آریا بانو

آخرين مطالب

نرخ جهانی ابتلا به کرونا، 8 برابر چین شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشستی در ژنو گفت: در 24 ساعت گذشته موارد گزارش شده به ویروس کرونا در خارج از چین، 8 برابر مبتلایان در چین بوده است.
به گزارش رویترز، به نظر می رسد ویروس کرونای جدید با سرعت بیشتری در خارج از چین در حال گسترش است و از همین رو فرودگاه های کشورهای درگیر غربالگری مسافران را افزایش می دهند.
«تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز در این خصوص گفت: در 24 ساعت گذشته، موارد گزارش شده به ویروس کرونا در خارج از چین، 8 برابر مبتلایان در چین بوده است. ادهانوم افزود: اکنون خطر شیوع این ویروس در سطح جهانی بسیار زیاد است.
وی در یک نشست توجیهی در ژنو گفت: شیوع بیماری در کره جنوبی، ایتالیا، ایران و ژاپن بیشترین جای نگرانی را دارد، اما شواهدی وجود دارد که از نظارت دقیق کره جنوبی خبر می دهد؛ کشوری که در حال حاضر بدترین شرایط همه گیری را پس از چین دارد.
«مایک پنس» معاون رییس جمهوری آمریکا نیز در این خصوص گفت: ظرف 12 ساعت آینده، فرودگاه های کره جنوبی و ایتالیا همه مسافران را برای مهار این ویروس مورد غربالگری قرار می دهند. پنس که مسئولیت مهار این ویروس در ایالات متحده را برعهده دارد، ادامه داد: محدودیت های سفر در ایالات متحده ممکن است گسترش یابد.
در این میان شمار جانباختگان ناشی از ویروس کرونا از 3 هزار نفر فراتر رفته است ضمن آنکه تعداد مرگ و میر در ایتالیا از 18 نفر به 52 نفر رسیده و در لتونی، عربستان سعودی، سنگال و مراکش برای اولین بار مواردی از ابتلا به این ویروس گزارش شده است که بدین ترتیب تعداد کشورهای آلوده به این ویروس را به بیش از 60 کشور رسانده است.
یک مقام ارشد آمریکایی تاکید داشت که نگران افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در آمریکا است، چراکه تاکنون 6 کشته و بیش از 90 مورد مبتلا به ویروس کورنا ثبت شده است. ضمن آنکه به طور قطع آزمایش های بیشتر منجر به موارد تایید شده مبتلایان بیشتر در این کشور خواهد شد.
«دکتر آنتونی فوجی»(Anthony Fauci) رئیس واحد بیماری های عفونی انستیتو ملی بهداشت ایالات متحده در خصوص سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا گفت: هنگامی که شما تعدادی از مواردی را شناسایی کرده اید و این بیماران برای مدتی در جامعه حضور داشته اند بدون آنکه اطلاعی از بیماری خود داشته باشند، باید شاهد افزایش شمار مبتلایان باشید.
در کره جنوبی تاکنون مرگ 26 نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا تایید شده و تنها در روز دوشنبه 599 مورد مبتلا گزارش داده شده است که بدین ترتیب آمار کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را به 4 هزار و 335 نفر رساند.
از میان مبتلایان جدید در کره جنوبی، 377 نفر از اهالی شهر دائگو بودند؛ شهری که در آن شاخه ای از مسیحیان شینچنجی (شاخه ای جدید از مسیحیت که رد سال 1984 در کره جنوبی بنیانگذاری شد) پس از بازدید برخی از اعضای آن از شهر ووهان چین، به این بیماری مبتلا شده بودند.
دولت سئول از دادستان های کره جنوبی خواست تا تحقیقات را در خصوص رهبران کلیساهای این شهر آغاز کنند. شهردار سئول نیز تاکید کرده اگر رهبران کلیساهای این شهر با دولت سئول همکاری کرده بودند شاهد تلفات کمتری ناشی از کرونا در کره جنوبی بودیم.
همزمان در چین و استان هوبئی (کانون شیوع ویروس کرونا) شاهد کاهش شدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا بوده ایم، اما دولت چین همچنان به افرادی که از کشورهای دیگر با این ویروس به خانه بازمی گردند، هشدار داده است.
نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در اواخر سال گذشته در ووهان (مرکز استان هوبئی) دیده شد و از آن زمان تاکنون بیش از 86 هزار و 500 نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند که بیشتر شمار مبتلایان مربوط به چین است. این در حالی است که براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه 8 مورد مبتلای جدید در چین خارج از استان هوبئی گزارش شده است.
همزمان «ژانگ جان» سفیر چین در ایالات متحده در یک نشست خبری گفت: ما یقین داریم با آمدن بهار، فاصله کمی با شکست کوویید-19 خواهیم داشت.
در خارج از کشور چین، در حال حاضر بیش از 8 هزار و 700 مورد مبتلا و بیش از 125 مرگ و میر ناشی از ویروس جدید کرونا ثبت شده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/276544/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟

تاثیر گرما بر خلق و خو و پرخاشگری

با مزاحمت خیابانی چگونه برخورد کنیم؟

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟

سندرم استکهلم چیست و چگونه درمان می شود؟

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای

توهم کاپگراس چیست؟

سایکومتریست چگونه کار می کند؟

رفتار تکانشی چیست و چگونه درمان می شود؟

فروپاشی عصبی چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال دیس تایمی یا افسرده خویی چیست ؟ علل ، علائم و درمان آن

با بیمار در حال مرگ چگونه باید رفتار کرد؟

درباره اتانازی چه می دانید؟

آزار و اذیت خیابانی چیست و چگونه با آن رفتار کنیم؟

توهم فرگولی چیست؟ علل و درمان آن

فردگرایی چیست و شیوع فردگرایی در میان افراد جامعه