آریا بانو

آخرين مطالب

آمار مصدومان چهارشنبه سوری اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایلنا / به گفته سخنگوی اورژانس کشور تا ساعت 14:45 امروز 18 نفر در حوادث آخرین چهارشنبه سال مصدوم شده‌اند.
با توجه به شیوع کرونا در کشور و لزوم عدم برگزاری تجمعات تمامی مسئولان و دستگاه‌های متولی این امر در پیام‌های مختلفی از چند روز گذشته از مردم درخواست کرده‌اند تا در مراسم آخرین چهارشنبه سال شرکت نکرده و در خانه‌های خود بمانند. همچنین پلیس اعلام کرده است، با رانندگان متخلف در این شب به شدت برخورد می‌کند و در صورت پرتاب‌ مواد محترقه از داخل خودرو علاوه بر توقیف خودرو برای راننده و سرنشینان خودرو پرونده قضایی تشکیل می‌شود و متخلفان به مقام قضایی تحویل داده خواهند شد. همچنین رییس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرده است، امسال نمی‌توانیم برای سانحه‌دیدگان چهارشنبه‌سوری بخش‌‌‌های ویژه ایجاد کنیم، از همین رو اگر افراد در این شب صدمه ببینند، خدمات جامعی دریافت نمی‌کنند.
مصدومیت 18 نفر در حوادث آخرین چهارشنبه سال تاکنون
«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان حوادث آخرین چهارشنبه سال گفت: بر اساس آخرین گزارش‌هایی که از EOC دریافت شده است، حوادث چهارشنبه سوری سال جاری تا ساعت 14:45 در کل کشور 18نفر مصدوم شده اند. سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: 5 نفر از این افراد نیز درمان و مرخص شده اند.
​برای مراسم چهارشنبه سوری "در خانه هایتان بمانید"
«سردار کیوان ظهیری» رئیس پلیس پیشگیری تهران درخصوص برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال با تبریک ایام نوروز پیش رو و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای مردم شریف ایران، گفت: چهارشنبه سوری یکی از آیین کهن ایرانیان است و با توجه به شرایط فعلی کشور و پایتخت و برابر با توصیه های جدی ستاد مبارزه با کرونا، صلاح مردم است که امسال برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در خانه هایشان بمانند و خارج نشوند.
وی افزود: با توجه به فرهنگ سازی هایی که در سال های قبل صورت گرفته بود شاهد کاهش تلفات و حوادث تلخ بودیم اما امسال شرایط تغییر کرده و با توجه به شیوع کروناویروس از مردم می خواهیم که در خانه هایشان بمانند و جشن چهارشنبه آخر سال را در کنار اعضای خانواده برگزار کنند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: شهروندانی که در این شرایط از خانه بیرون می روند احتمال دارد با توجه به شیوع کروناویروس به این بیماری مبتلا شوند و شرایط برای آنها و خانواده هایشان سخت می شود و در نگاه دیگر با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان برای خالی کردن هیجانات خود اقدام به پرت کردن نارنجک های دستی و ترقه به بیرون از خانه می کنند احتمال آسیب دیدن مردم یا تخریب خودروها و آتش گرفتن درختان کنار خیابان ها می رود و بسیار خطرناک است که از مردم شریف می خواهیم در خانه بمانند.
سردار ظهیری در پایان گفت: پلیس در صورت مشاهده افرادی که اقدام به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری کنند طبق قانون با آنها برخورد می کند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه اقدام و مشکلی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گیرند و ماموران برای خدمت رسانی به مردم در آمادگی کامل قرار دارند تا بتوانند آرامش و امنیت را برای مردم ایجاد کنند.
اعلام آمار مصدومان آخرین چهارشنبه سال تا ظهر امروز
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان آخرین چهارشنبه سال تا ساعت 14 گفت: به دلیل انفجار مواد محترقه تاکنون 6 نفر مصدوم شده اند.
وی ادامه داد: دو نفر از این افراد نیز تحت درمان قرار گرفته و از بیمارستان مرخص شده اند و مابقی در مراکز درمانی بستری هستند.
استقرار آمبولانس و موتورلانس در تمام میادین اصلی شهر
«پیمان صابریان» رییس اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تمهیدات اتخاذ شده برای آخرین چهارشنبه سال گفت: در این ایام که با بیماری کووید 19 دست و پنجه نرم می‌کنیم، فرصت مناسبی برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و انجام دید و بازدیدهای نوروز نیست.
وی ادامه داد: اگر فردی که دچار سوختگی یا قطع عضو شده و به بیمارستان منتقل شود، در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار می‌گیرد.
رییس اورژانس تهران خاطرنشان کرد: همچنین در صورتی که شهروندان برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری دور هم جمع شوند، احتمال ابتلای آن‌ها افزایش می‌یابد، چرا که ممکن است هر یک از آن‌ها ناقل بیماری باشند، اما علامتی نداشته باشند.
صابریان در پایان خاطرنشان کرد: البته تمامی پایگاه های اورژانس تهران امشب در حالت آماده باش هستند و یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس نیز در میادین اصلی شهر مستقر هستند.
انفجار در ساختمان مسکونی
«جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت 12:24 ظهر امروز یک مورد حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی در محله مهرآباد جنوبی خیابان طالقانی به سامانه 125 سازمان آتش نشانی اطلاع داده می شود.
وی با بیان اینکه بلافاصله ایستگاه شماره 33 به محل حادثه اعزام شد، تصریح کرد: آتش نشانان در محل حادثه مشاهده می‌کنند در یک ساختمان 5 طبقه مسکونی در طبقه سوم این ساختمان در قسمت بالکن یک پسر بچه 12 ساله مشغول بازی با مواد محترقه بوده است که به یک باره یکی از نارنجک ها منفجر و باعث انفجار دیگر نارنجک‌ها نیز می‌شود.‌
