آریا بانو

آخرين مطالب

افزایش موارد ابتلا به کرونا در تهران/ این ویروس چموش است گفتگو

افزایش موارد ابتلا به کرونا در تهران/ این ویروس چموش است
  بزرگنمايي:

آریا بانو-

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان اعم از موارد مشکوک به ابتلا و قطعی و یا محتملاً مثبت بستری در بیمارستان در شهر تهران هستیم و در استان تهران نسبت به دیگر استان‌ها از نظر تعداد مبتلایان و شرایط بستری افراد، بالاترین میزان را در کشور داریم.

وی گفت: با تلاش همکاران مختلف گروه‌های پزشکی و پرستاری، خدماتی و نیروهای بهداشت و درمان, تلاش شد ظرفیت مناسبی را برای مقابله با این ویروس اختصاص دهیم.

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران افزود: اگر همکاری جامع و همه جانبه مردم را در این زمینه شاهد نباشیم به طور طبیعی فشار مضاعفی به تیم درمانی ما وارد خواهد شد و به تدریج به علت طولانی بودن مقابله با ویروس کرونا، ممکن است در آینده با خطر فرسودگی همکاران و فرسایش آنها رو به رو شویم.

زالی از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی و اتخاذ راهبرد ماندن در منزل، تیم پزشکی را بیشتر از گذشته خسته نکنند.

وی گفت: همه همکاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تقاضا دارند مردم با رعایت جدی این موضوع، بار کمتری را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحمیل کنند.

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران افزود: بسیاری از برنامه‌های صدا و سیما هم در روزهای گذشته توانسته بخشی از نگرانی و دل مشغولی‌های تیم پزشکی را به شهروندان تهرانی منتقل کنند.

زالی افزود: برخی از مسئولان و شهروندان، موضوع ویروس کرونا را به اندازه کافی جدی نگرفتند و زمان قابل توجهی را برای تعارفات معمول و مدیریت مداخله‌ای صرف کردیم و وحدت رویه‌ای به صورت راهبردی وجود نداشت تا از تجربه کشورهایی که در خط اول، توفیقات فراوانی داشتند، استفاده کنیم و شاید با تاخیر قابل توجهی، برخی از اقدامات مداخله‌ای ما انجام شد.

وی اضافه کرد: حضور پرتراکم آحاد شهروندی در سطح شهر و تغییر ریتم شهر, حاکی از آن است که این موفقیت را نداشتیم که حساسیت لازم را به مردم، منتقل کنیم.

زالی با تاکید بر اینکه با تسامح اجتماعی روبه رو هستیم, گفت: بر اساس نظرسنجی که انجام دادیم، 62 درصد مردم تصور می‌کنند که به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و این تصور نگران کننده‌ای است و 40 درصد مردم معتقد بودند که ماندن در منزل، کار بیهوده‌ای است.

وی، سطح مداخلات فعلی در کشور برای کنترل این بیماری را در حد متوسط ارزیابی و اضافه کرد: اگر می‌خواهیم هر چه زودتر بر این بیماری فائق شویم باید شدت این مداخله در عرصه مدیریت شهری در همه استان‌های گرفتار، تغییر کند.

زالی با تاکید بر اینکه مردم باید موضوع را جدی بگیرند، افزود: هنوز مردم تصور می‌کنند بیماری کووید 19 یک سرماخوردگی ساده است در حالی که این گونه نیست بنابراین بدون ایجاد اضطراب غیر معمول و تشویش در مردم، باید آنها کاملاً این موضوع را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: افراد در سطح شهر به طور متراکم، تردد می‌کنند و این ریتم باید عوض شود.

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران گفت: کووید 19 ویروس بسیار چموش است و در عین حال موذیانه عمل می‌کند و قدرت سرایت پذیری بالایی دارد و هیچ تضمینی نیست که اگر این ویروس را گرفتیم بدون علامت باشیم یا علائم خفیفی داشته باشیم و این نکته بسیار مهمی است.

وی افزود: باید مجموعه مداخلات تسهیلی و تشویقی ما از جمله استمهال وام‌ها، کمک و جبران خسارت کسب و کارهایی که آسیب دیدند، پوشش مالیاتی, پرداخت وام‌های کم بهره، بسته‌های کمک معشیتی برای افراد با دهک پایین درآمدی، تاخیر در پرداخت قبوض برق، پایین آوردن تعرفه اینترنت و مباحثی مانند آن همزمان انجام شود.

زالی با بیان اینکه آثار اقتصادی کرونا از آثار بیولوژیکی آن بدتر است، ادامه داد: باید برای اقشار آسیب پذیر، بسته‌های کمک معیشتی در نظر گرفت.

وی افزود: اگر به مردم می‌گوییم در خانه‌های خود بمانند حتماً باید لجستیک مناسب حمایتی آنها را هم اعمال کنیم.

زالی اضافه کرد: اگر این کار انجام نشود ممکن است مردم هم اقبال لازم را نشان ندهند. تجربه در سنگاپور، هنگ کنگ و ژاپن نشان داد علاوه بر برنامه‌های بازدارنده و آموزش همگانی، دادن بسته‌های تشویقی، حمایتی و تسهیلات مورد نیاز، بسیار کار ساز بوده است.

وی گفت: دولت باید یک بسته عملیاتی کارا و پویا و متناسب به ویژه با پوشش دهک‌های پایین درآمدی داشته باشد.

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران با تشکر از نیروهای مسلح از جمله ارتش، بسیج، نیروهای انتظامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حمایت متعهدانه و مسئولانه و مستمر سپاه تهران در ابعاد حمایتی، لجستیکی، پشتیبانی انجام شد.

زالی افزود: بنیاد مستضعفان و جانبازان هم اقدامات و کمک‌هایی خوبی را انجام داد از جمله اسکان پزشکان، طراحی فضای نقاهتگاهی و تامین اقلام مورد نیاز، همچنین همه هتل‌های خود را در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار داد و گمرک هم همکاری خوبی کرد.

وی درباره تامین دارو هم گفت: کمبود دارو نه تنها در کشور ما بلکه در عرصه جهانی وجود دارد، شاید لازم باشد برخی از پروتکل‌ها در تامین دارو را بازنگری کنیم.

زالی افزود: اولویت ما تامین داروی بیماران بستری است کسانی که علائم خفیف دارند نیاز به درمان اختصاصی ندارند و با درمان حفاظتی و مراقبتی بهبود می‌یابند.

وی اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند بعضی داروهای موجود در بازار، جنبه پیشگیرانه کووید 19 را دارند اما این گونه نیست.

زالی گفت: در تهران کمبود تخت بستری نداریم. راهبرد ما در تهران، تقویت بیمارستان‌های دانشگاهی است.

وی ادامه داد: قرار شد بیمارانی که به ثبات بالینی می رسند و روند رو به بهبودی دارند به مدت 14 روز در فضاهای اقامتی مستقر شوند تا از گسترش شیوع این بیماری به اطرافیان و بستگان آنها جلوگیری شود و پزشکان هم دو هفته مرخصی استعلاجی برای بیماران در حال بهبود بنویسند.

زالی گفت: پروتکلی را در تهران انجام می‌دهیم و بر اساس دستورالعمل جدید بدون اینکه به درب منازل افراد برویم از طریق فضای مجازی با مردم ارتباط برقرار و بیماریابی می‌کنیم و پیش بینی می‌کنیم 14 میلیون و 250 هزار نفر در سامانه‌هایی که در نظر گرفته شده است وارد شوند.

وی ادامه داد: اکنون حدود 2776 مراقب سلامت در 53 مرکز در تهران و حدود 350 مرکز سلامت در استان تهران مستقر شدند و 422 بهورز هم در این زمینه فعال هستند.

زالی گفت: تلفن‌های اینترنتی هم موجود است که با شماره 4030 با شهروندان تماس گرفته می‌شود.

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران افزود: امیدواریم به زودی افراد را بررسی کنیم و با این کار, بار مراجعه به بیمارستان‌ها کم می‌شود. مردم حتماً به این موضوع بپیوندند.

زالی اضافه کرد: اپلیکیشن AC19 هم فعال شده است و تاکنون چهار میلیون نفر شهروند تهرانی از این طریق در تماس بوده‌اند و این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد.

وی گفت: قرار شد با کمک هلال احمر و گروه‌های مردم نهاد، داوطلبان پزشک و پرستار و کادر درمانی به ستاد فرماندهی مقابله با بیماری کرونا به معاونت درمان دانشگاه‌های پزشکی تهران مراجعه و از طریق سایت، نام نویسی ها انجام شود.

زالی افزود: قرار شد کمک‌ها در زمینه تامین ماسک و دیگر اقلام بهداشتی در اختیار ستاد فرماندهی مقابله با کرونا قرار گیرد و این ستاد، آنها را توزیع کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/281377/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن