آریا بانو

آخرين مطالب

طرحی در نوروز برای حمایت از خانواده‌های نیازمند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای برنامه نمایشگاهی با ارسال تابلوهای فرهنگی و نصب آنها در بقاع متبرکه به مناسبت ایام نوروز در قالب طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: مهمترین برنامه طرح آرامش بهاری در نوروز، پوشش حمایتی از خانواده‌های نیازمند است.
به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی متقی درباره اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در بقاع متبرکه افزود: تقریباً 10 سال است که این طرح به منظور تقویت ارزش ها و باورهای دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در بقاع متبرکه اجرا می شود، در نوروز امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، این بیماری روی برنامه های امامزاده ها نیز سایه افکنده است، البته هر استان شرایط متفاوتی دارد، در برخی استان ها از طرف شورای تأمین استان و دانشگاه علوم پزشکی و ستادهای پیشگیری حتی ابلاغ شده که درب امامزاده ها را ببندند و تردد محدود یا ممنوع شود، اما در برخی استان ها محدودیت در این حد نیست و تردد انجام می شود.
وی با بیان اینکه هرسال در قالب طرح آرامش بهاری مبلغین از استان قم به سایر استان ها اعزام می شدند، اظهار داشت: طی جلسه ای که روزهای اخیر در معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، مقرر شد برای نوروز امسال مبلغ اعزام نشود و وقتی اعزام مبلغ نباشد، عملاً بحث خیمه های معرفت هم تعطیل است.
حجت الاسلام موسوی متقی افزود: در نوروز امسال تجمعات در لحظه تحویل سال نو و دیگر مناسبت های مذهبی و اعیاد در بقاع متبرکه امکان پذیر نیست و با توجه به اینکه امسال ایام عید نوروز و لحظه تحویل سال مصادف شده با بعضی مناسبت ها مانند شهادت امام کاظم(ع)، عید مبعث پیامبر اکرم(ص)، اعیاد شعبانیه، میلاد امام حسین(ع) و ایام روز جمهوری اسلامی، برای تمام این مناسبت ها، مراسم و تجمع پیش بینی شده بود، اما به دلیل رعایت شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در بیانات خود اعلام کردند که «بر همگان واجب است که دستورات و تدابیر وزارت بهداشت را رعایت کنند تا این دوران بگذرد»، برای پیشگیری از شیوع بیماری، تمامی این مراسم لغو شد.
وی عنوان کرد: طرح آرامش بهاری تقریباً 10 سال با حضور مبلغین با برپایی خیمه های معرفت برگزار شده است و در سال گذشته حدود سه و نیم میلیون نفر در مراسم تحویل سال نو در بقاع شاخص سراسر کشور حضور داشتند، اما امسال باید برنامه ها را با شرایط به وجود آمده تطبیق دهیم.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در برخی بقاع متبرکه باز است و ضدعفونی و غبارروبی انجام می شود، ممکن است زیارت از نزدیک هم امکانپذیر نباشد، البته با توجه به شرایط استان این موارد در نظر گرفته می شود و هیات امنای این اماکن ملزم به رعایت مصوبات شورای تأمین استان ها هستند.
وی بیان کرد: بیشترین هم و غم ادارات اوقاف و بقاع متبرکه برای ایام نوروز، پوشش حمایتی از خانواده های نیازمند است. در سال گذشته 70 هزار بسته بین خانواده های نیازمند توزیع شد و امسال نیز مقرر شده است که تعداد بیشتری بسته حمایتی توزیع شود و در این راستا با هماهنگی مرکز امور خیریه سازمان، معاونت فرهنگی، مراکز افق و هیات امنای امامزاده ها، طرح آرامش بهاری با پیوست اجتماعی که بحث حمایت از نیازمندان است پررنگ تر اجرا خواهد شد و بسته های حمایتی که شامل مواد غذایی و پوشاک است بین نیازمندان توزیع می شود.
حجت الاسلام موسوی متقی اظهار داشت: طی سال های گذشته در بسیاری از استان ها هیات امنای بقاع متبرکه اقدام به خرید محصولات فرهنگی و جایزه می کردند که مربوط به خیمه های معرفت بود، امسال با توجه به اینکه خیمه ها تعطیل شده و عملاً اجرای این برنامه ها امکانپذیر نیست، این هزینه برای تهیه اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و ژل های بهداشتی صرف شد تا این اقلام بین زائرانی که به امامزاده ها مشرف می شوند، توزیع شود.
وی افزود: یکی از مواردی که امسال تأکید شده و از طرف وزارت میراث فرهنگی صورتجلسه ای ارسال شده که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ابلاغ شده، این است که تمام اماکن اقامتی از پذیرش زائر، مسافر و توریست در ایام نوروز خودداری کنند، البته زیارت بقاع مانع ندارد، ممکن است افرادی در روزهای ابتدایی سال به زیارت بقاع و اهل قبور بروند، اما باید در حد مختصر باشد و تجمع صورت نگیرد.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای برنامه نمایشگاهی در قالب طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: با توجه به شرایط موجود، از جمله برنامه هایی که در سال جدید در قالب آرامش بهاری اجرا می شود، طراحی، آماده سازی و ارسال تعدادی تابلوهای نمایشی برای استان ها است و این تابلوهای نمایشی در راستای مباحث خانواده، آسیب های اجتماعی، صله رحم، مباحث اخلاقی، شهدا و مسائل رعایت پیشگیری از کرونا است که در قطعه 50 در 70 تکثیر شده و تاکنون به 810 بقعه متبرکه ارسال شده است و مزیت این تابلو ها این است که در محلی مشخص نصب می‌شوند و کتاب و محصول نیست که تحویل اشخاص داده شود.
وی تصریح کرد: همچنین فلش کارت‌هایی نیز در نظر گرفته شده که شامل دعای هفتم صحیفه سجادیه است، این فلش کارت ها بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی که می فرمایند: «مؤمنین به خواندن این دعا، مبادرت کنند»، با ترجمه در حد وسیع تکثیر شده است و به زائرینی که مایل باشند تقدیم می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/277886/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه