آریا بانو

آخرين مطالب

مجموعه اقدامات شهرداری تهران در مقابله با شیوع ویروس کرونا شهرداری تهران

مجموعه اقدامات شهرداری تهران در مقابله با شیوع ویروس کرونا
  بزرگنمايي:

آریا بانو - شهرنوشت:پس از درخواست وزارت بهداشت از شهرداری تهران برای ورود به موضوع مقابله با شیوع ویروس کرونا مجموعه اقدامات انجام شده تشریح شد.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت رضا کرمی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست مجازی که با موضوع مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس برگزار شد، به ارایه گزارشی از اقدامات شهرداری تهران در این راستا پرداخت و اظهار کرد: پس از درخواست وزارت بهداشت از شهرداری تهران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اولین جلسه پنج شنبه ( یکم اسفند ماه) با حضور شهردار تهران، معاون شهرداری و مدیران مربوطه در محل دفتر شهردار برگزار شد و مسئولان کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا وزارت بهداشت در این جلسه توضیحاتی در خصوص وضعیت شهر تهران به لحاظ گسترش ویروس و میزان آمادگی ها نکاتی را مطرح و اعلام نیاز کردند.
او ادامه داد: پس از این معاونان و مدیران مطالبی را درباره چگونگی همکاری شهرداری در مقابله با این ویروس مطرح کردند و در آن جلسه مقرر شد سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، اداره کل سلامت معاونت اجتماعی، شرکت بهره‌برداری مترو، شرکت تاکسیرانی، اتوبوسرانی و سازمان زیبا سازی پیشنهاداتی را برای مقابله با ویروس ارائه دهند.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: مقرر شد این سازمان‌ها به همراه سایر بخش های شهرداری با محوریت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران مجموعه اقدامات خود را در رابطه با آموزش کارکنان و شهروندان و عملیات اجرایی در خصوص ضدعفونی و گندزدایی را برنامه ریزی کنند. پیرو جلسات پیشین، جلسه دیگری روز شنبه سوم اسفند ماه در دفتر شهردار برگزار شد.
- کرمی با اشاره به حضور سایر دستگاه های مرتبط در سازمان مدیریت بحران و بررسی اقدامات انجام شده عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد اداره کل سلامت جلساتی را با وزارت بهداشت برگزار کند، همچنین شرکت اتوبوسرانی، مترو، سازمان پسماند، سازمان بهشت زهرا، شرکت شهر سالم، شرکت فروشگاه شهروند، سازمان خدمات و رفاه اجتماعی، سازمان آتش نشانی، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و سازمان میادین میوه و تره بار جلساتی را داشته باشند و دستورالعمل های مناسب ارایه شود، خوشبختانه این کار با سرعت انجام شد
او با بیان اینکه از وزارت بهداشت خواسته شده تا سطح بندی ویروس کرونا را تهیه کند، اضافه کرد: مشخص شدن اقدامات در هر سطح موضوعی بود که به آن توجه شد.همچنین در رابطه با احتمال سرایت کرونا از حیوانات و تعطیلی بازار فروش طیور با همکاری دادگستری تهران و تعیین اقلام حفاظت بهداشت فردی و تشدید نظارت بر شیوه امحا زباله ها مقرر شد دستور العمل های لازم را به شهرداری ارائه دهند.
کرمی با بیان اینکه تصمیم جهت اعمال محدودیت در بازار تهران و تعطیلی نمایشگاه های بهاره بر عهده فرمانداری تهران بود، گفت: تصمیم گیری درباره نگهداری از معتادان و افراد بی خانمان نیز بر عهده شورای تامین گذاشته شد و مقرر شد تا تصمیم نهایی به شهرداری تهران اعلام شود.همچنین مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به عنوان سخنگوی واحد انتخاب شد.
او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سم پاشی معابر و خیابان ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: متخصصین مربوطه اثر این کار را بسیار اندک می دانند ضمن اینکه حجم مواد ضد عفونی لازم برای آن بسیار زیاد خواهد بود و با کمبود فعلی این مواد امکان پذیر هم نیست.
کرمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نظارت کافی بر میادین میوه و تره و بار برای تامین مایحتاج شهروندان از یکسو و رعایت نکات بهداشتی از سوی دیگر صورت می‌گیرد، گفت:دستورالعمل ضد عفونی و استفاده از دستکش به سازمان میادین و میوه و تره بار داده شده و مورد عمل هم قرار گرفته است. بله نظارت بر میادین بطور مستمر انجام می شود ولی اگر مردم عزیزمان موردی را هم از طریق سامانه های ارتباط مردمی شهرداری اعلام کنند حتما پیگیری خواهد شد.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا پیش از این در سوله‌های مدیریت بحران برای مقابله و پیشگیری از بیماری‌ها لوازم بهداشتی نگهداری نشده است تا در صورت رخداد یک بحران و شیوع یک بیماری به طور رایگان در اختیار شهروندان قرار بگیرد، توضیح داد: اصولا طراحی این پایگاهها در زمان ساخت برای این منظور نبوده و امکانات و تجهیزاتی برای نگهداری دراز مدت لوازم بهداشتی ندارند و لذا استاندارد مورد لزوم برای این کار وجود ندارد ولی آمادگی لازم برای بهره گیری از این پایگاهها برای هرگونه کاربری مورد تأیید وزارت بهداشت در شهرداری وجود دارد.
رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که شهرداری تاکید بر ضدعفونی اتوبوس ها و مترو دارد در حالی که تعداد کمتری از اتوبوس ها ضدعفونی شده اند و آیا نظارتی بر این اقدامات صورت می‌گیرد یا خیر گفت: درخصوص نظارت بر عملیات ضد عفونی باید بگویم که حدود 6 هزار اتوبوس عمومی و خصوصی داریم که حجم زیادی از کار را می طلبد.مقرر شده تا در روز دو بار ضدعفونی صورت گیرد و بنا براین حجم زیادی از مواد ضدعفونی نیاز است که دو سه روز اول مواد ضد عفونی در دسترس بود اما چند روزی با کمبود مواد ضد عفونی مواجه شدیم.
رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: بهترین توصیه این است که فعلا از مترو و اتوبوس استفاده نشود و اگر اجباری هم برای استفاده از این اتوبوس ها و ناوگان حمل و نقل عمومی است از تماس با سطوح و تردد در مکان های شلوغ خودداری شود.
او در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه امروز مسئله اتوبوس های خصوصی را داریم که غیر مستقیم به حمل و نقل شهرداری وصل هستند، به این موارد چه کسانی رسیدگی می کنند، گفت: دستور العمل اتوبوس های خصوصی هم به همان شکل روزی دوبار است اما شاید به دلیل ارجحیت بخش عمومی ابتدا کار از ان نقطه شروع شده باشد، نظارت به عهده سازمان بازرسی شهراری تهران است که به طور قطع این موضوع بار دیگر تذکر داده خواهد شد.
او در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت اعلام کرده که برای ضدعفونی کردن فضاهای عمومی شهر مشکلی وجود ندارد ولی باید شهرداری به وزارت کشور درخواست داده و سپس وزارت کشور به وزارت بهداشت اعلام کند، آیا این مکاتبات انجام شده یا شهرداری تهران در حال تهیه مواد ضد عفونی کننده از بازار آزاد است گفت: آن پروسه ای که باید به وزارت کشور درخواست داده شود پیگیری می شود اما ما اصلا فرصت زیادی نداریم و باید کارها با سرعت بیشتری انجام گیرد.از این رو بخشی از مواد را از بازار آزاد و بخش دیگری از از طریق رایزنی با سایر ارگان ها در حال تهیه داریم.
کرمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا شرکت شهر سالم کارمندان خود شهرداری را پایش کرده است یا خیر گفت: بله بخش زیادی از این اقدامات انجام شده و نیز در حال انجام است.
او همچنین در پاسخ به سوال خبر شهرنوشت مبنی بر اینکه که علاوه بر وسایل حمل و نقل عمومی آیا تمهیداتی برای ضدعفونی مبلمان شهری و وسایل بازی کودکان در پارک ها در نظر گرفته شده است گفت: دستورالعمل‌ها برای این کار به سرعت تهیه و ارائه شده است و در دستور کار سازمان بوستان‌ها قرار دارد.
رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگر شهرنوشت که آیا سوله‌های بحران برای قرنطینه در نظر گرفته شدند، گفت: این پایگاه‌ها برای هرگونه نیازی که از سوی وزارت محترم بهداشت بر اساس ظرفیتهای مختلف این سوله ها اعلام شوند آماده هستند.
کرمی در پاسخ به سوال که آیا پیش بینی ها مبنی بر تبدیل بیماری کرونا به بحران برای شهر تهران وجود دارد یا خیر و در صورت مثبت بودن پاسخ این سوال آیا سناریوی مقابله با این بحران اندیشیده شده است، گفت: در حال حاضر نیز ما شرایط را بحرانی ارزیابی می کنیم و بر اساس پیش بینی ها ممکن است تا یکی دو هفته آینده علیرغم تمامی تلاشها گسترش ویروس بیشتر نیز بشود.
او افزود: ولی بر اساس نظر پزشکان متخصص و مسئولین مربوطه تنها با انجام سه مورد زیر امکان مهار این بحران وجود خواهد داشت: آموزشهای عمومی، کاهش تردد در سطح شهر و کاهش هرگونه تجمعات حتی کوچک.
رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران درخصوص ابتلای کارمندان شهرداری در منطقه 13، 15 و برخی مناطق دیگر و چگونگی پایش این کارمندان گفت: تفاوتی بین شهرداری مردم دیگر وجود ندارد و همه در معرض این بیماری هستیم.
او ادامه داد: بیمار یابی استفاده از تب سنج ها برای ورود و خروج کارکنان بوده است که اکثر سازمان ها این کار را در حال انجام دارند ولی اینکه آماری داشته باشیم هنوز آماری به دست من نرسیده است.
کرمی تاکید کرد که آیین نامه ای از طرف معاونت برنامه ریزی تهیه شده که شاید اوایل هفته آینده این آیین نامه ابلاغ شود تا برخی از افرادی که مشکلاتی دارند بتوانند از این شرایط استفاده کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/274450/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

گل دوم استقلال از روی نقطه پنالتی توسط محمدی

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

گزارش زنده؛ استقلال 2-0 شمس‌آذر قزوین

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!