آریا بانو

آخرين مطالب

کنترل افراد مشکوک به کرونا در گرم‌خانه‌ها / فعالیت‌های داوطلبانه برای ارائه خدمات روانشناسی روانشناسي

کنترل افراد مشکوک به کرونا در گرم‌خانه‌ها / فعالیت‌های داوطلبانه برای ارائه خدمات روانشناسی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - سلامانه: زینب نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، در گفت‎وگو با ایکنا؛ با اشاره به اقدامات این اداره به منظور پیشگری و مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر تهران، گفت: به‌محض اطلاع از شیوع بیماری کرونا، ستادی در شهرداری تهران تشکیل و جلسات متعددی در این رابطه برگزار و اداره کل سلامت شهرداری تهران به عنوان نماینده و نهاد هماهنگ کننده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شد. وزارت بهداشت، نهاد سیاست‌گذار و متولی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا است و اداره کل سلامت به عنوان نهاد هماهنگ‌کننده، محتوا و تولیدات مربوطه در این حوزه را از طریق تعامل با این وزارتخانه تهیه و تدوین می‌کند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: در زمان شیوع ویروس در کشور، وزارت بهداشت شیوه نامه‌های خاصی را برای سازمان‌ها و نیاز‌های مرتبط شهری ما پیش‌بینی نکرده بود. همچنین شیوه‌نامه خاصی هم برای مترو، اتوبوس، تاکسیرانی، سطح شهر، سازمان، بوستان‎ها و گرم‌خانه‎های شهرداری در موضوع بهداشت محیط و ضد عفونی این محل‎ها وجود نداشت؛ لذا از هفته گذشته همکاران اداره کل سلامت شهرداری با دوستان وزارت بهداشت و سایر وزارتخانه‌ها ارتباط گرفتند که نهایتاً در وزارت بهداشت تیمی تشکیل شد که طی آن 15 شیوه‌نامه برای سازمان‌های ما پیش‌بینی و وزارت بهداشت وظایفشان را ابلاغ کرد. بدین جهت اقدام خوبی انجام شد و این شیوه‎نامه برای سایر کلان‌شهر‌ها نیز مورد استفاده قرار گرفت.
وی ادامه داد: اضافه بر این فعالیت‌ها، برای مبلمان شهری و سایر فضا‌های شهری شیوه‌نامه تعریف شد و در حال حاضر تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های شهرداری تهران براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت اقدامات ضدعفونی و پیشگیرانه خود را در سطح شهر انجام می‌دهند. در کنار این اقدامات، برای همه این سازمان‌ها تولید محتوای آموزشی انجام شد که این محتوا هم برای کارکنان و هم برای شهروندان دریافت‌کننده خدمات سازمان‌ها پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است. برای مثال در میادین، تاکسی‌رانی، اتوبوس، مترو و … هر کدام محتوای خاص آموزشی پیش‌بینی شده و به طور مستمر هم این تولیدات به‌روز می‌شود. در حال حاضر نیز اکثریت فضای تبلیغاتی شهرداری تهران نیز به آموزش و آگاهی‌بخشی به بیماری کرونا و مقابله و پیشگیری از این بیماری اختصاص پیدا کرده است.
نصیری در خصوص وضعیت فعلی زیر ساخت‎های شهرداری تهران برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، گفت: شهرداری تهران از روز نخست فعالیت‌ در این زمینه، از سایر دستگاه‌ها جلوتر بود و همکاران ما در تمامی سازمان‌ها و بخش‌های شهرداری تهران کار را بسیار خوب شروع کردند و تمهیدات لازم را برای ضد عفونی و پیشگری در حوزه مربوطه خود انجام دادند. ما نیز در مجموعه اداره کل سلامت در تمامی 352 محله شهر تهران آموزش‌هایمان را به شهروندان قبل از ثبت اولین نفر مبتلا شده به این ویروس آغاز کرده بودیم و زمانی که کرونا ویروس در چین مطرح شده بود و هنوز به کشور وارد نشده بود، مسئولین خانه‌های سلامت در همه محلات آموزش‌ها را به شهروندان از طریق مساجد و مدارس که در آن زمان باز بودند ارائه دادند؛ لذا وقتی که ویروس وارد تهران شد، آموزش‌های حضوری ارائه شده بود و در حال حاضر نیز آموزش‌ها به صورت مجازی ارائه می‌شود.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران در خصوص برنامه شهرداری تهران برای توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بین شهروندان نیز گفت: به دوستان وزارت بهداشت اعلام کرده‌ایم که اگر برنامه‌ای در این خصوص دارند با تمام ظرفیتمان هم در 352 محله تهران و خانه‌های سلامت و هم ظرفیت‌هایی که در مترو، اتوبوس‌رانی و سازمان میادین وجود دارد استفاده می‌کنیم و در خدمت آن‌ها خواهیم بود؛ اما لازمه‌ این امر آن است که وزارت بهداشت پیش‌بینی و آمادگی این موضوع را داشته باشد تا بخواهد این ظرفیت را در اختیار شهروندان قرار دهند.
وی با بیان اینکه طی روز‌های گذشته به دلیل حجم کار در کل کشور و شرایط ویژه‌ای که وجود دارد، مشکل عدم تعادل بازار و محدودیت دسترسی به مواد ضدعفونی کننده برای ما وجود دارد، گفت: اگر این تصمیم و اراده در خود بدنه دولت باشد، حتماً مجموعه شهرداری تهران در خدمت آن‌ها خواهد بود و در کنار آن‌ها کمک خواهیم کرد تا به هر شکلی که در پروتکل‌های دولت پیش‌بینی شده کار انجام شود.
کنترل افراد مشکوک به کرونا در سامان‌سرا‌ها و گرم‌خانه‌ها
نصیری در خصوص غربال و کنترل افراد بی‌خانمان و کارتن خواب و موارد مشکوک در سامان‌سرا‌ها و گرم‌خانه‌ها نیز گفت: این موضوع در دستور کار سازمان خدمات اجتماعی قرار گرفته است و ما هم در کنار آن‌ها خواهیم بود. البته درمان افراد مشکوک به بیماری کرونا، بر عهده وزارت بهداشت است و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران به خصوص مترو و گرمخانه‌ها در صورت مشاهده موارد مشکوک، آنان را با هماهنگی اورژانس به مراکز بهداشتی ارجاع می‌دهند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ادامه از اعلام آمادگی 113 نفر از مشاوران و روانشناسان سازمان نظام روانشناسی برای ارائه خدمات روانشناختى و مشاوره‌ای در وضعیت شیوع ویروس کرونا در تهران خبر داد و افزود: تا این لحظه 113 نفر از مشاوران و روانشناسان سازمان نظام روانشناسی کشور که همگی دارای پروانه سازمان نظام روانشناسی هستند، اعلام آمادگی کرده‌اند که در قالب کار داوطلبانه در زمینه مشاوره و روانشناسی به مردم خدمت‌رسانی کنند.
نصیری تصریح کرد: داوطلبان سازمان نظام روانشناسی می‌توانند علاوه بر خدمات مشاوره‌ای، در زمینه تولید محتوا‌های مرتبط با سلامت روانی جامعه و ارتباط با گروه‎هاى در معرض آسیب‎روانى با شهرداری همکاری کنند. در حال حاضر شهرداری در حال تعریف زمینه‌های کار و همکاری با این افراد است.
فعالیت‌های داوطلبانه در زمینه ارائه خدمات روانشناسی
مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: تعداد افرادی که اعلام آمادگی برای فعالیت داوطلبانه در زمینه روانشناسی داشته‌اند، قابل توجه است و شهرداری از این امر استقبال می‌کند و زمینه‌های همکاری مشترک با این افراد را به زودی فراهم خواهد کرد. البته سامانه ١٣٧ شهردارى تهران نیز آماده دریافت اعلام آمادگى شهروندان در خصوص انجام کار داوطلبانه در این روزهاست.
وی بیان کرد: تمامی فعالیت‌هایی که در شهرداری تهران و سایر دستگاه‌های دیگر انجام می‌دهیم، موفقیت‌آموز نخواهد بود مگر اینکه خود مردم خودمراقبتی را رعایت کنند و در حد امکان از منزل خارج نشوند و در این مدت تلاش کنند کمترین حضور را در سطح شهر داشته باشند و در واقع خودشان ایمنی و سلامت خود و خانواده‌شان را حفظ کنند تا به سلامت از این وضعیت خارج شویم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/276897/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تفریحات بهاری نفیسه روشن با چهره ای برنزه در ساحل مالدیو / باغی از بهشت روی زمین

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

طرز تهیه خمیر هزارلا

ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن قورمه سبزی که هر کسی نمی‌داند!

غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

خواص «وَالزَّیْتُونِ» معجزه‌گر

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست ها

آهنگ معین زد رو از خود معین زد قشنگ‌تر خوندن!

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

دره های زیبای الموت قزوین

با 2 تا بادمجان این شکلی هنر آشپزی‌ تو به رخ بکش!

آموزش رول کوکی راحت و فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ

کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