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه این انفجارها صدای مهیبی ایجاد کرده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پسر بچه در قسمت ورودی به بالکن قرار گرفته بود سریع وارد اتاق شده و خوشبختانه این حادثه در پی نداشته است.
ملکی تصریح کرد: همچنین موردی از تخریب و آسیب به ساختمان نیز گزارش نشده بود و موج انفجار در فضا رها شده و مشکل خاصی را ایجاد نکرده بود.البته آثار سیاهی روی در و دیوار بالکن مشاهده می شد.
تمهیدات پلیس راهور برای آخرین چهارشنبه سال
«سردار محمدرضا مهماندار» رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تمهیدات ترافیکی آخرین چهارشنبه سال گفت: باتوجه به اینکه در آخرین چهارشنبه سال هستیم طبیعی است که امروز همکاران من در مجموعه راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از عصر امروز به صورت صددرصد آماده باش در تمامی معابر شهر تهران حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: توصیه من به همشهریان و هموطنان این است که هم به دلیل خطراتی که آخرین چهارشنبه سال می تواند برای آنها داشته باشد و هم به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در خانه بمانند و از منزل خارج نشوند چراکه خطر ابتلاء به این بیماری بسیار زیاد است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همکاران من حتما رفتارهای رانندگان و سرنشینان داخل خودروها را رصد خواهند کرد در صورتی که رانندگان یا سرنشینان اقداماتی خارج از عرف داشته باشند و چنانچه رانندگان در حوزه رفتارهای ترافیکی، رفتارهای خطرناک مانند لایی کشی، حرکت مارپیچ در بزرگراهها در بزرگراه ها داشته باشند با رانندگان متخلف برخورد و خودروی آنها در راستای اجرای قانون توقیف و به پارکینگ منتقل می شود.
سردار مهماندار تصریح کرد: همچنین در صورت پرتاب اشیاء محترقه و خطرناک از داخل خودرو و مزاحمت برای سایر رانندگان قطعا برخورد با این موضوع براساس ضوابط اعلام شده در دستور کار پلیس قرار گرفته است. حتما خودروهای این رانندگان به پارکینگ منتقل و برای رانندگان و سرنشینان متخلف نیز پرونده قضایی تشکیل میشود.
نمی‌توانیم بخش‌‌‌ ویژه سوختگی ایجاد کنیم
«محمد جواد فاطمی» رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تاکید بر عدم برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری به دلیل شیوع کرونا در کشور گفت: سال‌های پیش توصیه ما این بود که شهروندان چهارشنبه‌سوری را برگزار کنند، اما جشنی ایمن و شاد را رقم بزنند، ما نگران بودیم کسی قطع‌عضو، کور، دچار سوختگی یا مرگ نشود که همه می‌دانیم در چهارشنبه‌سوری این اتفاقات می‌افتد، اما امسال دغه‌ها متفاوت است. نکته اول این است که با توجه به همه‌گیری کرونا در کشور، همه بیمارستان‌ها درگیر کرونا هستند و تعداد زیادی از هموطنان ما بیمار هستند و فوت کرده‌اند، به این دلیل یک بار و فشار بر سیستم درمانی ما حاکم است.
تعطیلی بخش‌های عادی خیلی از بیمارستان‌ها به دلیل استقرار بیماران کرونا
وی تصریح کرد: خیلی از بیمارستان‌ها بخش‌های عادی را تعطیل کردند و بیمار کرونا مستقر کرده‌اند. به هرحال اگر بار اضافه‌ای به بیمارستان‌ها اضافه کنیم، معلوم نیست که از پس آن بربیایند. این غیرمنصفانه‌ است که در این شرایط بار مضاعف برای بیمارستان‌ها ایجاد کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی گفت: نکته دوم این است که امسال نمی‌توانیم برای چهارشنبه‌سوری بخش‌‌‌های ویژه ایجاد کنیم. بنابراین اگر بیماران سوانح مراجعه کنند، خدمات کافی و درستی را نمی‌گیرند. بنابراین اگر افراد در این شب صدمه ببینند، خدمات جامعی دریافت نمی‌کنند.
خواهشا امسال چهارشنبه‌سوری را برگزار نکنید
وی در ادامه بیان کرد: نکته بعدی بستری شدن بیماران مبتلا به کووید 19 در اغلب بیمارستان‌ها و یا حضور مبتلایان در مراکز درمانی است. بنابراین، حضور بی‌مورد در بیمارستان مساوی با افزایش احتمال ابتلا به کرونا است. امروز تعداد بسیار زیادی از مبتلایان، افرادی هستند که بی‌دلیل به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌ بودند.
امکان فقدان رسیدگی مناسب در بیمارستان‌ها برای سوانح‌دیدگان
فاطمی با تاکید بر اینکه خواهش می‌کنیم امسال چهارشنبه‌سوری برگزار نشود، افزود: به دلیل فشار مضاعف به سیستم درمانی، امکان فقدان رسیدگی مناسب در بیمارستان‌ها برای سوانح‌دیدگان و امکان ابتلا در بیمارستان‌ها خواهش می‌کنیم امسال مردم از برگزاری این جشن خودداری کنند.
رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: علاوه بر این سه مورد، سوختگی‌های وسیع در کاهش توان ایمنی بدن موثر است و علت عفونت شدید در بیماران سوختگی به این خاطر است. خیلی مواقع به دلیل همین تضعیف سیستم ایمنی است که بیماران به درمان پاسخ نمی‌دهند، شرایط پایدار پیدا نمی‌کنند و فوت می‌کنند. نکته دوم سیستم قلب و عروق در سوانح‌دیدگان سوختگی تضعیف می‌شود.
سیستم بدن بیمار سوخته تضعیف می‌شود
وی افزود: سیستم بدن بیمار سوخته تضعیف می‌شود؛ سیستم قلب و عروق هم دچار اختلال است، آن هم در حالی که بیماری کرونا هم مستقیما سیستم ایمنی را درگیر می‌‌کند، در نتیجه افراد دارای سوختگی به نسبت افراد سالم با خطر جدی‌تری در هنگام ابتلا به کرونا مواجه خواهند شد. بنابراین احتمال ابتلا، وضعیت ناپایدار و احتمال مرگ در بیماران دارای سوختگی بیشتر است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/282569/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنجال فروش آنلاین دارو و هشدار امپراطوری ناصرخسرو مجازی

تصنیف گیلکی «بیا بشیم کوهان جور» با صدای حسین سنجلانی

وکیل مدافع: توماج صالحی به اعدام محکوم شد

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

جوانمردی امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در جنگ ها

در شب قبل شهادت حضرت حمزه(ع) چه گذشت؟

تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور

سرگرمی پرهیجان برای بزرگسالان

سه علامت پرخطر در دوران آشنایی

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا

کرسپو و کیول؛ از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا

صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گواردیولا هم به تراکتور بیاید،‌ مشکلات حل نمی‌شود

آشوبی: پرسپولیس در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی

روایت زهره حمیدی از روزهای سخت سرطان؛ از تلویزیون و وزارت ارشاد دلخورم

آهنگ زیبا از ایوان بند به نام «حلش کنیم»

عنابستانی: آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی مجلس توافق برای تعطیلی شنبه‌هاست

نگرانی از ریزش دیوار قلعه بلقیس؛ دومین بنای خشتی ایران

بازداشت عامل جنایتکاری که با اخاذی و تهدید خانم‌ها را مجبور به توزیع مشروبات الکلی می‌کرد!

هر روز به این سه بزرگوار سلام بدید

اهمیت انشاءالله گفتن در کارها

ویدئوی زیبا و آرامش‌بخش از شن‌های کویر

از کجا بفهمیم نمازهایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟

مرغ کره ای با سس زرشک و آلبالو

فیزیوتراپی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

به رشد حرکتی کودک‌تان کمک کنید

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید

گواردیولا: علاقه‌ام به دی‌زربی هر فصل بیشتر می‌شود

گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها

آنچلوتی ستاره‌اش را لای پر قو گذاشت!

سالار آقاپور: جام جهانی آماده باش؛ ما اومدیم

شمس‌‍آذر هم جریمه مالی شد و هم معنوی

تاج صعود به جام جهانی را تماشا کرد

استقلالی‌ها با خاص‌ترین فوتبالیست ایران همبازی شدند

رانگنیک: باید ببینم بایرن را می‌خواهم یا نه!

باید یک سیلی پای گوش لیائو خواباند!

بازهم سلمان برای کارهای سخت انتخاب شد!

لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد

پرفروش‌ترین داروهای ایران در 1402 معرفی شدند/ اینفوگرافیک

یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها