آریا بانو

آخرين مطالب

8 عادت سمی که هر روز شادی و نشاط را از شما دور می کنند خانواده

8 عادت سمی که هر روز شادی و نشاط را از شما دور می کنند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نمناک / کم داشتن پول یا سرگرمی مانع شادی ما نمی شود . در حقیقت این عادت های سمی ما هستند که دزدکی به سوی ما می آیند و شادی مان را می دزدند . امروز زمانی است که ما این مساله را برایتان روشن می کنیم تا اگر اشتباه می کنید، اشتباهتان را بدانید و اولین قدم در توقف خود نابودی و ایجاد فضایی برای شادی آسان تر را فراهم کنید .
ما در این بخش از رازهای موفقیت در کارو زندگی نشان می دهیم که چطور از 8 عادت زیر خلاص شوید .همچنین نکاتی درباره نحوه شروع تغییر قوانین پیرامون آن ها را پیدا خواهید کرد زیرا خوشبختی چیزی است که ما صرفاً مسئول آن هستیم.
1. احساسات خود را خفه می کنید :
اغلب به ما گفته شده که نباید هیچ گونه احساسات نا خوشایندی را از خود نشان دهیم . این داستان معمولاً از دوران کودکی شروع می شود - ما چیزهایی مانند "گریه نکن" یا "ناراحت نشو" را شنیده ایم و کم کم یاد گرفتیم که چطور احساسات منفی مان را پنهان کنیم اما این رفتار معمولاً منجر به تجربه زندگی بدتری می شود .
طبق نظر متخصصان تقلا کردن با احساسات منفی باعث می شود که عواطف مثبت را نیز بی حس کنیم چون نمی توانیم چیزی را که می خواهیم انتخاب کنیم یا نمی خواهیم که حتی احساسشان کنیم .
این امر همچنین منجر به ارتباطات و روابط ضعیفی می شود و بسیاری از بخش های زندگیمان را تحت تاثیر قرار می دهد ، همچنین شایان ذکر است که خاموش شدن عواطف می تواند منجر به بروز تعدادی از مشکلات سلامتی شود . برای مثال ، روش های غیر سمی مثل انجام حرکات موزون بسیاری وجود دارند که اجازه می دهند احساسات مان را خارج کنیم .
2. اجازه نمی دهید دچار اشتباه شوید :
فراموش نکنید که حتی برخی اختراعاتی که زندگی ها را تغییر دادند تصادفا ایجاد شدند . باطری قلب، فر مایکروویو و حتی پنی سیلین در بین آن موارد قرار دارند و مهم تر از این ، می توان گفت که شما یک کمال گرا در رزومه خود هستید . اما آیا واقعاً در زندگی واقعیتان این موضوع شما را شادتر می کند ؟
ما اینطور فکر نمی کنیم، چون شما پیوسته در تلاش برای رسیدن به ایده آل ها هستید که واقعاً وجود ندارد و حتی کوچک ترین اشتباهات می تواند شما را ناراحت کند و منجر به اضطراب ، اختلالات در خوردن و دیگر مشکلات سلامتی شود .
باید به خودتان اجازه دهید اشتباه کنید و دیدگاه خود را در مورد شکست تغییر دهید و برای ساده تر کردن این مسیر جدید، فقط کلمات توماس ادیسون را به خاطر داشته باشید، " من 10.000 بار شکست نخورده ام. من با موفقیت 10.000 روش پیدا کرده ام که کارساز نخواهند بود. "
3. ترجیح می دهید که قربانی باشید :
مقصر دانستن بقیه افراد یا شرایط برای عدم موفقیتتان یک راه سریع برای نارضایتی ها است . خیلی ساده است که همه چیز را به خاطر کار سرزنش کنیم ؟ تقصیر من نبود ، تقصیر ترافیک بود . نمی توانید به مرخصی بروید ؟ این تقصیر من نیست ، تقصیر آن هایی است که نمی خواهند پول بیشتری به من بدهند است و با این وضعیت، شما هرگز نمی توانید مسائل "ناعادلانه" را کنترل کنید.
بیایید در این بخش از نمناک نگاهی نزدیک تر به اولین وضعیت بیندازیم تا اوضاع را واضح تر ببینیم . زمانی که می گویید مشکل از ترافیک است ، نمی توانید هیچ کاری در مورد آن انجام دهید ؟ ترافیک امروز، فردا و چند روز پیش هم همیشه وجود دارد . پس آیا برای بقیه عمرتان هم دیر خواهید کرد ؟
اما وقتی می گویید که این شما هستید که مسئول دیر کردن خود هستید ، به خود اقیانوسی از انتخاب ها را می دهید . شما می توانید زودتر بیدار شوید یا می توانید از رئیستان بخواهید برنامه کاری شما را تغییر دهد .
حتی می توانید تصمیم بگیرید که صبح در نزدیکی دفتر خود به باشگاه بروید تا بتوانید بعد از آن به کارتان ادامه دهید و سعی کنید به هر چیزی که در زندگی تان از این زاویه رخ می دهد نگاه کنید و به جای دیدن موانع ، شروع به دیدن فرصت ها خواهید کرد .
4. فکر می کنید که ذهن خوان هستید :
شما یک انسان معمولی هستید و نمی توانید واقعاً بگویید که فکر افراد را می خوانید. با این حال، افکاری مانند "من در چشمان آن ها احمق به نظر می رسم" یا "آن ها احتمالاً فکر می کنند که من خیلی کسل کننده هستم"، هر روز به سر ما وارد می شود.
در اینجا توصیه هایی ساده برای این نوع از موقعیت ها وجود دارد :خود را تحقیر نکنید و به جای آن باور کنید که مردم به بهترین شکل درباره شما فکر می کنند. این دیدگاه، اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد و به شما در برقراری ارتباط شفاف کمک خواهد کرد و همچنین متوجه خواهید شد که درخواست کمک در زمانی که هیچ فرضیاتی ارائه نمی کنید آسان تر است .
5. کینه دارید :
اول کینه می تواند اثرات منفی سلامتی داشته باشد - از افسردگی خفیف تا مشکلات حاد قلبی و عروقی و زمانی که افسرده هستید یا از مشکلات قلبی رنج می برید ، سخت است که شاد باشید.
دوم، باید بدانید که اگر به این روش واکنش نشان می دهید باید یک مشکل عمیق تر در شما وجود داشته باشد . این مشکل می تواند از عزت نفس پایین گرفته شده باشد تا دیگر مسائلی که در مورد آن احساس ناراحتی می کنید.
یک مثال کوچک، اگر کسی به شما بگوید احمق هستید، اگر بدانید که حقیقت ندارد به شما آسیبی می رساند؟ قطعا نه، به همین دلیل است که این فرصت بزرگی برای شما است که از آن آگاه باشید . اگر آگاه باشید ، می توانید هنگامی که احساس می کنید کسی به شما آسیب روحی می زند، روی پیشرفت خود کار کنید.
سوم این که شما فقط به خودتان آسیب می رسانید. شما آن وضعیت منفی را به یاد می آورید و به طور مداوم آن را در ذهن خود نگه می دارید و دوباره احساس عصبانیت یا درماندگی می کنید .
وقت و انرژی ارزشمند خود را صرف چیزی که نمی توانید تغییر دهید هدر می دهید. آیا بهتر نیست به یک درمانگر مراجعه کنید و یاد بگیرید چطور اجازه دهید آن را رها کنید و زندگی خود را با چیزهای خوب تری پر کنید ؟
6. به نظرات دیگران وابسته هستید :
یک دقیقه صبر کنید تا به این فکر کنید که چطور می توانید تاثیر "درستی" را روی افراد دیگر بگذارید . و هر چند وقت یکبار شما را خوشحال می کند . اگر می بینید که این مقیاس به نفع شما نیست ، زمان آن رسیده که بر روی ارزش های خود تجدید نظر کرده و خودتان را انتخاب کنید زیرا به گفته متخصصان افراد وابسته به احتمال زیاد احساس اضطراب و افسردگی می کنند و قادر نیستند از مرزهای شخصی خود دفاع کنند .
فقط به این فکر کنید که گاهی اوقات ما می خواهیم مردم را تحت تاثیر قرار دهیم و حتی دوست نداریم چیزی را به کسانی که واقعاً به آن ها اهمیت نمی دهیم ، ثابت کنیم . از حالا به بعد ، باید از خودتان بپرسید " آیا من با آن مشکلی دارم یا این کار را به خاطر دیگران انجام می دهم یا نه؟ در هر وضعیتی . شما حتی می توانید پاسخ ها را برای ایجاد "زندگی من" در مقابل "زندگی من" بنویسید . این نتایج ممکن است شما را شوکه کند اما به شما انگیزه می دهد تا حرکت کنید و بیشتر به خودتان اعتماد داشته باشید .
7. بر موفقیت دیگران تمرکز دارید :
در رسانه های اجتماعی ، سخت است که به "دام مقایسه" نیفتید ، لباس های ما به اندازه دخترهای دیگر شیک نیستند، مثل آن ها سفر نمی کنیم و روابط مان به اندازه کافی کامل نیستند . اشتیاق به این چیزها به راحتی می تواند ما را ناراحت کند اما چیزهای مهم را فراموش نکنید .
اول از همه، مردم فقط قسمت هایی را که می خواهند ببینید را نشان می دهند و هیچ تضمینی وجود ندارد که زندگی آن ها آن طور ایده آل باشد و علاوه بر این ، یک اقیانوس برای اثبات این وجود دارد که واقعیت آن ها آنطور که در فیس بوک یا اینستاگرام پخش می شود ، رنگی نیست و در نهایت ، در حالی که شما به دنبال زندگی فرد دیگری هستید، به خودتان بی توجهی می کنید و زمان خود را از دست می دهید تا بتوانید برای رسیدن به موفقیت خودتان خرجش کنید .
ما پیشنهاد می کنیم که به زندگی خود برسید و روش ساده زیر را امتحان کنید تا این مسیر را آغاز کنید . هر روز نیاز به تشخیص و نوشتن حداقل 5 چیز دارید که انجام داده اید و به آن ها افتخار می کنید . این کار به شما کمک می کند تا ارزش زندگی خود را مشاهده کنید و به جلو و به سمت موفقیت حرکت کنید .
8. به گذشته و آینده خود اجازه ندهید وارد زندگیتان شوند :
ما نمی خواهیم بگوییم که فکر کردن در مورد گذشته یا آینده ما را ناراحت می کند اما بهتر است از گیر افتادن در آنجا اجتناب کنیم . ماندن در گذشته معمولاً نشان می دهد که برخی مسائل حل نشده وجود دارند که شما را سبک و سنگین می کنند. در حالی که تمرکز کامل بر روی آینده به این معنی است که شما با اضطراب دچار مشکل هستید .
علاوه بر این، این مطالعه نشان داد افرادی که بر روی حال تمرکز دارند ، شادتر هستند و با دیگران احساس رابطه بیشتری دارند و یک تمرین ساده وجود دارد که می تواند به شما در زندگی کمک کند :
روی گوش دادن تمرکز کنید : سعی کنید به هر صدای دور، نزدیک، کم یا بلند توجه کنید . صدا های دوردست و صدا هایی که از سکوت می آیند را انتخاب کنید .
به سمت کاوش کردن بوها بروید - قوی و سبک، بوهایی را استشمام کنید که می آیند و می روند .
حرکت ابرها را تماشا کنید: سعی کنید تا جایی که می توانید به جزئیات بیشتری توجه کنید. شکل ها را به خودتان توضیح دهید .


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چرا افزایش 50 درصدی حقوق بازنشستگان اعمال نشد؟

مهران مدیری: باید بپذیریم غم نرفتن به مناطق شمالی غم جان‌کاهی است!

چهره ها/ عشقی که در خانواده پایتختی‌ها شکل گرفت

مدیری کیفیت درب و داغان آزاد راه تهران - شمال را سوژه کرد

تیکه «پایتخت» به زندگی نمایندگان مجلس

بازی «سوداگران مرگ» با «کرونا» + هشدارها

راه های شناخت و کاهش اضطراب در کودکان + قسمت دوم

چهره ها/ گزارشگر «فوتبال برتر» در کنار پتر چک ایران

کنایه اساسی سریال «پایتخت» به گرانی‌ها

چهره ها/ تشکر محسن تنابنده از تیم نساجی قائم شهر

پای علیرضا حقیقی هم به «پایتخت 6» باز شد

چهره ها/ هومن سیدی سر صحنه سریال «قورباغه»

شوخی مدیری با ترس مردم از پلیس

واکنش بهرام افشاری به دروازه‌بان اول شدن بهتاش در تیم نساجی

جمعیت انبوه مردم دهلی در حال بازگشت به شهرها و روستاهایشان

واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به خبر ساخت داروی کرونا در ایران

از شما/ ناهار ما

از شما/ شام ما

منازل مسکونی روستای عماد آور در شهرری تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند

چهره ها/ حسین سلیمانی با تیپ رنگی رنگی اش

«پایتخت 6»، خانواده‌ای شبیه خودمان!

زن‌داداش هما در پایتخت یک، زن‌داداش نقی شد!

سام درخشانی: ما مردهای ایرانی همه پرچم مان بالاست، چون زن ذلیلیم!

چهره ها/ حال و هوای «عصر جدید» از امشب تغییر می‌کند

رحمت با سرعت برق و باد دوباره به خواستگاری رفت

درد و دل دیدنی بهتاش با نقی بخاطر دروازه‌بانی مقابل پرسپولیس

اجرای ضوابط قرنطینه خانگی و سازمانی در جزیره کیش

جدول زمانی آموزش تلویزیونی روز یکشنبه 10 فروردین

از شما/کیک خیس خوشمزه

طرز تهیه قورمه سبزی جاافتاده در زودپز

میزان نفوذپذیری‌ انواع دستکش‌ها در مقابله با کرونا

ماسک تخم کتان راه مقابله با چین و چروک ها

موثرترین روش‌ های ضدعفونی کردن لباس ها کدامند؟

چیدمان عکاسی با این 5 ترفند ساده اما حرفه ای

زنان علیه زنان!/ یادداشت

چهره ها/ ادامه خاطره بازی های پانته آ پناهی ها و شبنم مقدمی

رویای امیرحسین آرمان در زندگی اش چه بود؟

چهره ها/ حسین مهری با تیپ رنگی رنگی اش

«پایتخت 6»؛ شخصیت‌های آشنا در موقعیت‌های اجتماعی متفاوت

چهره ها/ لیندا کیانی و چروک های روی صورتش

چهره ها/ خدا قوت مهدی رحمتی به عوامل پایتخت

ادای احترام سایت IMDB به رخشان بنی اعتماد

چهره ها/ امیرحسین فتحی با احساس خوش تیپی

چهره ها/ عکس خنده دار از تولد دختر فاطمه گودرزی

‏آنچه در قسمت ٢٠ «کرگدن» خواهید دید

بررسی آمار ازدواج در استان‌های کشور

توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره زمان بازگشایی مدارس

نگاهی به میزان اجرای طرح فاصله گذاری در پایتخت

توضیحاتی درباره نرخ صعودی آمار کرونا در روزهای اخیر

پاداش صبر در برابر مصیبت