آریا بانو

آخرين مطالب

برای مقابله با ویروس کرونا

درمانگاههای شهرداری تهران آماده خدمت رسانی هستند شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

آریا بانو - شهرنوشت: باتوجه به گسترده شدن کرونا ویروس در شهر تهران، شهرداری تهران اعلام کرده که برخی کلینیک‌ها و درمانگاههای این مجموعه به صورت شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم در زمینه این بیماری است.  

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در نخستین نشست خبری درباره عملکرد شهرداری تهران در مقابله با کرونا که بعد ازظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد، اقدامات مجموعه متبوعش را در چند حوزه عنوان کرد و توضیح داد: شهرداری تهران به صورت عام شاید نخستین سازمان و مجموعه ای بود که در کنار وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرد و به سرعت توانست اقدامات لازم را انجام دهد .
او با بیان اینکه نخستین حوزه اقدامات مجموعه شهر سالم درباره بهداشت و پیشگیری است، گفت: پیش از اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور، پروتکل هایی را در زمینه پیگشیری و مقابله از سوی وزارت بهداشت به ما ابلاغ شده بود و همه بخشنامه‌ها را به سازمان‌های دیگر اطلاع داده بودیم .
چوبینه از پیش بینی‌های اولیه در حوزه بهداشت و پیشگیری خبر داد و بیان کرد: یکسری از لوازمی که پیش‌بینی شده بود مورد نیاز درمانگاه هایمان است را دپو کرده بودیم، حدود 80 هزار ماسک در انبارمان آماده داشتیم. اما بعد از ابلاغ دستورالعمل آقای کاظمی مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران لوازم را اختیار اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران برای استفاده عزیزانمان که خدمتگزار مردم هستند، قرار دادیم .
او گفت: از محل دپویی که قبلا انجام دادیم حدود 50 هزار ماسک، 140 کارتن دستکش یعنی 80 هزار جفت، 300 عدد محلول ضد عفونی کننده دست، 200عدد محلول ضد عفونی کننده سطوح را در گام نخست در اختیار اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران قرار دادیم .
این مقام مسئول ادامه داد: بعد از آن هم موارد مورد نیاز سازمان ها و شرکت ها آماده شد و به آتش نشانی و شرکت های مختلفی که درخواست داشتند این اقلام تحویل شد. همچنین تمام ساختمان هایی که برای تب سنج اعلام نیاز کرده بودند، این تجهیزات داده شد تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود .
چوبینه به حوزه آموزش درباره کرونا ویروس هم اشاره کرد و گفت: از همان روزهای نخست همکاران ما آموزش هایی را هم برای کارکنان، همکاران و مسئولان شرکت اتوبوسرانی و شرکت مترو دادند و پس از آن هم کندزدایی از سطوح و ضدعفونی واگن های مترو و اتوبس ها آغاز شد .
او با بیان اینکه آموز‌ها همچنان ادامه داد از نظارت بر اماکنو مکان‌های دارای ازدهام خبر داد و افزود: یکی از کارهایی که مورد توجه وزارت بهداشت هم است اقدام درمانی همکاران ما در هجده کلینیک درمانی بود که برای شهروندان و پرسنل انجام شد و هم اکنون هم در حال انجام است .
مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه بار بیماری ابتلا به کرونا آنقدر سنگین است که بیمارستان ها و مراکز وابسته به وزارت بهداشت پاسخگوی این بار نیست، گفت: همکاران من در صف اول خدمت هستند، پزشکان، پرستاران و درمانگاههای ما به صورت شبانه روزی در چهار درمانگاه و از امشب در برخی درمانگاه های دیگر تامین نیرو خواهیم کرد تا خدمات به مردم ارایه کنند .
به گفته او؛ علاوه بر کارکنان، بازنشستگان شهرداری تهران در حوزه مشاروه و یا درمانی آماده خدمت رسانی به مردم بویژه به صورت مشاروه غیر حضوری هستن د.
ا ین مقام مسئول همچنین در پاسخ به سوالی درباره پایش کارکنان شهرداری گفت: پایش افراد به صورت عام را درست نمی دانیم؛ چرا که در صورت وجود ویروس، سبب سرایت به دیگران می شود، اما آن چیزی که ما توصیه کردیم و در نشست‌های مختلی از معاونت برنامه ریزی درخواست کردیم حتی پیش از از مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر کاهش ساعت اداری و دور کاری این بود که افراد دارای بیماری های خاص و زنان باردار دورکار شوند که با این پیشنهاد موافقت شد .
او درباره استفاده از کیت های تشخیصی در مراکز درمانی شهرداری هم توضیح داد: در کشور سه مرکز این کیت ها را در اختیار دارد و نیاری به داشتن به صورت گسترده نیست. کسانی که علایم بالینی و اولیه دارند آزمایش های پایه‌ای روی آنان انجام می شود که در مراکز ما هم قابل انجام است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/275575/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

ریوالدو اسطوره برزیلی پیشین بارسلونا 52 ساله شد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت