آریا بانو

آخرين مطالب

راه و رسم هدیه دادن در دوران نامزدی خانواده

راه و رسم هدیه دادن در دوران نامزدی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نمناک / دوران نامزدی اولین قدم های زندگی مشترک است بنابراین زوجین سعی می کنند با دادن هدیه به یکدیگر عشق و علاقه خود را نشان دهند تا در دل دیگری نفوذ بیشتری داشته باشند. هدیه دادن در این دوران باعث نزدیک ترشدن افراد به یکدیگر و ایجاد صمیمیت و نزدیکی قلوب آنها می شود.
اما لازم نیست که هدیه شما همیشه ارزش مالی زیادی داشته باشد بلکه شاخه ای گل سرخ یا هدیه ای کوچک می تواند خوشحالی همسرتان را تضمین کند. در این بخش از نمناک به اهمیت هدیه دادن در دوران نامزدی می پردازیم .
هدیه دادن در دوران نامزدی
دوران نامزدی در بین مردم متفاوت است . برخی از افراد و خانواده ها دوره ی بعد از عقد و فاصله ی زمان عقد تا عروسی را دوره نامزدی می دانند اما برخی دیگر از خانواده ها دوره ی قبل از عقد و مرحله ای که دختر و پسر نشان کرده ی هم هستند را دوران نامزدی می دانند.هدیه در دوران نامزدی به دو دسته تقسیم می شود :
هدایای رسمی :هدایایی هستند که میان خانواده ها رد و بدل می شوند وشامل هدایایی هستند که خانواده داماد به عروس یا هدایایی که خانواده عروس به داماد می دهند ، می شود.
هدایای غیررسمی :هدایایی هستند که میان دختر و پسر رد و بدل می شوند.
هدایای خانواده ها در دوران نامزدی
دادن هدیه در استحکام خانواده نقش مؤثری دارد. ردوبدل شدن هدایا میان خانواده ها در نحوه ارتباط آنها با عروس یا داماد تأثیرگذار است.اهدا هدیه از طرف خانواده ها باعث متأثرشدن خانواده ها از یکدیگر می شود و زمانی که مشکلی پیش می آید، این هدایا نقش خود را ایفا می کند و از فرزند آن خانواده حمایت می کنند. مثلا مادرشوهری که از خانواده عروسش هدیه گرفته ، در زمان وقوع مشکلات اجتناب ناپذیر زندگی، از عروس خود حمایت بیشتری می کند .
هدایای خانواده ها بیشتر مناسبتی است و در دوره نامزدی در مناسبت های خاص، برای شادباش اعیاد و مراسم و تولد و در زمان های مشخصی به عروس یا داماد تقدیم می شود .
هدیه ای که به مناسبت عید از طرف خانواده پسر به عروس خانم داده می شود، جنبه مناسبتی دارد. بهتر است پسر و دختر نیز در این گونه مناسبت ها هدیه ای هر چند کوچک به یکدیگر بدهند.
هدیه ای که شما در این مناسبت ها می دهید باید برای گیرنده هدیه جذابیت داشته باشد.
پول هدیه دادن یا حتی کارت هدیه در دوران نامزدی پیشنهاد نمی شود و دختر و پسر باید برای انتخاب هدیه برای یکدیگر وقت بگذارند و هدیه ای مبتنی بر نیاز طرف مقابل تهیه کنند. وقت گذاشتن برای خرید هدیه به فرد مقابلتان نشان می دهد که شما برای او ارزش قائلید.
زمان هدیه دادن در دوران نامزدی
اغلب هدیه دادن در دوران نامزدی زمان های مشخصی مثل اعیاد ، تولد و... دارد و در زمان مناسبت ها که خانواده ها بر اساس سنت، هدایایی به عروس یا داماد می دهند اما بهتر است برای هدیه دادن به یکدیگر محدودیت زمانی قائل نشوید و دختر و پسر برای یکدیگر هدایایی کوچک با توان مالی خود تهیه کنند این هدیه ، از نوع هدایای غیررسمی است .
هدیه دادن در دوران نامزدی در تهران و کلان شهرها
در تهران و کلان شهرها ، گروه های قومیتی متفاوتی در کنار هم زندگی می کنند و سنت های متفاوتی در امر ازدواج دارند و وصلت هایی با یکدیگر انجام می دهند. هر یک از این قومیت ها رسم متفاوتی در هدیه دادن دارند و در مناسبت های مختلف هدایایی مانند لباس، پارچه و طلا برای عروس یا داماد می برند .
اگر با قومیت خاصی وصلت کردید سعی کنید با رسومشان آشنا شوید و هیچ گاه دستِ خالی به خانه آنها نروید زیرا دستِ پر بودن خانواده ها هنگامی که به خانه هم می روند، تأثیر بسیار خوبی دارد و هدیه دادن در زندگی آینده فرزندتان تأثیر خواهد داشت.
سنت بیهوده ای نیست
دادن هدیه یک سنت بیهوده است؛ بلکه سبب افزایش محبت و نفوذ در دل فرد می شود و در زندگی مشترک زوج جوان نقش مثبت می گذارد.
پسرها یا آقادامادها ، دست پر به خانه همسرتان بروید :
دست پر به دیدن نامزدتان بروید و برای او هدیه ای کوچک و یا خوردنی های کوچکی که دوست دارد تهیه کنید زیرا او ناخودآگاه در مواجهه با شما نقش دختر بچه ای در برابر پدرش را دارد که از چیزهای کوچکی که پدر برای او می خرید لذت می برد . اینکار سبب می شود که برای او تصویر جذابی از شما ایجاد شود و این کار در ذهن او تأثیر مثبت می گذارد.
حتما لازم نیست این هدایا گرانقیمت باشد بلکه می تواند هدایای کوچکی مانند یک آدامس یا شکلات یا تنقلات یا عروسک ها و مجسمه های کوچک یا یک شاخه گل باشد . این هدایا هر چند کوچک است اما تأثیر روانی بسیار مثبتی دارد و باعث می شود ذوق کودکانه آن دختر زنده شود و شیرینی زندگی افزایش یابد.
برای داشتن یک زندگی شاد ، شاد بودن همسر و وجود حالت های کودکانه در دختر لازم است پس برای شاد کردن همسر بهتر است برای او هدایایی مانند عروسک بخرید.
تفاوت دوره نامزدی با دوره های بعدی آن
اگر نمی توانید در زندگی مشترک مدام برای همسرتان هدیه بخرید ، بهتر است در دوران نامزدی تا حد معقولی این کار را انجام دهید . همه از جمله خانم ها باید بدانند که ابتدای رابطه و سال های اول به علت ایجاد محبت و دلبستگی و پیوند بین دو نفربا زمان های دیگر متفاوت است و در این زمان رفتارهای محبت آمیزی مانند خرید هدیه به ایجاد احساس همسری بین دو نفر کمک می کند.
ارزش مالی هدیه دادن در دوران نامزدی
هدایایی که در دوره نامزدی از طرف خانواده ها داده می شود باید ارزش مالی داشته باشد زیرا این هدایا نشان دهنده این است که شما برای طرف مقابل ارزش قائلید و در شان او هدیه تهیه می کنید. اگر خانواده ای که شرایط اقتصادی خوبی ندارند، در مناسبتی به عروس خود سکه طلایی می دهند، این هدیه ارزش بسیار زیادی دارد زیرا این خانواده برای تهیه این هدیه سختی زیادی به خود داده است .
هدایای دخترها به پسرها در دوران نامزدی
بهتر است دختر خانمها نیز هدایایی برای همسرشان بخرند و با دادن هدایای کودکانه اسباب بازی، یک تی شرت یا مجسمهٔ یک دوچرخه او را به فضای کودکی خود بازگردانده و فضای کودکی آن پسر را زنده کنند تا اینگونه تاثیر مثبتی در رابطه ایجاد گردد. ایجاد فضای کودکی حس روانی خوبی ایجاد می کند و باعث می شود که فرد احساس کند جایگاهش برای طرف مقابل عزیز و رفیع است.
همین هدایای معمول
هدایایی مانند سکه، قطعه طلا و یا پارچه های نفیس که میان خانواده ها رد و بدل می شوند ،هدایای خوبی هستند زیرا در عرف پذیرفته شده اند و گیرنده هدیه احساس می کند که برای او ارزش و احترام قائل شده اند.
هدایایی بیش از وسع مالی در دوران نامزدی
گاهی هدیه دادن به تکلف و محبتِ اجباری تبدیل می شود زیرا برخی خانواده ها هدیه ای گرانقیمت ، بیش از توان مالی اشان تهیه می کنند. در این صورت هدیه دهنده سعی می کند با دادن هدیه بیش از وسعش فرد گیرنده هدیه را مدیون خود کند یا توقعات زیادی از او داشته باشد. در این شرایط، این گونه هدیه به یک باج تبدیل می شود و کارکرد کاملاً غلطی دارد.
خانواده هایی که با مشکلات مالی مواجه هستند نباید هدیه گرانقیمت تهیه کنند بلکه باید با خرید هدیهٔ کوچک تر از وقوع این اتفاقات جلوگیری کنند .
اگر نامزدی به هم بخورد طبق قانون هدایای داده شده میان دو طرف به جز هدایایی که از بین رفته باشند ، باید بازگردانده شود.
نکات اولیه هنگام کادو دادن در نامزدی که باید بدانید :
هدیه باید در حد و حدود خانواده و در سطح اقتصادی هر خانواده باشد.
هدیه باعث محبت بیشتر دو نفر به یکدیگر و نزدیک شدن قلب هایشان به یکدیگر می شود؛ اما در صورتی که شأنِ گیرنده هدیه در انتخاب و دادن هدیه رعایت شود .
هدیه باید با حس خوب و محبت به فرد داده شود.
برای اینکه هدیه تأثیر بیشتری روی طرف مقابلتان بگذارد ، در هدیه دادن باید شأن فردی که به او هدیه می دهیم رعایت شود و هدیه با محبت داده شود و نحوه تقدیم کردن هدیه به خوبی انجام بگیرد .
همچنین کلماتی که در حینِ دادن هدیه استفاده می شود، روی هدیه تاثیرگذار است . دادن یک هدیهٔ گران با کلام بد ، برای فرد هدیه گیرنده ارزش کمتری از یک هدیه کوچک یا ارزان قیمت با کلام محبت آمیز را دارد. هنگام هدیه دادن باید شأن خانواده ها به ویژه پدرومادرها رعایت شود.
هدیه دادن نیازمند مدیریت است. هدیه دادن گاهی با توقعات کاذب و تجملات بی شماری همراه می گردد و بعد از مدتی کم کم جنبه وظیفه پیدا می کند.
هدیه های سنگین در این دوران می تواند یک بار بە بارهای مالی زوجین اضافه کند.
زمان هدیه دادن باید مواظب روحیه آدم ها باشیم زیرا گیرنده هدیه نباید با دریافت هدیه ای احساس کند تحقیر شده و یا شأن او رعایت نشده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/275184/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

معرفی 5 فیلم هندی برتر 2024

اجرای خصوصی تصنیف «جام مدهوشی» از علی اصغر شاه زیدی

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

املت قارچ ایرانی را مثل کافه ها بپزید

اقدامات لازم در زمان افت قند خون بیماران دیابتی

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

کنترل قند خون در افراد مسن

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد