رسید

هشدار بارش های شدید و تگرگ در تهران از ساعاتی دیگر

ویدوئی جالب و حیرت انگیز از خانه پیش ساخته

نماهنگ «صبح انتظار»

دعای الهی عظم البلاء با نوای علی فانی

یا اباصالح با نوای سید مجید بنی فاطمه

وقتی عمرت به دنیا باشه!

تنیس بازی کردن در خیابان های خالی نیوجرسی

نماهنگ «شبهای انتظار»

با چشم اشکبار، دعای فرج بخوان

درگیری دو طوطی در آسمان

آموزش تهیه دونات کرمدار در خانه

برای حفظ آمادگی جسمانی در روزهای کرونایی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

«گذشته استمراری» بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره چنای هند

چالش پیاز با محمدرضا حسینی بای

ایجاد 174 هزار فرصت شغلی برای مددجویان توسط کمیته امداد در سال 98

تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4 هزار و 110 نفر رسید

نماهنگ «صبح عید» با نوای صابر خراسانی

کباب در روزهای قرنطینه فقط به این صورت آماده میشه

درمان کرونا با بخور جوش شیرین واقعیت دارد؟

با جوانترین زن میلیاردر جهان آشنا شوید

چهره ها/ داوران عصر جدید به صرف چای

به مناسبت 66 سالگی جکی چان

انسداد شبانه آزادراه تهران-شمال برای نصب تجهیزات

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب: نگران سیلاب نباشید

بارش برف بهاری در تهران

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: کروناویروس را سیاسی نکنید