آریا بانو

آخرين مطالب

خشونت و ترور به سبک گیاهخواران گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تابناک با تو / اختصاصی«تابناک با تو»؛ یک‌ جوان گیاهخوار عکس بالاتنه‌ی عریان خود را منتشر می‌کند تا بگوید از وقتی رژیم غذایی گیاهی را جایگزین گوشتخواری کرده، تغییرات اساسی در بدن او رخ داده‌ است؛ گیاهخواری بین عموم مردم و مشاهیر به یک اندازه راه خود را باز کرده‌ است و آنها در تلاش هستند با روش‌های مسالمت آمیز این سبک از غذا خوردن را ترویج دهند، در مقابل عده‌ای بر این باورند که برخی. گیاهخواران در حال رواج دادن افراطی‌گری زیست محیطی هستند و برای رساندن افکار خود به باقی افراد جامعه از ابزارهای خشن و افراطی استفاده می‌کنند و به طبیعت زندگی افراد و یا تمایلات شخصی گوشتخواران احترام نمی‌گذارند.
انگلیس یکی از کشورهایی است که گیاه‌خواری در آن به شکل گسترده‌ای رواج دارد و نزدیک به چهار میلیون تن در آنجا گیاهخوار هستند، در حالی که بسیاری از آنها با استفاده از آزادی شخصی خود به طور مسالمت‌آمیز گیاهخواری می‌کنند، اما برخی دیگر نیز دیدگاه متفاوتی دارند و تلاش می‌کنند تا بقیه افراد جامعه را نیز مجبور به پیروی از سبک غذایی خود کنند. آنها معتقدند نه تنها برای حفظ سلامت انسان بلکه برای محافظت از حیوانات در برابر کشتار و شکنجه باید همه را وادار به گیاهخواری کنیم.
در بیانیه ای که به رسانه‌ها ارسال شد، جمعی از قصابان و کشاورزان که به چرای دام می‌پردازند توضیح دادند که برخی گیاهخواران زندگی آنها را به جهنم واقعی تبدیل کرده‌اند. سال گذشته در انگلیس گزارش شد که یک گیاهخوار و حامی حیوانات به یک قصابی در لسترشر حمله کرد و یک‌خوک کوچک سه ماهه را به سرقت برد. این مرد جوان از سرقت و نجات این خوک فیلم گرفت و کلیپ ویدئویی را در حساب های شخصی خود در رسانه های اجتماعی منتشر کرد که این امر به پلیس این امکان را می داد که وی را به اتهام مزاحمت، سرقت و تخریب اموال عمومی دستگیر کند.
این جوان علاوه بر اخراج از شغلش به 100 ساعت خدمت در جامعه محکوم شد. او پس از مجازات اظهار داشت که قصد او خیر بوده و می خواسته خوک را از کشته شدن نجات دهد. در انگلیس مافیای‌ گیاهی اصطلاحی است که به گیاهخوارانی داده می شود که از روش های خشن در تحمیل ایده‌های خود در مورد اهمیت رژیم گیاهخواری استفاده می‌کنند، از جمله اقدامات آنان: تخریب مزارع دامداران، به سرقت بردن حیوانات که برخی از آنها در طی روند سرقت یا پس از سرقت بر اثر ناتوانی گیاهخواران در مراقبت از آنها به دلیل نبود تجربه قبلی آنها در این زمینه می‌میرند.
«مافیای گیاهی» نه تنها حیوانات را برای محافظت از آنها سرقت می کنند، بلکه گاهی اوقات زمین‌های زراعی را تخریب می‌کنند، بنابراین دامداران هیچ جایی برای چرای حیوانات خود نمی‌یابند به علاوه پیام های تهدیدآمیزی به خانه دامداران و کشاورزان ارسال می‌شود ودر آن تهدید می‌کنند که آنها را خواهند کشت یا اموالشان را تخریب کرده و مزارعشان را خواهند سوزاند.
این تهدیدها گاهی از قلمرو تروریسم روانی خارج می‌شود و رنگ واقعیت به خود می‌گیرد و این توسط یکی از صاحبان فروشگاه های گوشت در شهر انگلیس اشفورد تجربه شد و گیاهخواران ویترین مغازه او را تخریب کردند و نامه‌هایی را برای او باقی گذاشتند که در صورت متوقف نکردن کسب و کار خود و کشتن حیوانات او را منفجر خواهند کرد. اتومبیل یک گوشت‌فروش در همان شهر نیز از سوی گیاهخواران تخریب شد.
نه تنها موارد فوق، روش‌های دیگری از ایجاد ترس روانی وجود دارد که به دنبال آن مدافعان حقوق حیوانات، در تعداد زیاد به رستوران‌های ارائه‌دهنده گوشت حمله می‌کنند و صداهای بلند و آزار دهنده‌ای شبیه صداهای حیوانات هنگام کشتار، ایجاد می کنند، و یا برخی ویدیو کلیپ های خشن یا منزجر کننده از کشتن حیوانات را جلوی چشم افراد حین خوردن گوشت به نمایش می‌گذارند.
برخی از افراطیون گیاهخواری از حمله لفظی در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ یکی از معروف‌ترین آنها به فردی به نام جوی‌کاربسترونگ یکی از حامیان حقوق حیوانات در انگلستان بازمی‌گرد. او دامداران را به متجاوزینی تشبیه کرد که به حیوانات تجاوز جنسی می‌کنند، دیدگاه او با خشم گسترده‌ای از سوی گوشتخواران و دامداران مواجه شد تا جایی که او مجبور به عذرخواهی شد و ادّعا کرد عصبانی بوده و کنترلی روی‌حرفهایش نداشته است.
بعضی از گیاهخواران هم از روش‌های مسالمت‌آمیزی در مواجهه با فروشگاه‌های گوشت استفاده می‌کنند، و البته خسارت‌های اقتصادی زیادی را به مالکان این فروشگاه‌ها وارد می‌سازند؛ تظاهرات داخل فروشگاه و تلاش برای جلوگیری از خرید گوشت توسط مشتریان از جمله کارهایی است که آنها انجام می‌دهند. نمونه چنین حرکتی چندماه پیش در نیوزیلند رخ داد و گیاهخواران لباس‌های سیاه پوشیدند، روی دهانشان برچسب زدند و جلوی قسمت گوشت منجمد فروشگاه ایستادند و در دستانشان شاخه‌گلی گرفته‌ بودند که نشان‌دهنده اندوه و سوگواری برای حیواناتی بود که به هدف تغذیه بشر کشته‌شده بودند. تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز بود با این حال روی فروش آن مغازه اثر بدی گذاشت، و پای پلیس را وسط کشید.
کارکنانی که در شرکت‌های آزمایشگاهی روی حیوانات آزمایش انجام می‌دهند نیز از برخی حملات طرفداران گیاهخواری در امان نبوده‌اند؛ یک زوج گیاهخوار به نام‌های ناتاشا سیمبکنز و همسرش اسفین‌وان‌هاسلین بسته‌های حاوی ویروس ایدز را به کارکنان مشغول در این آزمایشگاه‌ها می‌فرستادند، به علاوه از بیرون آزمایشگاه بسته‌های انفجاری به درون پرتاب می‌کردند و اتومبیل کارکنان مستقر در آزمایشگاه دانشگاه کمبریج، بزرگ‌ترین آزمایشگاه‌حیوانات در اروپا را منفجر می‌کردند.
روی‌ آوردن طرفداران محیط‌ زیست و حقوق حیوانات به این‌انفجارها چیز جدیدی نیست و در سال 1985 میلادی خودروی دو پژوهشگر انجمن پژوهش‌های بیولوژی انگلستان در لندن منفجر شد و یک سال بعد از آن ماجرا پزشکی به نام اندرو سپاستینی پژوهشگر، بمبی را درون اتومبیلش پیدا کرد و از حادثه نجات یافت. یکی از افراد دخیل در این انفجارها در توجیه چنین اقداماتی گفت: ما می‌خواهیم این گروه در ترس و وحشت زندگی کنند!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/282086/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!