آریا بانو

آخرين مطالب

نکاتی مهم برای انتخاب محل زندگی جدید گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - نمناک / اگر شما به دنبال یک خانه جدید هستید ، نه تنها باید در نظر بگیرید که آن خانه می تواند نیازهای شما را برطرف کند ، بلکه باید این را هم در نظر بگیرید که محله آن خانه چگونه است ؟! اگر محله آن خانه بد بود ولی خانه زیبا و دوست داشتنی بود باید آنرا از نظر خود خارج کنید. در این بخش قصد داریم تا شما را نکات مهم در حین خرید خانه جدید آشنا سازیم. جهت اطلاع بیشتر ادامه این مطلب را بخوانید.
1- امکانات محله :
یکی از بزرگترین سوالات این است که آیا محله جدید شما امکاناتی برای رفع خواسته های خانواده شما دارد یا خیر؟! خانواده هایی که در آن کودک هست ، خواستار این هستند که امکانات ورزشی ، مدرسه ، پارک ، باشگاه و این چنین امکانات داشته باشد تا دیگر برای این امکانات مسافت زیادی را طی نکنند. جوان ها هم خواستار کافی شاپ ، رستوران و ورزشگاه ها هستند. اگر محله جدید شما این امکانات را داشته باشد می توانید در آن زندگی کنید.
2- فروشگاه :
آیا شما می خواهید تا بدون پیمودن مسافتی خرید خود را انجام دهید ؟ خب ، این راحتی را هم باید در نظر بگیرید چون دیگر نیازی به رانندگی ندارید و در زمان شما صرفه جویی می شود. در حالت عادی شما به فروشگاه مواد غذایی ، داروخانه ، مطب دکتر و پمپ بنزین نیاز دارید.
3- مسافت و ترافیک:
یکی دیگر از مهم ترین مسائل فاصله محل کار شما با خانه تان می باشد. این مشکل امروزه از دغدغه های اصلی افراد محسوب می شود که می تواند باعث صرفه جویی هم در زمان هم در هزینه های شما شود. پس به این مورد هم دقت کنید که می تواند بسیار موثر باشد.
4- آینده :
اگر شما با اهالی محله خود آشنا نیستد ، می توانید بیشتر در مورد آن فکر کنید. اگر قصد سرمایه گذاری برای آینده خود را دارید می توانید در یک محله که در حال افزایش قیمت می باشد خانه ایی را خریداری کنید که در آینده سود زیادی ببرید.
5- بازدید در زمان های مختلف :
این مورد واقعا مهم است که همسایگان خود را در زمان های مختلف ببینید. سطح صدا چگونه است ؟ آیا بعد از ساعت 5 بعد از ظهر سر و صدا زیاد می باشد ؟ آیا نشانه هایی وجود دارد که همسایگان شما با شما مشکل دارند ؟ خب برای حل کردن این مشکلات می توانید کمی بیشتر در مورد محله خود فکر و تحقیق کنید.
6- جنایت :
قبل از تصمیم گیری برای خرید خانه ، بطور آنلاین جرایمی که در آن محله پیش آمده است را بطور آنلاین بررسی کنید. و اگر نتوانستید که اطلاعاتی برای این مورد بطور آنلاین بدست آورید از مشاور املاکی که آشنای شماست بپرسید تا شما را با آن محله بیشتر آشنا سازد. ممکن است که تصمیم گیری در میان دو محله آسانتر شود به شرط اینکه اطلاعات کافی بدست بیاورید تا دچار مشکل نشوید. پس قبل از انتخاب محل بیشتر در مورد آن فکر کنید.
7- مدارس با کیفیت :
اگر فرزندان جوان دارید و یا می خواهید زندگی مشترک تشکیل دهید ، باید از وجود مدارس با کیفیت آگاه شوید. مدارس دولتی و خصوصی همگی تاثیرات مهمی در زندگی شما خواهند داشت. بنابراین اگر میان سال هستید و فرزندان محصل ندارید بهتر است از هزینه های اضافی خودداری کنید.
8- اتمسفر :
اتمسفر می تواند بر روی کاغذ جذاب بنظر برسد ، اما در واقعیت ممکن است که بسیار دردناک باشد. گاهی اوقات آمارها کافی نیستند و تا زمانیکه شما آنرا احساس نکنید نمی توانید به خوبی به آن پی ببرید. آیا محله زندگی شما می تواند خواسته های شما را برآورده کند ؟ پس در حین انتخاب بیشتر فکر کنید تا پشیمان نشوید.
9- نسبت مالکیت خانه :
در حالت ایده آل ، شما می خواهید یک خانه در یک محله انتخاب کنید گه مناسب شما باشد .اگر می خواهید یک خانه خوب خریداری کنید ، باید بیشتر فکر کنید تا مالکیت شما زیر سوال نرود. در حین خرید خانه بیشتر دقت کنید تا مشکل برای شما پیش نیاید و ارزش خانه شما هر سال بیشتر شود.
10- کوچه :
هنگام بازدید از خانه انتخابی بهتر است به کوچه ای که ملک در آن قرار دارد توجه ویژه ای داشته باشید. باریک بودن کوچه رفت و آمد ماشین و همچنین اسباب کشی را دچار مشکل می کند. علاوه بر این برخی کوچه ها بسیار پر رفت و آمد هستند. مثلا اگر ساختمان پزشکان و یا مدرسه ای در آن کوچه باشد باید انتظار سر و صدای زیادی از آن کوچه را داشته باشید. همچنین ممکن است همسایه های دیگر اتومبیل را در جلوی درب خانه شما به دلیل کم بودن فضا پارک کند که عبور و مرور را برای شما سخت کند.
11- پارکینگ:
یکی از مهم ترین مسائل مربوط به زندگی آپارتمان نشینی مسئله پارکینگ است. هنگام بازدید از آپارتمان بهتر است به نکاتی در پارکینک توجه نمایید. مسقف بودن پارکینگ بودن در فضای آزاد اهمیت بسیاری دارد. پارکینگ مسقف به دلیل دور بودن خودروی شما از آفتاب ، برف و باران اولویت بیشتری دارد اهمیت زیادی دارد. همچنین هرچه شیب ورودی پارکینگ کمتر باشد، آن پارکینگ مناسب تر ساخته شده است. برخی از پارکینگ ها ، دارای فضای اضافی برای خودروی مهمان هستند که یک مزیت به حساب می آید.
12 - وضعیت واحدها در هر طبقه:
تعدا طبقات و تعداد وادهای هر طبقه اهمیت بسزایی دارد. تعداد کمتر واحدها برابر است با سر و صدا و خرابی کمتر و بهداشت محیطی بیشتر. همچنین فاصله ی واحدهای یک آپارتمان از هم و مناسب بودن مساحت هر طبقه نیز مهم است. معمولا واحدهایی که درب آنها روبه روی هم قرار دارد طرفداران کمتری دارد.
13- وضعیت ایمنی ساختمان:
اگر قصد خرید ملک از قبل ساخته شده را دارید به سختی می توان از وضعیت ایمنی ساختمان به طور کامل اطمینان یافت. بنابراین بهتر است هنگام بازدید یک کارشناس خبره را نیز با خود همراه سازید تا بتواند اطلاعات ساخت را از مالک جویا شود. البته صداقت مالک در بیان این موارد تنها راه اعتماد به او می باشد. البته با بررسی کیفیت ساخت ، نقشه ساختمان ، ستون های واحد های مسکونی و ستون های پارکینگ از میزان ایمن بودن ساختمان در مقابل حوادثی مانند زلزله تا حدودی اطمینان کسب کرد.
14- بهترین طبقات در آپارتمان:
طبقه اول و آخر معمولا بدترین طبقه برای زندگی هستند. رفت و آمد بیشتر در طبقه اول و امنیت کم آن نسبت به سایر طبقات از مشکلات طبقه اول است. همچنین طبقه آخر نیز در برابر گرما و سرما آسیب پذیرتر است. علاوه بر آن اگر به هر دلیلی آسانسور مشکلی پیدا کند یا برق برود، ساکن طبقات بالا باید پله های زیادی را برای رفتن به خارج از آپارتمان طی کنند.
15- نورگیر بودن:
نورگیر بودن منزل مخصوصا آشپزخانه که زمان زیادی را از خانمهای خانه دار سلب می کند بسیار مهم است. همچنین به محل درست قرار گیری و اتصالات مربوط به سینک، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و پکیج یا آبگرمکن اطمینان کسب کنید تا زمان نصب این وسایل با مشکل مواجه نشوید.
16- سیستم سرمایش و گرمایش:
حتما به صورت کامل سیستم سرمایشی و گرمایشی را هنگام بازدید از ملک برای خرید بررسی کنید. استفاده از سیستم های برقی در شهرهایی که تعرفه مصرفی برق کمی ندارند می توانند در ماه های بسیار گرم یا بسیار سرد جیب شما را به راحتی خالی کند. اگر ملک مورد نظر از کولر آبی یا بخاری استفاده می کند حتما از مناسب و باز بودن مجاری آن ها مطمئن شوید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/274153/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن