آریا بانو

آخرين مطالب

بسیج جامعه زنان کشور:

الگوی سوم زنان ایرانی، زن نه شرقی نه غربی است اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - بسیج جامعه زنان کشور با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 16 اسفند روز قشر بسیج زنان تاکید کرد: شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، زن نه شرقی، نه غربی است. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن و مرکز بود.

در بیانیه بسیج جامعه زنان کشور آمده است: به برکت دین مبین اسلام زنان آن چنان جایگاه رفیع و والایی پیدا کردند که تا پیش از آن در ملل گوناگون کمتر چنین نگاه و توجهی به ارزش و ماهیت زن در سطوح مختلف صورت گرفته بود. در هر برهه تاریخی از اسلام که کنکاش می کنیم زنان موثر و تاثیرگذاری می بینم که دوشادوش مردان حرکت کرده اند و در بزنگاه های مختلف تاریخی حضوری فعال، ارزشمند و پراثر داشته اند.
در این بیانیه بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه کبری (س) در صحابت و همراهی پیامبر اکرم (ص) تا لحظه های آخر از هیچ کوششی فروگذاری ننمودند. حضرت فاطمه زهرا (س) آن سیده کریمه که کوثر وجودش باعث خیر و برکت بود در روزهای پر مشقت پدر و همسر بزرگوارشان مایه امید و آرامش روز افزون شدند و چه در غیاب مادر پیامبر اکرم (ص) را یاری فرمودند و چه در زمان سختی امیر المومنین (ع) را نصرت و یاری رسان بودند. در واقعه عاشورا نیز بار این نهضت سخت در مرحله ای حساس بر دوش بنت حیدر کرار افتاد و حضرت زینب (س) چهره‌ای حماسی و آگاهی بخش از زن در اسلام به تصویر کشیدند که کم نظیر و لو بی نظیر است.
بسیج جامعه زنان کشور در بیانیه خود یادآور شد: در کلام الله مجید نیز که بر قلب نازنین پیامبر اکرم (ص) نازل شد، ارزش جایگاه زن حتی در کلمات در قیاس مردان رعایت و مراقبت معناداری شده است. در قصص قرآنی از زنان والامقامی سخن رفته است که نشان دهنده تاکید بر این جایگاه والاست. صد افسوس که در سایه تبلیغات فرهنگ های غربی و شرقی این نگاه عمیق و انسان ساز به زنان به محاق رفته و نیازمند ایجاد بینشی جدید در این حوزه هستیم.
در این بیانیه بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب دوباره این جایگاه رفیع و ارزشمند خصوصا به زنان ایرانی یادآوری شد. در برهه های مختلف تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی چه در بطن مبارزات علیه رژیم ستم شاهی زنان در صف اول مجاهدت بودند و چه در مقابله با رژیم بعث و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران زنان نقشی فعال و میدانی در این عرصه داشتند.
در این بیانیه همچنین آمده است: رهبر معظم انقلاب با اشاره به همین الگوی مشترک انقلاب اسلامی و نقش تاریخی زن در دین اسلام الگوی زن نه شرقی و نه غربی را در پیام‌شان به کنگره‌ «هفت هزار زن شهید کشور» مورد تاکید قرار دادند. ایشان الگو و طرح واره و چارچوبی از زن مسلمان معرفی می کند که به دور از نگاه های مبتذل و دست پایین و ضعیف به زنان است و بلعکس آنان را کانون تحول و اعتلای جوامع و به سمت رشد و پیشرفت معرفی می کند.
بسیج جامعه زنان کشور در این بیانیه تاکید کرد: این نگاه متعالی نیازمند تبیین و گفتمان سازی چه در داخل کشور و چه در جوامع مختلف اسلامی و ... است. رسالتی بس خطیر که در امواج انحرافی بر دوش زنان مسلمان ایرانی نهاده شده تا در جهت تبیین جایگاه واقعی زنان هم خود الگو باشند و هم این جایگاه را به زنان جهان بشناسانند. همانگونه که رهبر معظم انقلا فرمودند: «زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلّم ثانی برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از معلم اول که زنان مجاهد صدر اسلام بودند.»
در ادامه این بیانیه بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: با سنگینی چنین وظیفه مهم و والایی بسیج جامعه زنان با تأسی از الگوی کامل زن الهی «فاطمه زهرا(س)»، در جهت تبیین الگوی سوم زن مسلمان از هیچ کوششی دریغ نمی کند و آمادگی خود را برای تحقق دولت امام منتظر، مهدی موعود، عجّل الله فرجه الشریف و منویات رهبر عزیزمان اعلام کرده و همبستگی خود را با زنان مسلمان جهان برای این منظور اعلام می کند.
بسیج جامعه زنان کشور در این بیانیه به جهانیان اعلام کرد که هم دین خود را و هم ظرافت ها و رقّت ها و لطافت های خود را حفظ کرده و هم در میدان معنویت، ایثار و تقرّب به خدا و میدان علم و پژوهش و عمل، تلاش خواهیم کرد و حضوری آگاهانه و دلسوزانه برای شکل گیری امتی الهی و پرفروغ در این عرصه مهم خواهیم داشت.
برچسب‌ها
انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس پیامبر اکرم رهبر معظم انقلاب

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/277554/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

گل دوم استقلال از روی نقطه پنالتی توسط محمدی

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

گزارش زنده؛ استقلال 2-0 شمس‌آذر قزوین

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد

شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال

کری ستاره سیتی؛ چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم

ساکت الهامی در مرز انفجار در ورزشگاه وطنی

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور