آریا بانو

آخرين مطالب

10 ورزش غیرمعمول که احتمالا هرگز از آنها چیزی نشنیده‌اید گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - وینوک / شما در مورد فوتبال، تنیس، بسکتبال، بیس بال، راگبی و کریکت شگفت زده شده‌اید، بازی کرده‌اید و شنیده‌اید. این ورزش‌ها بیشتر مردم را جذب خود کرده‌اند. با این حال، ورزش چیزی بیشتر از ضربه زدن به توپ است.
بسیاری از ورزش‌ های غیرمعمول در سرتاسر جهان وجود دارد که ممکن است درباره آنها نشنیده باشید و یا حتی آنها را کشف نکرده باشید.
در این مقاله لیستی از 10 ورزش غیرمعمول را ارائه می‌دهیم، که احتمالا خیلی موافق آنها نیستید، اما این ورزش‌ها در واقع توسط افراد بسیاری بازی می‌شوند. همراه ما باشید و با این ورزش‌ های غیر معمول آشنا شوید.
10- کشتی روغنی
کشتی روغنی ورزش ملی ترکیه است. این ورزش هر سال در سراسر جهان در ماه ژوئن برگزار می‌شود. اما قدیمی‌ترین مسابقات این ورزش در Kirkpinar ادیرنه ترکیه برگزار می‌شود. این کشتی بخشی از یک جشنواره است و قدمت آن به 1357 در زمان جشن پیروزی عثمانی باز می‌گردد.
این مسابقه، به نام pehlivan شناخته می‌شود و در آن کشتی‌گیران خود را با روغن زیتون چرب می‌کنند و برای زمین زدن یکدیگر تلاش می‌کنند. شاید این ورزش برای همه سرگرم کننده نباشد. جشنواره کشتی روغنی همچنین در شمال یونان در مقدونیه شرقی و غرب تراکیه قسمت شمالی یونان باستان برگزار می‌شود.
در سال‌های اخیر، این سبک از کشتی در کشورهای دیگر، به ویژه هلند و ژاپن نیز محبوب شده است.
9- رها کردن چوب
رهاکردن چوب ورزشی است که برای نخستین بار در House in Pooh Corner، کتاب Winnie-the-Pooh، توسط A. A. Milne عنوان شده است و از ورزش‌ های غیرمعمول است. این یک ورزش ساده است که ممکن است در هر پل بر روی آب اجرا شود.
هر بازیکن یک تکه چوب را از بالای پل به رودخانه می‌اندازد و کسی که چوب او نخست بر روی رودخانه ظاهر شود برنده است. مسابقات قهرمانی جهان رهاکردن چوب سالانه از سال 2012 در روز Locked در رودخانه تایمز در انگلستان برگزار می‌شود.
8- مسابقه سرعت تخت خواب
یکی از غیرمعمول‌ترین ورزش‌ها مسابقه سرعت تخت خواب است که توسط مردم شهر یورکشایر شمالی در نارسبورو انجام می‌شود.
اولین بار این مسابقه در سال 1965 تنها برای ارتش، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا صورت می‌گرفت، اما اکنون این رقابت توسط مردم عادی انجام می‌شود. رقبا در تیم‌های پنج نفره، به علاوه یک تخت خواب با هم رقابت می‌کنند. هر تیم باید تخت خود را برای ارائه در مسابقه دکور و تزیین کند. تخت روی چهار چرخ قرار می‌گیرد، اما باید توانایی ماندن بر روی آب را نیز داشته باشد. این مسابقه در 3 کیلومتر اجرا می‌شود و در تالار کنینگام به پایان می‌رسد.
در حدود نیمه راه، تیم‌ها با شیب سربالا مواجه می‌شوند که باید با دو از آن عبور کنند و بعد از تپه پایین آمده و به سوی چالش نهایی یعنی عبور از رودخانه می‌رسند.
7- زوربینگ از ورزش‌ های غیرمعمول
زوربینگ تفریح و یا از ورزش‌ های غیرمعمول است که همانند غلت زدن در سراشیبی است که در گویی ساخته از پلاستیک شفاف قرار می‌گیرند.
این ورزش عموما بر روی یک شیب ملایم اجرا می‌شود، اما همچنین می‌تواند روی سطح صاف نیز انجام شود، که این کار امکان کنترل بیشتر سواران را فراهم می‌کند. گرچه بیشتر تبلیغات در مورد این فعالیت آن را یک ورزش افراطی توصیف می‌کند.
اما باید گفت که این ورزش کاملا افراطی است، اما در مورد آن هیچ رقابتی وجود ندارد، مگر اینکه با دوستتان رقابت کنید که گرچه باید دید قصد انجام این کار را دارید یا نه.
6- اتوکشی مفرط
اتوکشی مفرط یک ورزش افراطی اما خطرناک و نمایش هنر است. افرادی که این ورزش از ورزش‌ های غیرمعمول را بازی می‌کنند با اتوی خود به محلی دور می‌روند. آنها خود را “اتوزن” می‌نامند و با هیجان میزهای اتوی خود را و برخی از لباس‌های چروک خود را به دورترین نقاط حمل می‌کنند و از انجام این کار عکس می‌گیرند.
مکان‌هایی که آنها باید از آن عبور کنند عبارتند از: ارتفاع زیاد، زیر آب، صخره‌ها و بالای وسایل نقلیه. با توجه به وب سایت رسمی، اتوکشی مفرط یکی از خطرناک‌ترین ورزش‌ها است که ترکیبی از هیجان مفرط در فضای باز با رضایت از داشتن پیراهن اتوکشی شده است.
5- مسابقه حمل همسر
حمل همسر ورزشی است که در آن مردان در حالی که هم تیمی خانم خود را حمل می‌کند، می‌دوند. این مسابقه سالانه در اوایل ماه ژوئیه در فنلاند برگزار می‌شود و در آن به یک مرد نیاز است تا همسر خود را به اندازه 253٫5 متر حمل کند.
این مسافت شامل سطوح مختلف یعنی عبور از زمین خشک و موانع بر روی آب می‌شود. جایزه برنده یک تلفن همراه است و مهمتر از همه آنها به اندازه وزن همسر خود آبجو نیز به دست می‌آورند.
4- مسابقه جهانی گورنینگ
رقابتی که در آن زشت‌ترین چهره برنده می‌شود. ظاهرا گورنینگ کلمه‌ای برای کشیدن چهره است، و شما احتمالا تعجب نخواهید کرد که بدانید که مسابقه‌ای با نام مسابقات جهانی گورنینگ وجود دارد.
این مسابقات در سال 1297 در نمایشگاه Egremont Crab در انگلستان آغاز شد. بعد از آن، به عنوان بخشی از «Crab Fair» در این بخش از جهان شناخته می‌شود که در آن شرکت کنددگان صورت خود را می کشند تا زشت‌ترین چهره مشخص شود.
3- شطرنج بوکس از ورزش‌ های غیرمعمول
شطرنج بوکس یک ورزش ترکیبی است که در آن شطرنج و بوکس را در دورهای متناوب ترکیب و بازی می‌کند. این ورزش در سال 1992 توسط انکی بیلال هنرمند و فیلمساز فرانسوی در کتاب طنزش به نام Froid Équateur اختراع شد.
اولین رویداد واقعی شطرنج بوکس توسط هنرمند هلندی Iepe Rubingh در سال 2003 برگزار شد. شطرنج بوکس ورزشی است که رشد سریعی داشته است. این رقابت متناوب بین بازی بوکس و شطرنج در جریان است و پس از هر دور، کیش و مات و یا ناک اوت برنده مسابقه را مشخص می‌کند.
این رقابت بین دو فرد در یازده دور ادامه دارد که با شطرنج چهار دقیقه ای شروع و با دو دقیقه بوکس ادامه می‌یابد.
2- بوسابال
بوسابال ورزشی جدید و غیرمعمول است که در اسپانیا توسط فیلیپ ایکمنز در سال 2004 اختراع شده است. این بازی چیزی شبیه به والیبال است، اما در آن عناصری از فوتبال، ژیمناستیک و کاپوییرا نیز دیده می‌شود.
این بازی در یک پلاستیک بادی برگزار می‌شود که در آن در هر طرف از تور دایره‌ای از ترامپولین، توری اجرای حرکات اکروباتیک ژیمناستیک قرار دارد. این بازی با توپ بین دو تیم است که هر تیم شامل 3 تا 5 بازیکن می‌باشد.
1- ورزش بدون لباس
افرادی زیادی هستند که به ورزش بدون هیچ لباسی علاقه خاصی دارند. در برخی از ورزش‌ها نپوشیدن لباس اصلا توصیه نمی‌شود. همچنین تماشای آن توسط بعضی از افراد ممکن است ایده خوبی هم نباشد.
پوشیدن لباس توسط ورزشکاران در بسیاری از نقاط جهان رسمی اجتماعی است. امروزه اصلی‌ترین استثنا در برخی از رویدادهایی که توسط عریانگرایان سازماندهی می‌شود و برخی از رویدادهای دیگر، مانند مسابقات جهانی دوچرخه سواری برهنه که مردم در آن بدون لباس شرکت می کنند دیده می‌شود.
امروزه در مناطق گرمسیری نیز فرهنگ‌هایی وجود دارد که در آن ورزش‌ها به صورت برهنه یا تقریبا برهنه برگزار می‌شوند. بعضی از پرطرفدارترین این رویدادها در ورزش بدون لباس عبارتند از: “اجتماع بین المللی آلپ آدریا”، “گالا بین المللی شنا برهنه”، “هفته بین المللی ورزش بدون لباس”، “فستیوال رستکیلد” و غیره …

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/282998/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن